Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:57

Precies. Dankzij die communicatie weet de gast waar hij/zij aan toe is. Nu zat ik hongerig toe te kijken hoe iedereen om mij heen eten kreeg haha

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:32

net weer 2 daagjes ijssallon gedraaid.
ben je klaar met werk mag je ook nog de spoel gaan doen.
of vandaag zijn we met n groepje gaan zwemmen in t meer.
(trainingsbroek en hempjes. hadden niets anders bij want we hadden gewerkt)
kom k mn leidinggevende tegen, volgens mij kon die er wel om lachen.
voel me nu alleen zo stom, mag dus eigenlijk niet.
dus wij maar gezecht dat we erin geduwd waren..
hoop dat ik geen ontslag krijg ofzo.

verder niemand last van ons gehad geloof ik.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:48

Waar ik ook zo'n bloed hekel aan heb (overkwam me net weer) dat er dan mensen een ijshoorntje bestellen in de drive. Sommige eten hem meteen op, andere willen het meenemen naar huis. Maar goed, die laatste groep denkt dat wij van een afstand kunnen ruiken dat ze het mee willen nemen naar huis, en ze kijken heel verbaast als ik dat ijshoorntje uit het raam hang om het aan hun te overhandigen: "Ja hallo! Ik wil het toch meenemen, doe het in een bakje!" En vanavond had ik echt de neiging om die ijshoorn zo op mevrouw haar neus te drukken... Maar goed, ik heb me maar ingehouden, gezegd dat ik dat natuurlijk niet van een afstandje kan ruiken en ondersteboven in een bekertje gedaan. "Ja daaaag mevrouw, eetsmakelijk, heel fijne avond en tot ziens! :D" maar eigenlijk dacht ik " _-:( :evaw: >;) :r :roll: |o _-:( "

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:23

Huh hoe neem je dat mee naar huis? Een hoorntje eet je toch gelijk op, anders smelt ie lijkt me.

kellyloet schreef:
net weer 2 daagjes ijssallon gedraaid.
ben je klaar met werk mag je ook nog de spoel gaan doen.
of vandaag zijn we met n groepje gaan zwemmen in t meer.
(trainingsbroek en hempjes. hadden niets anders bij want we hadden gewerkt)
kom k mn leidinggevende tegen, volgens mij kon die er wel om lachen.
voel me nu alleen zo stom, mag dus eigenlijk niet.
dus wij maar gezecht dat we erin geduwd waren..
hoop dat ik geen ontslag krijg ofzo.

verder niemand last van ons gehad geloof ik.

Waarom mag je niet zwemmen? Het was na werktijd toch?

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:23

Klopt was zeker na werktijd.
blijkbaar mogen we na werktijd niet op het park ofzo, weet t ook allemaal niet.
maar we zien wel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 11:38

Apart, niet vaker gehoord moet ik zeggen :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:21

Ik denk dat ik gister echt een van de slechtste restaurantjes in Nederland heb ontdekt. Ik ben geen klager, maar dit sloeg gewoon alles. We wilden even lekker langs de Utrechtse gracht een drankje doen, na bij het eerste terras al opgestaan en weggelopen te zijn nadat we ruim 20 minuten hadden gezeten zonder bediening zijn we bij een of ander Indonesisch restaurant op het terras gaan zitten. Ook hier geen service, terwijl het nou niet bepaald spitsuur was. Op een gegeven moment kwam een kok van het restaurant zijn pauze houden aan de tafel naast ons (wat ik ook al vreemd vind, waar ik werk moeten we toch echt elders gaan zitten, maar goed...), toen hebben we 'per ongeluk iets te hard' laten vallen dat het toch wel erg lang duurde en dat het leek of het terras er naast van een ander zaakje betere bediening had, dat we daar maar moesten gaan zitten. Toen stond er toch wel heel snel iemand van de bediening naast ons, en wat voor iemand...
Onverzorgde vrouw, haren slordig, geen sloof en haar hele shirt bevlekt (er waren er overigens 2, beiden wel wit shirt en zwarte broek, maar niet dezelfde kleding) en de meest ongeïntresseerde houding die ik ooit gezien heb van bediening. Ze sprak noch Nederlands, noch Engels.
Toen ons drinken werd gebracht moesten we meteen betalen, niet wat ik gewend ben maar ach... 'T mens zat echt gigantisch mee te staren in mijn portemenee, die omdat ik elders geld voor gepind had helemaal vol zat, en het werd me echt niet in dank afgenomen dat ik wilde pinnen.
Vervolgens naar binnen gelopen met haar om te pinnen, laat ze eerst binnen een dikke scheet, vervolgens begint ze een woordenwisseling met iemand anders waarom het pinautomaat niet werkt waar ik compleet buiten wordt gelaten (in plaats van even een nette verontschuldiging naar mij). Ik heb de moed maar opgegeven en heb toch maar in contanten betaald. We wilden het sowieso bij een drankje houden, maar dat kan iemand van de bediening natuurlijk niet ruiken, en je raadt het al, nadat ons glas leeg is hebben we nog een ruime tijd daar gewoon gezeten, en ook niemand die ons heeft gevraagd of we nog wat wilden bestellen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:16

Ik heb zelf ook geen beste ervaring met Utrecht om heel eerlijk te zijn. Zou juist verwachten aan zo'n gracht, top locatie, dat je daar een goed lopend, nette bediening en lekker eten tentje ingooit. Want bijna alles wat er zit vind ik persoonlijk .. Niks. Ik ben met m'n ex 2 keer wezen eten in Utrecht en met een vriend heb ik net achter de gracht op een terrasje gezeten. Nou, sorry maar overal liet de bediening echt te wensen over. Als je een groot terras hebt, zorg je dat je het aan kan. Service moet kloppen, eten moet lekker zijn. Zo lastig is het allemaal niet.

Nee, ik kan dat niet begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:52

Ik vind de grootste frustratie bij het restaurant waar mijn vriend werkt dat de serveersters hem altijd meteen begroeten en mij negeren. Vind dat altijd zo onbeschoft. "Oh hi ***!! Hows your day? Are you working tonight?" etc. Tegen mij word er nog geen hoi gezegd. Kan me er echt aan ergeren :') Heb ook wel eens geen fooi gegeven daardoor.

We komen er om iets te drinken of te eten, niet om zijn werkschema te bespreken. :7

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:40

Anthea schreef:
Ik vind de grootste frustratie bij het restaurant waar mijn vriend werkt dat de serveersters hem altijd meteen begroeten en mij negeren. Vind dat altijd zo onbeschoft. "Oh hi ***!! Hows your day? Are you working tonight?" etc. Tegen mij word er nog geen hoi gezegd. Kan me er echt aan ergeren :') Heb ook wel eens geen fooi gegeven daardoor.

We komen er om iets te drinken of te eten, niet om zijn werkschema te bespreken. :7

Zou ik ook verschrikkelijk onbeleefd vinden, zelfde als met sommige kennissen/vrienden van mijn vriend als hij die in de stad tegenkomt.
Nee hoor, doe maar gewoon alsof ik hier niet 5 minuten naast sta te wachten totdat jullie uitgepraat zijn -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:42

Dan zou ik inderdaad ook geen fooi geven. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:43

Dat vind ik ook zo vreselijk onbeschoft. Zo kwam m'n vriend een meisje van z'n vorige werk tegen in de stad op een festival, die trut heeft een kwartier met hem staan praten zonder zich ook maar een moment om mij te bekommeren of zich voor te stellen. Net toen ik zo boos was dat ik er een opmerking over wilde maken maakte ze een eind aan het gesprek en peerde hem. :+ Maar goed ook misschien..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:55

Ik zou dan dus weglopen hè. :=
Of als ik Anthea was; voortaan een ander restaurant kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:00

Het eten is er heel lekker haha, we krijgen ook vaak gratis cocktails en sowieso 20% korting omdat hij er werkt.
Alleen jammer dat het allemaal van die onbeschofte, domme meiden zijn. :')

Erg slim zijn ze iig niet, paar maanden geleden had een serveerster een groep van een man of 10 die allemaal steak en drank bestelden, en toen het op was vroegen ze of het oke was of ze even buiten een sigaretje gingen roken. Allemaal tegelijk. Ze heeft ze gewoon laten gaan en ze hebben dus niks betaald, was een rekening van een paar honderd dollar. :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:23

Leuk topic dit! Ik werk in een bedrijfskantine maar heb zo 1,2,3 even geen leuke anekdote.

Wat ik wel jammer vind, is dat de " echte" kastelein/vakvrouw/man zeldzaam lijkt te worden. Je hebt nu bij veel kroegen en restaurantjes jongeren werken die even snel geld willen verdienen maar absoluut niet de passie hebben. ze hebben liever veel fooi dan dat de gast een leuke dag/avond heeft.

ook zoiets: Klanten heb je in een winkel, in de horeca heb je gasten. Das volgens mij een van de eerste regels die je leert, of is dat niet meer zo?

Wat ik ook erg vervelend vind, (Maar misschien ben ik wel van de oude stempel en " hoeft" het tegenwoordig niet meer): Ik wil graag weten wat ik drink, en nee daarvoor ga ik niet op de kaart kijken: Hoeveel moeite kost het om het flesje/glas met het logo naar de gast toe te zetten? als ik een glas bier bestel, vind ik het niet fijn als het logo aan de achterkant staat. Net als het kopje koffie wat netjes met het oortje naar rechts en het logo naar voren geserveerd wordt ipv het oortje aan de achterkant bijv.

Ben ik de enige die dit vervelend vind? Of ben ik nu een oude zeur?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:27

Gisteren was ik met een vriendin in de stad en we dachten we gaan even snel iets eten. Wij dus drinken en twee broodjes met ham kaas en ananas besteld. Drinken kwam vrij snel alleen na driekwarter hadden we ons etenvnog niet. Mensen om ons heen die later hadden besteld hadden t eten al op en gingen al weer weg. Dus ik ging het maar eens vragen. Die man ging t navragen in de keuken. Hij kwam terug en zei ja ze zijn er mee beZig komt er over een paar minuutjes aan. Een kwartier later hadden we nog niks dus heb ik het nog maar eens aan een andere serveerster gevraagd zei ging het navragen en kwam vervolgens terug met de vraag wat hebben jullie dan besteld. Wij antwoord gegeven en zei weer terug naar de keuken. M'n vriendin en ik werden toch wel vrij pissig want die man heeft dus niks nagevraagd.. Wij vonden het allebei wel zo gepast dat we een drankje aangeboden zouden krijgen maar dat werd niet gedaan. ( wij werken allebei in de horeca dus hadden dat in deze situatie wel gedaan ) 10 minuten later kwam dan eindelijk ons broodje maar toen zat er geen ananas op. Dus het broodje weer terug gestuurd met weer een andere serveerster. De serveerster die het voor ons was gaan navragen kwam naar ons toe en vroeg of we ons broodje nog steeds niet hadden. Wij weer verteld dat het niet goed was en toen heeft ze ons toch maar een drankje aan geboden. 5 minuten later kwam ons broodje .
T was heel erg chaotisch op het terras 3 Mensen bediening die door elkaar liepen en een vrouw die dienbladen en eten bracht maar zei kom geen Nederlands..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:29

@fohadie het eerste wat ik heb geleerd toen ik in de bediening begon was etiketjes naar devmensen toe en oortjes rechts!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:40

Ik werk op een pretpark in de horeca en heb dus ook nog wel het een en ander aan ergernissen :P
Denk dat de duitsers toch wel het ergste zijn, niet één die ook maar een half woord nederlands spreekt en proberen zichzelf duidelijk te maken met handen en voeten en uitleg snappen ze ook geen hout van. Kun je helemaal niets mee met die mensen.
Ook vervelend is op een locatie staan waar mensen ook kunnen meenemen en dat dan niet erbij vermelden en dom reageren als ze een puntzakje patat in de handen krijgen.
En brutale kinderen kan ik me ook aan ergeren.

Roosch schreef:
Dat vind ik ook zo vreselijk onbeschoft. Zo kwam m'n vriend een meisje van z'n vorige werk tegen in de stad op een festival, die trut heeft een kwartier met hem staan praten zonder zich ook maar een moment om mij te bekommeren of zich voor te stellen. Net toen ik zo boos was dat ik er een opmerking over wilde maken maakte ze een eind aan het gesprek en peerde hem. :+ Maar goed ook misschien..

Persoonlijk vind ik het net zo raar van je vriend die hij jou en haar niet even aan elkaar heeft voorgesteld, misschien nog wel vreemder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:57

Courses schreef:
Ik ben net uiteten geweest bij de pizzaria hier waar we veel vaker komen. Normaal is alles top in orde en deze keer was het eten wederom prima, echter liet de bediening te wensen over. Meisje wist niet wat er allemaal op de kaart stond, ander meisje wat er rond liep was enorm onzeker (en liet dit extreem merken). Toen ons eten kwam was het 'Kunt u het even aanpakken' terwijl ze met 2 borden liep en makkelijk om de gehele tafel heen kon, drinken inzetten werd voor mij langs gedaan (lees: je kon aan alle kanten om de tafel heen) en 't ging allemaal op tempo 0. Ik kan me daar zo aan ergeren als ik me bedenk hoe ik me zelf uit de naad werk en ik ben toevallig bij dat restaurant ook afgewezen. Als je naar je werk gaat en geen zin hebt, doe dan op z'n minst alsof .. :')

Misschien is ze het nog aan het leren?

Ik heb inmiddels ook een paar keer in de bediening gestaan en vind dat best lastig nog. Het evenwicht vinden tussen snel en netjes is lastig. De eerste keer wilde ik toch te snel, dan ga je foutjes maken, doe je langzamer maar heb je het gevoel dat mensen zitten te zuchten omdat het te lang duurt.
Dat is best lastig, op een gegeven moment ga ik dingen zoeken om maar niet met borden te hoeven lopen.
Wat ook niet de bedoeling is want je moet het toch een keer leren.
Nog tips daarvoor soms? :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:43

anneliesdj schreef:
Courses schreef:
Ik ben net uiteten geweest bij de pizzaria hier waar we veel vaker komen. Normaal is alles top in orde en deze keer was het eten wederom prima, echter liet de bediening te wensen over. Meisje wist niet wat er allemaal op de kaart stond, ander meisje wat er rond liep was enorm onzeker (en liet dit extreem merken). Toen ons eten kwam was het 'Kunt u het even aanpakken' terwijl ze met 2 borden liep en makkelijk om de gehele tafel heen kon, drinken inzetten werd voor mij langs gedaan (lees: je kon aan alle kanten om de tafel heen) en 't ging allemaal op tempo 0. Ik kan me daar zo aan ergeren als ik me bedenk hoe ik me zelf uit de naad werk en ik ben toevallig bij dat restaurant ook afgewezen. Als je naar je werk gaat en geen zin hebt, doe dan op z'n minst alsof .. :')

Misschien is ze het nog aan het leren?

Ik heb inmiddels ook een paar keer in de bediening gestaan en vind dat best lastig nog. Het evenwicht vinden tussen snel en netjes is lastig. De eerste keer wilde ik toch te snel, dan ga je foutjes maken, doe je langzamer maar heb je het gevoel dat mensen zitten te zuchten omdat het te lang duurt.
Dat is best lastig, op een gegeven moment ga ik dingen zoeken om maar niet met borden te hoeven lopen.
Wat ook niet de bedoeling is want je moet het toch een keer leren.
Nog tips daarvoor soms? :)

Als ik mensen inwerk, lopen ze altijd een aantal avonden gekoppeld aan mij. Dus dan doen we alles samen, als we dan bij een tafel staan leg ik haar van alles uit en laat haar op exact dezelfde manier borden ed uithalen als ik dat doe. Op die manier heeft de gemiddelde mens veel meer begrip voor het feit dat het tempo laag ligt en er misschien iets mis kan gaan.
Ik laat nieuwe krachten ook alles droog oefenen, heel regelmatig. Is er even niet te doen, dan gaan we in de keuken met lege borden oefenen met uithalen en borden dragen.
Verder is het ech een kwestie van veel doen! Dus zet je schaamte opzij en gaan!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:05

anneliesdj schreef:
Ik werk op een pretpark in de horeca en heb dus ook nog wel het een en ander aan ergernissen :P
Denk dat de duitsers toch wel het ergste zijn, niet één die ook maar een half woord nederlands spreekt en proberen zichzelf duidelijk te maken met handen en voeten en uitleg snappen ze ook geen hout van. Kun je helemaal niets mee met die mensen.
Ook vervelend is op een locatie staan waar mensen ook kunnen meenemen en dat dan niet erbij vermelden en dom reageren als ze een puntzakje patat in de handen krijgen.
En brutale kinderen kan ik me ook aan ergeren.

Roosch schreef:

Persoonlijk vind ik het net zo raar van je vriend die hij jou en haar niet even aan elkaar heeft voorgesteld, misschien nog wel vreemder.

Daar heb ik toen ook een opmerking over gemaakt maar ze ratelde zo.. Hij wilde haar voorstellen maar toen peerde ze hem al. Raar kind.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:43

ijssnuiver schreef:
Als ik mensen inwerk, lopen ze altijd een aantal avonden gekoppeld aan mij. Dus dan doen we alles samen, als we dan bij een tafel staan leg ik haar van alles uit en laat haar op exact dezelfde manier borden ed uithalen als ik dat doe. Op die manier heeft de gemiddelde mens veel meer begrip voor het feit dat het tempo laag ligt en er misschien iets mis kan gaan.
Ik laat nieuwe krachten ook alles droog oefenen, heel regelmatig. Is er even niet te doen, dan gaan we in de keuken met lege borden oefenen met uithalen en borden dragen.
Verder is het ech een kwestie van veel doen! Dus zet je schaamte opzij en gaan!

Dat meelopen met een ander gebeurt hier niet, wel droog oefenen en in de keuken is alles wel uitgebreid uitgelegd.
Gaandeweg kom je er ook achter dat andere dingen belangrijk zijn, hoe dingen staan in het restaurant bv, als je met een dienblad borden loopt kom je er ineens achter dat je niet overal tussendoor kunt :+
Een dienblad met glazen vind ik nog enger, als ik daarmee oefen lukt dat best, maar in het echt is het een stuk lastiger en eens er één ding omvalt gaat alles mee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:38

Vandaag ook weer zo'n lekkere chagerijn gehad :=

Bij ons is het met lunch standaard druk, we komen altijd tafels te kort en tafels die vrij komen zijn vaak gereserveerd voor mensen die aan de bar zitten en een tafeltje willen.

Vandaag ook zoiets, kwam er een tafeltje vrij en ik zocht dus snel naar een bordje met gereserveerd erop.
Helaas gingen er al mensen zitten en ik heb dus gezegd; Sorry, maar deze tafel is al bezet.
Zeggen hun; 'Huh? Maar die mensen staan net op?'
Ik zeg; 'Dat klopt, maar er zijn mensen die binnen op een tafeltje voor buiten wachten en die waren er eerder'
Hun; 'Nou, hier kom ik dus ook nooit meer' :roll:

Dat zei ze alleen maar om een reactie bij mij uit te lokken :=
Alsof ik dan ga zeggen; 'Oh nee ga dan maar zitten!'

Als hun niet komen, komen er wel andere mensen :') Wij hebben echt geen crisis bij ons..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:05

Nee, als er wel crisis was dan zat de tent niet vol. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:24

Haha, inderdaad :+

Het is echt niet zo dat wij nu hun inkomsten missen hoor..
En ze krijgen zeker geen voorrang op andere gasten die al langer op een tafeltje zitten te wachten.