De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 20:50

Elles schreef:
antje_vip schreef:
Ik heb het verpest |( Ik heb €25 uitgegeven aan prul

Voor 25 euri bij de Action? Da's dus weer een 35 liter vuilniszak vol? Dat doe je goed :')

Ik ben hier in huis ook zakken aan het vullen. Voor 'eruit'. Stapelgek word ik van die zut. Het schiet al lekker op :j

Erg he :') Ik moest van vriendje mijn kamer eens opruimen met al die zooi die er toch maar staan te verstoffen. Net een bak vol naar zolder gebracht dus nu weer shoppen. Maar het waren voor de helft tijdschriften en een boek, en de andere helft action. Maar ik had het niet moeten doen eigenlijk :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:58

antje_vip schreef:
Elles schreef:
Voor 25 euri bij de Action? Da's dus weer een 35 liter vuilniszak vol? Dat doe je goed :')

Ik ben hier in huis ook zakken aan het vullen. Voor 'eruit'. Stapelgek word ik van die zut. Het schiet al lekker op :j

Erg he :') Ik moest van vriendje mijn kamer eens opruimen met al die zooi die er toch maar staan te verstoffen. Net een bak vol naar zolder gebracht dus nu weer shoppen. Maar het waren voor de helft tijdschriften en een boek, en de andere helft action. Maar ik had het niet moeten doen eigenlijk :(

Terugbrengen? Of doet de Action daar heel tactisch niet aan?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:09

Pantykous schreef:
Eleionomae schreef:
Mijn besparen gaat zo goed dat ik mijn kast eind november al kan bestellen ipv eind januari :')
Oke, ik heb mijn 13e maand al wel meegerekend, maar alsnog, had ik niet verwacht dat ik zoveel kan sparen in zo'n korte periode haha

Ook wel weer een eyeopener denk ik!

Ik heb weer een paar rekeningen ingelopen, dat is ook een lekker gevoel. Nog niet gezwicht voor rommel. :D

Ja een enorme eyeopener :j nu hoef ik niet perse meer te gaan werken was mijn eerste gedachte :')

Alwiene

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:16

Hier gaat het niet zo goed, haha. De verleidingen zijn te groot met al die leuke kerstspulletjes overal :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:18

Is lastig inderdaad, misschien een tip om lijstje te maken als je gaat winkelen? En alleen het nodige wat op het lijstje staat te kopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:22

Ik laat gewoon mn portomonee thuis haha. Neem alleen mn pasje voor de boodschappen mee. Werkt goed :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:19

Ik heb donderdag schoenen van 150,- laten staan maar wel vandaag bij Action een nieuw dienblad 2 stervormige waxinelichtjes en een roze kaars in de vorm van een hert haha.

Heb daarvoor wel 2 dienbladen in huis weg gedaan!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:29

Netjes van die schoenen Eleionomae!
Ik heb vandaag de kerstafdeling overleefd in Tuinland :o
Helemaal niets in het wagentje geladen, ook al zag het er nog zo gezellig uit.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:33

Vond ik ook haha. Mam wilde zelfs een deel mee betalen maar ik bleef sterk :))

Ik ga eind komende week mn kast bestellen <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:39

Hier gaat het tot nu toe ook erg goed, alleen niet zo heel actief op Bokt geweest. Het sparen gaat me eigenlijk erg goed af, alleen van de week ontbeten bij de Hema met vriendinnen, maar dat mocht van mezelf wel even als beloning.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:22

En hoe gaat het met iedereen?
Heeft iedereen zich goed in kunnen houden?

Bij mij is het de laatste week een stuk minder gegaan. Heb toch nog veel uit gegeven. Ook een weekend weg geweest dus dat tikt dan ook flink aan.

Vanaf morgen gaat de stop er weer op. Ik mag de komende week ook geen boodschappen meer doen van mijn eigen, want ik gooi altijd veel te veel weg.
Eerst maar eens de vriezer leeg maken.
Ik zal hooguit nog een keer iets van groenten moeten halen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:24

Telt een Xbox One als prullaria? Want dan heb ik gefaald _O- Kon hem niet laten staan gisteren, heb tegen mezelf gezegd: sinterklaas, kerst en verjaardagscadeau voor jezelf voor de komende 5 jaar :+ Dus mijn spaarrekening is in 1 klap compleet leeg. Dat wordt op de grond zitten vanaf februari in mijn kamer in Amsterdam! :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:35

Hier heb ik de teugels vorige week ook iets laten vieren, komt ook door wat omstandigheden, al was het achteraf niet nodig geweest. Vanaf morgen ga ik ook weer selectiever zijn in wat ik wel en niet uit kan/ga geven.

Ghostattack: Voor mij zou het onder prullaria vallen, maar ik heb dan ook totáál niets met spelcomputers, als je er veel plezier van hebt en veel mee doet mag het wel, toch?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:44

Ik neem nu juist wat extra mee aan boodschappen, alvast voor de kerst. :P
Maar probeer tegelijk onder de €25,- te blijven, nog best een uitdaging maar de rest vh weekgeld is voor Secret Santa (niet hier), voer en grit voor de katten en voor de kerstbestelling.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:51

Ik hou mij er nog streng aan :) bevalt mij prima zo :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:02

ginger18 schreef:
En hoe gaat het met iedereen?
Heeft iedereen zich goed in kunnen houden?

Nee.....

Was gisteren in de fotowinkel om mijn gerepareerde lens op te halen, stond er een 2x extender in de occasion-kast..... zat garantie op en het ding paste op mijn lens -O-

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:16

Ik heb echt een vreselijke week achter m'n rug. M'n moeder is weer totaal van t pad af.... Heeft al een zwaar psychisch verleden en nu is t weer helemaal mis. Een goede kennis van me is op eens overleden...46 jaar... Echt n K week. Normaal gesproken helpt shoppen daar goed tegen. Maar toen ik eenmaal op pad was, overspoelde mij t verdriet enorm en had ik nergens geen zin meer in. Naar huis gegaan en de rest van de dag op de bank gelegen en tv gekeken.
Maar wel zuinig geweest.
Heb nog steeds iedere week 50€ aan de kant kunnen zetten. Ook een paar pauwen verkocht en dat geld ook in de vakantiepot gestopt. Feb 2016 moet haalbaar zijn.....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:34

Hm hier gaat het dwingen tot eten uit voorraad toch best goed.
Vandaag boekweitpannekoeken met restje champignons, tomaat, witte kaas en plakjes kipfilet gegeten.
Bijzonder dat ik toch elke keer nog wat lekkers op tafel kan zetten want had eigenlijk zin om naar de winkel te gaan en uitgebreid te koken haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:56

XLeandrosX schreef:
Ik heb echt een vreselijke week achter m'n rug. M'n moeder is weer totaal van t pad af.... Heeft al een zwaar psychisch verleden en nu is t weer helemaal mis. Een goede kennis van me is op eens overleden...46 jaar... Echt n K week. Normaal gesproken helpt shoppen daar goed tegen. Maar toen ik eenmaal op pad was, overspoelde mij t verdriet enorm en had ik nergens geen zin meer in. Naar huis gegaan en de rest van de dag op de bank gelegen en tv gekeken.
Maar wel zuinig geweest.
Heb nog steeds iedere week 50€ aan de kant kunnen zetten. Ook een paar pauwen verkocht en dat geld ook in de vakantiepot gestopt. Feb 2016 moet haalbaar zijn.....

Jakkes, gevalletje eentje komt nooit alleen. Veel sterkte gewenst.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:56

Nog een reden om geen prullaria te kopen: je weet niet meer wat je hebt. Ik vind net letterlijk een ongeopend potje nagellak waarvan ik niet meer weet wanneer ik het heb gekocht :O

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:00

Sterkte Leandros, dat is niet niks.. :(:)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:10

Heftig Leandros. Sterkte ermee!

Ghostattack, ik vind het wel prullaria, maar als jij er voor gespaard hebt en er blij mee bent is het goed toch?
En voor je kamer maar goed marktplaats afspeuren dan.

Ikke, ik heb geen idee wat het is dus ik weet ook niet of het prullaria is.

De rest allemaal goed bezig. Hou vol nog maar 1,5 maand en dan hebben de meeste hier hun doel bereikt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:29

Ik ga het proberen vol te houden tot 23:59u 31 december 2014 en dan maar als voornemen voor het nieuwe jaar doen. :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:35

Sterkte Leandros! Dat is wel pittig.

Ik ben helemaal heppie met m'n Wii U, maar die wilde ik al twee jaar. Vind niet dat als je ergens voor spaart en er super blij mee bent, dat het dan prullaria is.

Hier gaat het nog steeds goed eigenlijk, heel erg lekker wel. :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:48

Sterkte leandros!

Ik heb net mijn nieuwe kast besteld <3 kan niet wachten tot hij er is