Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:09

Ik begrijp het verschil, ik snap ook wel dat je het niet grappig vind, maar ik vind het dus best komisch. Zou zelf het lef niet hebben trouwens, maar het idee vind ik echt om te gieren. Als je de juiste vraag stelt, dan kan je dit niet eens doen. Dus alleen de mensen die het heel vaag houden wat hun bedoeling is, die kan je hiermee heeeel erg flauw in de hak zetten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:11

Nanne schreef:
ZeSteigert, dat soort vragen slaan nergens op natuurlijk.. ;)
Als een zwartrijder aan mij vraagt of ik er op kick een boete uit te schrijven is mijn antwoord steevast ja.. Dag.. Dat wil je dan toch horen? Dan zal ik het zeggen ook.

Ik doe in die gevallen gewoon mijn werk. Wat er van mij verwacht word.

Men kan ook van elkaar accepteren dat iedereen hier anders over denkt en mee omgaat. ;)

Als jij willens en wetens een kortingskaartje koopt en dan rekent op het feit dat iemand je wel mee neemt, verdien je misschien wel een boete om te begrijpen dat het niet zo werkt. Maar dat is mijn mening.

Misschien toch even mijn post wat beter lezen ;)

Nanne

Re: Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:13

Ik heb je post prima gelezen hoor.. Maar ik sta er ook niet achter dat je eerst mensen gaat vragen of het mag.. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Wil je met korting reizen? Prima, schaf je een kortingsproduct aan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:17

Dan heb je niet duidelijk verwoord wat je wilde zeggen.

Wil je met korting reizen? Hopelijk tref je ook nog mensen aan die niet alleen aan zichzelf denken! :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:24

Ik reis gratis dus dat probleem heb ik niet. Neem ik vrienden of familie mee, reizen die met korting met mij mee.

Het zou ook nooit bij mij opkomen om zonder kortingsproduct met korting te gaan reizen. Ik ben namelijk zo opgevoed.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:31

Dan vind ik het al helemaal asociaal. Je reist gratis, maar andere mensen moeten gewoon de volle bak betalen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:34

ZeSteigert schreef:
Dan vind ik het al helemaal asociaal. Je reist gratis, maar andere mensen moeten gewoon de volle bak betalen.

Goh.... Ov moet ergens van betaald worden he. Zij werkt daar. Ze gaat niet mensen helpen haar werkgever te belazeren... :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:36

ZeSteigert schreef:

Ga ook voor de NS werken, probleem opgelost.

Ik ken zát mensen met een leasebak die volledig betaald wordt, en er toch iedere dag alleen in zitten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:36

xSogno schreef:
ZeSteigert schreef:

Goh.... Ov moet ergens van betaald worden he. Zij werkt daar. Ze gaat niet mensen helpen haar werkgever te belazeren... :+

Bedankt ;)

Vjestagirl, mooi voorbeeld :j

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:49

Vjestagirl schreef:
ZeSteigert schreef:

Ik ken zát mensen met een leasebak die volledig betaald wordt, en er toch iedere dag alleen in zitten.

Echt asosociaal, ze zouden alle lifters mee moeten nemen! :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:17

ZeSteigert schreef:
Dan heb je niet duidelijk verwoord wat je wilde zeggen.

Wil je met korting reizen? Hopelijk tref je ook nog mensen aan die niet alleen aan zichzelf denken! :)

Wil je met korting reizen? Koop een kortings kaart! Hoe moeilijk kan het zijn? Ga je een keer met vrienden oid een dag met de trein en 1 van hun heeft zo'n kaart, dan heb je geluk als je daarop mee mag. Maar ga dat niet in de trein vragen aan vreemden.. Hoezo kost het een ander niets? Het heeft ze 50 euro gekost, die jij dus blijkbaar niet wil uitgeven.

Koop een kortingskaart, en neem gewoon zelf drie willekeurige mensen mee met korting, denk je iig niet alleen aan jezelf toch? 8-)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:47

Vjestagirl schreef:
ZeSteigert schreef:

Ik vind dit altijd zo mooi he :))
Zo krijg ik altijd weer gezeur over mijn zomervakantie want die is echt te lang! Uhhhh dan ga je ook voor de klas staan! :?

Wat ik ook mooi vind is dat de mensen die nee zeggen als asociaal weggezet worden.... Het bedelen, vragen, lastig vallen, er vanuit gaan dat een ander jouw 40% wel regelt is allemaal heeeeel sociaal.... Fijn topic om door te lezen, leuk kijkje in de (voor mij vreemde) gedachten van anderen....

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:48

Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen wel direct uit gaat van het negatieve van de mensen die het vragen: gierig, lui, asociaal.

Denk je echt dat iedereen die zegt dat hij het vergeten is het opzettelijk doet? Kun je soms niet uit gaan van iemand die echt even pech heeft gehad die ochtend en zijn ov is kwijtgeraakt/vergeten, en hem of haar even helpen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:53

Iinge_ schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen wel direct uit gaat van het negatieve van de mensen die het vragen: gierig, lui, asociaal.

Denk je echt dat iedereen die zegt dat hij het vergeten is het opzettelijk doet? Kun je soms niet uit gaan van iemand die echt even pech heeft gehad die ochtend en zijn ov is kwijtgeraakt/vergeten, en hem of haar even helpen?

Als je goed had gelezen zie je inderdaad dat de meesten niet te beroerd zijn om zo iemand te helpen. Het is echter wel zo dat er gewoon heel veel mensen zijn die standaard een kortingkaartje kopen en er vanuit gaan dat ze wel met iemand mee kunnen. Dáár hebben de meesten dan weer wel een probleem mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:57

Iinge_ schreef:

Iedereen? Dus ook jij gaat er ook vanuit dus dat ze gierig, lui en asociaal zijn omdat ze het vragen? :D

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:12

ZeSteigert schreef:
Of je gaat eerst mensen vragen en als je niemand vindt alsnog een normaal kaartje kopen..
Het slaat toch nergens op dat je zoiets zegt? Je weet echt wel wat iemand hiermee bedoelt en je bent echt gewoon gemeen als je dan ja zegt terwijl je geen kortingskaart hebt. Kick je erop dat andere mensen een boete krijgen ofzo? Is dat leuk? Ik begrijp dat echt niet.
zwerte: Dat voorbeeld vind ik dan wel weer een goeie :j Maar daar maak je gewoon een lolletje en hier moet iemand nog geld betalen en dat is echt niet grappig meer.

Maar die boete die je dan moet betalen, heb je toch al lang en breed verzamelt dmv al dat gevraag naar korting tijdens vorige ritten? Volgens mij is het bedrag wat je op het einde van diverse ritten bespaart nog steeds minder dan het bedrag van die boete die je kunt oplopen...

Soit, ik zie wel degelijk de lol ervan in, van die grap. Net tegoei met dat geschooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:17

Iinge_ schreef:

Ik dacht dat je in dat geval gewoon een gewone treinkaartje kan kopen die je daarna vervolgens terug decanteert bij de ns.

En kick er wel op als iemand die constant de boel belazerd wel een keertje wordt op gepakt. Wie weet is zelfs onze burger plicht om er voor te zorgen dat er dat soort mensen worden op gepakt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:28

Elise_0o schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik betaal zelf ook €50,- per jaar voor mijn abonnement en heb het niet al te breed, dus waarom zou ik een ander daar dan kosteloos van laten profiteren?

Omdat je iets voor je medemens wil doen? Een onzelfzuchtige daad? Iemand helpen zonder iets terug te verwachten? Pay it forward?
Omdat je graag iemand helpt zonder er zelf beter (of slechter) van te worden?

Doe ik wel op andere vlakken, zie nl niet in waarom ik een schooierende profiteur zou moeten helpen. :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:30

Nanne schreef:
Ik heb je post prima gelezen hoor.. Maar ik sta er ook niet achter dat je eerst mensen gaat vragen of het mag.. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Wil je met korting reizen? Prima, schaf je een kortingsproduct aan.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 01:13

ZeSteigert schreef:

Ook NS medewerkers betalen iedere maand voor hun reisRECHT. Het is minimaal, maar we betalen er net zo goed voor. Vaste klanten van NS MOGEN mensen met korting meenemen omdat ze betalen voor dat RECHT. Studenten betalen er ook voor, dus hebben ze een RECHT. Dit is dus geen plicht, zoals sommige mensen hier in dit topic klaarblijkelijk denken. Als iedereen er zo makkelijk over denkt kan iedereen zijn abonnement bij NS wel opzeggen, maar dan is er alleen niemand meer over om met korting mee te reizen :)* .
Servex medewerkers, kiosk, broodzaak en dergelijke, hebben een pasje waarmee ze met korting producten mogen kopen. Ze hebben het recht om dat te doen omdat ze daar werken. Daar loop je toch ook niet naartoe om te vragen of je op hun korting iets mag kopen :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 02:21

ik zeg altijd maar vragen staat vrij en nee zeggen ook.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:03

vuurneon schreef:
Iinge_ schreef:

Iedereen? Dus ook jij gaat er ook vanuit dus dat ze gierig, lui en asociaal zijn omdat ze het vragen? :D

hihi nee. Maar je snapt wat ik bedoel. Maar daar hebben jullie wel gelijk in ja, het gebeurt wel heel vaak. Toch heb ik altijd zoiets: ik geloof iemand wel als diegene zoiets zegt. Uitgaan van het goede in de mens :D

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:01

Inoterry schreef:
ZeSteigert schreef:

Ook NS medewerkers betalen iedere maand voor hun reisRECHT. Het is minimaal, maar we betalen er net zo goed voor. Vaste klanten van NS MOGEN mensen met korting meenemen omdat ze betalen voor dat RECHT. Studenten betalen er ook voor, dus hebben ze een RECHT. Dit is dus geen plicht, zoals sommige mensen hier in dit topic klaarblijkelijk denken. Als iedereen er zo makkelijk over denkt kan iedereen zijn abonnement bij NS wel opzeggen, maar dan is er alleen niemand meer over om met korting mee te reizen :)* .
Servex medewerkers, kiosk, broodzaak en dergelijke, hebben een pasje waarmee ze met korting producten mogen kopen. Ze hebben het recht om dat te doen omdat ze daar werken. Daar loop je toch ook niet naartoe om te vragen of je op hun korting iets mag kopen :n

Ik heb bij de servex gewerkt en had dus zo'n pasje. De regels daarvan zijn vele malen strenger dan die van de ns.
Zo mocht je maar korting op 4 producten en niet op alles. Je mocht niemand korting geven en kreeg alleen korting als jij betaalde. Dus ook al was iemand familie, die kreeg geen korting als de gene van de pas niet bestelde en betaalde.
Neemt niet weg dat die regels regelmatig werden gebroken..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:06

Elise_0o schreef:
Ik heb bij de servex gewerkt en had dus zo'n pasje. De regels daarvan zijn vele malen strenger dan die van de ns.
Zo mocht je maar korting op 4 producten en niet op alles. Je mocht niemand korting geven en kreeg alleen korting als jij betaalde. Dus ook al was iemand familie, die kreeg geen korting als de gene van de pas niet bestelde en betaalde.
Neemt niet weg dat die regels regelmatig werden gebroken..

De kortingspas van NS Stations (Railcatering) valt onder NS, neem ik aan.
In dat geval werkt het bij NS net zo streng als jij zegt hoor, Elise_0o. Er is een max. van 4 producten die je met korting per dag mag kopen, en de korting is alleen geldig als jij zelf betaalt. Ik weet alleen niet of er producten uitgezonderd zijn van korting, maar dat zou dan het enige verschil zijn.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:19

Servex is een dochterbedrijf, maar de pasjes zijn totaal anders en hebben niets te maken met de ns.

Edit: medewerkers van de ns hadden dus ook niet zo'n kortingspas.

Het was zelfs zo dat ik van servex mijn treinkaartjes naar het werk vergoed kreeg, maar zelf een kortingspas moest kopen, want daar deden ze niet aan.