In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:21

Huertecilla schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Ik ben een mens. Is dat niet genoeg?

Mensenrechten?

Die lever je als individu in wanneer je een duurzame relatie aangaat toch?! ;) :+

Eh nee?
Je bent deel van een team, een koppel, en je gaat samen het leven aan, maar ik ben toch echt mezelf hoor, ik ben nog steeds een individu. Ik heb nog steeds mijn eigen dromen en wensen. Ik heb ook dromen en wensen die ONS aangaan natuurlijk, en we delen dezelfde toekomstdromen, maar we zijn beide individuele personen. Ik heb "mijn dingen", hij heeft "zijn dingen", en wij hebben "onze" dingen. Mijn telefoon is van mij. Tuurlijk neemt hij die ook op, tuurlijk verstuurt hij ook smsjes van op mijn gsm, maar hij neust niet doelbewust door mijn berichten.

Ik zeg maar wat, stel dat ik een sms krijg van een vriendin die smst omdat het niet goed gaat met haar vriend, of dat er een vriendin in een pb op fb zegt dat ze zwanger is en niet weet wat doen, of dat ze haar hart uitstort over een verbroken relatie. Die berichten stuurt ze toch echt naar MIJ, toen niet naar mijn vriend?
Het merendeel van die dingen vertellen we elkaar toch gewoon haha, zo zijn we ook al. Maar nee, ik zou het niet leuk vinden als hij zelf door mijn berichten gaat liggen bladeren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:27

Kayleigh_ schreef:
Ik zeg niet dat ik dat allemaal oké zou vinden, maar ik zou mijn partner ook niet meteen betichten van mogelijk vreemdgaan. Ik vind het echt opmerkelijk dat zoveel mensen zo weinig vertrouwen hebben in hun partner en bij het minste er al vanuit gaan dat partner vast slechte bedoelingen heeft. Waar is het vertrouwen? Nergens.

Wanneer ik per ongeluk een gezellige, vrolijke flard communicatie van mijn partner met een ander op zou pikken zou ik daar helemaal niets meer dan dat bij denken.
Me daarbij vooral :o voelen mbt evt schending van haar privacy en mijn best doen dat te voorkomen.

Waneer een ander flirt naar mijn partner, of zij flirt en een positive reactie krijgt, vind ik dat een fijn compliment voor haar.

Wanneer zij eventueel verliefde, romantische, lust of wat voor gevoelens heeft/krijgt vertelt ze me dat echt wel vóór ze er daad bij voegt.

Ook dat is haar recht/verantwoordelijkheid. Haar plicht is om mij vóóraf op de hoogte te stellen zodat ik alle informatie heb om míjn mening te geven, mijn keuze(s) te maken.

Ik vertrouw daarop en dáárom zou ik me :o voelen wanneer ik per ongeluk iets privé op zou pikken.

Van mijn kant doe ik mijn best om dergelijke communicatie onder privé omstandigheden te voeren, haar zich niet :o te laten voelen.

Dit geldt voor persoonlijke gesprekken in welke vorm ook. In levende lijve, per brief of virtueel. Persoonlijk = persoonlijk, deel van privacy.
Privacy en vertrouwen zijn imo afgeleiden van eerlijkheid imo fundamentele rechten van alle betrokkenen in een relatie en kritische succesvoorwaardes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:36

Wat ben ik blij dat ik een partner getroffen heb, die zich bewust is van mijn verleden, begrip heeft voor wat mij wantrouwig gemaakt heeft (naar de mensheid in het algemeen) en ondanks alles toch al 14 jaar aan mijn zijde staat.
En wat ben ik blij dat ik van iemand kan houden die fouten heeft, fouten die me soms pijn doen, maar waarvan ik geleerd heb dat het niet zijn bedoeling is om mij te kwetsen.
In een relatie neem je mekaar zoals je bent, met goede en slechte eigenschappen en je vindt samen een weg in het leven. Wantrouwen hoeft geen breekpunt te zijn, niet over gevoelens kunnen praten (zoals bij mijn partner het geval is) daar kan je mee leren leven. Je moet gewoon de moeite willen doen om de minder mooie kanten aan je relatie wat minder scherp te maken en voor mekaar een leefbaar evenwicht te vinden. En in iedere relatie liggen de grenzen anders, voor ons beiden is flirten met een ander not done.
Dat evenwicht lijkt me er niet te zijn in de relatie van TS en als het fout loopt, gaat dat de reden zijn van de breuk, niet haar wantrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:37

Kayleigh_ schreef:
Ik zeg niet dat ik dat allemaal oké zou vinden, maar ik zou mijn partner ook niet meteen betichten van mogelijk vreemdgaan. Ik vind het echt opmerkelijk dat zoveel mensen zo weinig vertrouwen hebben in hun partner en bij het minste er al vanuit gaan dat partner vast slechte bedoelingen heeft. Waar is het vertrouwen? Nergens.
Ik zie hier eigenlijk niemand die weinig vertrouwen in zijn/haar partner heeft behalve TS, dus waar je dat weghaalt.
Het enige dat wordt gezegd is dat als je partner zich ineens anders dan anders gaat gedragen en geheimzinnig gaat lopen doen, mensen dan vraagtekens bij dat gedrag gaan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:40

Huertecilla schreef:
Haar plicht is om mij vóóraf op de hoogte te stellen zodat ik alle informatie heb om míjn mening te geven, mijn keuze(s) te maken.
En daar gaat het dus mis bij de vriend van TS, die heeft namelijk al de afspraak gemaakt zonder eerst zijn vriendin op de hoogte te brengen. ;)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:40

Poe zeg, ik schrik er toch wel van hoeveel mensen het normaal vinden om in elkaars telefoon te neuzen.
Mijn vriend heeft niks te zoeken in mijn telefoon en nee ik ga niet vreemd, bedrieg niet ect... Ik vind dat mijn gesprekken met de mensen met wie ik app, gesprekken zijn tussen mij en mijn vrienden/familie, gaat niemand wat aan..dus ook vriendlief niet :D

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:42

KoudbloedKim schreef:
Huertecilla schreef:
Haar plicht is om mij vóóraf op de hoogte te stellen zodat ik alle informatie heb om míjn mening te geven, mijn keuze(s) te maken.
En daar gaat het dus mis bij de vriend van TS, die heeft namelijk al de afspraak gemaakt zonder eerst zijn vriendin op de hoogte te brengen. ;)

Ehm, ik meld ook niet van te voren als ik een afspraak met iemand m/v maak hoor.. Je hent toch recht om je eigen privé afspraken te maken?

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:43

Lees de OP nog eens door... het is niet alleen het niet melden, maar het hele gedrag er omheen dat vraagtekens oproept.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:45

Huertecilla schreef:
Kayleigh_ schreef:

Wanneer ik per ongeluk een gezellige, vrolijke flard communicatie van mijn partner met een ander op zou pikken zou ik daar helemaal niets meer dan dat bij denken.
Me daarbij vooral :o voelen mbt evt schending van haar privacy en mijn best doen dat te voorkomen.

Waneer een ander flirt naar mijn partner, of zij flirt en een positive reactie krijgt, vind ik dat een fijn compliment voor haar.

Wanneer zij eventueel verliefde, romantische, lust of wat voor gevoelens heeft/krijgt vertelt ze me dat echt wel vóór ze er daad bij voegt.

Ook dat is haar recht/verantwoordelijkheid. Haar plicht is om mij vóóraf op de hoogte te stellen zodat ik alle informatie heb om míjn mening te geven, mijn keuze(s) te maken.

Ik vertrouw daarop en dáárom zou ik me :o voelen wanneer ik per ongeluk iets privé op zou pikken.

Van mijn kant doe ik mijn best om dergelijke communicatie onder privé omstandigheden te voeren, haar zich niet :o te laten voelen.

Dit geldt voor persoonlijke gesprekken in welke vorm ook. In levende lijve, per brief of virtueel. Persoonlijk = persoonlijk, deel van privacy.
Privacy en vertrouwen zijn imo afgeleiden van eerlijkheid imo fundamentele rechten van alle betrokkenen in een relatie en kritische succesvoorwaardes.

Allemaal goed en wel, maar TS weet niks af van afspraakjes om wijn te gaan drinken bij een vrouw thuis waar zij niks over weet, dus heeft haar partner haar niet vóóraf op de hoogte gesteld zodat zij alle informatie heeft om haar mening te geven, haar keuze(s) te maken. Als zij merkt dat haar partner zich anders gaat gedragen en geheimzinnig doet en dan per ongeluk iets op pikt van dergelijke communicatie is er een schending van haar vertrouwen, die ze niet openlijk kan bespreken omdat er al een onevenwicht is in de relatie. Dus privacy is hier niet eens de belangrijkste issue.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:45

KoudbloedKim schreef:
Huertecilla schreef:

Afspraak voor wát.
Je bvergeet een zin meer aan te halen en je springt naar conclusie.
Ík zou een mogelijk onschuldige flard als onschuldig opnemen.
Onschuldig tot schuld bewezen is.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:46

SandraVerl schreef:
Wat ben ik blij dat ik een partner getroffen heb, die zich bewust is van mijn verleden, begrip heeft voor wat mij wantrouwig gemaakt heeft (naar de mensheid in het algemeen) en ondanks alles toch al 14 jaar aan mijn zijde staat.
En wat ben ik blij dat ik van iemand kan houden die fouten heeft, fouten die me soms pijn doen, maar waarvan ik geleerd heb dat het niet zijn bedoeling is om mij te kwetsen.
In een relatie neem je mekaar zoals je bent, met goede en slechte eigenschappen en je vindt samen een weg in het leven. Wantrouwen hoeft geen breekpunt te zijn, niet over gevoelens kunnen praten (zoals bij mijn partner het geval is) daar kan je mee leren leven. Je moet gewoon de moeite willen doen om de minder mooie kanten aan je relatie wat minder scherp te maken en voor mekaar een leefbaar evenwicht te vinden. En in iedere relatie liggen de grenzen anders, voor ons beiden is flirten met een ander not done.
Dat evenwicht lijkt me er niet te zijn in de relatie van TS en als het fout loopt, gaat dat de reden zijn van de breuk, niet haar wantrouwen.

Mooi geformuleerd, ik ben het hier helemaal mee eens, wou net iets soortgelijks typen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:47

Je hebt nu zelf ook wel door dat je jezelf ontzettend tegenspreekt toch?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:50

Huertecilla schreef:

Dunne lijn tussen dingen bewust geheim houden en dus je eigen regel overtreden, en rekening houden met je partner(s) haar/hun gevoelens vind ik dit!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:53

KoudbloedKim schreef:
Lees de OP nog eens door... het is niet alleen het niet melden, maar het hele gedrag er omheen dat vraagtekens oproept.

Dat kan heel goed veroorzaakt zijn door haar wantrouwen.
Verdeer is het hele verhaal haar versie.
Het enige feít lijkt haar stiekem in de telefoon neuzen te zijn.

Eventuele vraagtekens opgeroepen door eerder gefdrag hadden al tot een laagdrempelige vraag van haar moeten leiden. DÁÁR is het hier fout.
Daarna maken meer fouten geen goed.

Ze zou over die éérdere vraagtekens een vraag moeten stellen.
Het vervelende echter is dat ze zelf stiekem in de GSM gekeken heeft.
Daar oneerlijk over zijn maakt eerlijkheid van hem verwachten hypocriet.

Kortom; ze heeft zichzelf in een lastig parket gemanouvreerd.
Imo kan ze daar alleen via eerlijkheid en met excuses mogelijk uit komen.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:53

KoudbloedKim schreef:

Heb ik gedaan hoor, maar daaruit vind ik het niet bepaald logisch dat hij van plan is om vreemd te gaan oid.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:57

Ik vind wel dat als je in een relatie dit niet bespreekbaar durft te maken dat er op communicatief vlak al iets mis gaat. Als ik ergens over inzit ga ik meteen naar m'n vriend zodat ik het niet groter in m'n hoofd maak en het meteen uitgepraat is. Door zelfs op vakantie te gaan nu is er een kans dat je het nooit meer ter sprake durft te brengen en dus je kop in het zand steekt..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:06

Stral schreef:
Huertecilla schreef:

Dunne lijn tussen dingen bewust geheim houden en dus je eigen regel overtreden, en rekening houden met je partner(s) haar/hun gevoelens vind ik dit!

Ik niet.

Er is imo geen dunne lijn tussen privacy mbt persoonlijk communicatie respecteren en elkaar op de hoogte houden van eventuele intieme gevoelens voor een ander.

Er is imo een glashelder en levensgroot verschil; de intieme gevoelens.

Ik onderhoud momenteel een duurzame relatie met een vrouw die in al haar drie voorgaande duurzame ralties door haar mannelijke partner met een andere vrouw bedrogen is.
Zij heeft een vertrouwensprobleem. Daar heb ik begrip voor. Ley wel; dat dit zo is, maar het is meer héél beperkt míjn probllem. Ik ben onschuldig, tot het tegendeel bewezen is.
Mij wantrouwen omdat ik een man ben zou simpelweg discriminatie zijn.
Ik doe mijn best om haar vertrouwen te geven, maar het is verder toch echt háár probleem, ben ik niet haar therapeut en ik ga het geen nóg groter probleem maken door krampachtige openheid of afschermen.

Nogmaals; de ts heeft een stap overgeslagen en heeft een misstap begaan.
Ze behoort op die schreden terug te keren als ze hoop op reparatie van de relatie wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:26

Huertecilla schreef:
KoudbloedKim schreef:

Afspraak voor wát.
Je bvergeet een zin meer aan te halen en je springt naar conclusie.
Ík zou een mogelijk onschuldige flard als onschuldig opnemen.
Onschuldig tot schuld bewezen is.

Sorry hoor Tineke, heb je nou echt niet door hoe enorm je deze man vals beschuldigt? Wat een belachelijke conclusies worden er hier getrokken adhv een zinnetje met een knipoog... Als ik afgerekend zou worden op zulke teksten... Poeh....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:27

Ik kan maar beter geen duurzame relaties meer aangaan want ik ben echt altijd van plan vreemd te gaan geloof ik :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:16

Het verbaasd me dat er zoveel zijn die zeggen dat hun man of vriend niet in hun telefoon mag kijken. Ik zelf heb daar geen problemen mee, zelfs mijn kinderen kijken er wel eens in als er een bericht komt en ik ben er niet. Voor als het bv belangrijk is of over de paarden gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:24

Kayleigh_ schreef:
Sorry hoor [naam], heb je nou echt niet door hoe enorm je deze man vals beschuldigt? Wat een belachelijke conclusies worden er hier getrokken adhv een zinnetje met een knipoog... Als ik afgerekend zou worden op zulke teksten... Poeh....
Excuses aanvaard. :D

Ik trek geen conclusies, dit is wat er in de sms stond; dat hij af wilde spreken om met die dame wat te gaan drinken als ze alleen was en dat hij daar erg geheimzinnig over heeft gedaan.
Dat staat letterlijk zo in de OP.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:42

marleen_usar schreef:
Het verbaasd me dat er zoveel zijn die zeggen dat hun man of vriend niet in hun telefoon mag kijken. Ik zelf heb daar geen problemen mee, zelfs mijn kinderen kijken er wel eens in als er een bericht komt en ik ben er niet. Voor als het bv belangrijk is of over de paarden gaat.

Tja, en daar zou ik dus moeite mee hebben: als ik met vriendinnen of wie dan ook sms, ga ik ervan uit dat dit tussen ons blijft. Bij minstens 1 iemand weet ik dat zij alles met haar partner deelt, dus bij haar ben ik wel voorzichtiger met wat ik schrijf: sommige dingen hoeven haar partner niet te weten, dat is iets wat ik in 'vertrouwen' deel.

Nog iemand trouwens, die haar dochter weleens laat antwoorden. Dan vraag ik iets, krijg ik antwoord en blijkt later dat de dochter dit in opdracht heeft geschreven: dan leest zij dus onze hele conversatie? Niet dat daar nou echt belangrijke dingen in stonden hoor, maar toch. Als ik denk met iemand te praten, vind ik het wel prettig dat ik ook met diegene praat en het tussen ons blijft.

Andersom heb ik het trouwens weleens gedaan, maar dat was juist om misverstanden te voorkomen: Dan sms ik met een vriendin (van vriendin), en beide weten er vanaf. Dan laat ik de ander ook weleens lezen wat er geschreven was, zodat het niet een verhaal wordt van: "ze zei dat je dit of dat schreef', dan liever direct zelf laten lezen.

Dubbel dus, maar als de ander het weet kan die er wel rekening mee houden.

(Staat overigens los van het idee je partner te ' controleren'. Als je het vermoeden hebt dat er iets niet in de haak is en je kan er niet over praten, dan is er al wat mis..)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:29

Ach, als ik zo'n flard zou lezen zou ik er ook om glimlachen. Maar 'plotseling de telefoon bewaken met je leven' en 'plotseling steeds weglopen om te bellen' vind ik toch in de categorie 'plotseling vaak overwerken' en 'plotseling veel beter gekleed zijn' vallen.

Noem mij maar wantrouwend hoor. Maar ik denk dat je in zo'n situatie (te) vaak lang kunt wachten op een eerlijk antwoord.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:36

Ik ga ff schreeuwen:::: of het goed of fout is om in zijn telefoon te kijken is niet de VRAAG van TS!!

Confronteren of niet??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:39

Het is zelfs haar topic titel!

*weet niet hoe een emoticon via de telefoon moet*

** emoticon die zichzelf met een hamer slaat **