Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
" maar eigenlijk dacht ik "
" kellyloet schreef:net weer 2 daagjes ijssallon gedraaid.
ben je klaar met werk mag je ook nog de spoel gaan doen.
of vandaag zijn we met n groepje gaan zwemmen in t meer.
(trainingsbroek en hempjes. hadden niets anders bij want we hadden gewerkt)
kom k mn leidinggevende tegen, volgens mij kon die er wel om lachen.
voel me nu alleen zo stom, mag dus eigenlijk niet.
dus wij maar gezecht dat we erin geduwd waren..
hoop dat ik geen ontslag krijg ofzo.
verder niemand last van ons gehad geloof ik.
Heb ook wel eens geen fooi gegeven daardoor.
Anthea schreef:Ik vind de grootste frustratie bij het restaurant waar mijn vriend werkt dat de serveersters hem altijd meteen begroeten en mij negeren. Vind dat altijd zo onbeschoft. "Oh hi ***!! Hows your day? Are you working tonight?" etc. Tegen mij word er nog geen hoi gezegd. Kan me er echt aan ergerenHeb ook wel eens geen fooi gegeven daardoor.
We komen er om iets te drinken of te eten, niet om zijn werkschema te bespreken.
Maar goed ook misschien.. 

Roosch schreef:Dat vind ik ook zo vreselijk onbeschoft. Zo kwam m'n vriend een meisje van z'n vorige werk tegen in de stad op een festival, die trut heeft een kwartier met hem staan praten zonder zich ook maar een moment om mij te bekommeren of zich voor te stellen. Net toen ik zo boos was dat ik er een opmerking over wilde maken maakte ze een eind aan het gesprek en peerde hem.Maar goed ook misschien..
Courses schreef:Ik ben net uiteten geweest bij de pizzaria hier waar we veel vaker komen. Normaal is alles top in orde en deze keer was het eten wederom prima, echter liet de bediening te wensen over. Meisje wist niet wat er allemaal op de kaart stond, ander meisje wat er rond liep was enorm onzeker (en liet dit extreem merken). Toen ons eten kwam was het 'Kunt u het even aanpakken' terwijl ze met 2 borden liep en makkelijk om de gehele tafel heen kon, drinken inzetten werd voor mij langs gedaan (lees: je kon aan alle kanten om de tafel heen) en 't ging allemaal op tempo 0. Ik kan me daar zo aan ergeren als ik me bedenk hoe ik me zelf uit de naad werk en ik ben toevallig bij dat restaurant ook afgewezen. Als je naar je werk gaat en geen zin hebt, doe dan op z'n minst alsof ..

anneliesdj schreef:Courses schreef:Ik ben net uiteten geweest bij de pizzaria hier waar we veel vaker komen. Normaal is alles top in orde en deze keer was het eten wederom prima, echter liet de bediening te wensen over. Meisje wist niet wat er allemaal op de kaart stond, ander meisje wat er rond liep was enorm onzeker (en liet dit extreem merken). Toen ons eten kwam was het 'Kunt u het even aanpakken' terwijl ze met 2 borden liep en makkelijk om de gehele tafel heen kon, drinken inzetten werd voor mij langs gedaan (lees: je kon aan alle kanten om de tafel heen) en 't ging allemaal op tempo 0. Ik kan me daar zo aan ergeren als ik me bedenk hoe ik me zelf uit de naad werk en ik ben toevallig bij dat restaurant ook afgewezen. Als je naar je werk gaat en geen zin hebt, doe dan op z'n minst alsof ..
Misschien is ze het nog aan het leren?
Ik heb inmiddels ook een paar keer in de bediening gestaan en vind dat best lastig nog. Het evenwicht vinden tussen snel en netjes is lastig. De eerste keer wilde ik toch te snel, dan ga je foutjes maken, doe je langzamer maar heb je het gevoel dat mensen zitten te zuchten omdat het te lang duurt.
Dat is best lastig, op een gegeven moment ga ik dingen zoeken om maar niet met borden te hoeven lopen.
Wat ook niet de bedoeling is want je moet het toch een keer leren.
Nog tips daarvoor soms?
anneliesdj schreef:Ik werk op een pretpark in de horeca en heb dus ook nog wel het een en ander aan ergernissen
Denk dat de duitsers toch wel het ergste zijn, niet één die ook maar een half woord nederlands spreekt en proberen zichzelf duidelijk te maken met handen en voeten en uitleg snappen ze ook geen hout van. Kun je helemaal niets mee met die mensen.
Ook vervelend is op een locatie staan waar mensen ook kunnen meenemen en dat dan niet erbij vermelden en dom reageren als ze een puntzakje patat in de handen krijgen.
En brutale kinderen kan ik me ook aan ergeren.Roosch schreef:Dat vind ik ook zo vreselijk onbeschoft. Zo kwam m'n vriend een meisje van z'n vorige werk tegen in de stad op een festival, die trut heeft een kwartier met hem staan praten zonder zich ook maar een moment om mij te bekommeren of zich voor te stellen. Net toen ik zo boos was dat ik er een opmerking over wilde maken maakte ze een eind aan het gesprek en peerde hem.Maar goed ook misschien..
Persoonlijk vind ik het net zo raar van je vriend die hij jou en haar niet even aan elkaar heeft voorgesteld, misschien nog wel vreemder.
ijssnuiver schreef:Als ik mensen inwerk, lopen ze altijd een aantal avonden gekoppeld aan mij. Dus dan doen we alles samen, als we dan bij een tafel staan leg ik haar van alles uit en laat haar op exact dezelfde manier borden ed uithalen als ik dat doe. Op die manier heeft de gemiddelde mens veel meer begrip voor het feit dat het tempo laag ligt en er misschien iets mis kan gaan.
Ik laat nieuwe krachten ook alles droog oefenen, heel regelmatig. Is er even niet te doen, dan gaan we in de keuken met lege borden oefenen met uithalen en borden dragen.
Verder is het ech een kwestie van veel doen! Dus zet je schaamte opzij en gaan!

Wij hebben echt geen crisis bij ons..