Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Ze hoeft haar toch niet gelijk als vijand te zien?
Als je op kamers woont heb je ook wel eens een huisgenoot waar je niets mee kan. Dan groet je gewoon vriendelijk en gaat je eigen gang.
teveel op elkaars lip zitten geeft soms ook wat frustratie Yenni schreef:Vinden jullie dat ik mijn deel heb gedaan en A nu moet gaan nadenken? Of ben ik wat vergeten?
Fijn dat je vader ook een soort van steun wilde bieden begrijp ik.Yenni schreef:Uhmm ik snap je denk ik niet helemaal. A komt vaker hop zo binnen wandelen.

Yenni schreef:Vinden jullie dat ik mijn deel heb gedaan en A nu moet gaan nadenken? Of ben ik wat vergeten?
Yenni schreef:Ja... ik vind het vooral heel eng om de stap te zetten om bij mama te gaan wonen....
Fred_Kroket schreef:Sjongejonge... Ze lijkt wel een boze stiefmoeder uit een sprookje... Wat heb jij aandragen om het te verbeteren? Heb je een keer voorgesteld om iets samen te doen echt concreet dus niet "een keer zus of zo doen" Een band bouw je op en kun je niet opeisen. Dat ze het niet zo handig aanpakt zal best maar jij lijkt wel erg te zwelgen en alles wat ze doet af te keuren. Om het via je moeder op te lossen, die jouw kant duidelijk kiest schiet niets op. Zij is er niet bij geweest. Je moet het met je vader en zijn vriendin oplossen want ze blijft net zoals jij de rest van je leven bij je vader. En als jij zo gevoelig blijft loop je de rest van je leven tegen dezelfde problematiek aan. Veel sterkte!
Fred_Kroket schreef:Sjongejonge... Ze lijkt wel een boze stiefmoeder uit een sprookje... Wat heb jij aandragen om het te verbeteren? Heb je een keer voorgesteld om iets samen te doen echt concreet dus niet "een keer zus of zo doen" Een band bouw je op en kun je niet opeisen. Dat ze het niet zo handig aanpakt zal best maar jij lijkt wel erg te zwelgen en alles wat ze doet af te keuren. Om het via je moeder op te lossen, die jouw kant duidelijk kiest schiet niets op. Zij is er niet bij geweest. Je moet het met je vader en zijn vriendin oplossen want ze blijft net zoals jij de rest van je leven bij je vader. En als jij zo gevoelig blijft loop je de rest van je leven tegen dezelfde problematiek aan. Veel sterkte!
Jis_ schreef:Fred_Kroket schreef:Sjongejonge... Ze lijkt wel een boze stiefmoeder uit een sprookje... Wat heb jij aandragen om het te verbeteren? Heb je een keer voorgesteld om iets samen te doen echt concreet dus niet "een keer zus of zo doen" Een band bouw je op en kun je niet opeisen. Dat ze het niet zo handig aanpakt zal best maar jij lijkt wel erg te zwelgen en alles wat ze doet af te keuren. Om het via je moeder op te lossen, die jouw kant duidelijk kiest schiet niets op. Zij is er niet bij geweest. Je moet het met je vader en zijn vriendin oplossen want ze blijft net zoals jij de rest van je leven bij je vader. En als jij zo gevoelig blijft loop je de rest van je leven tegen dezelfde problematiek aan. Veel sterkte!
"Boze" Stiefmoeders bestaan echt niet alleen in sprookjes, wil niet zeggen dat het hier om zo'n geval gaat maar echt meedenkend is ze geloof ik niet. Ts is netjes in gesprek gegaan met stiefmoeder die blijkbaar niet de moeite wil doen om in de huid te kruipen van een 15 jarig meisje, die zij zelf ook ooit is geweest.
Diablo schreef:Jis_ schreef:
"Boze" Stiefmoeders bestaan echt niet alleen in sprookjes, wil niet zeggen dat het hier om zo'n geval gaat maar echt meedenkend is ze geloof ik niet. Ts is netjes in gesprek gegaan met stiefmoeder die blijkbaar niet de moeite wil doen om in de huid te kruipen van een 15 jarig meisje, die zij zelf ook ooit is geweest.
We horen nu wel alleen de kant van TS, een meisje van 15. Je weet niet of alles wel precies zo is als ze vertelt, ik kan me zo voorstellen dat ze de stiefmoeder net wat minder aardig over laat komen dan ze misschien in werkelijkheid is.
Het is gewoon moeilijk oordelen als je beide kanten van het verhaal niet kent.
Jis_ schreef:Diablo schreef:[quote="Jis_
[/quote
We horen nu wel alleen de kant van TS, een meisje van 15. Je weet niet of alles wel precies zo is als ze vertelt, ik kan me zo voorstellen dat ze de stiefmoeder net wat minder aardig over laat komen dan ze misschien in werkelijkheid is.
Het is gewoon moeilijk oordelen als je beide kanten van het verhaal niet kent.
En omdat ze 15 is zal ze het wel aandikken bedoel je?
We horen 1 kant klopt, kan zijn dat het meevalt wat ik ook al eerder heb aangegeven en misschien niet. Ik bekijk het verder misschien wat meer vanuit de kant van de TS een ander meer vanuit de kant van de stiefmoeder en dat is prima, goed zelfs voor de TS zolang die kant ook aardig blijft.
Jis_ schreef:Zoe_97 schreef:Nee maar op 15 ben je een puber en dan kijk je anders tegen dingen aan. Hoor de gemiddelde puber maar eens over de ouders praten. We horen maar 1 kant en er zijn vrij veel punten waarop je de subjectiviteit ziet.
En alle volwassenen zijn allemaal zo verstandig, wijs en begripvol?
Zoe_97 schreef:Zeg ik toch niet?
Maar uit de eerste Posts leek die vrouw de ergste nog niet. Maar nu begint t's zich aan kleine dingen te storen (ik vind binnenkomen hoi zeggen en naar de vader gaan helemaal niet zo raar bijvoorbeeld). En als je je stoort vergroot je nu eenmaal dingen ook uit. En voor die vrouw die ziet nu gewoon echt niet wat ze hierin fout doet, wat ik ook wel normaal vind.