Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Helemaal mee eens Maaike![]()
Ik maak me zelf wel schuldig aan het gebruiken van woorden als 'Fissa' (vooral de zin "Denk je is fissa" als mam uit de tent wil lokken). Er is opzicht niks mis met straattaal, als je maar weet tegen wie je het gebruikt.
Vind overigens ook dat overiges overig ens oovrigens etc. ook erg lelijk staat. En opzicht is opsicht opzigt opsigt op zigt op zicht etc. ook incorrect.
Percy schreef:Maaike_Melis schreef:Ook vind ik het enorm storend als mensen achter elke zin 'weet je wel' zeggen. Ja nou dit en dat weet je wel en zus en zo weet je wel.
Ik erger me altijd aan mensen die beginnen met "toen had ik zoiets van". Deze uitdrukking is een aantal jaren geleden opeens populair geworden. Snap hem nog steeds niet
. __KELLY schreef:Rianne_ schreef:
Ehm.. Zij bedoelt West-Friesland als in Noord-Holland denk ik
De regio in Noord-Holland die jij bedoelt is Westfriesland.
West-Friesland is weer iets anders. Dat is een regio in het westen van Friesland.
Merileth schreef:Oh, ik weet dat de commentatoren bij de olympische spelen de laatste tijd moeite hebben met hun Nederlands, maar jongens, 'ze misde bijna een jaar' is toch wel echt gruwelijk fout, hoort in schrijftaal al niet voor te komen, laat staan in spreektaal!
Rianne_ schreef:__KELLY schreef:
De regio in Noord-Holland die jij bedoelt is Westfriesland.
West-Friesland is weer iets anders. Dat is een regio in het westen van Friesland.
Totaal andere discussie, maar goed: zoek op Google eens naar West-Friesland.
Dat is dus Noord-Holland, geen Friesland..
joafan2003 schreef:kyraties schreef:Ohh, ik word gek van dat woordje ''me'' .....
In je onderschrift staat my proud en dat hoort my pride te zijn. Dat is ook iets waar velen, waaronder ik, zich aan irriteren.
Proud gebruik je als je trots ben op een prestatie of iemand.
Of om het dan maar helemaal goet faud te doen "ik hou van me poownie en jou paardjuh"
(sorry word hier een beetje melig van
). Natascha schreef:Volgens mij zit opletten op school er tegenwoordig niet meer bij want dat leer je toch gewoon op de lagere school? Wat ik ook irritant vind is "houden zonder d". Of is dat inmiddels nieuwe spelling geworden? "Ik hou van jou", of erger nog "ik hou van jouw"Of om het dan maar helemaal goet faud te doen "ik hou van me poownie en jou paardjuh"
).
Denk dat het er gewoon zo ingestampt is door omgeving Natascha schreef:Volgens mij zit opletten op school er tegenwoordig niet meer bij want dat leer je toch gewoon op de lagere school? Wat ik ook irritant vind is "houden zonder d". Of is dat inmiddels nieuwe spelling geworden? "Ik hou van jou", of erger nog "ik hou van jouw"Of om het dan maar helemaal goet faud te doen "ik hou van me poownie en jou paardjuh"
).

_sharonnn schreef:Die gebruik ik ook wel eens haha
Hier in België hoor ik het nooit maar als ik naar de Nederlandse televisie kijk komt het heel vaak voorbij. Vraag me altijd af hoe zo'n uitdrukking opeens in de taal opduikt en ik weet nog steeds niet wat het toevoegt aan het verhaal. juliedo24 schreef:Ik heb altijd zo'n hekel aan als de leestekens verkeerd/te veel worden geplaatst:
Net ff op me paardje gereden ,, ging egt suppergoed !!,
Bah. En mensen die denken dat ze heel goed engels schrijven:
i did ride my cutie today and she did it so verry good !
Bye sweetie i wil mis u
Of dingen zoals:
Ily, wjnmk, bby, of achter elke zin: xxx
Ook ik erger me hier zo aan
Zonder hoofdletters en punten is ook zo vervelend, of helemaal geen alinea's.