Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:37

Haha poepspray! Ik had inderdaad ook al bedacht om alleen maar negatieve punten op te noemen tijdens de bezichtiging, zodat de anderen dan denken 'ohja, dat is inderdaad niet handig..' of doen alsof ik zwanger ben ofzo :') Maar ten eerste vind ik dat gemeen en ten tweede kan ik niet liegen :+

Oh dat zag er inderdaad niet zo best uit takkie_muis..

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:43

:') hahah gemeen he , wil je of niet dan vraagt het om wat extremer te denken

Nee als ik niet met spoed eruit moest had ik hem echt niet aangenomen..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:21

ja maar wachten op de sleutel is minder erg want dan kan je je ergens op verheugen, dan weet je al dat je het krijgt;)

Is dat vooral vocht en schimmel of nog meer narigheid?
wel chill juist, als het perfect is willen meer mensen het hebben haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:30

Het was vooral uitgeleefd , verrookt dierenhaar gruwelijke kleuren alles goor en :r en het voelde en het voelt niet zo positief dit huis.. Klinkt geestig maar heb wel vaker gevoel niet alleen te zijn :P , en nee dat wachten was gruwelijk en onzeker.. pas 4 dagen van te voren wist ik het definitief...

Badkamer was wel ok , alleen de afzuiger in de badkamer werkt niet dus het douchegordijn raakt zwart van de schimmel daar..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:29

yeuhh we zijn het weer niet geworden -O-

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:48

Nanno_123 schreef:
yeuhh we zijn het weer niet geworden -O-

:( -O-

Wij zijn als 2e geëindigd.. Nèt niet. Hopelijk is diegene net als San_ner en hebben ze iets niet in orde haha :+ Maar dat zal wel niet.

Ondertussen hebben we wel een aanbod gekregen van het appartement onder waar een vriendin van mij woont. Deze is alleen niet zo groot (ong. 50m2 ) maar ook niet duur, dus we gaan binnenkort (over 2 weken) met de verhuurder praten en eens langs enzo. Ik ben er nog niet heel enthousiast over ofzo, vooral omdat die van de woningstichting rond de 60m2 zijn, maar we zien wel. Het is opzich wel een mooie kans :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:49

:(:)

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:58

Ik kom even binnenvallen. Misschien is de tip al gegeven. Maar mocht je in Rotterdam, rozenburg, vlaardingen etc willen wonen. Bij Rijnmond Rotterdam heb je huizen met muntjes, dan moet je een muntje inzetten. Ik stond nog maar een maand ingeschreven en had een woning!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:08

Ik ga ook binnenkort op mezelf. Na een verbroken relatie van 13 jaar.

Mij ingeschreven bij de woningbouw en 40 dagen later werd ik gebeld dat ik mocht kiezen uit 2 huizen :o

Hij wordt vanaf maandag gerenoveerd dus kan er vanaf oktober in. Heb dan wel nieuwe keuken ( zelf uitgezocht ) nieuwe badkamer, en alles wat nodig is wordt gerenoveerd.

Zal wel wennen zijn -O-

Het is overigens een eengezinswoning, woonkamer, keuken ( ga er open keuken van maken ), grote bijkeuken en schuur van binnenuit bereikbaar, 15m diepe achtertuin, boven 4 slaapkamers 2 grote en 2 kleine en een ruime bergzolder.

Ik weet dat ik t slechter had kunnen treffen, maar toch ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:15

:(:) Gaat wennen zijn , gelukkig is het wel nieuw gerenoveerd dat scheelt al..

Mijn duimen draaien voor zus , relatie met ex verbroken en nu heeft ze hopelijk een huisje. Wel in gelderland nog maar ze verdient dat huisje met haar zoontje.. , spannend :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:52

@speechless, ja snap dat 60 m2 wel beter is.. 50m2 is wel klein maargoed, wel een kansje toch! als het allemaal wat makkelijk in te richten is, geen onhandige hoekjes en deuren op plekken die niet handig zijn valt er vast wat leuks van te maken, ik zou het iig niet zomaar voorbij laten gaan;)

@babsiej, jeetje vervelend zeg na zo lange tijd.. zal inderdaad erg wennen zijn. Je hebt wel heel veel geluk met deze woning denk ik.. al had je het liever anders gezien!

@takkiemuis, Met kinderen in het spel is het andere koek, dan zal ze toch ook wel sneller in aanmerking komen?
dan kan ik weer even relativeren dat ik niet zo moet zeuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:45

Ze hebben goed moeten zeuren dat zus voorrang kreeg , 5 maanden zoekt ze al een woning. .

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:20

wat raar zeg, dacht dat je urgentie kon krijgen in zulke gevallen.. zeker met een kind!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:23

wij staan in drie gemeentes ingeschreven, regio middenholland, haaglanden en rijnmond.. en tot mijn verbazing staan we tot nu toe 4e voor een woning in regio rijnmond terwijl ik daar nog 0 keer gereageerd heb. en in regio haaglanden is mijn record 120e :o en in middenholland al het meest gereageerd.. dat record is denk ik plek 15 ofzo. En funda nog goed in de gaten houden dus ik heb iedere dag aardig wat sites om af te spitten hihi.

klinkt trouwens overdreven 3 gemeentes maar we zoeken precies iets wat een beetje in het midden ligt van die gemeentes dusja!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:40

Wow, dan heb je inderdaad veel om te checken telkens Nanno!

Vooral de woonkamer heeft helaas wel onhandige hoeken en deuren, maar daar is misschien ook wel omheen te werken dan misschien. En het uitzicht is wel leuk (paardjes! :D ) Maar we gaan zeker even kijken enzo. En daarnaast hoef je natuurlijk niet je hele leven daar te blijven wonen. Ik heb namelijk nogal de neiging te vinden dat het helemaal perfect moet zijn :+

Wauw, wat een groot huis Babsiej en lekker met tuin! De reden is dan wel weer erg vervelend :(:)

Spannend takkie_muis! Wanneer hoort ze of ze het krijgt?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:55

haha ja dat heeft mijn vriend ook.. dan zeg ik ook: We gaan er maar 3 jaartjes wonen ofzo en dan zoeken we wat leukers en wellicht iets om te kopen. Voor nu mogen we blij zijn als we iets vinden..
je moet natuurlijk wel je kont kunnen keren en blij kunnen zijn om thuis te komen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:25

Nanno na paar maanden pas.. Gelukkig kreeg ze voorang en deze woning is aan de rand van het centrum ..

Speechless gisteren al :(

Lees later mee meer bij, even boodschappen doen ^^

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:39

Ik kan jullie ook allemaal aanraden om marktplaats in de gaten te houden :)
In onze regio stonden daar veel woningen aangeboden via particulieren, zo hebben mijn vriend en ik ons huisje gevonden!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:53

Hoi! Mag ik mij hier melden? Ik woon vanaf vandaag in Ede op mezelf in een studentenhuis. Heb eerst in Barneveld op MBO gezeten maar ben daar gestopt. Nu woon in sinds vandaag officieel in Ede! Spulletjes van de Ikea zijn er allemaal en in elkaar gezet.

Hopelijk mag ik meekletsen :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:57

Tuuurlijk mag dat :D Van mij iig wel :P

Hier in de buurt staat niks meer wat aan mijn 'eisenlijstje' voldoet te huur :( Dus nog even geduld.
Er staat nu alleen 1 studio te huur van 20 m2 op 6 hoog, maar ik heb hoogtevrees :') Daar reageer ik dus maar even niet op :o

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 15:30

Tuurlijk maureen, gezellig!

Ik woon ondertussen 2 maandjes op mezelf. Soms nog wel lastig qua tijd voor schoonmaken, afwassen e.d. schiet er nog weleens bij in. Boodschappen doen gaat steeds beter, word er al handig in. In het begin gooide ik echt veeeel weg := Maar het bevalt echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:40

Gezellig welkom!

Begin is echt wennen, ala eenmaal een ritme erin zit komt het wel goed. .

Ik woon hier nu 7 maanden dacht ik..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:14

Leuk om jullie ervaringen ook te lezen van op jezelf wonen! Bedankt voor het fijne welkom :D
Ik heb eerst met allemaal jongens op kamers gezeten die echt varkens waren. Nu zit ik met allemaal nette meiden dus alles is mooi schoon en dat is dus voor mezelf ook veel makkelijk er om het ook schoon te houden.

Takkie ik dacht dat jij al veel langer op jezelf woonde :+

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:55

Vraagje... ik zie allemaal mensen woningen kijken enzo. Maar hoe doen jullie dat als jullie een vriend hebben. Wil je dan al samenwonen of eerst alleen??

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:59

SuusjevdB schreef:
Vraagje... ik zie allemaal mensen woningen kijken enzo. Maar hoe doen jullie dat als jullie een vriend hebben. Wil je dan al samenwonen of eerst alleen??

Ik ga eerst alleen wonen :) dat raadt iedereen me aan haha
Eerst zelf alles op orde hebben voordat ik het ga delen met mijn vriend :)