Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 04:41

IMJ schreef:
Ik was altijd behoorlijk dun, niet omdat ik dat wilde maar omdat ik niet aankwam, ook niet met 7-8 boterhammen en veel snoepen. :D
Dikke mensen spreek je niet aan maar dunne.... daar mag je gerust aan vragen of ze anorexia hebben.. weetje hoe frustrerend ik dat vond?
Eigenlijk net zo iets.

Herkenbaar, hoewel niet bij mijzelf maar bij een goede vriendin van mij. Zij is heel dun en dat is gewoon haar bouw, hoeveel ze ook eet ze komt maar niet aan. Ik denk dat mensen opmerkingen maken omdat ze jaloers zijn. Mensen (vooral dames) zijn constant op dieet en willen afvallen, en die vinden het zo frustrerend dat er enkelen zijn (waaronder jij en die vriendin van mij) die hier geen moeite voor hoeven doen. Als je het mij vraagt is het pure jaloezie :)

IMJ

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:02

Tja, ik heb er nu geen 'last' meer van. :+
Helaas moet ook ik nu opletten. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :D

Verschil is wel dat wanneer je te zwaar bent je zelf in de hand hebt of je afvalt ja of nee, je kan daar zelf wat aan doen.
In mijn magere eerste 26 jaar van mijn leven vrat ik mezelf soms echt misselijk in de hoop aan te komen maar niets hielp. Daar kon ik dus echt niets aan doen!

Hoe is het met je date eigenlijk?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:48

IMJ schreef:
Tja, ik heb er nu geen 'last' meer van. :+
Helaas moet ook ik nu opletten. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :D

Verschil is wel dat wanneer je te zwaar bent je zelf in de hand hebt of je afvalt ja of nee, je kan daar zelf wat aan doen.
In mijn magere eerste 26 jaar van mijn leven vrat ik mezelf soms echt misselijk in de hoop aan te komen maar niets hielp. Daar kon ik dus echt niets aan doen!

Hoe is het met je date eigenlijk?

Oeeei, heikel punt!
Hoewel ik het volledig met je eens bent!! Het is veel makkelijker om af te vallen dan aan te komen. Zeg ik, die al jaren tracht af te vallen!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:56

Bellona_K schreef:
Janine1990 schreef:
Maar ik denk dat het ook een stukje bewondering is hoor, veel mensen vinden het erg mooi dat je lang bent. Al hoor je dat als lange persoon zelf allang niet meer :')

Haha dat merk ik ook, dat mensen het mooi vinden. Als mensen me nakijken of bewonderend naar mn benen kijken denk ik al gauw; 'Wat mot je?!', terwijl die mensen 9 van de 10 keer juist positief zijn ;)

Ik heb zelf een haat-liefde verhouding met mijn lengte. Er zijn dagen dat ik me heel mooi aankleed, mooi opmaak en die bewonderende blikken op straat of in de kroeg geweldig vind. Maar er zijn ook dagen dat ik niet wil opvallen, mn jonggingspak aantrek en het liefst mn capuchon op zou willen zetten.

Ik denk ook dat niemand echt ooit helemaal tevreden zal zijn met zijn / haar uiterlijk. Wat lengte betreft; Ik kan wel zeggen dat ik dolgraag 1.75m zou willen zijn, maar laatst sprak ik een meisje van 1.90m en die zei weer: Ik zou zo ontzettend graag jouw lengte (1.83m) willen hebben. Aan lengte kan je niks doen, en het heeft weinig zin om je er druk om te blijven maken. Hoewel dat laatste makkelijker gezegd dan gedaan is.

Ik heb ook die haat-liefde verhouding! :D
Inmiddels is de haat afgezwakt tot dat ene moment waarop je de GEWELDIGSTE jeans everrrr ziet... En deze niet past.

En ik hou er van om andere meiden af en toe de loef af te steken. Ach, je bent lang en je wilt wat... Profiteer er dan ook maar liever van. Jaloerse blikken zijn aaaaaaawesome... _/-\o_
Was ook eens op een feest waar een meisje nogal flink tegen me aan stond te beuken om ruimte te krijgen, dus ik beukte terug. En dat ging zo wat door. Toen draaide ze zich om om mij een mep te verkopen, maar ze moest nogal ver omhoog kijken. Dus is ze weggelopen.

Maar toch, ik zou liever vijf cm kleiner zijn geweest. En dan voornamelijk mijn benen.

Afgelopen zaterdag nog... Zoooo irritant. Was te winkelen, zag een leuke broek/legging. Dus ik pas die. Staat er echt een vreeeeeeeeselijke muts. Echt verschrikkelijk. Die werkte daar ook nog...
Ik die legging aan, hij stond me niet heel mooi, dus het werd 'm ook niet (zat 'm in de kilootjes :P ), maaaarrrr echt openbaring van het jaar, de broek was in mijn ogen lang genoeg! Hij viel me tot op de enkel. Echt in die hoek met je voet!!

Die winkelmuts... Echt... het IQ van een baby...
"Goh, wel jammer dat hij te kort is."
HIJ IS NIET TE KORT DOMME TRUT!!!! HIJ IS LANG GENOEG VOOR MIJN DOEN!!
Je werkt verdorie in een kledingzaak, dan wéét je toch dat het voor lange vrouwen niet meevalt om een broek te vinden?? _-:( _-:( _-:(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:24

Welke lentemaat heb je janine?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:22

IMJ schreef:
Welke lentemaat heb je janine?

36

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:57

Al een wat ouder topic.. maar wilde toch nog even reageren.
Om even te beginnen ik ben rond de 1.65, 55 kilo en 21 jaar.

Ik heb in het verleden een vriend gehad, die was 1.63 , ja echt! Maar had wel wat body. 2 jaar mee gehad en waarom geen idee was absoluut mijn typ niet. Maar stoorde me er niet heel vaak aan. Voelde mij alleen totaal niet aangetrokken tot hem.

Daarna met me ex een relatie gehad. Dat veel meer mijn typ was en mijn grote liefde was.

Was denk rond de 1.90 1.95 maar wel een spriet.
Sinds dien val ik dus echt op lange mannen.
Het heeft gewoon wat.Ik hou der van als ze op mij neer kijken hahaha.

Nu heb ik dus via internet een gast leren kennen. En we gaan misschien afspreken. Maar hij is maar 1.78 m
.. maar misschien valt het mee als ik hem zie ( of niet ). Ja je moet je wel aangetrokken voelen tot iemand. Spannend dus...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:58

malih schreef:
Ik heb niet veel eisen maar een vent kleiner dan ik of jonger is een dikke no go. Zou er niet eens verliefd op kunnen worden.

kleiner ok... maar jonger? mijn vriend is 1,5 jaar jonger maar hij gedraagt zich meer volwassen dan dat ik mij gedraag :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:02

Michelle, die jongen is toch nog steeds een stuk groter dan jij bent? Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon lekker gaan daten :D

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:16

Paisano schreef:
Michelle, die jongen is toch nog steeds een stuk groter dan jij bent? Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon lekker gaan daten :D

Ja dat is ook wel zo.. maar wat ik al zij val toch echt op lange mannen. Maar misschien valt t wel mee bij hem qua lengte :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:21

Als de lengte een "probleem" is, dan zit de rest wellicht sowieso niet goed genoeg om een relatie mee te beginnen. Als zo'n futiliteit al een twijfel of zelfs breekpunt is. :)
Met mijn 1.50 heb ik nooit het probleem dat mannen kleiner zijn dan ik zelf. :')
Mijn huidige man is wellicht wat zwaarder dan door de maatschappij als "mooi" beschouwd wordt (tenminste; hij zegt zelf regelmatig dat hij graag kilo's kwijt wil.) maar ik "zie" het niet. :+ Voor mij is hij mijn prachtkerel.... :) Jep, hij heeft een buikje, maar dat maakt hem niet minder prachtig en knap. :o
Dus als dergelijke dingen dealbreakers zijn zit de rest imo ook al niet goed.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:21

Ik dacht precies hetzelfde. Heb een ex gehad van 2 meter, dat vond ik enorm aantrekkelijk. Nu is mijn vriend maar 1.65, 5 cm kleiner dan ik. Met hakken aan ben ik echt een kop groter. Maar ik vind hem er toch echt niet minder knap om hoor :D Als het niks is kun je er altijd mee stoppen na de eerste date. Geef het een kans, er is zoveel meer wat iemand aantrekkelijk maakt :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:39

Paisano schreef:
Ik dacht precies hetzelfde. Heb een ex gehad van 2 meter, dat vond ik enorm aantrekkelijk. Nu is mijn vriend maar 1.65, 5 cm kleiner dan ik. Met hakken aan ben ik echt een kop groter. Maar ik vind hem er toch echt niet minder knap om hoor :D Als het niks is kun je er altijd mee stoppen na de eerste date. Geef het een kans, er is zoveel meer wat iemand aantrekkelijk maakt :)

Daarom en mijn ex is dan wel lang... maar betrouwbaar.. 'ho' maar. Dus dan heb ik liever een kleiner iemand die wel betrouwbaar is .. haha. Beetje raar gezien maargoed ahaha

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:40

Ik geef je groot gelijk hoor! :D Gewoon lekker afspreke, dan merk je vanzelf wel of het wat is :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:33

xApple schreef:
Voor mij zou dat echt geen optie zijn :n Mijn vriend is gelukkig 1.96 en ik 1.68 dus dat scheelt (meer) dan genoeg haha.

Een jaar later en zoveel wijzer :D :+

Het was 2 weken na dit bericht uit met deze vriend, niks voor mij dat claimgedrag.
Mijn huidige vriend (die ik al 10 jaar ken en hij zit al 10 jaar achter me aan, en altijd twijfelde ik omdat ik hem 'te klein' vond..Hij is 1.68 en ik ook).

Inmiddels ben ik smoorverliefd en heb echt nog nooit zoiets gevoeld voor een jongen zoals voor hem.
We zijn echt super gelukkig dus ja; wacht maar tot je ECHT verliefd bent :D

Ik draag zelden nog hakken, maar ach ballerina's, sneakers en platte laarsjes lopen ook erg lekker :o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:54

Ik denk dat dat voor mij wel een no go wordt op ten duur. denk dat ik wel in mn achterhoofd houdt van 'lengte is zo onbelangrijk, gaat om zijn innerlijk' maar denk dat t toch een dealbreaker wordt.
Ik ben zelf 1.79 en vrij breed gebouwd, en ik kijk heel graag met de persoon waar ik gek op ben in de spiegel over hoe we bij elkaar passen, denk dat ik toch wel begin te twijfelen als er ineens een jochie van 1,70 naast me staat. haha

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:59

RoyceMack schreef:
Ik denk dat dat voor mij wel een no go wordt op ten duur. denk dat ik wel in mn achterhoofd houdt van 'lengte is zo onbelangrijk, gaat om zijn innerlijk' maar denk dat t toch een dealbreaker wordt.
Ik ben zelf 1.79 en vrij breed gebouwd, en ik kijk heel graag met de persoon waar ik gek op ben in de spiegel over hoe we bij elkaar passen, denk dat ik toch wel begin te twijfelen als er ineens een jochie van 1,70 naast me staat. haha

Iemand die klein is hoeft niet meteen "een jochie" te zijn, de lichaamsbouw speelt ook mee. Een lange slungel is meer "jochie" dan een breedgebouwde kleine man. Ik vind mijn vriend juist veel volwassener en mannelijker ogen dan mijn langere leeftijdsgenoten :D Maar misschien komt dat door de roze bril, ik vind mijn vriend sowieso leuker dan alle andere mannen B-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:00

Wilde ook al reageren, mijn "jochie" van 1.75 oid is meer man dan mijn ex van 1.85 hoor. :+
Lekker breed geschouderd, gespierde rug en armen.... :j Mijn ex had 0 spieren en 0 vet. :) vergeleken met mijn ex was ik breed, met mijn huidige man lijk ik een poppetje als ik er bij sta. :')

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:58

No go voor mij. Tijdje geprobeerd maar voelde me ondanks zijn brede bouw toch een vent naast hem. Voelde onnatuurlijk en ik voelde me niet echt 'zijn meisje' ofzo. Ook als je elkaar staand een knuffel geeft is heel het idee weg voor mij. Nee niet voor herhaling vatbaar. Ik vind het er persoonlijk ook gewoon vreemd uitzien bij anderen.

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:43

Mn beste vriend was voor lange tijd kleiner dan ik, waardoor ik mijn gevoelens volop bleef ontkennen. Het kleiner zijn was altijd mijn excuus ondanks dat ik hem zoo leuk vond oeps. Gegroeit en gevoelens werden alleen maar erger nu is het mijn vriend gelukkig!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:13

Jaa je moet je wel aangetrokken voelen natuurlijk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:44

Ik zou nooit echt kunnen vallen op iemand die kleiner is dan mij.
Dat is voor mij een van de grootste afknappers..

Ik ben 1.71 en mijn vriend is 1.91 <3 Perfect!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:13

Tsja, ik val gewoon echt op lange mannen.
Sterker nog lange mannen vind ik bijna allemaal wel 'iets' hebben.
Maar ik geloof ook dat liefde sterker is dan dat dus ik zeg nooit, nooit.

Gelukkig is mijn vriendje 1.93m (zo heeeeeerlijk!)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:55

Ik ben ook een paar cm langer dan mijn vent, maar over het algemeen zijn de mensen hier in Frankrijk kleiner dan ik. Als ik hakken aan heb, ben ik echt een stuk langer dan hem. Ik zit er niet mee, mijn vent ook niet. :)
Mijn voorkeur gaat overigens wel uit naar langere mannen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:06

Mijn vriend (3/4 cm korter dan ik) keurt wel al mijn schoenen met hakken af als we ergens heen gaan. "Maar lief, die platte staan daar toch veel beter bij?"