Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:53

In Juni/Juli wil ik gewoon hier blijven wonen + werken en dan daar wat klussen etc.
Ik wil best een eindje uit het centrum weg, erg graag zelfs. Ben wel een dorpse poedersuiker he. _O-

Vind fietsen ook erg prettig om te doen om even je hoofd leeg te maken etc. :j

Met kamernet wacht ik nog even ja!

Anoniem

Re: Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:59

Dan kan ik je Overvecht aanraden, leuke gezellige buurt (hier en daar een schietpartij maar die zijn toch nooit gericht naar studenten) en vaak goedkoper wonen dan in de binnenstad. Binnenstad heeft z'n absolute voordelen hoor.. Zo pak ik in de winter liever de taxi naar huis na een avondje stappen dan dat ik ga fietsen, simpelweg omdat ik een kwartier in de kou veel te lang vind _O-

Lunetten is ook een leuk wijkje, mocht het nou echt niet lukken kan je de Bilt ook nog overwegen. Dichtbij de Uithof maar relatief wat verder van het centrum.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:01

Ja ik vind de binnenstad vast ook heel gezellig maar die overstap is denk ik iets te groot van vrijstaand in het bos (onze nieuwe buren konden eerst niet zo goed slapen omdat het zo stil is... :') ) Naar hartje Utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:05

Ik vond Utrecht vanuit een vrij rustige omgeving niet echt een grote overstap eigenlijk! Het is wel een stad maar Utrecht is in vergelijking met Amsterdam wel heel rustig. Misschien is het wat lastiger als je midden in de zomer verhuisd hoor, dan heb je de UIT en daarna alle ontgroeningen van verenigingen etc, dan is het gewoon heel druk in de binnenstad met heel veel vervelende mensen die constant dronken zijn (mijn mening he).. Maar over het algemeen valt het reuze mee :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:08

MarlindeRooz schreef:
Ja ik vind de binnenstad vast ook heel gezellig maar die overstap is denk ik iets te groot van vrijstaand in het bos (onze nieuwe buren konden eerst niet zo goed slapen omdat het zo stil is... :') ) Naar hartje Utrecht.

Overstap naar drukke stad valt mee hoor :j Ik kom dan wel niet van het platteland, maar wel uit een dorpse omgeving. Ik heb totaal niks met drukke steden en ben echt een plattelandspersoon..
Maar ik woon wel in Amsterdam nu :Y) Het valt me reuze mee. Ik vind het nog best leuk. Het drukke overleef ik wel en ik zit alsnog vrij dicht bij een rustige omgeving. Nou is Amsterdam misschien ook wel echt een uiterste haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:35

Of Lunetten. Gezellig dicht bij mij <<)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 01:06

Ik zou me niet druk maken om de overgang van rustig naar druk, ben je zo aan gewend. Focus liever op een fijne kamer met geschikte huisgenoten :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:05

Of kijk voor een kamer in zeist! Via de ssh kan je kijken voor kamers op de warande. Heb ik ook een paar jaar gezeten. Zeist is heerlijk groen en dichtbij de uithof. Daarnaast hebben de warande kamers ook nog een mooi balkon. Dat mis ik nu wel (heb nu appartement op de uithof zelf). :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:28

Ik ben verkast naar Uilenstede:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen nog een nieuw bed en een vloerkleed nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:34

Sorry dat ik binnen val en m'n vriend maakt me echt af als ik ze koop volgens mij, maar waar heb je die slingers vandaan? :')
Hele leuke kamer!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:22

Mooie kamer Lau! Ziet er ook veel groter uit dan die 12m2 die het is :) Waar heb je die plankjes vandaan? Zoiets wil ik ook wel :j

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:44

Plankjes hingen er al, zijn van Ikea geloof ik DD :)

Slinger kun je voor €15 bestellen op buitendelijntjes.com, je krijgt heel veel letters waarmee je je eigen woorden kan maken {:}

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:21

Heb je geen kasten nodig? Waar laat je je kleren? :+
Hele mooie kamer wel!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:44

MarlindeRooz Zeist kan je ook een kamer krijgen, is een kwartier fietsen naar de uithof, lekker door bos/weiland. Zelf heb ik even in kanaleneiland gewoond en werd helemaal claustrofobisch, dus vond het heerlijk om weer "buiten" te kunnen fietsen. Een paar pagina's terug heb ik foto's geplaatst van mijn kamer op de warande, dan weet je een beetje wat je kan verwachten. Hier zijn de wachttijden ook niet heel lang.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:13

Deel van mn kleren hangt in dat kledingrek dat je op de eerst foto ziet, en het andere deel in een kast in mn eigen halletje Megan :)

Thanks!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:43

Hahaha die slingers, geweldig :P