Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wij kunnen alleen voor en na sluitingstijd in de kluis voor het geld. Maar vaak kan ik altijd wel wat ruilen met de servicebalie wat betreft geld. KimD schreef:Benfan schreef:Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit. Dan komen ze wat kleins halen om het geld te breken zodat ze verder kunnen winkelen. Ik vraag ze elke keer steenvast of ze willen pinnen, ivm tekort aan kleingeld in de kassa. Heb al meerdere winkeliers horen klagen hierover, zeker s morgens heb je niet genoeg kleingeld voor zulke grappen. En helemaal als mensen daarna het maar gepast uit hun portemonnee halen.. nou!! NNOOUUU!!!
Je mag die ook weigeren, doen wij ook.
purny schreef:Nou als de eerste beste caissiere mijn geld weigert mag ze toch echt zelf de boodschappen terug leggen. Geld mag nooit geweigerd worden.
KimD schreef:purny schreef:Nou als de eerste beste caissiere mijn geld weigert mag ze toch echt zelf de boodschappen terug leggen. Geld mag nooit geweigerd worden.
Zeker wel, als een cassiere jou vraagt om te kunnen pinnen en jij kunt dat niet terwijl jij met €50,- of zelfs meer betaald voor een bedrag onder €10,- mogen cassieres dat weigeren. Al vaker gedaan, je meent toch niet dat ik me de rest van de dag in de rondte ga draaien omdat jij zo nodig met groot geld moet betalen?
KimD schreef:Dan kijk je maar hoe je het doet, daar is aan het begin van het jaar een hele campagne over geweest. Dat is echt vreselijk irritant voor winkeliers.Vooral de eerste die 's morgens aan de kassa komt met bijvoorbeeld één croissant.
Brainless schreef:KimD schreef:
Zeker wel, als een cassiere jou vraagt om te kunnen pinnen en jij kunt dat niet terwijl jij met €50,- of zelfs meer betaald voor een bedrag onder €10,- mogen cassieres dat weigeren. Al vaker gedaan, je meent toch niet dat ik me de rest van de dag in de rondte ga draaien omdat jij zo nodig met groot geld moet betalen?
Dat jullie dat "mogen" betekend niet dat het wettelijk ook mag.
Ik vind het zeer klantonvriendelijk overkomen.
KimD schreef:Dan kijk je maar hoe je het doet, daar is aan het begin van het jaar een hele campagne over geweest. Dat is echt vreselijk irritant voor winkeliers.Vooral de eerste die 's morgens aan de kassa komt met bijvoorbeeld één croissant.
Brainless schreef:KimD schreef:Dan kijk je maar hoe je het doet, daar is aan het begin van het jaar een hele campagne over geweest. Dat is echt vreselijk irritant voor winkeliers.Vooral de eerste die 's morgens aan de kassa komt met bijvoorbeeld één croissant.
Ja en?
Als jullie (de winkel) dat weten, moet er meer wisselgeld in de kassa.
KimD schreef:Dat gaat niet zomaar, een startbedrag wordt bepaald naar hetgeen wat je omzet per dag. En in sommige winkels is dat dus maar 4 tientjes en 10 vijfjes om maar even een voorbeeld te noemen. Dus bijvoorbeeld een startbedrag van €225,-. De rest is dus kleingeld, want dat ligt nog in de kluis.
Brainless schreef:KimD schreef:Dat gaat niet zomaar, een startbedrag wordt bepaald naar hetgeen wat je omzet per dag. En in sommige winkels is dat dus maar 4 tientjes en 10 vijfjes om maar even een voorbeeld te noemen. Dus bijvoorbeeld een startbedrag van €225,-. De rest is dus kleingeld, want dat ligt nog in de kluis.
Hoezo "gaat dat niet zomaar"?
Door wie wordt dat bepaald?
Door de winkel, dus zij moeten bepalen dat er meer geld in de kassa zit.
Net zoals "wij" maar moeten zorgen dat wij geen kleinere bedragen moeten betalen met 50E kunnen jullie net zo makkelijk er voor zorgen dat er meer geld in de kassa zit.
Je mag niet bijvoorbeeld €1000,- in de kassa hebben terwijl je maar €1500,- omzet. Zo zwart wit is het niet.