brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:58

kimmie261 schreef:
vaatwassers vullen doet de mijne niet hoor :n ,ook niet stofzuigen,eigenlijk heel weinig in het huishouden,moet ook zeggen dat áls ie mee helpt dat ik het beter zelf kan doen..pff duurt alles 10x zolang dan zeg...

en alles wat ie leeg maakt gooit ie de verpakking niet van weg,na 13 jaar is het me nog steeds niet gelukt om hem zover te krijgen dat ie lege doosjes en zakken NIET meer terug in de kast moet gooien,maar in de vuilnisbak... :roll:

Hihi, zooo herkenbaar. Ik vroeg vorige week hoe dat eigenlijk kwam..
Nou, zei hij na even nadenken, mijn interesses liggen daar niet... -O-
Nee, de mijne wel denk je? :')

Nummus

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:26

Moet je geïnteresseerd zijn om een huishoudelijke klus te doen? :+
Leuk zo'n kerel. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:32

Dat vind ik ook altijd geinig, als je ze er naar vraagt weten ze eigenlijk niet waarom ze het niet gewoon doen (verpakkingen weg gooien, tas in de vaatwasser zetten). En toch komt er geen veranderin. _O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:05

Wooow... Als ik dit zo lees......

Wat heb ik dan een superschat van een vriend!! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:06

Zo vind ik het zo irritant dat die van mij shampoo-flessen en Axe deo-sprays in het piepkleine badkamer-pedaalemmertje zit te prakken.... ding zit dan meteen vol, neem het even mee naar de keuken man -O- :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:08

pmarena schreef:
Zo vind ik het zo irritant dat die van mij shampoo-flessen en Axe deo-sprays in het piepkleine badkamer-pedaalemmertje zit te prakken.... ding zit dan meteen vol, neem het even mee naar de keuken man -O- :')

Wij pleuren dat uit het raam, en dan valt het vlak naast de container. Als je dan je zooi uit de keuken bijv. naar de container brengt (3x op n dag) pleur je dat er ook bij in.

We doen t alleen niet met de visite erbij....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:12

Meen je niet, wat aso :D Haha zal wel lekker bevrijdend voelen zeker om het zo uit het raam te keilen :))

Zo vind ik het heerlijk om in het weekend met een vuilniszak door het hele huis te gaan en dat ding helemaal vol te stampen met allerlei rondslingerende lege pakjes drinken enzo, en de inhoud van alle vuilnisbakken...en hem dan zo half open te laten staan in de keuken om er nog wat zooi in te doen zodat de nieuwe zak in de grote bak zo lang mogelijk mooi leeg blijft.

En dan zit je dus tegen die aso midden in de keuken staande half volle vuilniszak aan te kijken...ook niet echt visite-proof zeg maar :')

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:14

Even terug OT..

Ik smeer dan wel geen boterhammen voor mijn vriend, maar hij wel voor mij <3
We staan tegelijk op maar hij hoeft pas 45min later te vertrekken, vandaar dat we het zo geregeld hebben.
Was de situatie omgekeerd had ik het met net zoveel liefde voor hem gedaan hoor O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:19

pmarena schreef:

Ja hoor, bierdopjes laat je ook gewoon op het aanrecht liggen, terwijl de prullenbak er een meter naast staat.. Afwas ook gewoon op het aanrecht, terwijl de afwasmachine er een meter onder staat. Kan het 100.000 keer herhalen, maar hij snapt t niet :+

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:26

Ik smeer wel zijn boterhammen voor de lunch. Ik maak ook zijn ontbijt klaar. Hij kleedt onze dochter aan. Het is inderdaad, zoals iemand al zei, gewoon voor elkaar zorgen. Dat heeft niets met een ouderwetse rolverdeling te maken. Om nog een stapje verder te gaan: toen mijn man nog timmerman was, ging ik ook altijd 's morgens vroeg met hem uit bed om voor zijn lunch en ontbijt te zorgen ook al hoefde ik er nog lang niet uit. Zelfs op mijn vrije dag stond ik om 5 uur naast mijn bed.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:46

@ Relaxed: luister nou, zijn interesses liggen er niet.. :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:02

Ik had gestemd en keek toen even hoeveel procent het ook deed. Ja, ik smeer de boterhammen voor mijn vriend.
Dat is wel zo eerlijk. Hij staat op om de paarden te voeren en te verzorgen. Ondertussen smeer ik de boterhammen. En daarna rijden we samen naar het werk.

Zou het oneerlijk vinden om hem alles alleen te laten doen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:22

Wat grappig dat een toch betrekkelijk simpele vraag zoveel stof doet opwaaien :+ Ik maak met liefde z'n lunch klaar, maar daarbij mag ik ook toevoegen dat hij het omgekeerde ook vaak genoeg doet. Ook schoonmaken, afwas en koken verdelen we gewoon netjes. We hebben het allebei druk, studeren/werken/etc., dus verdelen we het gewoon netjes. Wel zo eerlijk :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:11

IMJ schreef:
@ Relaxed: luister nou, zijn interesses liggen er niet.. :+

:')
Mijne ook niet. Mag ik nu ook alles uit het raam keilen?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:14

TS, als ik naar de score kijk, had je een goede gok gedaan met je 30/70 %!

Ik denk dat ik ouder ben dan de gemiddelde bokker (47 jaar :o ) en had echt gedacht dat de rolpatronen bij de jongere generatie anders zou zijn als die bij mijn ouders. Ik had niet meer dan 5% broodsmerende vrouwen verwacht. Hoewel ik begrip heb voor de taakverdeling van een aantal individuele bokkers, ben ik heel eerlijk gezegd teleurgesteld in het percentage van 30% vrouwen wat kennelijk tevreden is met een hoofdrol aan het aanrecht!

Deze post zal denk ik wel wat reacties oproepen, maar laat die maar komen! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:18

Sammyoo schreef:

Ik denk dat ik ouder ben dan de gemiddelde bokker (47 jaar :o ) en had echt gedacht dat de rolpatronen bij de jongere generatie anders zou zijn als die bij mijn ouders. Ik had niet meer dan 5% broodsmerende vrouwen verwacht. Hoewel ik begrip heb voor de taakverdeling van een aantal individuele bokkers, ben ik heel eerlijk gezegd teleurgesteld in het percentage van 30% vrouwen wat kennelijk tevreden is met een hoofdrol aan het aanrecht!

Eerste reactie :') :

Het brood smeren heeft bij velen helemaal niets te maken met taakverdeling en een hoofdrol aan het aanrecht. Uberhaupt niet met het aanrecht.

Gewoon hetzelfde als dat de man het voor de vrouw doet, gewoon omdat de een meer tijd heeft of het leuk vind om te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:19

@Sammyoo
Dat je brood smeert voor je man heeft toch niets te maken met "je hoofdrol hebben aan het aanrecht".
Er zijn ook vrouwen (en mannen) die dit doen omdat ze al eerste opstaan.
Ook werkende partners doen dit voor elkaar, of om en om.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:22

Sammyoo schreef:

Ik word volgende maand veertig, dus ook al wat ouder. Ik smeer dagelijks het brood voor man en kinderen, maar een hoofdrol aan het aanrecht? Nee hoor, gewoon doen met liefde, heeft niets met het aanrecht te maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:26

haha,alsof brood smeren betekend dat je dan een rol achter het aanrecht hebt,hebben mannen die brood smeren voor hun vrouw dan ook een rol achter het aanrecht??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:32

Sammyoo schreef:

:? Ik hoop dat je een grapje maakt?
Dat mensen brood smeren voor hun man betekent toch niet dat hun hoofdrol aan het aanrecht is?
Als deze post reacties op roept is dat simpelweg omdat die nergens op slaat. Da's imo ook niets om "trots" op te zijn zoals wel lijkt met je laatste zin.
Getuigd imo meer van kortzichtigheid.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:34

En waarom ben je daar eigenlijk teleurgesteld in? Vind ik heel raar. De emancipatie betekent niet dat vrouwen maar moeten kiezen voor hetzelfde leven als een man. Het is dan ook gewoon normaal dat er nog wel huisvrouwen zijn oid.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:56

Toch wel grappig ergens dat het zo'n stof doet opwaaien in deze tijd.

Kan me wel vinden in wat meerdere zeggen. Als het qua taakverdeling zo uitkomt of omdat je het met plezier voor je lief doet, kan ik me helemaal in vinden.

Als het een gevalletje van "moeten omdat het hoort" gaat worden, gaan mijn haren overeind staan en doet ie het maar mooi zelf.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:21

Ik vind het niet gelijkstaan aan een hoofdrol aan het aanrecht. :+
Al hou ik wel van bakken dus ik heb denk ik straks wel wat meer rol dan de rest...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:46

Ik ben geen huisvrouw, maar werk gewoon 32 uur per week. Ik smeer zijn brood dus niet omdat ik een traditionele rol heb aangenomen, maar ik smeer omdat het nou gewoon eenmaal moet gebeuren en ik ook niet alles aan hem over kan laten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:49

Hier ook geen huisvrouw, ik werk fulltime en heb nog een lading dieren. Ik werk alleen itt mijn vriend 'maar' fulltime en geen 70 uur.