contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:30

GlenFiddich schreef:
"En ja, als jij een band met een vrouw aan gaat, er regelmatig mee praat, dan vind ik dat zeker ook onder vreemd gaan vallen."
" uit studie blijkt dat mannen het verschil niet kennen tussen gewoon aardig zijn en flirten" Flirten en seks worden hier constant aangehaald terwijl de vriend van TS niet verder dan "hey, leuke foto" is geraakt. Ik vind het echt niet uit, gelukkig zijn er al wat meer gematigde zielen in deze topic aangekomen.

GF, voor je aan dergerlijke uitspraken begint vind ik dat je toch ff alle feiten op rij moet hebben, want duidelijk versta je ergens iets niet (voldoende?).

Het feit dat hij tot die 'Hey hallo blabla" is gekomen door een aantal bewuste keuzes:
[*] Hij schrijft zich bewust in op een site (al dan niet dating)
[*] Hij zet zich bewust als single neer
[*] Hij knipt bewust mjin vriendin van de foto af
[*] Hij zegt bewust niets tegen mijn vriendin
[*] Hij kiest er bewust voor om na te gaan of hij nog goed ligt in de markt

=> Hij heeft dus bewust een vetrouwen geschaad wetende dat de vriendin een vertouwensprobleem heeft
=> en dus daarbovenop respectloos is naar TS

=> vriendin vraagt zich af wat haar waarde is.

Lijkt me niet meer dan een logische vraag... (spijt komt ALTIjD te laat)

Dat er een paar stigmerende dingen in dit topic staan, ja je hebt gelijk, maar daar kan ik wel even over heen lezen in 'het heetste van de strijd'

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:27

WilmaBoy schreef:
GlenFiddich schreef:
"En ja, als jij een band met een vrouw aan gaat, er regelmatig mee praat, dan vind ik dat zeker ook onder vreemd gaan vallen."
" uit studie blijkt dat mannen het verschil niet kennen tussen gewoon aardig zijn en flirten" Flirten en seks worden hier constant aangehaald terwijl de vriend van TS niet verder dan "hey, leuke foto" is geraakt. Ik vind het echt niet uit, gelukkig zijn er al wat meer gematigde zielen in deze topic aangekomen.

GF, voor je aan dergerlijke uitspraken begint vind ik dat je toch ff alle feiten op rij moet hebben, want duidelijk versta je ergens iets niet (voldoende?).

Het feit dat hij tot die 'Hey hallo blabla" is gekomen door een aantal bewuste keuzes:
[*] Hij schrijft zich bewust in op een site (al dan niet dating)
[*] Hij zet zich bewust als single neer
[*] Hij knipt bewust mjin vriendin van de foto af
[*] Hij zegt bewust niets tegen mijn vriendin
[*] Hij kiest er bewust voor om na te gaan of hij nog goed ligt in de markt

=> Hij heeft dus bewust een vetrouwen geschaad wetende dat de vriendin een vertouwensprobleem heeft
=> en dus daarbovenop respectloos is naar TS

=> vriendin vraagt zich af wat haar waarde is.

Lijkt me niet meer dan een logische vraag... (spijt komt ALTIjD te laat)

Dat er een paar stigmerende dingen in dit topic staan, ja je hebt gelijk, maar daar kan ik wel even over heen lezen in 'het heetste van de strijd'

Dat hele lijstje wil nog niet zeggen of hij effectief op zoek was naar een scharrel. Of weet jij hoe de vriend van TS denkt? Je mag de feiten nog duizend keer herhalen, je weet niet of hij BEWUST wou vreemdgaan. En dat is tenslotte nog altijd de vraagstelling in de titel.

Nogmaals, ik probeer zijn gedrag niet goed te praten, maar jullie verhaal was mij te eenzijdig dus gaf ik even wat tegenwerk. De denkbeelden waren ook veralgemeend, zonder dat de acties van de vriend van TS er toe deden. Mag er nog een tweede kant zijn aan de discussie? Mag ik mijn mening kwijt, zonder dat mijn denkvermogen of begrip daarvoor in twijfel moet gesteld worden? (bedankt daarvoor trouwens, altijd leuk :+ ) "Wat vind jij" staat er. Een andere visie presenteren komt niet uit domheid of onbegrip, ik heb geprobeerd om het zo logisch en bedacht mogelijk op te bouwen. "Het heetst van de strijd" - ik wou net de hitte wat blussen.

Ik heb al aangegeven hoe je die bewuste keuzes kan verklaren zonder dat er van overspel sprake MOET zijn (het kan nog, maar het is niet zo absoluut als velen hier denken). Het is inderdaad respectloos. Het schaadt vertrouwen. Maar ik blijf er bij: aan elk verhaal zijn er twee kanten. Ik ben zelf het slachtoffer geweest van haatcampagnes die op een manier als dit zijn gestart. De kaarten lagen wel wat anders, maar toch.

Geryon

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:30

Jij doet nu alsof er per se sprake moet zijn van vreemd gaan. Zo staat het in de titel, maar het gaat nu over het probleem van TS zelf en zijn bedoelingen.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:34

Geryon schreef:
Jij doet nu alsof er per se sprake moet zijn van vreemd gaan. Zo staat het in de titel, maar het gaat nu over het probleem van TS zelf en zijn bedoelingen.

Daar zeg je het nu zelf: "zijn bedoelingen". Voor velen hier was dat vreemdgaan. Hetgeen hij gedaan heeft is al erg genoeg, zonder dat mensen hier zijn bedoelingen nog eens in de categorie "worst case scenario" gaan trekken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:37

GlenFiddich schreef:
Dat hele lijstje wil nog niet zeggen of hij effectief op zoek was naar een scharrel. Of weet jij hoe de vriend van TS denkt? Je mag de feiten nog duizend keer herhalen, je weet niet of hij BEWUST wou vreemdgaan. En dat is tenslotte nog altijd de vraagstelling in de titel.

nu snap ik waarom we het zo oneens zijn (terwijl ik denk dat we het juist eigenlijk niet zo ver uit elkaar liggen qua mening). Inderdaad weet ik niet of TS op zoek was naar een scharrel, daar gaat het mij ook helemaal niet om. Wat ik aan probeer te geven is dat dit wat hij gedaan heeft voor mij niet door de beugel zou kunnen, los van de intentie. Of hij bewust op zoek was naar een scharrel weten we inderdaad niet, al denk ik dat ik de kans dat dat zo is wat hoger inschat dan jij, het is absoluut geen zekerheid en dat is een feit. Maar het gedrag wat wél een feit is zou ik persoonlijk niet pikken, zoals één van mijn eerste reacties: het is geen vreemdgaan maar wel bedrog.

Overigens vind ik het een leuke discussie maar ik vind het niet bijdragen aan het debat als je dingen die ik zeg uit de context haalt, in het belachelijke trekt en dan tegen die belachelijke stelling (die dus niet mijn mening is) in gaat. Op dat moment ben je met en stropop in discussie en niet meer met mij :) .

Maar dat je zelf slachtoffer bent geweest van een vergelijkbaar verhaal maakt voor mij wel duidelijker waarom je in deze discussie zo verwoed de intentie blijft benadrukken ook al gaat het sommige mensen juist om het al vertoonde gedrag en helemaal niet om de intentie daarachter. Je denkt misschien dat je heel gematigd bent in je discussiestijl hier, maar dat idee kreeg ik juist niet. Het leek er voor mij meer op dat je koste wat het kost de vriend van TS vrij wilde pleiten, zelfs nadat hij aan alle kanten toegegeven had. Dat andere mensen flirten en sex door elkaar halen is dan ook misschien helemaal niet aan de orde hier, ook al was dat in jouw verhaal misschien wel zo.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:47

sallandval schreef:
nu snap ik waarom we het zo oneens zijn (terwijl ik denk dat we het juist eigenlijk niet zo ver uit elkaar liggen qua mening). Inderdaad weet ik niet of TS op zoek was naar een scharrel, daar gaat het mij ook helemaal niet om. Wat ik aan probeer te geven is dat dit wat hij gedaan heeft voor mij niet door de beugel zou kunnen, los van de intentie. Of hij bewust op zoek was naar een scharrel weten we inderdaad niet, al denk ik dat ik de kans dat dat zo is wat hoger inschat dan jij, het is absoluut geen zekerheid en dat is een feit. Maar het gedrag wat wél een feit is zou ik persoonlijk niet pikken, zoals één van mijn eerste reacties: het is geen vreemdgaan maar wel bedrog.

Overigens vind ik het een leuke discussie maar ik vind het niet bijdragen aan het debat als je dingen die ik zeg uit de context haalt, in het belachelijke trekt en dan tegen die belachelijke stelling (die dus niet mijn mening is) in gaat. Op dat moment ben je met en stropop in discussie en niet meer met mij :) .

Maar dat je zelf slachtoffer bent geweest van een vergelijkbaar verhaal maakt voor mij wel duidelijker waarom je in deze discussie zo verwoed de intentie blijft benadrukken ook al gaat het sommige mensen juist om het al vertoonde gedrag en helemaal niet om de intentie daarachter. Je denkt misschien dat je heel gematigd bent in je discussiestijl hier, maar dat idee kreeg ik juist niet. Het leek er voor mij meer op dat je koste wat het kost de vriend van TS vrij wilde pleiten, zelfs nadat hij aan alle kanten toegegeven had. Dat andere mensen flirten en sex door elkaar halen is dan ook misschien helemaal niet aan de orde hier, ook al was dat in jouw verhaal misschien wel zo.

Je snapt het nog niet. Ik pleit hem helemaal niet vrij. En ik biedt evenveel weerwerk als ik hier krijg. Ik trek helemaal niets in het belachelijke, of toch niet bewust. Ik zeg gewoon hoe bepaalde mensen hier overkomen in een oproep voor meer gematigd gedrag of toch iets genuanceerdere berichten. Maar al die moeite is voor niets, ik ga er bij deze geen energie meer in steken. Een mening overbrengen op een forum is al moeilijk genoeg zonder een emotioneel kluwen. De vriend van TS was toch al veroordeeld vanaf pagina 1.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:59

sallandval schreef:
GlenFiddich schreef:

Precies, het gaat ook niet zozeer om wat zijn bedoelingen waren (in vorige post verkeerd gebruikt) maar om wat hij heeft gedaan. Dat is al erg genoeg en heeft al veel invloed op de verdere relatie. Zijn intenties kunnen het alleen maar nog erger maken :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:19

GlenFiddich schreef:
De vriend van TS was toch al veroordeeld vanaf pagina 1.

Doomed from the first minute ~~}>

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:22

tja het is nog geen vreemd gaan, maar vind het toch niet kunnen, mijn vriend deed het ook en daar was ik zacht gezegd niet van gediend.
achteraf had ik dat eigenlijk liever dan dat hij nu elke avond van plan is met de (leuke) buurvrouw te gaan wandelen met de hondjes

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:23

Hoe is het, TS?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:00

fjordowner18 schreef:
tja het is nog geen vreemd gaan, maar vind het toch niet kunnen, mijn vriend deed het ook en daar was ik zacht gezegd niet van gediend.
achteraf had ik dat eigenlijk liever dan dat hij nu elke avond van plan is met de (leuke) buurvrouw te gaan wandelen met de hondjes

Daar zou ik inderdaad ook niet van gediend zijn, ik zou lekker meelopen :D

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:28

Roosch schreef:
Hoe is het, TS?

Daar ben in ook wel benieuwd naar..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:31

sallandval schreef:
fjordowner18 schreef:

Daar zou ik inderdaad ook niet van gediend zijn, ik zou lekker meelopen :D

En als hij dat nu geen punt vind en je vraagt om mee te gaan?
Vanzelf blijf je wel een keer thuis ;)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:30

JCDJK schreef:
Roosch schreef:
Hoe is het, TS?

Het gaat met mij , maar ik heb afstand genomen van de hele situatie en relatie

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:30

Snap ik. Verdrietig om te horen, maar het was een oelewapper. Veel sterkte :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:31

nelis schreef:

Het gaat met mij , maar ik heb afstand genomen van de hele situatie en relatie[/quote]

Heel veel sterkte. :(:) Ik snap je ook helemaal, en hoop voor deze klootzak dat hij zijn lesje wel geleerd heeft!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:42

Ahw gos :(:) sterkte!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:55

laat het inderdaad even bezinken allemaal en neem die afstand. Tijd brengt raad ;-)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:33

fjordowner18 schreef:

Whaah die had ik er ook uit geknikkerd we mogen niet op sites dan ga ik de hondjes wel uit laten uhhuh ;)
Ik zou die hondjes mooi zelf uit laten de groeten

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:35

dat is ook gebeurt ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:38

Dappere keuze voor jezelf, TS. Sterkte!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:39

Sterkte TS.

Oelewapper :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:42

Roosch schreef:
Dappere keuze voor jezelf, TS. Sterkte!

mee eens sterkte meid

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:43

Inderdaad, komt tijd komt raad. Sterkte en succes met je beslissingen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:13

Sterkte TS, lijkt me de juiste (maar hele moeilijke!) beslissing.