http://www.science.uva.nl/research/amst ... ppler.html
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
dees_daan schreef:Ik vraag me dan weer af waarom mensen wat dat betreft discrimineren en waarom vrouwen geen bier zouden mogen drinken.
Er zijn ook mannen die thee of wijn drinken, zijn die dan automatisch homo?
Ik lust geen wijn of koffie, bier is ook geen favoriet maar dat vind ik nog beter dan wijn.
antje_vip schreef:dees_daan schreef:Ik vraag me dan weer af waarom mensen wat dat betreft discrimineren en waarom vrouwen geen bier zouden mogen drinken.
Ik lust geen wijn of koffie, bier is ook geen favoriet maar dat vind ik nog beter dan wijn.
Om het nou direct weer discriminatie te noemen....
Bier is in de maatschappij gewoon een 'mannending', net als auto's repareren.
HannahFrouk schreef:Als bier geen 'mannending' mag zijn, mag 'lipstick' dan geen vrouwending zijn? Even afgezien van het feit dat er natúúúúrlijk heus wel vrouwen zijn die graag bier drinken en mannen die graag lipstick smeren. Komop zeg, er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken.
Zwerte schreef:Het IS toch gewoon discriminatie? Je maakt onderscheid tussen groepen op basis van kenmerken (in dit geval sekse) en behandelt ze dan ook verschillend. Volgens jou is het blijkbaar heel normaal dat mannen bier lekker vinden, maar als vrouwen dat lekker vinden denk je meteen dat ze wel lesbisch zullen zijn? Dat suggereert je plaatje namelijk wel.
Jij vroeg je af hoe vrouwen bier lekker kunnen vinden....en dat vind ik dus weer vreemd, waarom vraag je je dat alleen van vrouwen af? Hebben wij totaal andere smaakbeleving? Andere smaakpapillen?
HannahFrouk schreef:Als bier geen 'mannending' mag zijn, mag 'lipstick' dan geen vrouwending zijn? Even afgezien van het feit dat er natúúúúrlijk heus wel vrouwen zijn die graag bier drinken en mannen die graag lipstick smeren. Komop zeg, er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken.
SFC schreef:Zwerte schreef:Het IS toch gewoon discriminatie? Je maakt onderscheid tussen groepen op basis van kenmerken (in dit geval sekse) en behandelt ze dan ook verschillend. Volgens jou is het blijkbaar heel normaal dat mannen bier lekker vinden, maar als vrouwen dat lekker vinden denk je meteen dat ze wel lesbisch zullen zijn? Dat suggereert je plaatje namelijk wel.
Jij vroeg je af hoe vrouwen bier lekker kunnen vinden....en dat vind ik dus weer vreemd, waarom vraag je je dat alleen van vrouwen af? Hebben wij totaal andere smaakbeleving? Andere smaakpapillen?
En daar ga je de mist in. Een vrouw die bier drinkt behandel je het zelfde als een vrouw die geen bier drinkt.
We hebben geen andere smaakbeleving, geen andere smaakpapillen maar wel andere gewoontes. Een vrouw is 'zwak', teder, lief. Daar past geen bittere smaak bij, dat past meer bij die ruige kerels. Net als olie (techniek) en autos.
HannahFrouk schreef:Ik vraag me weleens af ... waarom het zo lastig is om in een geschreven woord precies datgene uit te drukken wat je bedoelt. En niet meer of minder. (dat vraag ik me dus écht af).
Citaat:We hebben geen andere smaakbeleving, geen andere smaakpapillen maar wel andere gewoontes. Een vrouw is 'zwak', teder, lief. Daar past geen bittere smaak bij, dat past meer bij die ruige kerels. Net als olie (techniek) en autos.
Citaat:Als bier geen 'mannending' mag zijn, mag 'lipstick' dan geen vrouwending zijn? Even afgezien van het feit dat er natúúúúrlijk heus wel vrouwen zijn die graag bier drinken en mannen die graag lipstick smeren. Komop zeg, er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken.
dees_daan schreef:Wat heeft een reclame daar mee te maken? Er zijn veel meer mannen die niet drinken dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze zich op mannen richten met reclames.
Meteen zeggen dat vrouwen lesbisch zijn als ze een biertje drinken is heel wat anders, en ja dat is discriminatie, je veroordeelt iemand namelijk op wat voor drankje diegene drinkt.. Dat doe je alleen bij vrouwen dus iets anders kan ik er niet van maken.
Ik heb nog nooit een bierreclame gezien waarin ze stellen dat het álleen voor mannen is en dat vrouwen het niet horen te drinken en dat als ze dat wel doen dat ze dan wel lesbisch zullen zijn.
antje_vip schreef:Ik vind dat ik helemaal niet flauw, discriminerend of kortzichtig doe. Ik vond het gewoon wel een leuke vergelijking op dat plaatje en ik was benieuwd of dat zo is. Hoeveel vrouwen zie je bijv. in bierreclames? Gaan jullie die nu ook allemaal aanschrijven omdat zij discrimineren?Citaat:We hebben geen andere smaakbeleving, geen andere smaakpapillen maar wel andere gewoontes. Een vrouw is 'zwak', teder, lief. Daar past geen bittere smaak bij, dat past meer bij die ruige kerels. Net als olie (techniek) en autos.Citaat:Als bier geen 'mannending' mag zijn, mag 'lipstick' dan geen vrouwending zijn? Even afgezien van het feit dat er natúúúúrlijk heus wel vrouwen zijn die graag bier drinken en mannen die graag lipstick smeren. Komop zeg, er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken.
antje_vip schreef:dees_daan schreef:Ik vraag me dan weer af waarom mensen wat dat betreft discrimineren en waarom vrouwen geen bier zouden mogen drinken.
Om het nou direct weer discriminatie te noemen....
Bier is in de maatschappij gewoon een 'mannending', net als auto's repareren.