Avalon87 schreef:Iedereen heel veel sterkte gewenst..
Ik heb veel afschuwelijke verhalen gelezen in dit topic en herken veel in de verhalen.
Mijn moeder is 3 maanden geleden overleden aan longkanker met uitzaaiingen naar de lymfe. Ze was pas 52 jaar. Ze is maar 11 maanden ziek geweest. Ze heeft gevochten als een leeuw, maar toch de strijd verloren. Het doet me nog steeds heel veel pijn, hoe erg ik haar heb zien lijden en ik mis haar nog steeds iedere minuut.
Gisteren hebben we te horen gekregen dat mijn vader ook longkanker heeft, met uitzaaiingen naar de lymfe. Hij is 51 jaar. het is met mama allemaal nog zo kort geleden en nu maken we weer precies hetzelfde mee :'( Vanwege de uitzaaiingen is opereren niet mogelijk en waarschijnlijk is chemo en bestraling ook niet mogelijk, omdat zijn bloedvaten, hart en longen al in een hele slechte conditie zijn. Zijn levensverwachting is nog hooguit een jaar.
Ik kan nog niet echt zeggen hoe ik me erbij voel. Ik heb het gevoel dat het wel doordringt, ik weet wat ons staat te wachten, maar vreemd genoeg blijf ik er nu nog redelijk rustig onder. Ik wil voor hem zo sterk en positief mogelijk blijven, ik denk dat de klap nog moet komen bij mij.
Lieve allemaal.
Het is even geleden dat ik gereageerd heb in dit topic. De quote hierboven is mijn eerdere stukje. Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor alle lieve berichtjes hierboven.
Mijn vader is gisteren om 11.30 overleden. Niemand had kunnen verwachten dat het zo snel zou gaan. Het ging eigenlijk redelijk stabiel allemaal, maar eergisteren werden we gebeld dat we naar het ziekenhuis moesten komen. Snachts had hij het uitgeschreeuwd van de pijn en hadden ze hem morfine en Haldol gegeven. Toen wij bij hem kwamen was hij al zover weg dat hij niemand meer herkende. Hij bleef ondanks de mofine veel pijn houden en wilde steeds uit bed klimmen. We moesten hem tegen houden waardoor we nogal wat verwensingen van hem terugkregen. Heel erg afschuwelijk was het allemaal.
Alles was ook zo akelig herkenbaar. Mijn vader lag op dezelfde afdeling in het ziekenhuis als mijn moeder. Na zijn overlijden kregen we dezelfde boeken in handen om een rouwkaart etc te kiezen. Dat is zo vreemd
Vooral omdat we alles nog precies herkennen.
We hebben wel gekozen voor een ander opbaarcentrum en een ander crematorium. Ik wil niet dat alles hetzelfde is. Onze vader verdiend een eigen afscheid.
Ik ben er helemaal stuk van. Ik weet niet hoe we dit ooit kunnen verwerken. Mijn lieve ouders, allebei af moeten geven in 4 maanden tijd. Niet te geloven gewoon. Papa zou over 2 weken 52 geworden zijn. Wat hadden we dit graag met hem gevierd. In de wetenschap dat dit waarschijnlijk zijn laatste verjaardag zou zijn wilden we iets heel speciaals doen. Helaas hebben we de kans niet meer gekregen.
Bedankt voor het lezen. Ik wil iedereen hier ook heel veel sterkte wensen.
Ik ben er helemaal stuk van, allebei mijn ouders af moeten geven in 4 maanden tijd. Ik weet niet hoe we hier ooit nog overheen moeten komen.