Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:05

Topsylover, ik denk dat je er heel goed aan doet om een andere baan te zoeken, als je klanten als 'poppetjes' ziet dan gaat er iets niet helemaal goed..
Natuurlijk is er een grens maar het minste wat je kan doen is even meelopen als de klant wat vraagt, ook ik sta en loop de hele dag en heb het altijd druk met m'n eigen ding maar ik loop met plezier even mee, ook als ik het zelf niet kan vinden en de halve winkel door moet.
Daarvoor ben ik mede aangenomen dus ik zie dat echt niet als probleem.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:07

purny schreef:
Ik krijg bij sommige reacties een egocentrisch gevoel.

purny schreef:
Nou als de eerste beste caissiere mijn geld weigert mag ze toch echt zelf de boodschappen terug leggen. Geld mag nooit geweigerd worden.

:') Over egocentrische gevoelens gesproken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:15

suus_pepper schreef:
Als je zo tegen de bonuskaart bent ga je toch bij de jumbo boodschappen doen?

als er alleen een ah in het dorp zit.. tja dan moet je wel.

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:21

Wat wij altijd deden was even een belletje naar de HOKA(Hoofdcassiere) plegen als we iets niet konden wisselen. Die wisselden het dan op kantoor eventjes.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:26

Hmm, ik vrees dat dat bij ons niet kan :( wij kunnen alleen voor en na sluitingstijd in de kluis voor het geld. Maar vaak kan ik altijd wel wat ruilen met de servicebalie wat betreft geld.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:28

KimD schreef:
Benfan schreef:
Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit. Dan komen ze wat kleins halen om het geld te breken zodat ze verder kunnen winkelen. Ik vraag ze elke keer steenvast of ze willen pinnen, ivm tekort aan kleingeld in de kassa. Heb al meerdere winkeliers horen klagen hierover, zeker s morgens heb je niet genoeg kleingeld voor zulke grappen. En helemaal als mensen daarna het maar gepast uit hun portemonnee halen.. nou!! NNOOUUU!!!

Je mag die ook weigeren, doen wij ook.

Dan zou ik niet meer terug komen, want voel me dan absoluut niet welkom. Ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen, maar helaas moet er altijd ergens het eerste het geld 'gebroken' worden. Dat probeer ik dan bij de grootste winkel te doen (een supermarkt) en dan ook nog met het kleingeld erbij geven. Dus als ik daar 11.45 moet betalen, geef ik bijv 50 en 1.45 (of 1.50). Vraag overigens wel altijd of dit gewenst is, want bij de 1 willen ze juist meer kleingeld, de ander heeft blijkbaar al teveel. Maar de Action hier roepts het zelfs vaak om, of mensen zo klein mogelijk willen betalen of bijleggen met kleingeld..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:29

purny schreef:
Nou als de eerste beste caissiere mijn geld weigert mag ze toch echt zelf de boodschappen terug leggen. Geld mag nooit geweigerd worden.

Zeker wel, als een cassiere jou vraagt om te kunnen pinnen en jij kunt dat niet terwijl jij met €50,- of zelfs meer betaald voor een bedrag onder €10,- mogen cassieres dat weigeren. Al vaker gedaan, je meent toch niet dat ik me de rest van de dag in de rondte ga draaien omdat jij zo nodig met groot geld moet betalen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:31

En als ik nou eens niet kan pinnen en ik heb alleen 50 euro?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:32

Precies, ik kan vaak niet pinnen, omdat ik het contant in mijn portomonnee heb.. Ja, kan wel pinnen, maar grote kans dat ie dan gaat piepen :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:33

Wat als je even geen klein geld hebt om te betalen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:34

Dan kijk je maar hoe je het doet, daar is aan het begin van het jaar een hele campagne over geweest. Dat is echt vreselijk irritant voor winkeliers. ;) Vooral de eerste die 's morgens aan de kassa komt met bijvoorbeeld één croissant.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:37

In België mag nooit geld geweigerd worden. Ook van die bordjes met 'Wij aanvaarden geen biljetten van 500 euro' zijn niet wettelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:38

Ik schrik echt een beetje van de houding van sommige caissières/medewerkers hier..
€50 is gewoon een wettig betaalmiddel dus die hoor je niet te weigeren.
€100 of hoger mág je weigeren als daar een bordje van bij de kassa hangt.
Maar €50 weigeren? Ik vind het echt belachelijk..
Ook al moesten wij 4 of 5 keer bij vragen, ja dat is vervelend maar daar kan de klant niks aan doen, je hoort het aan te nemen, reden om te weigeren heb je niet.. Dat je geen wisselgeld het is jou probleem, niet dat van de klant, die betaald met een wettig betaalmiddel dus doet niets verkeerd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:38

KimD schreef:
purny schreef:

Zeker wel, als een cassiere jou vraagt om te kunnen pinnen en jij kunt dat niet terwijl jij met €50,- of zelfs meer betaald voor een bedrag onder €10,- mogen cassieres dat weigeren. Al vaker gedaan, je meent toch niet dat ik me de rest van de dag in de rondte ga draaien omdat jij zo nodig met groot geld moet betalen?

Dat jullie dat "mogen" betekend niet dat het wettelijk ook mag.
Ik vind het zeer klantonvriendelijk overkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:39

KimD schreef:
Dan kijk je maar hoe je het doet, daar is aan het begin van het jaar een hele campagne over geweest. Dat is echt vreselijk irritant voor winkeliers. ;) Vooral de eerste die 's morgens aan de kassa komt met bijvoorbeeld één croissant.

Pardon???? Mag ik even weten waar je werkt dan zal je mij daar never nooit niet zien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:40

Brainless schreef:
KimD schreef:

Dat jullie dat "mogen" betekend niet dat het wettelijk ook mag.
Ik vind het zeer klantonvriendelijk overkomen.

Daar draaide de hele campagne om.. Klanten kunnen er wel degelijk iets aan doen. Gewoon zorgen dat die €50,- gewisseld is of bij de bank even op 'bedrag en biljet kiezen' duwen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:40

KimD schreef:

Ja en?
Als jullie (de winkel) dat weten, moet er meer wisselgeld in de kassa.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:42

Oo dan betaal ik wel met stuivers of centen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:43

KimD schreef:
Daar draaide de hele campagne om.. Klanten kunnen er wel degelijk iets aan doen. Gewoon zorgen dat die €50,- gewisseld is of bij de bank even op 'bedrag en biljet kiezen' duwen.

Dat kan dus lang niet bij alle pinautomaten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:44

Brainless schreef:
KimD schreef:

Ja en?
Als jullie (de winkel) dat weten, moet er meer wisselgeld in de kassa.

Dat gaat niet zomaar, een startbedrag wordt bepaald naar hetgeen wat je omzet per dag. En in sommige winkels is dat dus maar 4 tientjes en 10 vijfjes om maar even een voorbeeld te noemen. Dus bijvoorbeeld een startbedrag van €225,-. De rest is dus kleingeld, want dat ligt nog in de kluis.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:44

purny schreef:
Oo dan betaal ik wel met stuivers of centen

Of ik geef terug in één en twee euro stukken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:45

KimD heel leuk, maar het is een wettig betaalmiddel, dat mag je dus helemaal niet weigeren.
Dat is eigenlijk hetzelfde als met de 1 en 2centjes, wij ronden af maar klanten kunnen er nog steeds mee betalen.
Het is alleen niet zo dat je 1 cent terug krijgt als je 6 cent geeft, en als het 4 cent is dan moet het totaal op 5 cent komen.

Als ik €50 had gehad en daar niet mee had kunnen betalen dan had je het van mij ook mogen houden.. Ik heb het zelfs op het werk wel eens gehad dat ik niet kleiner kon betalen, zeg er wel sorry bij maar ik kan er niet altijd iets aan doen.. Als jij mij dan de les wil lezen terwijl ik met een wettig betaalmiddel betaal, en dan niet met een uitzonderlijk groot briefje zoals €100 dan had je van mij het spul mogen houden en was ik ook niet weer gekomen :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:46

KimD schreef:
Dat gaat niet zomaar, een startbedrag wordt bepaald naar hetgeen wat je omzet per dag. En in sommige winkels is dat dus maar 4 tientjes en 10 vijfjes om maar even een voorbeeld te noemen. Dus bijvoorbeeld een startbedrag van €225,-. De rest is dus kleingeld, want dat ligt nog in de kluis.

Hoezo "gaat dat niet zomaar"?
Door wie wordt dat bepaald?
Door de winkel, dus zij moeten bepalen dat er meer geld in de kassa zit.

Net zoals "wij" maar moeten zorgen dat wij geen kleinere bedragen moeten betalen met 50E kunnen jullie net zo makkelijk er voor zorgen dat er meer geld in de kassa zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:47

Ik vind de houding dat ik maar moet kijken hoe ik mijn boodschappen betaal verre van klantvriendelijk

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:49

Brainless schreef:
KimD schreef:

Hoezo "gaat dat niet zomaar"?
Door wie wordt dat bepaald?
Door de winkel, dus zij moeten bepalen dat er meer geld in de kassa zit.

Net zoals "wij" maar moeten zorgen dat wij geen kleinere bedragen moeten betalen met 50E kunnen jullie net zo makkelijk er voor zorgen dat er meer geld in de kassa zit.

Dat bepaald de winkel niet, dat betaald de administratie of boekhouding van een bedrijf. ;) Je mag niet bijvoorbeeld €1000,- in de kassa hebben terwijl je maar €1500,- omzet. Zo zwart wit is het niet.

Dit topic gaat over ergernissen aan de kassa, en dit is een grote ergernis en een hele vervelende, waar een cassiere nog een hele morgen last van heeft. Want je bent niet de enige die zo denkt "Ach wettig betaalmiddel, dus het moet maar." Zo denken 10 anderen ook nog, en op gegeven moment heb je niks meer om terug te geven.

Edit: De houding "Het is een wettig betaalmiddel dus hier heb je het en sop het maar op" is verre van sociaal, zeg maar gerust asociaal. ;)