Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:00

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:22

Shiloh schreef:
PenP2014 schreef:
Maar hèt antwoord op die vraag gaat nooit komen.

42

This must be thursday...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:38

amber15 schreef:
Hoe kan het dat het geluid van de sirene van een ambulance zo ongeveer een octaaf omlaag gaat als hij langsscheurt?

Doppler effect, google het maar eens.
Edit, Kaus was me voor, realiseerde me niet dat er al een verdere pagina in dit topic was.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 17:59

dees_daan schreef:
Ik vraag me dan weer af waarom mensen wat dat betreft discrimineren en waarom vrouwen geen bier zouden mogen drinken.
Er zijn ook mannen die thee of wijn drinken, zijn die dan automatisch homo?
Ik lust geen wijn of koffie, bier is ook geen favoriet maar dat vind ik nog beter dan wijn.

Om het nou direct weer discriminatie te noemen....
Bier is in de maatschappij gewoon een 'mannending', net als auto's repareren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:52

antje_vip schreef:
dees_daan schreef:
Ik vraag me dan weer af waarom mensen wat dat betreft discrimineren en waarom vrouwen geen bier zouden mogen drinken.
Ik lust geen wijn of koffie, bier is ook geen favoriet maar dat vind ik nog beter dan wijn.

Het IS toch gewoon discriminatie? Je maakt onderscheid tussen groepen op basis van kenmerken (in dit geval sekse) en behandelt ze dan ook verschillend. Volgens jou is het blijkbaar heel normaal dat mannen bier lekker vinden, maar als vrouwen dat lekker vinden denk je meteen dat ze wel lesbisch zullen zijn? Dat suggereert je plaatje namelijk wel.
Jij vroeg je af hoe vrouwen bier lekker kunnen vinden....en dat vind ik dus weer vreemd, waarom vraag je je dat alleen van vrouwen af? Hebben wij totaal andere smaakbeleving? Andere smaakpapillen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:58

Als bier geen 'mannending' mag zijn, mag 'lipstick' dan geen vrouwending zijn? Even afgezien van het feit dat er natúúúúrlijk heus wel vrouwen zijn die graag bier drinken en mannen die graag lipstick smeren. Komop zeg, er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:01

HannahFrouk schreef:
Als bier geen 'mannending' mag zijn, mag 'lipstick' dan geen vrouwending zijn? Even afgezien van het feit dat er natúúúúrlijk heus wel vrouwen zijn die graag bier drinken en mannen die graag lipstick smeren. Komop zeg, er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken.

Sinds wanneer is gewoon discussieren hetzelfde als je druk maken? Ik lig er geen seconde wakker van hoor, drink gerust mn biertje en zal me worst wezen wat iemand daarvan vind. Maar ik vind het wel interessant om te weten waarom andere mensen iets denken.

Nu vraag ik me dus af waarom er (iig op bokt) altijd mensen gaan roepen dat je je niet druk moet maken, als je je gewoon iets afvraagt.... Voor mij zijn dat twee totaaaaal verschillende dingen. Niks mis met gezonde nieuwsgierigheid hoor.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:38

Zwerte schreef:
Het IS toch gewoon discriminatie? Je maakt onderscheid tussen groepen op basis van kenmerken (in dit geval sekse) en behandelt ze dan ook verschillend. Volgens jou is het blijkbaar heel normaal dat mannen bier lekker vinden, maar als vrouwen dat lekker vinden denk je meteen dat ze wel lesbisch zullen zijn? Dat suggereert je plaatje namelijk wel.
Jij vroeg je af hoe vrouwen bier lekker kunnen vinden....en dat vind ik dus weer vreemd, waarom vraag je je dat alleen van vrouwen af? Hebben wij totaal andere smaakbeleving? Andere smaakpapillen?

En daar ga je de mist in. Een vrouw die bier drinkt behandel je het zelfde als een vrouw die geen bier drinkt.

We hebben geen andere smaakbeleving, geen andere smaakpapillen maar wel andere gewoontes. Een vrouw is 'zwak', teder, lief. Daar past geen bittere smaak bij, dat past meer bij die ruige kerels. Net als olie (techniek) en autos.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:42

Ik vraag me weleens af ... waarom het zo lastig is om in een geschreven woord precies datgene uit te drukken wat je bedoelt. En niet meer of minder. (dat vraag ik me dus écht af).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:43

HannahFrouk schreef:

Bier is drank.. Waarom mogen vrouwen geen bier drinken maar is het wel normaal dat mannen dat lekker vinden? Maar als je als vrouw een biertje mee drinkt ben je meteen lesbisch? Eigenlijk hetzelfde dat mensen meteen roepen dat de man homo is als hij wijn of thee drinkt.
Lipstick vind ik anders, maar goed als de man dat op wil doen moet hij dat doen hoor.. Vind dat alleen niet te vergelijken omdat bier gewoon drank is, om iemand er op te veroordelen als diegene een biertje meedrinkt vind ik echt kortzichtig.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:44

SFC schreef:
Zwerte schreef:

En daar ga je de mist in. Een vrouw die bier drinkt behandel je het zelfde als een vrouw die geen bier drinkt.

We hebben geen andere smaakbeleving, geen andere smaakpapillen maar wel andere gewoontes. Een vrouw is 'zwak', teder, lief. Daar past geen bittere smaak bij, dat past meer bij die ruige kerels. Net als olie (techniek) en autos.

JIJ behandelt ze wellicht hetzelfde. Ik ga nergens de mist in hoor. Heb sowieso in de praktijk al vaak genoeg gemerkt dat er wel degelijk mensen zijn, met name vrouwen trouwens, die je echt minderwaardig vinden als je bier drinkt want 'dat hoort niet'. Antje_vip vroeg zich af waarom vrouwen bier drinken en koppelt dat aan een flauwe grap over seks. In haar geval behandelt ze man en vrouw dus wel degelijk anders, want ze vraagt zich alleen af waarom vrouwen bier drinken, niet waarom mannen dit doen. Ik ben dus ook benieuwd naar haar gedachtengang hierachter en sorry, die kunnen anderen niet voor haar beantwoorden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:45

HannahFrouk schreef:
Ik vraag me weleens af ... waarom het zo lastig is om in een geschreven woord precies datgene uit te drukken wat je bedoelt. En niet meer of minder. (dat vraag ik me dus écht af).

Omdat het grootste gedeelte van onze communicatie nonverbaal is. Dat stuk mis je in het geschreven woord, dus je hebt maar een klein gedeelte van de gehele communicatie tot je beschikking. We proberen dat op te vangen met emoticons e.d. maar het blijft behelpen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:47

Ik vind dat ik helemaal niet flauw, discriminerend of kortzichtig doe. Ik vond het gewoon wel een leuke vergelijking op dat plaatje en ik was benieuwd of dat zo is. Hoeveel vrouwen zie je bijv. in bierreclames? Gaan jullie die nu ook allemaal aanschrijven omdat zij discrimineren?

Citaat:

Citaat:

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:31

Ik ken in het dagelijkse leven ook meer vrouwen die wijn lusten dan bier, en meer mannen die een aantal liter bier drinken dan een glaasje wijn dus vind de reclames op die manier ook logisch.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:14

Hoe komt het dat je wallen krijgt als je moe bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:36

Wat heeft een reclame daar mee te maken? Er zijn veel meer mannen die niet drinken dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze zich op mannen richten met reclames.
Meteen zeggen dat vrouwen lesbisch zijn als ze een biertje drinken is heel wat anders, en ja dat is discriminatie, je veroordeelt iemand namelijk op wat voor drankje diegene drinkt.. Dat doe je alleen bij vrouwen dus iets anders kan ik er niet van maken.
Ik heb nog nooit een bierreclame gezien waarin ze stellen dat het álleen voor mannen is en dat vrouwen het niet horen te drinken en dat als ze dat wel doen dat ze dan wel lesbisch zullen zijn.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:41

amber15 schreef:
Hoe komt het dat je wallen krijgt als je moe bent?

Uhm. .. iets met opgehoopte afvalstoffen misschien???

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 17:23

dees_daan schreef:
Wat heeft een reclame daar mee te maken? Er zijn veel meer mannen die niet drinken dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze zich op mannen richten met reclames.
Meteen zeggen dat vrouwen lesbisch zijn als ze een biertje drinken is heel wat anders, en ja dat is discriminatie, je veroordeelt iemand namelijk op wat voor drankje diegene drinkt.. Dat doe je alleen bij vrouwen dus iets anders kan ik er niet van maken.
Ik heb nog nooit een bierreclame gezien waarin ze stellen dat het álleen voor mannen is en dat vrouwen het niet horen te drinken en dat als ze dat wel doen dat ze dan wel lesbisch zullen zijn.

Jammer dat je zo chagrijnig doet.

Ik heb nergens het woord lesbisch genoemd, alleen gezegd dat bier en vagina's dezelfde ph hebben.

Wat reclame daarmee te maken heeft? Met de doelgroep. Ik heb nog nooit in een bierreclame gezien dat ze vrouwen oproepen om ook eens een biertje te kopen.
En over racisme gesproken waarom heeft bijv. McDonalds verschillende happy meals voor meiden en jongens? Sjongejonge wat discrimineren zij zeg! Om maar even de vergelijking over eten door te trekken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:02

Discussie met een vriendin:
Ik denk dat je wel kan snurken in een coma, zij niet. Weet iemand het? :')

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:21

Snurken is het gevolg van verslapte weke delen achterin de mond/keel. Je keel zakt als het ware een beetje dicht, en als je ademt begint dat dus te trillen en hoor je dus gesnurk.

Dat ademen gebeurt helemaal onbewust. En zoals je weet ben je ook onbewust aan het ademen als je in coma ligt (mits je zelfstandig KUNT ademen natuurlijk)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:14

antje_vip schreef:
Ik vind dat ik helemaal niet flauw, discriminerend of kortzichtig doe. Ik vond het gewoon wel een leuke vergelijking op dat plaatje en ik was benieuwd of dat zo is. Hoeveel vrouwen zie je bijv. in bierreclames? Gaan jullie die nu ook allemaal aanschrijven omdat zij discrimineren?

Citaat:

Citaat:

Ok, ben je werkelijk benieuwd naar waarom vrouwen bier drinken en of dat plaatje waar is? Voor mij persoonlijk: ik vind bier gewoon echt lekker (wisselt wel per merk trouwens) en dat is de simpele reden dat ik het drink. Zelfde reden waarom ik taksi drink en dol ben op chocola. En daarom drink ik geen wijn want dat vind ik vies. Verder ben ik zo hetero als het maar kan dus dat plaatje is voor mij totale onzin.

Wat betreft het bittere als reden waarom meer mannen het drinken.... Waarom is bijv bitter lemon dan weer een vrouwendrankje? Dat vind ik trouwens weer niet te drinken, bier is de enige uitzondering op bitter wat ik wel lekker vind.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:31

Maar er is toch ook een 'vrouwenbier', bier met een vleugje fruitsmaak. Oke het heet niet 'vrouwenbier' maar dat is het eigenlijk wel.

En dan weer, waarom bier voor mannen en bier voor vrouwen. Nah omdat vrouwen die met fruir vaak lekkerder vinden dan zonder fruit en mannen vinden dat niks. Dan is een bierdrinkende vrouw toch niet lesbisch en een fruitbierdrinkende man toch ook niet homo ofzo?

Met dingen een voorkeursgeslacht voor de naam zetten is toch niet erg? Het wordt pas erg als van die kortzichtige mensen het slecht vinden iets benut word door het andere geslacht, het wordt pas erg als mensen afgekraakt of bevooroordeeld worden door een keuze van drank/items.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 12:27

Maar ik zeg niet dat het slecht is als een vrouw bier drinkt en ik kraak niemand af.

Volgend onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:30

Waarom hebben mannen kort haar en vrouwen vaak lang?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:18

antje_vip schreef:
dees_daan schreef:

Sinds wanneer is bier een mannending? Sinds wanneer is wijn een vrouwen ding. Ik ken meer vrouwen die wel bier lusten dan die geen bier lusten. Sterker nog, ik kan zo goed als net zoveel mannen die eigenlijk geen bier drinken als vrouwen. Zelfde geld voor wijn overigens.

Ik ben sowieso tegen gender stereotyping! Zelfde geldt voor kleine kinderen, die in een bepaalde gender gepusht worden doordat ze zogenaamd "jongetjes" of "meisjes" speelgoed krijgen, ik vind dat er geen jongetjes of meisjes speelgoed zou moeten zijn, maar gewoon speelgoed, laat die kids zelf maar kiezen waarmee ze willen spelen! Kinderen voelen dat echt wel aan als ze eigenlijk met iets willen spelen dat voor hun niet "gepast" is.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 12-10-14 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt