Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:24

Lente schreef:
Ik kan Ceriadwen gewoon niet meer serieus nemen met dit soort uitspraken :')

Uithuisplaatsing. Hoe verzin je het? :')

Ik neem het advies zeer serieus! TS heeft namelijk zelf aangeven dat dit advies in een eerder stadium reeds door de professionals gegeven is.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:24

Zilfstar schreef:
Ceriadwen schreef:

Zolang wij haar wensen niet met zijn allen hoeven te betalen is ze wat mij betreft vrij om te doen en laten wat ze wil.

Je zou verbaasd staan aan hoeveel dingen er mee betaald wordt door de belastingbetalers waar jij profijt van hebt. Ts heeft niet gekozen voor een speciaal kind. Wij waren in NL in de fijne omstandigheid dat de gemeenschap mee droeg aan de zorg om deze kinderen, zodat ook zij gewoon onderwijs konden genieten op hun nivo. Maar dat wordt flink de nek omgedraaid. Helaas zijn ook deze kids leerplichtig. Dan moet ts haar baan maar opgeven? Zodat ze dochter weg kan brengen? En wie betaald dan huur, zorg, eten, drinken ?

Precies, we zijn enorm verwend door alles wat maar mogelijk was, en nu is het tijd om de duimschroeven aan te draaien. Is dat slecht?

Er is gelukkig nog wel een sociale dienst die je op kan vangen als je geen inkomen meer hebt. Dat betekend alleen dat je luxe op moet geven en dat heb je toch als ouders wel over voor je kind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:25

Voor iedereen die met dit onderwerp te maken krijgt is er bij NS een gehandicaptenregeling. Daar kun je iemand aanmelden om begeleiding naar de trein en uit de trein te krijgen. Een servicemedewerker ( op kleine stations taxicentrales ) zet de gehandicapte in en uit de trein ( reist niet mee ). Voordeel van de aanmelding is dat deze hulp gegarandeerd is. Bij geen aanmelding wordt de gehandicapte niet geholpen.
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... ebeperking

Ik weet het, je hebt iedere dag iemand anders het lost de verstoringen niet op maar het is beter dan niets.

Daarnaast kun je een ov begeleiderskaart aanvragen. Dit betekent dat de begeleider die meereist gratis met de trein gaat ( alleen een enkele reis in dit geval omdat de begeleider zonder de gehandicapte terug gaat ). Daarmee is het misschien iets makkelijker om een begeleider in te huren. Begeleiding mag wel van het pgb betaald worden.

Voor de bus heb ik geen oplossing, daar heb ik geen ervaring mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:25

Ceriadwen schreef:
Precies, we zijn enorm verwend door alles wat maar mogelijk was, en nu is het tijd om de duimschroeven aan te draaien. Is dat slecht?

Ja :j Ik vind duimschroeven barbaars en middeleeuws. En om ze aan te draaien bij kinderen met beperkingen of hun ouders ook tamelijk lafhartig.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:26

Lente schreef:
Ik kan Ceriadwen gewoon niet meer serieus nemen met dit soort uitspraken :')

Uithuisplaatsing. Hoe verzin je het? :')

IK zeg niet dat ts niet met haar kind om kan gaan, dat maken andere mensen ervan. Het is wel prettig als je gewoon goed blijft lezen en even nadenkt voordat je op versturen klikt.

Collie2008

In sommige situaties is er echt misbruik gemaakt van het vervoer. Het was een recht om het te krijgen,maar was even vaak niet nodig. helaas lijden de mensen eronder die het wel nodig hebben. Kom op m'n werk vaak genoeg kinderen tegen die inderdaad niet zelfstandig kunnen reizen en waarvan de ouder bijvoorbeeld alleenstaand is en fulltime werkt. Het is de omgekeerde wereld dat een ouder dan moet verzuimen van werk, ontslag krijgt, een uitkering moet krijgen om zo het kind naar school te brengen. Dat kost uiteindelijk nog veel meer.

In veel situaties zijn echt wel dingen mogelijk zoals aangepaste werktijden, samen met andere ouders een soort 'taxi-plan' opstellen, het kind meer gaan trainen richting zelfstandigheid, etc. Maar er zijn echt situaties waarbij ouders (en kind) muurvast zitten. Dat is schrijnend en ook daar worden geen uitzonderingen voor gemaakt.

claud1

Citaat:

Er is gelukkig nog wel een sociale dienst die je op kan vangen als je geen inkomen meer hebt. Dat betekend alleen dat je luxe op moet geven en dat heb je toch als ouders wel over voor je kind?

ja hoor en wie denk je dat die sociale kant zou moeten betalen volgens jou - als je toch het toch elke keer over begint ? :7
Laatst bijgewerkt door claud1 op 12-12-13 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:27

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Ja :j Ik vind duimschroeven barbaars en middeleeuws. En om ze aan te draaien bij kinderen met beperkingen of hun ouders ook tamelijk lafhartig.

Zolang er duizenden gezinnen afhankelijk zijn van de voedselbank vind ik de ouders verantwoordelijk voor hun kinderen... We kunnen het geld in Nederland maar een keer uitgeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:28

Ceriadwen schreef:
Ceriadwen schreef:

Zolang wij haar wensen niet met zijn allen hoeven te betalen is ze wat mij betreft vrij om te doen en laten wat ze wil.

Je zou verbaasd staan aan hoeveel dingen er mee betaald wordt door de belastingbetalers waar jij profijt van hebt. Ts heeft niet gekozen voor een speciaal kind. Wij waren in NL in de fijne omstandigheid dat de gemeenschap mee droeg aan de zorg om deze kinderen, zodat ook zij gewoon onderwijs konden genieten op hun nivo. Maar dat wordt flink de nek omgedraaid. Helaas zijn ook deze kids leerplichtig. Dan moet ts haar baan maar opgeven? Zodat ze dochter weg kan brengen? En wie betaald dan huur, zorg, eten, drinken ?

Er is gelukkig nog wel een sociale dienst die je op kan vangen als je geen inkomen meer hebt. Dat betekend alleen dat je luxe op moet geven en dat heb je toch als ouders wel over voor je kind?[/quote]

Ik vind het jammer dat ik een ban gekregen heb voor het feit dat ik jou aangevallen heb, maar jij schijnt echt alles te mogen zeggen. ik tem

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:28

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

we hakken tegenwoordig ook weer handen af.

Echt wat moet je nou met zo een opmerking? Ik vind dit een serieuze discussie en ik vind het heel jammer dat sommige mensen dat niet vinden blijkbaar.

Urbanus

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:29

Waarom een tem?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:29

Ceriadwen schreef:
waar ik moeite mee heb in deze post is wintertijd. Wat in hemelsnaam heeft wintertijd ermee te maken dat jouw kind niet met het OV kan?

Daarnaast wat is belangrijker, je baan of je kind?

Ik ben blij dat het voor jou goed afgelopen is, en dat je gebruik kan blijven maken van de voorziening, alleen is de beredenering van jou over het waarom in mijn ogen een verkeerde

In de winter zijn er meer onzekere factoren. Met een kind met autisme ben je al heel blij als het redelijk functioneert onder ideale omstandigheden. Met elke afwijking op het ideale plaatje hou je je hart vast - de kans dat er iets misloopt wordt groter.

En keuze baan of kind: dat vind ik altijd zo'n dooddoener...

Met die baan kan ik een prettige leefomgeving creëren rondom mijn gezin. Zowel in geld als in goederen en in mentaal opzicht heeft die baan meerwaarde voor ons allemaal (zonder dat we in luxe leven overigens). Zonder baan zouden we gestresst van de zorgen met een nog erger gestresst kind in een schimmelige huurflat in een verwaarloosde buurt zitten.
Dus het is een keuze vóór mijn kind, niet tussen mijn kind of werk.
Is mijn antwoord duidelijk genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:31

Jij vindt dit een serieuze discussie? Kom dan alsjeblieft ook met argumenten die ergens op slaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:32

Petpa schreef:
Zolang er duizenden gezinnen afhankelijk zijn van de voedselbank vind ik de ouders verantwoordelijk voor hun kinderen... We kunnen het geld in Nederland maar een keer uitgeven!

Dat ouders afhankelijk zijn van de voedselbank lijkt me een gevolg van hetzelfde egoistische en economisch onverstandige beleid. (Onze economie is juist door de bezuinigingen slechter dan had gekund! Dus het levert niets op, dat bezuinigen, het kost ons gewoon nog meer.)

Je kunt immers ook best wel op andere plekken geld weghalen dan bij de voedselbank. Dat moet je dus vooral niet neerleggen bij de voedselbank. (En eh, doneer je regelmatig, als je er zo mee begaan bent?)

Zilfstar

Ik denk dat met het opgeven van een baan er wel meer aan zit dan alle luxe opgeven. Tuurlijk dan ga je gewoon naar de sociale dienst. Die geven geld met bakken aan arme gezinnen. Gooien we meteen al ts haar kids ook maar uit huis en kan ts daarna lekker de psychiatrische hulp indraaien. Want... Dat heb je toch over voor je kind???

Ik vermoed dat die baan niet alleen voor ts haar plezier is hoor. Veel moeders hebben noodgewongen een baan en echt niet voor luxe.

superwoman

chelle_dora schreef:
Gohya noemde echter telefoontjes over vermissen, niet verdwalen. Verdwalen kan iedereen overigens met de eerste keren OV. Ik ben de eerste paar keren dat ik zelf ging treinreizen ook echt wel een paar keer goed verdwaald en ik kan nog steeds af en toe de weg niet vinden op de drukkere perrons.

betekent niet dat ik het huis niet uit mag.
En een kind met autisme standaard met een 3 jarige peuter vergelijken vind ik ook niet netjes, weet niet wie die vergelijking maakte maar als een "normaal" iemand die maakt (zonder kinderen, wat ook een doodzonde is want dan weet je er blijkbaar niks van hoe het voelt) wordt je getackled en zijn dat ook gewoon mensen. Maar een ander mag die vergelijking wel trekken.

Als het daadwerkelijk iemand is met het niveau van een 3jarige peuter horen ze ook nog niet op school te zitten, dat kunnen ze dan ook niet aan imo.

Edit: maar wat ik al zei, ik vind het een beetje jammer worden dat er overal alleen maar wordt gezegd kan niet, kan niet, kan niet!!!! en verdere oplossingen of hulp wordt niet eens op gereageerd.
Mensen worden daar ook niet echt gemotiveerd van om nog oplossingen te zoeken voor een ander.

nu snap ik je beter, bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:33

lieveli schreef:
Waarom een tem?

Omdat ik deze persoon al in diverse topics ben tegengekomen en zij doelbewust kwetsend reageert op mensen met een handicap of mensen met kinderen met een handicap.
Ik vind haar provocerend en kwetsend overkomen in haar berichten naar deze mensen toe en ik heb geleerd van mijn ban om niet persoonlijk in de aanval te gaan. De mods mogen hierover beslissen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:33

Lente schreef:
Jij vindt dit een serieuze discussie? Kom dan alsjeblieft ook met argumenten die ergens op slaan.

Sorry, maar de discussie is voorzien van halve informatie. Dat is TS haar goed recht, maar juist daardoor krijg je dus dergelijke kromme discussies.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:34

Shadow0 schreef:
Petpa schreef:

Dat ouders afhankelijk zijn van de voedselbank lijkt me een gevolg van hetzelfde egoistische en economisch onverstandige beleid. (Onze economie is juist door de bezuinigingen slechter dan had gekund! Dus het levert niets op, dat bezuinigen, het kost ons gewoon nog meer.)

Je kunt immers ook best wel op andere plekken geld weghalen dan bij de voedselbank. Dat moet je dus vooral niet neerleggen bij de voedselbank. (En eh, doneer je regelmatig, als je er zo mee begaan bent?)

Wie zegt dat ik begaan ben met de voedselbank?

Zolang er veel gezinnen afhankelijk zijn van deze instelling vind ik het te rechtvaardigen dat er kritisch gekeken wordt naar individuele voorzieningen.

Op het moment dat er een andere (lees:goedkopere) voorziening voorhanden is, dan is dat voor de gehele maatschappij goedkoper waardoor er geld overblijft voor degenen die de voorziening daadwerkelijk nodig heeft.

Ook de BV Nederland kan iedere euro maar een keer uitgeven!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:36

MarChak schreef:
In de winter zijn er meer onzekere factoren. Met een kind met autisme ben je al heel blij als het redelijk functioneert onder ideale omstandigheden. Met elke afwijking op het ideale plaatje hou je je hart vast - de kans dat er iets misloopt wordt groter.

Dank, duidelijk antwoord, goed onderbouwd en dat maakt het voor mij inzichtelijk waarom de winterse omstandigheden een factor kunnen zijn.

Citaat:
En keuze baan of kind: dat vind ik altijd zo'n dooddoener...

Met die baan kan ik een prettige leefomgeving creëren rondom mijn gezin. Zowel in geld als in goederen en in mentaal opzicht heeft die baan meerwaarde voor ons allemaal (zonder dat we in luxe leven overigens). Zonder baan zouden we gestresst van de zorgen met een nog erger gestresst kind in een schimmelige huurflat in een verwaarloosde buurt zitten.
Dus het is een keuze vóór mijn kind, niet tussen mijn kind of werk.
Is mijn antwoord duidelijk genoeg?

Nogmaals dank, ja duidelijk genoeg echter is het niet de verantwoording van de overheid om ervoor te zorgen dat jouw gezin in een fijn huis in een fijne omgeving onder fijne omstandigheden kan leven want dat willen al die mensen die onder het sociaal minimum zitten met kinderen ook wel en daar zitten ook mensen tussen die een kind met een beperking hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:37

Het gaat niet om halve informatie maar opmerkingen als 'dan zeg je je baan op' of 'dan vraag je uithuisplaatsing aan' zijn geen redelijke opties tenzij je een partner hebt die heel veel verdient en je écht niets kan doen voor je kind. Deze opmerkingen zijn ook nog eens zéér kwetsend.

En daarbij toont Ceriadwen geen enkel begrip voor de problematiek die dikwijls gepaard gaat met autisme. Het feit dat zij denkt dat wildvreemde gediplomeerde mensen in de bus wel even kunnen ingrijpen is daar een duidelijk voorbeeld van.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:38

V.o. heb ik trouwens ook heel veel avonden ingestoken, en nog af en toe. Er zijn heel veel kinderen die intensief begeleid moeten worden, mijn jongste van 16 nog steeds, is een bijzonder kind, in de eerste plaats mijn verantwoordelijkheid, maar ik kan gelukkig mijn eigen tijd indelen wat werk betreft. Wij weten niets van de on-mogelijkheden van t.s. en haar dochter, valt dus niet over te oordelen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:38

Zilfstar schreef:
Ik denk dat met het opgeven van een baan er wel meer aan zit dan alle luxe opgeven. Tuurlijk dan ga je gewoon naar de sociale dienst. Die geven geld met bakken aan arme gezinnen. Gooien we meteen al ts haar kids ook maar uit huis en kan ts daarna lekker de psychiatrische hulp indraaien. Want... Dat heb je toch over voor je kind???

Ik vermoed dat die baan niet alleen voor ts haar plezier is hoor. Veel moeders hebben noodgewongen een baan en echt niet voor luxe.

Wij weten niet eens of TS een baan heeft? En daarnaast is je post iets gechargeerd, behoorlijk gechargeerd zelfs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:39

Lente schreef:
Het gaat niet om halve informatie maar opmerkingen als 'dan zeg je je baan op' of 'dan vraag je uithuisplaatsing aan' zijn geen redelijke opties tenzij je een partner hebt die heel veel verdient en je écht niets kan doen voor je kind. Deze opmerkingen zijn ook nog eens zéér kwetsend.

En daarbij toont Ceriadwen geen enkel begrip voor de problematiek die dikwijls gepaard gaat met autisme. Het feit dat zij denkt dat wildvreemde gediplomeerde mensen in de bus wel even kunnen ingrijpen is daar een duidelijk voorbeeld van.

Maar dat er wordt verwacht dat er binnen 2 weken ineens een heel bezuinigingsplan wordt omgegooid of uitgesteld, is ook een duidelijk voorbeeld van niet weten hoe het in elkaar steekt.
En juist door halve informatie wordt de discussie inderdaad niet eerlijk en "kwetsend". Al moet ik zeggen, dat er het hele topic door al gevraagd wordt, waar is de vader van het kind en is verhuizen / job wisselen geen optie en daar wordt nergens op gereageerd. Wat ik al zei, is iemands goed recht maar zo help je een nare en ongelijke discussie natuurlijk wel ontzettend in de hand.

Als iemand kundig advies wil, kan diegene wellicht beter terecht op een forum met allemaal ouders van kinderen die te maken hebben met autisme, in plaats van op een paardenforum.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:40

Citaat:
ogmaals dank, ja duidelijk genoeg echter is het niet de verantwoording van de overheid om ervoor te zorgen dat jouw gezin in een fijn huis in een fijne omgeving onder fijne omstandigheden kan leven want dat willen al die mensen die onder het sociaal minimum zitten met kinderen ook wel en daar zitten ook mensen tussen die een kind met een beperking hebben.

Daarom is het juist verstandig om je eigen te bedruipen met je eigen baan en eigen geld zodat je belasting kan en mag betalen voor de minder bedeelde. Uiteindelijk is dat wel goedkoper dan steun trekken en thuis zitten of heb ik dat mis