Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:De vreemdganger is de relatie als in gegaan als een bepaald soort relatie. En als hij daarin verandert is het dus niet de schuld van de partner. Die zich gewoon aan de afspraken heeft gehouden.
Huertecilla schreef:Geryon schreef:De vreemdganger is de relatie als in gegaan als een bepaald soort relatie. En als hij daarin verandert is het dus niet de schuld van de partner. Die zich gewoon aan de afspraken heeft gehouden.
Erg grappig weer.
´De vreemdganger´ blijkt even vaak een vrouw als een man![]()
Het is niet realistisch om te stellen dat afspraken niet aan verandering onderhevig mogen zijn.
Echte bespreekbaarheid; wederzijdse integerheid is een basisvoorwaarde voor duurzaamheid. Bedrog en starheid zijn beiden gewoon fout.
Verandering ís een zekerheid. In onze huidige maatschappij in hoger tempo dan ooit.
dees_daan schreef:Kinderen willen graag dat hun ouders bij elkaar blijven, dus dat ze dat vragen vind ik niet zo vreemd.. Hadden jullie dit niet kunnen doen, of dat niet kunnen doen zodat het nog goedkomt? Dat zijn kinderen.
Geryon schreef:*Knip*
En daarbij vind ik vreemdgaan omdat de partner geen open relatie wilt echt geen excuus. De vreemdganger is de relatie als in gegaan als een bepaald soort relatie. En als hij daarin verandert is het dus niet de schuld van de partner. Die zich gewoon aan de afspraken heeft gehouden.
Electra63 schreef:Dat jij al die veranderingen nog kan bijhouden?
Huertecilla schreef:Geryon schreef:De vreemdganger is de relatie als in gegaan als een bepaald soort relatie. En als hij daarin verandert is het dus niet de schuld van de partner. Die zich gewoon aan de afspraken heeft gehouden.
Erg grappig weer.
´De vreemdganger´ blijkt even vaak een vrouw als een man![]()
Het is niet realistisch om te stellen dat afspraken niet aan verandering onderhevig mogen zijn.
Echte bespreekbaarheid; wederzijdse integerheid is een basisvoorwaarde voor duurzaamheid. Bedrog en starheid zijn beiden gewoon fout.
Verandering ís een zekerheid. In onze huidige maatschappij in hoger tempo dan ooit.
letrow schreef:Geryon schreef:*Knip*
En daarbij vind ik vreemdgaan omdat de partner geen open relatie wilt echt geen excuus. De vreemdganger is de relatie als in gegaan als een bepaald soort relatie. En als hij daarin verandert is het dus niet de schuld van de partner. Die zich gewoon aan de afspraken heeft gehouden.
En stel je nu voor dat de partner veranderd (geen zin meer in seks) en dat de man daar nog wel behoefte aan heeft? De relatie is verder prima maar het is een situatie als broer en zus samenwonen. Seks met de partner gebeurt niet meer en met een ander is niet bespreekbaar, dan houd de relatie op wat de man ook niet wil.
Ik kan me wel voorstellen dat er dan een geheime seksuele relatie naast komt. Of het netjes is is een 2e maar ik kan het me wel voorstellen.
Zaken zijn niet altijd eenvoudig zwart/wit
Sammie schreef:@ letrow Volgens mij is er ook niemand die het zwart/wit stelt. Alleen ik vraag mij wel af waarom er de meest rare voorbeelden verzonnen moet worden, die zelden voorkomen, om een gelijk te halen die er niet is en niet komt.. Als ik Hc moet geloven wil bijna iedereen wel een open relatie. Wie dat niet wil of zijn partner dat ontzegt is egoïstisch en als je je kinderen niet leert dat zulke relaties gewoon moeten kunnen dan ontzeg je je kinderen heel veel.. ?
Geryon schreef:Verandering is helemáál niet per se een zekerheid.
letrow schreef:Geryon schreef:*Knip*
En stel je nu voor dat de partner veranderd (geen zin meer in seks) en dat de man daar nog wel behoefte aan heeft? De relatie is verder prima maar het is een situatie als broer en zus samenwonen. Seks met de partner gebeurt niet meer en met een ander is niet bespreekbaar, dan houd de relatie op wat de man ook niet wil.
Ik kan me wel voorstellen dat er dan een geheime seksuele relatie naast komt. Of het netjes is is een 2e maar ik kan het me wel voorstellen.
Zaken zijn niet altijd eenvoudig zwart/wit
Huertecilla schreef:Geryon schreef:Verandering is helemáál niet per se een zekerheid.
Het is dé grote zekerheid van het leven zelf.
Als je leeft verander je; punt.
Al was het alleen maar omdat je ouder wordt. Dát is al een verandering.
Kun je nagaan, hoe dat met de chaos om je heen is. Daar gebeurt hetzelfde en wel interactief.
Je bent jezelf (je genen) en wat je meemaakt.
Jouw partner heeft niet dezelfde genen en leeft niet hetzelfde leven als jij.
Het is een zekerheid dat je beiden verandert én beiden anders.
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:Dat jij al die veranderingen nog kan bijhouden?
Dat is een illusie voor een ieder.
Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos.
Je hebt geen eneke controle wat er om je heen gebeurt; op wat er op je af komt.
Dat is gelukkig ook helemaal niet nodig. Maak simpelweg flexibele afspraken. Niets concreets; alleen integere transparantie als voorwaarde.
Huertecilla schreef:Onder de streep ís er een grote behoefte aan intieme relaties naast het huwelijk.
De gewraakte advertentiecampagne is een![]()
om het eens laagdrempelig deuropend te bespreken.
Zols SFLJ opmerkte ooknaar je kinderen mbt de verschillende mogelijke relatievormen en het belang van veilige sex.
Huertecilla schreef:En dat weet jij omdat jij toegang heb tot grootschalige onderzoeken en (anonieme) enquetes die gehouden zijn? Als je alleen al dit topic neemt als referentiepunt weet je waar de doorslag zal liggen. En dat is geen bevestiging van jouw stelling die jij als waarheid blijft verkondigen.Onder de streep ís er een grote behoefte aan intieme relaties naast het huwelijk.
Sammie schreef:Huertecilla schreef:En dat weet jij omdat jij toegang heb tot grootschalige onderzoeken en (anonieme) enquetes die gehouden zijn? Als je alleen al dit topic neemt als referentiepunt weet je waar de doorslag zal liggen. En dat is geen bevestiging van jouw stelling die jij als waarheid blijft verkondigen.Onder de streep ís er een grote behoefte aan intieme relaties naast het huwelijk.