Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Dat alle geloven in basis hetzelfde zijn, klopt echt niet. Dat eerste, dat het over 1 god gaat, klopt al bv niet.
Ik denk dat mensen vaak geloven dat ze, als ze "een goed mens zijn" zo ook wel in de hemel komen, maar ik vraag me telkens wel af waarop dat idee gebaseerd is...? Dat is volgens mij echt eigen invulling, want in de bijbel staat dat bv. niet. Heb je die info ergens anders vandaan?
Sizzle schreef:Dan ben jij dus waarschijnlijk geen standaard christen.
Klopt dat?
In de zin van: god maakt regeltjes en is ons evenbeeld.
SaartjeNina schreef:Mensen stop aub met oordelen over God dat hij niet bestaat omdat er erge dingen in deze wereld gebeuren. Dat hebben we gedeeltelijk zelf in onze handen. Je moet je naaste lief hebben als jezelf maar wij zijn altijd jaloers op mensen omdat ze meer hebben dan ons. En van het geld dat je uit geeft aan dure spullen die je niet perse nodig hebt kan een gezin in afrika een jaar eten van kopen.
Tieneke schreef:Mars, waarom heb je hetom niet over ellende en mensen?
Mars schreef:Ik zeg niet dat god die ellende veroorzaakt heeft
Tieneke schreef:het is een barslecht excuus om dat maar op God te steken waar je niet in gelooft, en geen woord reppen over de mensen die veel van die miserie veroorzaken.
Saskia9 schreef:Maar als het altijd de mensen zijn die alles veroorzaken,waarom dan nog geloven in een God? Als je toch alles zelf moet doen...
Pmarena schreef:Ik denk dat daar zeker een kern van waarheid in zit, vanuit niet gelovend oogpunt dus.De mens heeft God geschapen, niet andersom.
Saskia9 schreef:Mars,je verwoord precies hoe ik het dus ook voel!
Mooi dat mensen steun uit het geloof halen,maar naar mijn idee kunnen ze me niet overtuigen dat God wel voor de goede dingen zorgt,en de ellende daar zorgen we zelf voor. Dat gaat er bij mij gewoon niet in..
Tieneke schreef:Mars, dus je bent het ermee eens dat de mens slechte dingen kan doen en in stand houden, dingen op z'n beloop laat?
Marin_ka3 schreef:Ik had jaren geleden juist een aanrijding met een motorrijder meegemaakt. Motor met berijder tegen de flank van mijn auto. Ik stond nog te trillen op mijn benen (naast de auto) , motorrijder had gelukkig helemaal niets (allebei alleen blikschade), na te praten met meneer agent. In mijn opperste verwarring riep ik; 'Hoe is het mogelijk dat er zoveel aanrijdingen plaatsvinden!!??' Waarop die agent mij recht in de ogen keek en me op het volgende wees; 'Nou mevrouwtje, dat zie ik anders, wij zitten heel vaak op de weg, zien de gekste en gevaarlijkste capriolen voor ons afspelen, waar bij wij, ik en mijn collega's, ons herhaaldelijk afvragen '...hoe is het mogelijk dat er niet veel meer ongelukken op de weg gebeuren?' , hoe vaak wij niet met onze eigen ogen zien dat er weer iemand als door een wonder weer door het oog van de naald glipt!! Zo zien wij dat mevrouw!'