Maartje1990 schreef:Sorry wildwings maar ik vind dat jij in dit topic niet echt open-minded bent richting vleeseters
Jammer, want ik ga juist op elk argument in volgens mij?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Ja maar je bent niet open minded. Jij schuift dingen als "ik ben nu eenmaal omnivoor" meteen naar een enkeltje "onzin" en slecht argument.
WildWings schreef:Maartje1990 schreef:Ja maar je bent niet open minded. Jij schuift dingen als "ik ben nu eenmaal omnivoor" meteen naar een enkeltje "onzin" en slecht argument.
Maar ik VIND dat ook een slecht argument om dieren te eten, en in plaats van dat zomaar te zeggen, leg ik uitgebreid uit waarom.
Ik leg telkens onderbouwd uit waarom ik dit bijv. geen goed argument vind om dieren te eten, en hoe ik dit kan weerleggen. Hoe zou ik dat dan moeten doen volgens jou?
Als ik niet 'open minded' was, zou ik overgaan tot een persoonlijke aanval op iemand (bijvoorbeeld over iemands beroep, relaties of openmindedheid) in plaats van ingaan op wat ze te zeggen hebben. Of, als ik niet 'open minded' was dan ging ik bijvoorbeeld in op hóe iemand iets zegt in plaats van goed te lezen en na te denken over wát iemand zegt(wie de schoen past
)
__Elizabeth schreef:Ik vind wildwings wel open minded maar met een duidelijke eigen mening.
Dat is goed en ik ben het in veel dingen niet met haar eens maar de meeste van ons hebben toch een goede vriendelijke discussie?
Ik heb ook een duidelijke eigen mening maar ook open minded naar de vegans toe. Tenminste dat probeer ik wel ookal ben ik het in veel dingen niet met ze eens
8nnemiek schreef:Ik vind de reacties van wildwings altijd ontzettend goed en interessant om te lezen.
Niemand die zo veel vragen stelt als ww.
En inderdaad, haast elke vegetariër is ooit als vleeseter begonnen, en was openminded naar andere manieren van leven. Waren al deze mensen niet openminded, dan zouden ze nog steeds vlees eten.
janderegelaa schreef:Nu zitten er in dit topic veganisten en vegetariërs die vinden dat we moorden, verkrachten, moedermelk afpakken en babietjes scheiden van de moeder..
WildWings schreef:janderegelaa schreef:Nu zitten er in dit topic veganisten en vegetariërs die vinden dat we moorden, verkrachten, moedermelk afpakken en babietjes scheiden van de moeder..
Nu ga je weer uitgebreid in op bewoordingen en niet op inhoud...
Kinke schreef:vermoord nog wel….zal het wel heel druk zijn in de gevangenissen met al die gearresteerde slachters.
WildWings schreef:janderegelaa schreef:Nu zitten er in dit topic veganisten en vegetariërs die vinden dat we moorden, verkrachten, moedermelk afpakken en babietjes scheiden van de moeder..
Nu ga je weer uitgebreid in op bewoordingen en niet op inhoud... Voor iemand die zo graag bij de kern wilt komen, begrijp ik daar niets van.
Ik snap het probleem met het beestje bij de naam noemen niet zo goed. Dieren worden geslacht = vermoord voor hun vlees, de moedermelk wordt afgepakt, en de kalfjes/kinderen/babies vroegtijdig gescheiden van hun moeder. Welke benamingen zou jij dan willen gebruiken daarvoor? En waarom moeten de benamingen dan worden verbloemd met lieve termen voor je serieus op inhoud wilt ingaan?
(Suggesties: het slachtvee huppelt over de eeuwige groene weides, de moederkoe krijgt even vakantie van haar kroost, en de melk lenen we van mama in ruil voor water en verzorging?)
WildWings schreef:Je kunt ook zeker open minded zijn zonder je mening te veranderenMaar andersom (je mening veranderen terwijl je niet open staat voor wat anderen zeggen) is lastiger, daarom dat ik dat aanhaalde.
janderegelaa schreef:WildWings schreef:
Nu ga je weer uitgebreid in op bewoordingen en niet op inhoud... Voor iemand die zo graag bij de kern wilt komen, begrijp ik daar niets van.
Ik snap het probleem met het beestje bij de naam noemen niet zo goed. Dieren worden geslacht = vermoord voor hun vlees, de moedermelk wordt afgepakt, en de kalfjes/kinderen/babies vroegtijdig gescheiden van hun moeder. Welke benamingen zou jij dan willen gebruiken daarvoor? En waarom moeten de benamingen dan worden verbloemd met lieve termen voor je serieus op inhoud wilt ingaan?
(Suggesties: het slachtvee huppelt over de eeuwige groene weides, de moederkoe krijgt even vakantie van haar kroost, en de melk lenen we van mama in ruil voor water en verzorging?)
Ze worden niet vermoord, ze worden gedood. Een moord is handelen uit agressie en geen enkele andere reden. Een slachtdier wordt niet uit agressie gedood maar uit behoefte naar vlees. Daar zit het grote verschil in.
Vanavond hebben we een poes in laten slapen dat is in jouw redenatie wereld dus ook moord.
Wat jullie nog steeds niet begrijpen is dat je veel meer goodwill kweekt en zelfs een luisterend oor als je het gewoon noemt zoals het is zonder die rare opgeblazen termen die nergens op slaan.
Als ik op het vegaforum ga lezen zijn de mensen heel relaxed in hun bewoordingen en bijzonder openminded. Een plezier om te lezen. Misschien moeten sommigen van jullie daar eens positieve inspiratie opdoen.
janderegelaa schreef:8nnemiek schreef:Ik ga er ook niet meer verder op in. Lijkt niet veel zin te hebben.
In jouw geval zou ik er ook niet meer op in gaan want alles wat je gezegd hebt is met feiten te weerleggen. Ik begrijp dat dat een desillusie voor je moet zijn.
Citaat:Tone policing is the ultimate derailing tactic. When you tone police, you automatically shift the focus of the conversation away from what you or someone else did that was wrong, and onto the other person and their reaction.
Citaat:First, let me say — tone policing is boring. If somebody is delivering points in a way you don’t like, it doesn’t make their points invalid. It just means you do not like the delivery. Big deal. Get over it and deal with it. — Sara Luckey
Citaat:Tone police are people who focus on (and critique) how something is said, ignoring whether or not it is true.
They will discard a true statement simply because they don't like how it was presented.
They tend to be intolerant of any statement that isn't couched with empty platitudes and butt-kissing, while thinking themselves a model of tolerance. They are often also hypocrites.
269_life schreef:Je zou het niet slecht doen in de politiek janderegelaa.... Alles zo verdraaien dat het je goed uitkomt. Chapeau.