2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:21

Kayleigh, fijn dat het af is! En nu nog even in spanning afwachten :)

Gefeliciteerd Dispar!

Kelly ook nog in spanning afwachten!

Gittekit, zo veel feedback is heel normaal bij een eerste keer inleveren! Ik moet mijn hele resultaten nog een keer doornemen (iets met cursief, spaties, punten en komma's --> ik word langzaam echt gek! Kijk me er scheel op) plus nog een spss analyse doen :( Mijn intro moet ook nog aangepast worden en mijn discussie moet ook voor een heel deel herschreven.

Ben er met goede moed aan begonnen, maar zie er echt tegen op nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:23

Ik heb helemaal geen feedback meer gehad op mijn totale scriptie :\ Begeleidster is op vakantie en zei dat ze nog feedback zou geven, maar dat is tot op heden niet gekomen. Ik wilde echt per sé mijn scriptie gister doorsturen om af te laten drukken en in te binden, wil dat niet last-minute nog doen. Dus ja, hope for the best! Maakt me wel onzeker hoor, zeker nu ik hoor dat jullie nog veel moe(s)ten aanpassen!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:41

Heeft ze het helemaal nooit ingezien?

Mijn begeleidster heeft mijn tekst dus nu in totaal 1 keer gezien en klein stuk al eerder. Ik neem aan dat als ik nu alles verbeterd heb, ze er nog een keer naar kijkt en ik het dan ook inleveren moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:44

Ze heeft de helft van mijn scriptietekst wel doorgenomen en feedback gegeven, dat heb ik aangepast. Maar de resultaten, discussie en conclusies & aanbevelingen heeft ze nooit gelezen, omdat ze toen op vakantie ging. Ze beloofde het wel binnen een paar dagen na te kijken en feedback te geven, maar heeft ze nooit gedaan.

Heb wel een scriptie van vorig jaar naast de mijne gelegd (meisje is geslaagd met een 9) en vond de mijne niet veel minder. Maar goed, dat vind ik zelf, ik kan moeilijk beoordelen hoe het werkelijk zit... En ach, een 5,5 is goed hè :D

Maar ik baal er wel van. Het geeft onnodige onzekerheid.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:46

Okee, dat is idd wel een risico! Maar kan me heel goed voorstellen dat je er vanaf wilt zijn en idd een 5,5 is ook geslaagd :D

Meisje met wie ik samen mijn onderzoek heb gedaan heeft een 9 gekregen voor haar (bachelor)these! Haar stuk was echt ontzettend goed, dus ik ben er wel bang voor dat mijn (master)these daar niet aan kan tippen uiteindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:52

Ja, tis niet per sé dat ik er vanaf wil zijn, maar het moet dinsdag ingeleverd worden. Dus wil het wel graag vrijdag in huis hebben (risico dat er in het weekend niks gebeurd qua levering met post e.d.). Niet dat ik maandag nog moet stressen of het wel op tijd binnen komt of niet. Er kan altijd wat misgaan...

En ach, ook voor jou geldt: voldoende is voldoende! Het hoeft geen 9 te zijn toch :D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:55

Het is wel erg slecht dan van jouw begeleider dat ze geen feedback geeft als jouw deadline dinsdag al is :oo

Ik ga inderdaad niet voor de 9, maar het zou wel leuk zijn als ik mijn gemiddelde nog ietsje kan ophalen (sta nu een 6,7 zoiets gemiddeld). Maar ach, aan de andere kant.. in september ga ik mijn tweede master beginnen en ik denk niet dat er ooit nog iemand gaat vragen naar wat voor punten ik voor mijn onderzoek had :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:58

Hahaha dat denk ik ook niet! Volgens mij wordt er vrijwel nooit naar cijfers gevraagd/gekeken, tenzij voor hele specifieke opleidingen waar er geloot wordt e.d.

Vind het ook een beetje schandalig dat er niet meer is nagekeken, zeker omdat ze het wel beloofd had. :\ Op vakantie gaan in zo'n belangrijke periode moet iedereen voor zichzelf weten, maar consequentie is dan wel dat je tijdens je vakantie wel aan het werk moet...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:07

Kayleigh_ schreef:
Vind het ook een beetje schandalig dat er niet meer is nagekeken, zeker omdat ze het wel beloofd had. :\ Op vakantie gaan in zo'n belangrijke periode moet iedereen voor zichzelf weten, maar consequentie is dan wel dat je tijdens je vakantie wel aan het werk moet...

Als ze het heeft beloofd, is het belachelijk dat ze het nog niet gelezen heeft.

Mijn begeleiders zijn ook op vakantie in de zomer, maar daarop hebben wij onze inleverdata ook aangepast. Juist omdat ze niet tijdens hun vakantie nog allerlei scripties willen lezen. Maar daar is vooraf heel netjes over gecommuniceerd, dus dan is dat geen probleem :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:29

Mijn begeleider had zelf al aangegeven dat ze nog geen vakantie geplan had (en wanneer dat wel nog zo zou zijn, zal dat vast niet morgen of maandag al zijn).

Ik kom er net achter dat ik in mijn resultaten de verkeerde cijfers gebruikt heb |o Vond het al raar dat de N anders was, daar ik wees dat toe aan missing values, maaar, bedacht me net dat ik tussen mijn 40 paginas analyse zowel met en outliers resultaten heb... Dus je raad het al, ik heb opeens de resultaten zonder outlier genomen ipv (net als bij de rest) met outliers. Het maakte geen verschil voor de significantie, dus daarom hebben we gekozen voor de data met outliers. Nu kan ik dus kijken waar ik dat precies overal gedaan heb en dan alles aanpassen... ZUCHT!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:45

Ohhh balen MG!!
Gelukkig verandert de uitkomst niet, als het voor de significantie niet uitmaakte. Dat scheelt al een hoop werk!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:58

Vandaag en morgen mijn laatste loodjes, donderdag ga ik hem inleveren :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:39

Fijn dat je bijna klaar bent MG! Ik heb weer motivatie voor het afronden van mn bachelor scriptie, ik heb namelijk een masterstage! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:12

Mijn scriptie is goedgekeurd! Tegen alle verwachting in! Ik was zoooo onzeker! Eind augustus presenteren/verdedigen :D :D :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:22

Gefeliciteerd allebei!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:29

Oh ja Gittekit, gefeliciteerd! Nog even knallen dan, je kan het!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:37

Super!

Succes Gittekit!

Ik was er helemaal klaar mee dus heb t vandaag ingeleverd :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:40

Ik ben geslaagd! *\o/*

Vanaf vandaag mag ik mezelf officieel psychiatrisch verpleegkundige noemen!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:27

Gefeliciteerd :D

Ik ben ook afgestudeerd, met een 9 voor mijn onderzoek en een 8 voor mijn scriptie :D *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:30

Huh, dat weet je snel! Je hebt het pas afgelopen week ingeleverd?!

Maaaaar... Gefeliciteerd! Wat een prachtige cijfers!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:29

Gefeliciteerd beiden! Pff, ik moet donderdag nog een tentamen en dan m'n scriptie verbeteren ook nog, maar heb het concentratielevel van een goudvis. Iemand nog tips? -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 16:58

Dames, wat vind ik het erg dat ik jullie verwaarloosd heb. Ik ga morgen direct bijlezen.

Van mijn kant: afgestudeerd en vandaag de laatste dag gehad op het bedrijf!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 16:59

Gittekit schreef:
Gefeliciteerd beiden! Pff, ik moet donderdag nog een tentamen en dan m'n scriptie verbeteren ook nog, maar heb het concentratielevel van een goudvis. Iemand nog tips? -O-

Even een rondje lopen en dan rustige muziek op?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:40

Ik heb mijn scriptie gehaald met een 7.4 en ben dus geslaagd!! :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:42

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! Hoge cijfers ook :j