Chubby schreef:Als mijn kind een driftbui krijgt, wat normáál is op deze leeftijd hoor (!), dan blijf ik bij hem in de buurt en heel open benaderbaar, maar laat hem zelf het initiatief nemen tot fysiek contact. Hij is inderdaad een kind wat nog verder flipt als je hem dan aanraakt. Maar dat wéét je als ouder, daar speel je op in, je ként je kind en elk kind is anders.
Een kind wat overspoeld wordt door emoties (een kind ís helemaal die emotie, wordt overmand en daar kan geen ouder wat aan veranderen) fysiek geheel afzonderen vind ik echt not done, daar leert het helemaal niets van, hooguit dat emoties niet goed zijn en dat je die niet mag tonen, zelfs niet daar en bij wie je je helemaal veilig zou moeten kunnen voelen.
Je zou aan mij geen goede hebben gehad Petraaken, in die bus. Dat je het in je hoofd haalt om je zodanig te moeien met andermans kinderen. Zeker dat je het kind "bruusk in zijn stoel zette", waar haal je het vandaan om andermans kind met een vinger aan te raken.
Je haalt me de woorden uit mond chub.mijn dochter heeft echt behoefte aan fysieke nabijheid als ze zo in de knoop zit.
Ook mijn kind behoort niet aangeraakt te worden Door een ander. Ben dan ook erg benieuwd hoe de moeder in kwestie opjouw handelen heeft gereageerd