Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nanne schreef:ZeSteigert, dat soort vragen slaan nergens op natuurlijk..
Als een zwartrijder aan mij vraagt of ik er op kick een boete uit te schrijven is mijn antwoord steevast ja.. Dag.. Dat wil je dan toch horen? Dan zal ik het zeggen ook.
Ik doe in die gevallen gewoon mijn werk. Wat er van mij verwacht word.
Men kan ook van elkaar accepteren dat iedereen hier anders over denkt en mee omgaat.
Als jij willens en wetens een kortingskaartje koopt en dan rekent op het feit dat iemand je wel mee neemt, verdien je misschien wel een boete om te begrijpen dat het niet zo werkt. Maar dat is mijn mening.

Vjestagirl schreef:ZeSteigert schreef:Dan vind ik het al helemaal asociaal. Je reist gratis, maar andere mensen moeten gewoon de volle bak betalen.
Ga ook voor de NS werken, probleem opgelost.
Ik ken zát mensen met een leasebak die volledig betaald wordt, en er toch iedere dag alleen in zitten.
ZeSteigert schreef:Dan heb je niet duidelijk verwoord wat je wilde zeggen.
Wil je met korting reizen? Hopelijk tref je ook nog mensen aan die niet alleen aan zichzelf denken!
Vjestagirl schreef:ZeSteigert schreef:Dan vind ik het al helemaal asociaal. Je reist gratis, maar andere mensen moeten gewoon de volle bak betalen.
Ga ook voor de NS werken, probleem opgelost.
Ik ken zát mensen met een leasebak die volledig betaald wordt, en er toch iedere dag alleen in zitten.

Iinge_ schreef:Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen wel direct uit gaat van het negatieve van de mensen die het vragen: gierig, lui, asociaal.
Denk je echt dat iedereen die zegt dat hij het vergeten is het opzettelijk doet? Kun je soms niet uit gaan van iemand die echt even pech heeft gehad die ochtend en zijn ov is kwijtgeraakt/vergeten, en hem of haar even helpen?
Iinge_ schreef:Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen wel direct uit gaat van het negatieve van de mensen die het vragen: gierig, lui, asociaal.
Denk je echt dat iedereen die zegt dat hij het vergeten is het opzettelijk doet? Kun je soms niet uit gaan van iemand die echt even pech heeft gehad die ochtend en zijn ov is kwijtgeraakt/vergeten, en hem of haar even helpen?
ZeSteigert schreef:Of je gaat eerst mensen vragen en als je niemand vindt alsnog een normaal kaartje kopen..
Het slaat toch nergens op dat je zoiets zegt? Je weet echt wel wat iemand hiermee bedoelt en je bent echt gewoon gemeen als je dan ja zegt terwijl je geen kortingskaart hebt. Kick je erop dat andere mensen een boete krijgen ofzo? Is dat leuk? Ik begrijp dat echt niet.
zwerte: Dat voorbeeld vind ik dan wel weer een goeieMaar daar maak je gewoon een lolletje en hier moet iemand nog geld betalen en dat is echt niet grappig meer.
Elise_0o schreef:lor1_1984 schreef:Ik betaal zelf ook €50,- per jaar voor mijn abonnement en heb het niet al te breed, dus waarom zou ik een ander daar dan kosteloos van laten profiteren?
Omdat je iets voor je medemens wil doen? Een onzelfzuchtige daad? Iemand helpen zonder iets terug te verwachten? Pay it forward?
Omdat je graag iemand helpt zonder er zelf beter (of slechter) van te worden?
ZeSteigert schreef:Dan vind ik het al helemaal asociaal. Je reist gratis, maar andere mensen moeten gewoon de volle bak betalen.
.
vuurneon schreef:Iinge_ schreef:Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen wel direct uit gaat van het negatieve van de mensen die het vragen: gierig, lui, asociaal.
Iedereen? Dus ook jij gaat er ook vanuit dus dat ze gierig, lui en asociaal zijn omdat ze het vragen?
Inoterry schreef:ZeSteigert schreef:Dan vind ik het al helemaal asociaal. Je reist gratis, maar andere mensen moeten gewoon de volle bak betalen.
Ook NS medewerkers betalen iedere maand voor hun reisRECHT. Het is minimaal, maar we betalen er net zo goed voor. Vaste klanten van NS MOGEN mensen met korting meenemen omdat ze betalen voor dat RECHT. Studenten betalen er ook voor, dus hebben ze een RECHT. Dit is dus geen plicht, zoals sommige mensen hier in dit topic klaarblijkelijk denken. Als iedereen er zo makkelijk over denkt kan iedereen zijn abonnement bij NS wel opzeggen, maar dan is er alleen niemand meer over om met korting mee te reizen.
Servex medewerkers, kiosk, broodzaak en dergelijke, hebben een pasje waarmee ze met korting producten mogen kopen. Ze hebben het recht om dat te doen omdat ze daar werken. Daar loop je toch ook niet naartoe om te vragen of je op hun korting iets mag kopen
Elise_0o schreef:Ik heb bij de servex gewerkt en had dus zo'n pasje. De regels daarvan zijn vele malen strenger dan die van de ns.
Zo mocht je maar korting op 4 producten en niet op alles. Je mocht niemand korting geven en kreeg alleen korting als jij betaalde. Dus ook al was iemand familie, die kreeg geen korting als de gene van de pas niet bestelde en betaalde.
Neemt niet weg dat die regels regelmatig werden gebroken..