Discriminatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:07

Blue_Eyes schreef:
Mindim schreef:
Waarom is dat negatief? Ik vind het beter dan allochtoon of buitenlander hoor.

Waarom is moeilijk uit te leggen, ik denk ook dat het beter is dan allochtoon of buitenlander. Toch wordt het in het algemeen niet vaak in positieve zin gebruikt, maar vaak met een dosis sarcasme.

Tja, maar niet iedereen die dat woord bezigt bedoelt het negatief. Dus ga daar niet gelijk vanuit.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:07

Nee okee, daar heb jij weer gelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:10

Het lijkt misschien of ik anti buitenlander ben, omdat ik dat woord gebruikt, maar dat ben ik niet hoor.

Eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik groepen wel eens veroordeel, maar dan weer totaal geen moeite heb met een individu uit die groep. Verwarrend he :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:13

TammyVN schreef:
Ik ben van mening dat een multiculturele samenleving je alleen maar kan verrijken.

Ik vind mensen die 'niets met buitenlanders' hebben erg kortzichtig zijn. Als je niets met buitenlanders hebt, kun je maar beter niet op vakantie gaan. Je mist wat in je leven door er niet voor open te staan.

Absoluut. En zoals Theo Maassen al zei: er leven nu zes miljard mensen op deze planeet. Zes miljard. Hebben jullie enig idee hoeveel daarvan buitenlander is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:14

Euh... om en nabij de zes miljard :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:16

Mindim schreef:
Electra63 schreef:
Maar tot welke generatie terug?

O gunst, daar vraag ik nooit naar hoor. Ik ga meestal gewoon af op ouders en opa's en oma's. Maar goed, ik vraag mensen daar ook nooit naar, ik licht mensen hun doopceel niet door hoor.

Maar dat bedoel ik. Als opa en/of oma 3 generaties terug hier naar toe is gekomen, dan ben je IMO een Nederlander. Je ouders zijn immers in Nederland geboren.
Ik geloof overigens direct dat jij dit niet negatief bedoelt, maar in discussies spreekt men vaak van allochtonen/buitenlanders/medelanders en daarom vraag ik tot in hoeverre iemand een allochtoon is. :D Ik zeg ook weleens k.utmarokkaan (meestal in het verkeer, die gastjes in opgevoerde auto's), maar ik veroordeel niet een hele bevolkingsgroep.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:17

Electra63 schreef:
Ik zeg ook weleens k.utmarokkaan (meestal in het verkeer, die gastjes in opgevoerde auto's), maar ik veroordeel niet een hele bevolkingsgroep.

Ow joh :P Ik zeg altijd 'Ik moet ook eens een zwarte Golf kopen, dan mag ik ook door rood rijden/geen richting aangeven/bumperkleven/rechts inhalen' := :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:19

Blue_Eyes schreef:
Electra63 schreef:
Ik zeg ook weleens k.utmarokkaan (meestal in het verkeer, die gastjes in opgevoerde auto's), maar ik veroordeel niet een hele bevolkingsgroep.

Ow joh :P Ik zeg altijd 'Ik moet ook eens een zwarte Golf kopen, dan mag ik ook door rood rijden/geen richting aangeven/bumperkleven/rechts inhalen' := :+

Bij mij kan je eenmalige vrijstellingen kopen :') Die zijn wel prijzig overigens. _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:20

Blue_Eyes schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb geen golf, maar ik haal ook weleens rechts in en bumper kleven doe ik ook weleens :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:22

Ik heb een fiets en OV :(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:25

Snadrem schreef:
Blue_Eyes schreef:

Bij mij kan je eenmalige vrijstellingen kopen :') Die zijn wel prijzig overigens. _O-

Nee joh. Ik ben zo'n slome Prius 3-chauffeur :P Ik moet het goede milieuvriendelijke voorbeeld geven :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:26

lieveli schreef:

Dan rij jij vast vaak over de stoep en reis je met je OV misschien wel in de verkeerde uren? :P

Blue_Eyes,
Inderdaad die slome Priusauto's haal ik weleens rechts in :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:27

Er zijn er meer die dat echt vinden, lachen :D Sta je bij een stoplicht en dan zitten ze met die rechtervoet op dat gaspedaal te hengsten := Ze vergeten alleen dat ik een automaat met een powerbutton heb *zjoeffff* _O-
Maar goed, dat is wel wat off topic, al gaat het over vooroordelen :D
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 26-05-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:27

Nou, ik ben heel standaard met mijn peugeot 307 sw, ik vervloek oudere medeweggebruikers :') Maar goed dat er geen luidspreker op mijn dak staat :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:29

Electra63 schreef:
lieveli schreef:

Dan rij jij vast vaak over de stoep en reis je met je OV misschien wel in de verkeerde uren? :P

Blue_Eyes,
Inderdaad die slome Priusauto's haal ik weleens rechts in :D

Ik heb wel een antitoeristentoeter op mijn fiets, omdat er in het weekend zoveel toeristen op het fietspad in de stad lopen. En ja, die is hárd. Mensen schrikken altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:33

lieveli schreef:
Ik heb wel een antitoeristentoeter op mijn fiets, omdat er in het weekend zoveel toeristen op het fietspad in de stad lopen. En ja, die is hárd. Mensen schrikken altijd.

Een antitoeristentoeter _O- Is dat niet discriminerend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:37

Paar uur weggeweest 16 pagina's bijlees :wow: Heb ik maar niet gedaan, ik werd na 1 pagina al knetter van bello.

Het is maar hoe je met benamingen omgaat. Ik werk in Brussel, dus veel in het Frans. Kleurlingen met hopen bij ons in het ziekenhuis onder het personeel, maar geen enkele die ergens problemen van maakt. Integendeel, ik heb zo'n donkere collega (neger dus) waar we net erg goed kunnen lol trappen om onze verschillen. Hij zegt elke ochtend "Hello les whites" en wij antwoorden dan altijd "Hello le Black". En er is niemand die dat neerbuigend vindt naar de ander toe. Zo heb ik paar moslimdames als collega. Zij spreken van huis uit Arabisch en hebben onderwijs gevolgd in het Frans omdat dat in Brussel meer aanwezig is. Wat doet eentje ervan die een kindje heeft? Die is een Nederlandstalige kleuterschool aan het zoeken, omdat ze vindt dat haar zoontje later gewoon mee moet kunnen in onze maatschappij en daarbij zijn vloeiend Frans en Nederlands beheersen van groot belang. Plus dat ze het taalonderwijs in nederlandstalige (vlaamse)scholen ook gewoon veel beter vindt. Wij krijgen oa Engels, Duits en Frans in het middelbaar. Dat heb je in waalse (franstalige) scholen veel en veel minder. Dus als puntje bij paaltje komt zoekt zij een manier om haar kind al die talen te laten leren, gewoon omdat ze vindt dat het zo hoort.

We hebben haar ook al gevraagd om ons wat arabisch te leren, maar da's een onmogelijke zaak gebleken, we bakten er niks van :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:40

Nee dat is echt ongelooflijk moeilijk he? Ik heb ook weleens een poging gedaan maar ik kom echt nergens met dat Arabisch _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:41

Mindim schreef:
Nou, ik ben heel standaard met mijn peugeot 307 sw, ik vervloek oudere medeweggebruikers :') Maar goed dat er geen luidspreker op mijn dak staat :D

Die oudere vervloek ik ook vaak. Vooral op zondag als ze een hoed op hebben rn een sigaar in hun mond. Die hebben echt het gaspedaal nog niet gevonden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:47

Moet zeggen, de heerlijkste tajine met kip die ik ooit gegeten heb kwam van de moeder van een collega. Daar zouden we een moord voor gepleegd hebben :))

Nog zoiets: ik sta met regelmaat versteld hoe goed sommige van die dames zich kunnen kleden. Echt tot op het kleinste detail past alles bij elkaar, ultra vrouwelijk zonder too much te zijn. Hemelsbreed verschil met sommige meiden van dezelfde leeftijd en belgische origine die erbij lopen alsof ze ter plekke voor prutsmuts solliciteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:49

Mindim schreef:
lieveli schreef:

Een antitoeristentoeter _O- Is dat niet discriminerend :D

Een beetje misschien := Ik weet dat ze goed zijn voor de stad maar ik word er gek van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:50

Pffft toeristen bij het Anne Frankhuis... %)

Rennie89

wat een geniale dingen komen weer voorbij zeg... mensen te lang aankijken (buitenlanders, jaja, die zijn natuurlijk per definitie agressiever :') ) kan je dood betekenen... man, dan moet ik snel een andere baan zoeken want achter de kassa bij burger kin.g moet ik toch echt een hele hoop mensen in de ogen blijven kijken :') En geloof me, merendeel van de gasten is niet Nederlander... oliebol, toch een gevaarlijke baan...

Kijk soms mensen zelfs heel vies aan als ze hun t*ringzooi weer eens niet opruimen (zowel nederlanders als allochtonen :D ) en nog steeds leef ik :oo

echt, hoe komen mensen erop :') _O-
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 26-05-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik hoop dat je gevarengeld krijgt lifaya!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:51

Ja eigenlijk wel he :oo maar helaas krijg ik minimumloon