Jaja. Het kerstdiner!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:57

Depende schreef:
Leuke toetjes Nel. Ziet er allemaal leuk uit zo.

Hier geen foto's daar ben ik niet gestructureerd genoeg voor, allang blij dat er iets op tafel komt. :=

Hahaha thanks :D
Ja ben ook vergeten van alles foto's te maken behalve dan voorgerecht fatsoenlijk en toetje fatsoenlijk :'
)
Maar voorgerecht had ik nog tijd... ze waren er nog niet... toetjes had ik ook genoeg tijd :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:00

kerst zit er voorlopig op maar ik krijg over een paar weken weer wat eters en heb niet zoveel inspiratie. Ik ga iig voor een groot stuk vlees, wsl varkensbuik en daarvoor heb ik wel wat mooie recepten gevonden. Maar dat is eigenlijk het enige dat ik heb weten te bedenken. Bedoeling is wat hapjes vooraf, verder geen soep of voorgerecht denk ik, dan dus varkensbuik met diverse bijgerechten, kaasplankje met Hollandse kazen en een toetje. Voor toetje zijn de peren die ik hier eerder heb geplaatst wel een optie maar iets anders zou ook wel leuk zijn.

Zij is trouwens Engelse, dus een Nederlands thema zou wel leuk zijn.

Michelle77

Re: Jaja. Het kerstdiner!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:07

Ik heb buikspek met kerst gemaakt (zelfde denk ik?) aardappelgratin en gegrilde groente erbij. Misschien leuk met pastinaak friet?
Spek een dag of 2/3 vt voren goed insnijden (in ruitjes) en goed peper& zout inwrijven (rondom en goed in de ruitjes)

Hapjes, iets met haring, paling oid, beetje amuse achtig?

Gevulde champignons, avocado&garnaal.

Appeltaartjes, hangop,

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:21

paling is een goed idee, haring vind ik zelf niet lekker. Toetje klinkt ook goed! Buikspek is idd varkensbuik.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 05-01-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:22

Ik houd ook niet van haring, maar wel echt Hollands hihi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:26

het zit er dik in dat dan niemand het lust, dat vind ik een beetje zonde.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:33

Dat is zeker waar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:48

heb wat zoekwerk gedaan, heb nu wat vishapjes (paling met appelstroop, garnalen met jenever, mss nog forel) en erwtensoepamuse met roggebrood/katenspekmousse stapeltje. Varkensbuik (incl gemengde groenten) met knolselderijpuree, bloemkoolgratin, en wsl witlofsalade. Kaasplankje en dan toetje, mss appeltjes uit de oven met hangop. Redelijk Hollands, niet belachelijk veel werk en ik kan mijn vooruitgesnelde reputatie wel proberen waar te maken.