Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:26

Nu maak jij over mij een aanname. Ik vind nl helemaal niet dat zij iemand is zonder beoordelingsvermogen.

Maar die man heeft gezegt dat hij het niet verkeerd bedoelde. En met alles wat ts zegt dat hij heeft gezegt en gedaan, geloof ik daar geen hol van nee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:34

Het moeilijk eraan vind ik dat TS zelf aangeeft niet genoeg gedaan te hebben om te zeggen dat ze het niet wil. Je kunt namelijk niet te weinig doen. Als je niks doet, niet reageert, is dat GEEN instemming. En daarom heb ik dat filmpje gedeeld. Om duidelijk te maken hoe instemming werkt en te laten inzien dat hij over grenzen is gegaan en zij absoluut niks te verwijten is.

En als ik heel eerlijk ben, zolang van de TS niet echt blijkt dat ze dat inziet, kan ik niet het zeggen dat ik vertrouwen heb in haar beoordelingsvermogen jegens die man en deze situatie.

Dus ja, ik snap de reacties wel. Misschien niet leuk om te zeggen of te horen. Maar zo zie ik het.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:53

beatje schreef:
slimmerik schreef:
Beetje misselijk om op dit punt in het verhaal de weergave van TS in twijfel te trekken.
Ze heeft een verslag hier neer gezet wat ze om privacy en tactische redenen heeft weggehaald en daarin lees je dat de school het allemaal wel bevestigd wat TS is overkomen maar dat de dader aan het werk kan met een waarschuwing en TS niet meer welkom is als werknemer.

In tegenstelling ,ik ben denk ik de enigste die de TS gelooft op haar woord.Ik ben niet de gene die doet alsof ze verkracht is.
Ts zegt dat de man het niet zo bedoelde,dat hij stopte toen ze stop zei.Julie schreeuwen alsmaar ze moet dit doen en ze moet dat doen en dat ze dingen vergoeilijkt.Misschien is het ook allemaal zo en is de man een eenzame man die de zaak verkeerd inschatte.Ik denk dat de school en de TS daar een beter oordeel over kan geven als wij die niemand kennen ,behalve een verhaal langs één kant verteld.

dat laatste ben ik helemaal met je eens. Maar ik ga even uit van twee feiten die TS noemt (en waarvan ik aanneem dat ze kloppen, anders houdt het alles op).

- Een deur op slot doen om haar te kunnen zoenen en strelen
- als ze daarvan schrikt en zich lostrekt. 'maak je geen zorgen, ik ga je echt niet neuken' en dan verder gaan met knuffelen.

dat zijn twee zaken die IMO over de grens zijn, en dat had hij moeten weten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:11

Ik vind het heel moeilijk voor je ts ik hoop dat je hier nog overheen komt.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 16:06

Bedankt voor alle reacties! Ik lees alles en overweeg ook alles, ik zal alleen niet overal op reageren.

Overigens gaat het me niet (alleen) om de onrechtvaardigheid dat ik door het melden het veld moet ruimen, maar ook om het feit dat het rapport mijns inziens gebrekkig en suggestief is. We hebben vorige week meer dan een uur om de tafel gezeten, en het verslag daarvan is een kwart A4. Er staan uitspraken van mij in, die compleet uit hun verband zijn getrokken en daarnaast is er voor mij ingevuld hoe ik het heb ervaren en dat de werkperiode 'onprettig' is geweest, terwijl ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik nooit angst heb ervaren, tot die laatste middag. Ik vind het kwalijk dat zo'n belangrijk rapport zo onzorgvuldig in elkaar steekt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:45

Moet je dat verslag ook tekenen, zo ja niet doen. Verder zou ik met je vraag ook naar een rechtswinkel gaan om te kijken wat ze kunnen doen. Heb je een contract?
Helemaal geen papieren onderteken

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 17:28

purny schreef:
Moet je dat verslag ook tekenen, zo ja niet doen. Verder zou ik met je vraag ook naar een rechtswinkel gaan om te kijken wat ze kunnen doen. Heb je een contract?
Helemaal geen papieren onderteken

Nee, ik hoef niks te tekenen, dit is voor de school gewoon het eindstation.
Mijn contract is 15 september afgelopen en zou volgend jaar rond juni/juli weer starten. Dus in de tussentijd is er helemaal geen contract, alleen mondelinge afspraken.

Wat kan ik met de onjuistheden in het rapport? En heeft het zin om daar nog tijd in te steken? (ik denk het wel, ook al is het maar om voor mezelf op te komen en het recht te zetten).

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:38

Als dat voor jou goed en rechtvaardig voelt, is het zeker een optie. Zet jezelf even op nummer één (soms mag dat;). Wat vind jij belangrijk? Waar voel jij je goed bij? Wat gaat jou helpen dit af te kunnen sluiten en een plekje te geven?

Aan de andere kant ben ik ook huiverig voor nog meer teleurstellingen. Ik weet er niet veel van, maar wat als je niet serieus genomen wordt? Wat als ze jou weer bevestiging geven dat dit in de doofpot gestopt gaat worden?
Wil je dat risico lopen?
Misschien zie ik het te somber in hoor. Ik probeer met je mee te denken!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:49

Je meld dat je volgend jaar een nieuw contract zou krijgen. Technisch gezien ruim je dus niet het veld. Je krijgt alleen geen nieuw contract. Dus in feite word je niet eens ontslagen of moet je door dit voorval het veld ruimen. Het is alleen rot dat het zo loopt. Wat hebben ze aangegeven dat je geen nieuw contract krijgt?
In eerste instantie kwam het voor mij over als dat je door dit ontslagen werd.
Blijf het natuurlijk niet goed vinden hoe de hele situatie is

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 23:14

amber15. Ik denk ook niet dat ik door in protest te gaan wel terug mag komen, maar op dit moment heb ik het gevoel dat mij een groot onrecht wordt aangedaan. Ik ben open en eerlijk geweest ten behoeve van het onderzoek, omdat ik inzag dat hij in professionele zin dit nooit had mogen doen. Daarnaast heb ik ook in jurisprudentie zitten graven naar soortgelijke gevallen en daaruit heb ik geconcludeerd dat ik persoonlijk niet sterk sta. Er is fysiek contact geweest, we zijn beide meerderjarig, ik heb het toegelaten en in de eerste plaats vond ik het nog leuk ook. Pas later kreeg ik twijfels over zijn intentie (die inmiddels ook volledig weg zijn). Er is één moment waarop ik heb aangegeven weg te willen en hij heeft me toen losgelaten en me niet meer gezoend. Op persoonlijk gebied heeft hij me (in ieder geval juridisch) geen onrecht aangedaan en zo voelt het ook niet. Op dat moment ben ik erg geschrokken en ik wil ook nog steeds graag vragen waarom hij het deed, maar ik denk dat het hem ook is overkomen, dat het een bevlieging was, in de veronderstelling dat ik dat ook leuk vond. Omdat ik eerder heb aangegeven geen problemen te hebben met het fysieke contact.

Dat de school vanuit professioneel perspectief een waarschuwing uitdeelt begrijp ik helemaal. Maar ze hebben mij betrokken bij een proces, waarvan ik aan heb gegeven dat ik er niet achter stond, ze delen mij niet eens persoonlijk mede dat ik niet langer welkom ben, ik mag dat op een vrijdagmiddag zelf lezen in het rapport (wat ook nog eens suggestief is geschreven en waarbij de helft van de feitelijke informatie is weggelaten) en vervolgens wordt mij verteld dat hiermee het proces is afgerond. :wave:

Hierop wil ik reageren, want ik voel me hier boos over. Ze hebben mij gewoon gebruikt, zonder oog te hebben voor mijn belangen en gevoelens en nu zij klaar zijn, mag ik doodvallen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 23:45

beatje schreef:
Maar dat zijn toch aannames Maartje die je maakt over iemand die je niet kent.De Ts gelooft hem wel.Je maakt daarmee van haar iemand zonder beoordelings vermogen.
Persoonlijk vind ik het ook niet gezond dat iemand van 60 een relatie met iemand van 20 wil.Maar je ziet het steeds vaker in de media,dus ik kan me voorstellen dat iemand kan denken dat dit in de echte wereld ook kan.Ik heb ook een vriendin van 52 met een vriend van 26.
Kijk mijn ding is het niet,maar hun zijn gelukkig.Dus ik kan mezelf misschien beter voorstellen dat die man echt heeft gedacht dat hij een kans maakte.

Om hier overigens nog op te reageren: dit zou mij niks verbazen. Hij is weduwnaar namelijk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:50

Luister ts die man was echt niet goed bezig hij had het namelijk moeten voorkomen met zon jonge meid als jij ondanks het feit dat hij het niet slecht bedoelde, wit hij dondersgoed dat hij fout zat. Ik begrijp dat je het voor hem opneemt maar er is jou 2 keer grof onrecht aangedaan, het lastige met dit soort zaken is dat je denkt dat het ook jouw schuld is , dat is niet zo. je voelde je gevleid maar tegelijk had hij toch andere intenties vermoedelijk, voor hetzelfde geld is dit al vaker gebeurt of gaat het nog vaker gebeuren. misschien had je moeder wel gelijk dat het niet zon goede school is wat je eerder schreef.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 10:48

Ik ben op dit moment wel weer kalm en ben me aan het voorbereiden op het gesprek met de vertrouwenspersoon morgen.

Ik wil hierin aangeven dat ik niet tevreden ben met het rapport, omdat ik het onvolledig en suggestief geschreven vind. Ook wil ik noemen dat ik me gebruikt voel door de school, omdat ik in het begin meteen heb aangegeven met hem zelf om de tafel te willen, maar dat de school me dat af heeft geraden in het kader van het onderzoek. Ik heb aan het gehele onderzoek meegewerkt in alle open en eerlijkheid en op het moment dat het is afgerond word ik als afval langs de weg gezet.

Overigens wil ik ook nog pleiten voor mijn terugkeer bij de school. Als het niet mag, dan mag het niet, maar dan is het tenminste niet omdat ik er geen moeite in heb gestoken. Ik voel me er thuis en veilig, ondanks hetgeen wat gebeurd is. Mij worden woorden in de mond gelegd dat mijn werkperiode onveilig is geweest. Dat kunnen ze niet maken!

Ik weet dat er een professionele grens is overschreden, ik weet dat de persoon in kwestie dit niet had mogen doen en ik weet dat ik niet assertief genoeg ben geweest. Maar ik weet dat er geen kwade intentie in het spel is geweest. Dat kan ik niet volledig uitleggen, maar dat heb ik tijdens mijn werkperiode gezien, gevoeld en nu opnieuw in het rapport gelezen. Hij heeft meerdere malen zijn excuses aangeboden en aangegeven dat het verkeerd van hem was. Ik ben niet emotioneel over wat me is overkomen, het fysiek contact, maar over de manier waarop school mij straft.

Ik weet ook dat ik voor deze zienswijze in dit topic weinig steun zal krijgen. Daarom wil ik het voorlopig hierbij laten. Morgen ga ik in gesprek met de vertrouwenspersoon en na overleg met haar wil ik graag een (laatste) mail sturen aan de algemeen directeur met mijn mening over het rapport en het besluit om niet terug te mogen komen. Ik ga ervan uit dat dat het eindpunt is, hoewel ik hoop dat hij me uitnodigt voor een gesprek. Tevens wil ik een gesprek met de tegenpartij. School zou hierin faciliteren. Daarmee zal dan helaas de kous voor mij af zijn.

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor de steun in dit topic. De afgelopen weken heb ik er veel aan gehad, en ik weet dat ik dit in het stadium waar we beland waren niet had kunnen voorkomen. Ik had mijn mond niet kunnen houden. Helaas ben ik zelf uiteindelijk de grote verliezer geworden in het hele verhaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:00

TS, ik heb enorm veel respect voor je kracht en je houding. Je mag vinden dat je niet voldoende assertief bent geweest, nu ben je dat in ieder geval wel. Ik deel je mening over man in kwestie niet, maar ik hoop oprecht dat je wel gelijk hebt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:25

Poeh, heb het wel gevolgd, maar reageer nu pas. Wat ben jij ongelovelijk sterk en kan je goed relativeren TS!

Ik snap je keuzes juist heel goed, en zou me ook zeer gebruikt voelen. Je hebt de juiste paden bewandeld, hebt een collega iets duidelijk gemaakt met behulp van je meerdere. Maar dat er dan zulke grote consequenties aanzitten dat jij nu (voor je gevoel dus veel meer) gestraft wordt, lijkt niet te kloppen.

Dit zal je in het vervolg ook tegen kunnen werken: als er ergens wat gebeurt, trek je dan weer je mond open? Want daar komt het nu wel op neer: zeg er wat van, en je raakt alles kwijt. Wat had je dan moeten doen, je mond houden? Het laten gebeuren? Dan had je je werk nog gehad, maar ook nog een trauma erbij, want wie weet of je zelf uiteindelijk de grens had kunnen aangeven, en of die dan wel was doorgekomen?

Het beeld wat ik voor me had: alsof er een kind naar de juf gaat om te melden dat hem onrecht is aangedaan. Dat is wat er altijd wordt gezegd toch? Is er iets, ga naar de juf. Maar dan de juf dan beslist: jullie kunnen dus niet samen werken, dus jij moet maar naar een andere klas.. Goh, dan zou je ook balen, en had je maar niks gezegd.. Ja, een vreemd voorbeeld misschien, maar zag het zo voor me.

Ik hoop echt dat je morgen goed met je vertrouwens persoon kan praten, ongeacht de uitkomst. Maar dit gevoel van onrecht, zo oneerlijk..

En ja, tuurlijk, als je het van een andere kant bekijkt: het is ook niet goed om twee werknemers in zo'n situatie, weer samen te laten werken. ( en dan denk ik weer aan een situaltie als: een pedofiel/seksueel laat je ook niet boven een kinderdagverblijf wonen. Of iemand die dieren verwaarloosd, wil je ook niet je paard aan verkopen..) Als je dit vanaf de andere kant zou bekijken, dan sta je er wellicht ook anders tegenover. Lukt het je om je eigen berichten te lezen, alsof iemand anders ze heeft geschreven? Misschien kom je dan ook tot de conclusie dat het niet anders heeft kunnen aflopen?

Maar helaas, jij zit er middenin, en moet ermee dealen, dit (grotendeels gevoelsmatige) onrecht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:27

Als je die man ook zo verdedigd hebt in de gesprekken, dan kan ik me het besluit wel voorstellen. Hem kunnen ze niet straffen zoals het zou moeten daardoor en jullie samen laten werken met het risico dat het zich herhaalt is dan ook geen optie.

De manier waarop ze jou neerzetten en de kwestie afhandelen is beneden alle peil. Kan me dan ook je frustraties voorstellen en hoop dat het je niet afschrikt in de toekomst voor jezelf op te komen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:28

Ik vind je ook heel krachtig overkomen... en je hebt gelijk dat de school je geen woorden in de mond moet leggen. Je laat je iig geen slachtoffer maken en dat is heel goed. Heel veel sterkte en succes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:09

slimmerik schreef:
Als je die man ook zo verdedigd hebt in de gesprekken, dan kan ik me het besluit wel voorstellen. Hem kunnen ze niet straffen zoals het zou moeten daardoor en jullie samen laten werken met het risico dat het zich herhaalt is dan ook geen optie.

Ik moet zeggen dat ik het hiermee eens ben. Je verdedigt hem hier nog steeds flink en als je op die manier ook hebt relativeren in de gesprekken, ben ik bang dat ze daardoor een mogelijk vertekend beeld hebben gekregen van de situatie en tot deze conclusie zijn gekomen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:20

Als ik de laatste post van je lees ben ik juist erg blij dat de school jou nu in bescherming neemt.
Jij kan dat zien als verraden worden door de school, maar ik denk dat de school de juiste beslissing hierin heeft genomen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:34

Jammer dat je jezelf als grote verliezer ziet, ik denk juist dat je dit enorm sterk heeft gemaakt en je volwassen heeft gemaakt. Je bent voor jezelf opgekomen en hebt een flinke levensles geleerd, je zult anderen nooit meer over je grenzen laten gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:03

Storm schreef:
Jammer dat je jezelf als grote verliezer ziet, ik denk juist dat je dit enorm sterk heeft gemaakt en je volwassen heeft gemaakt. Je bent voor jezelf opgekomen en hebt een flinke levensles geleerd, je zult anderen nooit meer over je grenzen laten gaan.

Hier ben ik het zeker mee eens, plus dat de man in kwestie nu meer in de gaten zal worden gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:19

SdaphneS schreef:
Als ik de laatste post van je lees ben ik juist erg blij dat de school jou nu in bescherming neemt.
Jij kan dat zien als verraden worden door de school, maar ik denk dat de school de juiste beslissing hierin heeft genomen.

Dit gevoel heb ik de laatste pagina's dus ook..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:09

Succes vandaag ts! Maar wil je echt op zo'n plek nog terug komen ook al hebben ze je bij wijze van spreke zo onterecht behandeld?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:09

Hoe is het gisteren gegaan?

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:28

slimmerik schreef:
Hoe is het gisteren gegaan?

Het gesprek was fijn!
Ze had zelf niet het rapport ontvangen, dus we hebben stukjes samen doorgenomen en ze was het met me eens dat er onvolkomenheden en onjuistheden in staan. Ze gaat in ieder geval een nieuw gesprek met de directeur regelen, zodat we het daar over kunnen hebben. En in dit gesprek mag ik ook aangeven dat ik het niet eens ben met het besluit dat ik niet meer gewenst ben op school. De vertrouwenspersoon heeft me ook aangeraden om gewoon alles op papier voor te bereiden en te pleiten voor mijn rechten. Verder gaat er ongeacht het verdere verloop ook nog een gesprek komen met mijn tegenpartij.