Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:31

we gaan strakjes naar Meubella, kijken of ze een mooie hoekbank hebben..
heb al een aantal gezien die dicht in de buurt komen..
maar ze showen er niet heel veel online en volgens hun advertenties hebben ze ruim 1000 banken in de showroom? (vraag mij serieus af hoe groot die zaak is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:41

Als het maar geen seats and sofa's kwaliteit is :=

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:50

Ik heb een halve inboedel, gevolg van relatiebreuk. Dus hoef niet alles te vernieuwen, maar er ontbreken wel een paar handige dingen zoals een bank, stoelen en een bed. Maar dat gaat wel goedkomen. Marktplaats is gewillig

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:22

Ik heb er weer een dagje ikea opzitten en voor de katten in ieder geval geslaagt <3
Ze krijgen op de overloop plankjes en kubussen aan de muur zodat ze daar op kunnen klimmen en slapen

En natuurlijk wat leuke dingetjes voor ons zelf

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:59

Rebecca schreef:
Als het maar geen seats and sofa's kwaliteit is :=

nee, zag er gelukkig allemaal goed uit, ze hebben goedkopere varianten en wat betere banken, tot zeg maar het middensegment. Leren meubelen verkopen ze niet meer, omdat dit weinig aftrek vond, dus het 'leer' is Santos leer. Mijn vorige bankstel was Napolitano, toentertijd een goede vervanger voor leer..
als deze net zolang meegaat ben ik zeer tevreden (mijn driezits is echt ingesleten inmiddels, maar dat was ook gelijk logeerbed vaak, omdat hij zo lekker ligt, en werd intensief gebruikt.. mijn tweezits is bijna nog als nieuw omdat deze eigenlijk alleen door visite gebruikt werd).

het is uiteindelijk deze geworden:

Afbeelding

Inmiddels is ook het akkoord van de woningcoop binnen en wordt de huur vrijdag getekend..
de 15e leggen zij het laminaat, de 16e hebben we de overdracht al om 10.00h s ochtends..

die dag wordt ook de bank afgeleverd en de witgoedstukken die eigenlijk aan vervanging toe waren.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:45

Wat een gigantische bank! Die zou ik in mijn huis nooit kwijt kunnen

of willen, maar over smaak valt niet te twisten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:54

Gaaf Elena! megaa hugeee , zal bij mij ook niet passen en alleen is ook zo alleen :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:10

Hij is 3.75m bij 2.75m en het 'korte stukje is 1.75m..
in ieder geval geen ruzie meer met vriend lief wie er op de bank mag liggen :')

aan de andere kant, ik heb altijd een drie en twee zits gehad, die met ruimte ertussen ook in een hoekopstelling stonden.. Het lijkt dus veel groter, maar de meeste zittenhoeken nemen zo'n ruimte toch uiteindelijk wel in hihi..

maar je moet je woonzaal ergens mee vullen toch? :') :')

de foto's overlappen wel een klein stukje (zie je aan de positie van de deur. maar geeft een impressie van de woonkamer zoals hij nu is.

had eerste kleine foto's omdat ik zekerheid wilde hebben, voor ik de verhuurder met logo op grote foto's wilde showen natuurlijk ;)

richting keuken
Afbeelding

richting logia
Afbeelding

ben de hele dag al aan de stuiter, zo blij dat we akkoord hebben en eindelijk van leegstandshuur af gaan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:41

Dacht dat onze hoekbank groot was met 2.50 x 3.50 in mixes leather iets :o
Rechte hoek zonder lounge en een losse hocker :) en in de kleur antraciet :)
Is besteld bij lowik meubelen. En we waren op de bank verliefd geworden in Nijmegen. Maar konden hem daar goedkopee bestellen. Nu nog wachten...

Ook iets dat een grote woonkamer heet....

eettafel is 220 lang. Hihi.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:57

wow, dat is een flinke maat eettafel, 6 zitplaatsen op de lange einden of zo?

eettafel hebben we een normale tot zelfs kleine eetkamer (vier stoelen bijna tegen elkaar)..

we zitten er wel over te denken om de kamer van de keuken te scheiden met een kleine 'bar' met wat planken eronder(achter een plaat) en twee krukjes ervoor.. dan kijk je niet vol op je keuken.. maar dat bekijken we als we erin zitten.. want je wilt ook niet dat de eethoek bovenop het barretje zit natuurlijk hihi.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:15

Onze Eettafel is ook 220 6 plaatsen maar dat moest ook wel anders zou je de tafel niet terug vinden ;)

Onze bank is nu 275 x 220
We hebben een bank op het oog van 250 x 250 moeten alleen nog beslissen wat voor stof etc

Ik vind het dus niet mega :D ligt gewoon aan je huis of een bank groot is of niet.

Wij hebben het laminaat definitief besteld vanmiddag pff nu word het wel heel echt de meubels zijn er ookal dus nu enkel de muur kleur keuze en de dan en dan inrichten als we er in kunnen *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:23

wow dat komt echt dichtbij dan idd Seven..

buiten het verhuizen zelf hebben we geen verhuisstress hier gelukkig.. 80% van onze boedel staat nog ingepakt in de schuur, omdat we slechts een kamer van 16m2 hebben hier en medegebruiker zijn van de woonkamer (dus wel onze meubels erin maar verder vrijwel niets, paar doosjes).. dus vooral kleding en servies..

En vanwege onze verhuurder (hele jaar door issues door zijn toedoen), willen we asap inladen en wegwezen op die dag.. dus vanuit die overwegingen (plus dat het 3e etages is en sommige dingen wellicht beter door de ramen kunnen met een lift) nemen we een verhuizer in de arm..

schilderen is zwaar overdreven, we hebben inmiddels besloten om dat eventueel over een jaar of 2 te doen als het ook nut heeft.. en laminaat wordt voor ons gelegd. Dus eigenlijk puur spullen erin schuiven, alles aansluiten, de meubels weer in elkaar knutselen en dan is het klaar..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:06

Ja komt zeker dichtbij :j
Verwacht dat we over 2 weken kunnen beginnen met verhuizen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:01

Klopt inderdaad wel hoor.
grote van de bank tenopzichtte woonkamer.
Maar dat is de eetkamertafel bij ons ook. Kunnen aan de langezijde 3 stoelen. Dus 6 persoonstafel. Terwijl wij maar met 2 zijn :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:30

Zo dat is een bank! Ik heb ook een hoek maar 2.40 x 2.40 m.
Zo'n grote zou ik nooit kwijt kunnen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:54

we zochten eerst een lounger of hoek die een loungepoot had.
na 1.5 jaar hadden we eigenlijk nog steeds niets naar onze smaak..

tot ik meubella tegenkwam, online zag ik er een aantal die dicht in de buurt kwamen..
deze stond er in eerste instantie ook niet tussen als opties die ik mentaal had genoteerd voor we gingen, vond hem ook 'te groot'.. tot ik er op zat/lag/hing hihi

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:13

Mijn eettafel is ook 2.20 lang. Is ook net wat je belangrijk vindt, denk ik. Eettafel is in de praktijk vaak een werkplek voor twee personen en dan heb je je ruimte nodig. Mijn bank is een driezitter met aan één kant een hoek met chaise longue. Passen we met z'n tweeën allebei languit op. Prima dus :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:01

twee languit erop (of althans de tweede, ik dus, minstens opgekruld zonder kramp) was voor ons ook het minimaal vereiste waar we op zochten..

op dit moment strijden we ook altijd wie er op de driezits mag liggen (heeft ook te maken met dat de tweezits een scheve hoek op de tv maakt wat gewoon niet zo fijn kijkt.

eettafel wordt bij mij vooral gebruikt om de was op te vouwen ;)..
en als er visite komt eten of een vriendin op de thee komt die het fijner vind om aan tafel te zitten kleppen dan op de bank. vooral dus werkblad voor het huishouden eigenlijk.

btw..

het tafeltje op de foto bij de bank..

Heeft iemand die wel eens eerder gezien?
ze hebben m niet bij meubella, maar vind het eigenlijk wel een heel mooi ding..
kan m nergens vinden echter.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:20

even korte vraag, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Wij hebben net een huis gekocht en zijn redelijk ver met de financiering. Nu is het zo dat op 20 juli de financiering rond moeten hebben. Nu is er nogal wat fout gegaan en hebben wij vertraging opgelopen. De offerte is ondertekend en heeft de bank ook al terug, echter doordat we de offerte later hadden en dus later de aanvraag voor de starterslening konden opsturen gaan wij die datum niet halen. (tevens was de hypotheekadviseur mijn werkgeversverklaring kwijt, weer een week langer wachten)

Nu is het zo dat de bank pas het volledige ja-woord geeft wanneer de starterslening rond is. Wat ook logisch is.

Maar wanneer betaald de bank die 10% van de aankoopsom?
want de bank schiet dat voor wanneer het zeker is dat de financiering rond komt. Maar moet dan de starterslening dan helemaal akkoord zijn of is het zo dat ze met een positieve beoordeling de bank ook al betaald en de rand zaken daarna afhandelen?

Hoop dat jullie mijn vraag nog snappen haha

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:50

Het einde is nu eindelijk in zicht.
We hebben verlof genomen vanaf vrijdag tem donderdag om ineens door te kunnen werken.
Morgen komt de keuken, dus vrijdag kijken hoe en wat in elkaar past en wat we waar willen. Zaterdag om 5u in de ochtend starten we al met het effectief plaatsen keuken, dan komt er een schrijnwerker helpen. En worden enkele plaatsen opgemeten voor ingemaakte/op maat gemaakte kasten.

Waterleiding amerikaanse ijskast plaatsen, afvoer afwasmachine, elektrisch vuur aansluiten, dan plinten zetten, laminaat in keuken aanwerken, tegeltjes schilderen in veranda, trapleuning stuk zagen voor bed boven te krijgen, kippenren maken, hondenhok maken, plaats bepalen van bijgebouw, uitgraven en beton gieten, draad tuin plaatsen.

Hopelijk is dit lijstje bijna helemaal afgewerkt tegen volgende donderdag. Dan verhuizen we ineens dat weekend. Dan zal het ook niet lang meer duren voor de paardjes al tijdelijk naar huis komen. *\o/*

Linn, ik kan je niet helpen, werkt helemaal anders in BE, of alleszins toch bij ons.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:37

Gave bank elena!

Ik ben ook nog steeds super blij met onze bankkeuze. Mijn vriend maakte er altijd een sport van om zo breed mogelijk te gaan liggen, zodat ik nergens meer fatsoenlijk kon zitten. Dat is nu gelukkig verleden tijd.
We zijn vorig weekend op pad geweest voor potten en planten voor de voortuin. Qua pot hebben we al een idee, alleen voor erin nog niet helemaal... We zijn wel thuis gekomen met nieuwe bloemen/planten voor in huis.
Qua verdere aankleding vind ik het nog erg lastig. Ik heb een bepaald idee in mijn hoofd, maar kan de juiste spullen niet vinden
Hoe makkelijk de basis was, zo moeilijk is de verdere aankleding :\

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:23

goede vraag linn, ik denk dat je het beste daarvoor met je bank kunt bellen..

Dat schiet mooi op Kirr en dat met de hitte pfff..
ben hier zelf de laatste boedel van mijn moeder aan het sorteren en herpakken (die is vorig jaar overleden als langstlevende ouder.. die woning hebben we net een paar weken geleden verhuurd.. dus begin inmiddels bijna een opruim en sorteermachine te worden zucht). maar smelt bijna in de hitte.

ohh Cabeloa, zo bekend.. ga je voorzichtig op het uiterste putje voor zijn voeten zitten op de bank..strekt ie ze benen en glijd je alsnog van de bank af zucht... blij dat dat straks verleden tijd is.

Zoek hier nog een mooie grote kamerplant of zo voor de loze ruimte naast de logia. heb er nog een klein houten, melkrukachtige semi antiek krukje voor waar die mooi op kan staan.. ben niet zo'n bloemen en planten mens.. meeste gaat spontaan dood als ik er naar kijk (heb zelfs mijn AH Moestuin laten doorschieten zucht), maar een of twee hele grote planten vind ik dan wel weer mooi.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:32

Ga gewoon eens rondneuzen bij een intratuin oid. Bedenk wel op wat voor plek hij staat met zon en hoeveelheid licht. Maar verder blanco, dat werkt hier het beste.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:00

Ik ben gek op planten dus altijd planten in huis
Straks wil ik er wat meer hebben wel moet alles op verhogingen door de vloerverwarming

Onze vloer word trouwens vrijdag alweer geleverd gaat snel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:19

Net sleutel gekregen!

Paradise , veel spinnen en gewoon goor achtergelaten. Vloer is vies overal spinnenwebben , douche krijgt een 5je en de wc een 6je . Maar oh jeetje voel me compleet thuis daar, is boenen eerst maar ach. Plannen wijzigen :') , wou al verven maar niet te houden daar nu .

Wat foto's :

Afbeelding

Voordeur (hij klemt pff) , en de wc deur

Afbeelding

Dan de spiegel waar ooit deur naar keuken zat

Afbeelding

Enn de keuken

Afbeelding

Tuin (ongelegen foto )

Ben in de wolken