Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:30

Uhmm ik snap je denk ik niet helemaal. A komt vaker hop zo binnen wandelen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:32

Aaah meisje toch ! :(:)
Ongelooflijk dapper van je dat je de moed hebt gevonden om in gesprek te gaan met A. Daar heb ik zelf gewoon nooit de moeite voor gedaan. :=

En érg jammer van haar reactie. :n

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:35

Yenni schreef:

Ah, ja ik dacht, dat je misschien naar je vader kon gaan wanneer ze er niet was, maar dat is dan moeilijker

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:37

Ze hoeft haar toch niet gelijk als vijand te zien?
Als je op kamers woont heb je ook wel eens een huisgenoot waar je niets mee kan. Dan groet je gewoon vriendelijk en gaat je eigen gang.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:38

Sizzle schreef:
Ze hoeft haar toch niet gelijk als vijand te zien?
Als je op kamers woont heb je ook wel eens een huisgenoot waar je niets mee kan. Dan groet je gewoon vriendelijk en gaat je eigen gang.

Neen, dat bedoel ik ook niet. Maar gewoon elkaar een dag even niet zien kan ook al eens wonderen doen :) teveel op elkaars lip zitten geeft soms ook wat frustratie

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:50

Yenni schreef:
Vinden jullie dat ik mijn deel heb gedaan en A nu moet gaan nadenken? Of ben ik wat vergeten?

Je hebt het goed gedaan hoor. :) Fijn dat je vader ook een soort van steun wilde bieden begrijp ik.
Laat het even bezinken en ga er over na denken wat jij denkt wat voor jezelf het beste is om te doen.

Wel naar je vader maar de dagen dat hij naar a gaat niet mee is nog altijd een optie en wie weet gaat je vader ook even nadenken dat je het je niet inbeeld en jou meer steunen dan hij nu doet .

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:55

Yenni schreef:

Deze over het hoofd gezien. Dat maakt het wel wat lastiger haar te ontlopen als je bij je vader bent. :(:)

Hopelijk gaat a eens goed nadenken en inzien dat ze ook wel wat moeite mag doen om het gezellig te maken als jij er bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:30

Yenni schreef:
Vinden jullie dat ik mijn deel heb gedaan en A nu moet gaan nadenken? Of ben ik wat vergeten?

Heel knap dat je je uitgesproken hebt.

En ja de vriendin mag er over na gaan denken.

Maar misschien jij ook wel.
Ze reageert volgens jou met dat ze niets fout heeft gedaan.

En dan kom ik ook weer bij het stukje dat jij snel dingen groter voelt dan ze zijn.
Dus heeft ze echt wel zoveel verkeerd gedaan?

Ik ben het zeker eens met iemand die schreef dat jou gevoel voor jou de waarheid is.
En dat is ook zo.

Maar dat geldt voor A ook.
Zij heeft voor haar gevoel ook niets verkeerd gedaan.
En dat is net zo waar.

Ik denk dat jullie manier van dingen ervaren in dezelfde situatie enorm verschillend is.
Zij mag er over gaan denken wat gevoeliger / meer inlevend te worden.
Maar ik denk dat jij mag leren niet alles aan te trekken en dat niet iedereen in je leven een beste vriendin gaat zijn.

Dan wordt het voor jou in de toekomst ook wat gemakkelijker.

Voor nu. Top gedaan.
Maar laat het even rusten.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:58

:(:)

Is het eventueel mogelijk dat je wanneer je vader in het weekend naar A gaat, je gewoon bij je moeder gaat slapen? Dan zie je A. iets minder en blijf je je vader zien maar kan je toch even ademruimte nemen en de situatie op een afstand bekijken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 23:10

Mijn vader viert wel carnaval dus als hij in het weekend weg gaat blijf ik wel bij mama. Maar dat hoort mama morgen en anders blijf ik zowiezo tot maandag bij mama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 06:49

Yenni schreef:
Ja... ik vind het vooral heel eng om de stap te zetten om bij mama te gaan wonen....

Je hoeft toch niet meteen helemaal bij je moeder te gaan wonen? Het is gewoon een kwestie van wat meer je eigen gang gaan. Niemand verplicht je toch om met je vader mee naar zijn vriendin te gaan? Of om de hele tijd bij je vader te blijven?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:37

Sjongejonge... Ze lijkt wel een boze stiefmoeder uit een sprookje... Wat heb jij aandragen om het te verbeteren? Heb je een keer voorgesteld om iets samen te doen echt concreet dus niet "een keer zus of zo doen" Een band bouw je op en kun je niet opeisen. Dat ze het niet zo handig aanpakt zal best maar jij lijkt wel erg te zwelgen en alles wat ze doet af te keuren. Om het via je moeder op te lossen, die jouw kant duidelijk kiest schiet niets op. Zij is er niet bij geweest. Je moet het met je vader en zijn vriendin oplossen want ze blijft net zoals jij de rest van je leven bij je vader. En als jij zo gevoelig blijft loop je de rest van je leven tegen dezelfde problematiek aan. Veel sterkte!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:41

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien heb ik het fout?

Ik denk dat A jouw, als tienermeisje, niet zo goed begrijpt. Jij geeft aan dat je dingen vervelend vind en zij weet ook niet hoe ze het moet oplossen. Daarom laat ze je misschien met rust? En dan vind ze het nu vervelend om het te horen, terwijl ze het in haar ogen niet fout doet?

Ik weet niet of het te begrijpen is?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:51

Ze heeft netjes geprobeerd met haar te praten. Zelfs vanuit de ik-vorm dus niet jij doet dit jij doet dat!

Ts ik denk dat jij genoeg hebt gedaan. Je hebt het geprobeerd, meer kun je niet doen. Als zij niet wilt luisteren laat haar dan ook gewoon met rust. Zeg netjes goeiedag en ga dan je eigen ding doen of blijf lekker bij je moeder een tijdje.

Ik hoop dat je vader ook goed begint na te denken.. En waarom niet via de moeder oplossen? Als haar kind het niet zelf kan en ze zich er rot over voelt is het in mijn ogen wel de taak van moeder EN vader om in te springen en samen rond te tafel te gaan zitten. Misschien kan moeder beter uitleggen joe Yenni zich voelt?

Yenni, vind het heel goed van je dat je hebt geprobeerd te praten! En dat je dit ook nog vanuit de ik-vorm hebt gedaan. Dat kon ik niet als 15 jarig meisje hoor!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:56

fred kroket als je zo ver een topic binnen valt helpt het wel als je bij leest en anders meer zinnig antwoord geeft.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:07

Ben ik geheel eens met spatter. Ik vind jou eerder overkomen als de boze stiefmoeder Fred kroket. Als je niks nuttigs te zeggen hebt kun je beter zwijgen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 19:08

Fred_Kroket schreef:
Sjongejonge... Ze lijkt wel een boze stiefmoeder uit een sprookje... Wat heb jij aandragen om het te verbeteren? Heb je een keer voorgesteld om iets samen te doen echt concreet dus niet "een keer zus of zo doen" Een band bouw je op en kun je niet opeisen. Dat ze het niet zo handig aanpakt zal best maar jij lijkt wel erg te zwelgen en alles wat ze doet af te keuren. Om het via je moeder op te lossen, die jouw kant duidelijk kiest schiet niets op. Zij is er niet bij geweest. Je moet het met je vader en zijn vriendin oplossen want ze blijft net zoals jij de rest van je leven bij je vader. En als jij zo gevoelig blijft loop je de rest van je leven tegen dezelfde problematiek aan. Veel sterkte!

Ben je klaar?
Ik heb een gesprek met A gehad. Er kwam uit dat het mijn fout is en dat ik het maar moet oplossen. A schoot meteen in verdedeging. Lijkt mij ook niet oke. Maar als jij dit zo zou oplossen met je kinderen wens ik je veel geluk want als ik jou dochter was zou ik al helemaal niks meer tegen je zeggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:20

Fred_Kroket schreef:

"Boze" Stiefmoeders bestaan echt niet alleen in sprookjes, wil niet zeggen dat het hier om zo'n geval gaat maar echt meedenkend is ze geloof ik niet. Ts is netjes in gesprek gegaan met stiefmoeder die blijkbaar niet de moeite wil doen om in de huid te kruipen van een 15 jarig meisje, die zij zelf ook ooit is geweest.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:31

Jis_ schreef:
Fred_Kroket schreef:

"Boze" Stiefmoeders bestaan echt niet alleen in sprookjes, wil niet zeggen dat het hier om zo'n geval gaat maar echt meedenkend is ze geloof ik niet. Ts is netjes in gesprek gegaan met stiefmoeder die blijkbaar niet de moeite wil doen om in de huid te kruipen van een 15 jarig meisje, die zij zelf ook ooit is geweest.

We horen nu wel alleen de kant van TS, een meisje van 15. Je weet niet of alles wel precies zo is als ze vertelt, ik kan me zo voorstellen dat ze de stiefmoeder net wat minder aardig over laat komen dan ze misschien in werkelijkheid is.
Het is gewoon moeilijk oordelen als je beide kanten van het verhaal niet kent.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:44

Diablo schreef:
Jis_ schreef:

We horen nu wel alleen de kant van TS, een meisje van 15. Je weet niet of alles wel precies zo is als ze vertelt, ik kan me zo voorstellen dat ze de stiefmoeder net wat minder aardig over laat komen dan ze misschien in werkelijkheid is.

En omdat ze 15 is zal ze het wel aandikken bedoel je?

We horen 1 kant klopt, kan zijn dat het meevalt wat ik ook al eerder heb aangegeven en misschien niet. Ik bekijk het verder misschien wat meer vanuit de kant van de TS een ander meer vanuit de kant van de stiefmoeder en dat is prima, goed zelfs voor de TS zolang die kant ook aardig blijft.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:49

Jis_ schreef:
Diablo schreef:
[quote="Jis_
[/quote

En omdat ze 15 is zal ze het wel aandikken bedoel je?

We horen 1 kant klopt, kan zijn dat het meevalt wat ik ook al eerder heb aangegeven en misschien niet. Ik bekijk het verder misschien wat meer vanuit de kant van de TS een ander meer vanuit de kant van de stiefmoeder en dat is prima, goed zelfs voor de TS zolang die kant ook aardig blijft.

Nee maar op 15 ben je een puber en dan kijk je anders tegen dingen aan. Hoor de gemiddelde puber maar eens over de ouders praten. We horen maar 1 kant en er zijn vrij veel punten waarop je de subjectiviteit ziet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:54

Zoe_97 schreef:
Nee maar op 15 ben je een puber en dan kijk je anders tegen dingen aan. Hoor de gemiddelde puber maar eens over de ouders praten. We horen maar 1 kant en er zijn vrij veel punten waarop je de subjectiviteit ziet.

En alle volwassenen zijn allemaal zo verstandig, wijs en begripvol?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:57

Ik vind niet dat de TS slecht praat over haar vader en moeder, ze heeft moeite met haar stiefmoeder die ze ook niet echt een veeg uit de pan geeft in het topic.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:58

Jis_ schreef:
Zoe_97 schreef:

En alle volwassenen zijn allemaal zo verstandig, wijs en begripvol?

Zeg ik toch niet?
Maar uit de eerste Posts leek die vrouw de ergste nog niet. Maar nu begint t's zich aan kleine dingen te storen (ik vind binnenkomen hoi zeggen en naar de vader gaan helemaal niet zo raar bijvoorbeeld). En als je je stoort vergroot je nu eenmaal dingen ook uit. En voor die vrouw die ziet nu gewoon echt niet wat ze hierin fout doet, wat ik ook wel normaal vind.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:18

Zoe_97 schreef:
Zeg ik toch niet?
Maar uit de eerste Posts leek die vrouw de ergste nog niet. Maar nu begint t's zich aan kleine dingen te storen (ik vind binnenkomen hoi zeggen en naar de vader gaan helemaal niet zo raar bijvoorbeeld). En als je je stoort vergroot je nu eenmaal dingen ook uit. En voor die vrouw die ziet nu gewoon echt niet wat ze hierin fout doet, wat ik ook wel normaal vind.

Dat zei je niet nee maar mijn reactie ontstond door jouw reactie, 15 jaar dus pubert ze, dus een puber hoort te puberen, alles op 1 hoop, over 1 kam.

Andere vraag, kunnen wij zeggen dat de TS aan het puberen is, is dat een feit? Ik denk zelf van niet, elk kind is anders, reageert anders in de pubertijd.

Mijn dochter van 17 heeft niet gepuberd. Mijn oudste zoon heeft met 16 jaar een beetje gepuberd en mijn jongste zoon bijna 16, nog niet.