Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 03:02

Thanks ;) We doen ons best. Ik kan erg fijn met hem dansen en hij danst ook graag met mij dus 't is een beetje zo 'gegroeid' dat we nu samen oefenen enzo. Ik kende hem nog niet voor dansles zeg maar. Maar soms heb je dat het klikt met iemand qua dansen, dan voel je elkaar lekker aan en gaat het gewoon. Dat hebben wij dus ook.

Deventer is wel ietsje dichter bij voor mij, maar Klarenbeek is ook maar een stukkie. Ik had de FB-pagina inmiddels al gevonden inderdaad. Gaan toch wel wat bekenden heen als ik 't zo zie dus heb em op 'maybe' gezet. Ik neig voorlopig - als ik al ergens heen ga - naar Deventer maar ik kijk even.

Ik ben ook altijd nog vreselijk wakker en energiek als ik thuis kom van dansen. Heb de paardjes op de terugweg al gevoerd en ga nu de hond nog even doen terwijl de electrische deken m'n bedje op warmt. Dan neem ik denk ik nog even een wijntje en dan ben ik wel weer moe genoeg denk ik. Lijf is wel moe van 't dansen en heb nu ook wel zere tenen moet ik zeggen, maar van binnen 'bubbel' ik na 't dansen nog heel lang na ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:26

Ik ben ook altijd helemaal nog hyper van het dansen! Soms heel irritant als je van een feestje komt, lichamelijk helemaal kapot bent, maar geestelijk gewoon ngo te wakker bent, haha. Lig je daar echt te wachten tot je eindelijk in slaap valt ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:08

Ik heb daar inderdaad ook dat ik net de met bijvoorbeeld echt een dansklik met mijn beste vriend heb. Sommige mannen kan je echt niet lekker mee dansen en die ontloop ik dan een beetje haha.

Ik kijk vaak nog ff programma gemist na het dansen. Gewoon om mijn energie kwijt te raken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:59

Ja, met de een dans je nu eenmaal fijner dan met de ander.
Met vriendje dans ik fijn, met een les assistent kan ik fijn dansen, ook altijd veel lol mee.
Terwijl met 1 les assistent, die geeft het zo overdreven aan, dat hij mij juist altijd helemaal uit mijn flow krijgt, nog erger dan een man die niet kan dansen.
Die sla ik liever over in het rondje doordraaien :+

Haha, ja salsa geeft energie :D
Daarom vind ik feestjes doordeweeks of op zondagavond zo verraderlijk. Kan wel 'op tijd' naar huis, maar direct slapen lukt dan toch niet.
Nu is er zondag een matinee party van 16 tot 21u, dat zijn mooie tijden :)
Heb alleen een verjaardag (waar van 15u tot 20u op de uitnodiging staat) dus dat wordt daar om 15u op de stoep staan O:)

Bij mij is het helaas mijn lijf die bepaald of we gaan, koppie wil wel. Tot kerst ging het super, maar daarna terugval en weer terug bij af en dan is een week fulltime werken al te veel. Nu gaat het weer de goede kant op maar heb ik mijn paard als hoogste prioriteit (eigenlijk altijd maar nu wijkt echt alles voor mijn trainingsplanning) om op tijd klaar te zijn voor het wedstrijd seizoen. Dus even minder feestjes helaas.

Over die mambo, mijn leraar zei dus kan je gewoon salsa op dansen. Hebben we nu een paar keer in de les gehad. Ik vind het een stuk lastiger, blij dat vriendje zo muzikaal is.
Het feest wordt aangekondigd als "mambo, salsa en bachata", voornamelijk mambo's dus.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:59

Goh, wat zijn jullie flinke schrijvers zeg, moet altijd even een stuk terug lezen :D Leuk!
Niet echt last meer van mijn rug, maar moet hem niet overbelasten. Net thuis de hond een douche gegeven, dan merk ik wel dat ik hem even voel. Gelukkig met dansen en paardrijden geen last meer van gehad.
Fijn filmpje met uitleg trouwens, dat on 1 en on 2 stuk herken ik wel, ik kan beide dansen sinds mijn danspartner de masterclass doet, maar als ik meerdere draaien doe of een iets lastigere combinatie, merk ik dat ik 'automatisch' op 1 terug val.
Even over dat mambo stuk, even op youtube gekeken, als je in dit filmpje naar achter scrollt, doen ze een stukje voor. Ik moest opzoeken, had eigenlijk geen idee. Maar het ziet er inderdaad anders uit, meer 'show en styling' naar mijn idee;
http://www.youtube.com/watch?v=3H-bSYYUWFQ

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:06

Ja, dat 'salsa on two' is ook wat de showdansers en wedstrijddansers doen, daarom is dat ook 't geen wat ze op de hogere niveaus dansen.
Ik heb ook 1 keer met iemand gedanst die dat deed maar zat dus voor m'n gevoel elke keer 'naast' het ritme en idd, ook ik viel automatisch terug op 1.

Vervelend dat je last van je rug hebt, hopelijk gaat 't snel over zodat je gewoon weer lekker volop kan dansen.

Ik had vandaag toch wel behoorlijk papbenen :P Zaterdag 4 uur gedanst (en dan dans ik van die 4 uur ook echt wel 3,5 uur, ik drink even wat en ben dan weer op de dansvloer) en gisteren hebben we nog weer 3 uur gedanst, waarbij we echt 2 keer even snel een drankje namen en weer door... Ik merk dat ik daar toch wat minder vlot van herstel dan ik dacht... 'k Word oud :P

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:09

Ja klopt, dat heb ik dus ook. Als er iets gevraagd wordt waarbij ik mijn concentratie nodig heb, kan ik niet meer op de telling letten en kom ik weer op 1 uit :P
Vanavond eindelijk weer dansen, heb er echt zin in. Zondag ook, beide naar de Santiago in Eindhoven.

Oud worden? Och, gewoon meer oefening :P Haha nee snap wat je zegt, ik heb dat ook wel eens gehad na drie avonden salsa, vrijdag, zaterdag, zondag. En dan op maandagochtend gympen aan naar het werk omdat ik pijn aan mijn voeten had. Ra ra ra .. :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:47

Haha, ja, gewoon goed trainen die benen :D
Bij de les had een assistente leuke schoentjes aan, beetje sierlijke gympen, of stoere balletschoenen, gevraagd waar ze die gekocht heeft, zagen er zo comfortabel uit. Die wil ik ook een paar gaan kopen, voor de lessen of een workshop dag.

Er is vanavond een workshop kizomba voor vrouwen:
Doordat je eerst zonder partner de muziek en bewegingen leert kennen, en je eigen maakt en je de muziek beter leert voelen, begrijpen en interpreteren, en is het veel makkelijker om de man te volgen, als je weer met partner danst.
Eigenlijk vertelt de muziek hoe je ‘moet’ dansen, maar dat moet je natuurlijk wel leren horen.

Lijkt mij wel heel leerzaam, want ik vind die houding altijd maar lastig :+ Maar ook wel benieuwd hoe je dat alleen kan oefenen..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:40

En gaan er nog mensen lekker dansen vanavond?

Gisteravond naar Latinblast in Klarenbeek geweest. Eerst workshop bachata footwork gedaan wat erg leuk en leerzaam was.
Daarna lekker gedanst. Ook veel gekletst maar aan dansjes ontbrak het zeker niet! Er heerste gelukkig geen showballensfeer zoals op sommige feestjes wel is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:51

Wij zijn donderdag toch nog even naar een feestje geweest, was gezellig, maar zijn niet zo heel lang geweest. Ben herstellende van ziek zijn, dus 2 uurtjes dansen en (te) laat naar bed hakt er flink in!

Wel leuk, onze leraren waren er ook en ik werd ten dans gevraagd door mijn leraar. Nadat ik met hem had gedanst werd ik opeens van alle kanten gevraagd, ipv alleen door de mensen uit mijn les. Mijn vriend had echt zoiets van "Volgende keer trek ik een shirt aan met gouden glitterletters met het woord PIMP en dan verhuur ik je!" hahaha. Maar mijn vriend moet zich eigenlijk gewoon over zijn schaamte heen zetten en ook eens met andere dames dansen, dan staat ie niet zo aan de kant wanneer ik met anderen dans :D

Voor de mensen die vanavond gaan dansen, veel plezier!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:07

Ik zit vreselijk op de bank te balen, zou héél graag naar Deventer Salsa Night maar kan't financieel gewoon niet verantwoorden op 't moment dus zit nu sjagerijnig verstandig te wezen. Ik weet dat er een stel van m'n dansschool gaan en een aantal van andere dansscholen die ik ook ken dus wordt vast heel gezellig en ik baal dat ik 't moet missen.
Maar goed, 't is gewoon even niet anders. Maandag ga ik wel weer vrijdansen in Zutphen en ik begin al wat meer mensen van mijn dansavond warm te krijgen voor een maandagavond Salsashakers. Maandag komt er waarschijnlijk 1 dame mee en misschien 2.

Leuk dat 't gisteren leuk was Tuttebel, ik had vooraf al zitten dubben 'Klarenbeek of Deventer' en ik had al voor Deventer gekozen áls ik wel was gegaan, maar goed, nu is't dus geen van beiden.

Leuk is dat hé Joyce, ik heb dat ook es gehad nadat ik met een heel ervaren heer op een feestje gedanst had, toen waren er idd ook meer heren die me vroegen. Ze willen toch eerst weten of je 't een beetje kunt. Ik doe het zelfde hoor, ik kijk ook eerst hoe ze dansen voor ik een man vraag.
Toch kan dat misleidend zijn..
In mijn huidige lesgroep dansen twee heren die nou niet bepaald het voorbeeld van souplesse zijn en om naar te kijken is 't echt niks... ze kennen de pasjes en weten alle figuren uit hun hoofd maar 't ziet er gewoon niet uit. Ik had dus altijd iets van 'mwoah...laat maar'. Maar nu dans ik dus in dezelfde groep dus kom je met doordraaien vanzelf toch met elkaar te dansen. Blijk ik met beide heren súper te kunnen dansen! Hoewel het er niet uit ziet geven ze wel supergoed aan wat je als vrouw moet doen, ze kennen de variaties beiden wel heel goed en houden je als vrouw ook vast daar waar nodig zodat je zelf heel goed en zeker je ding kunt doen. Hun houterigheid belemmert je ook niet in je beweging (er is er ook een bij wie dat dus wel is en da's wel heel vervelend, die is 'grof' in z'n bewegingen, maar op een manier dat je er ook last van hebt).
En zo heb ik ook al wel met heren gedanst waarvan je slappe knieën krijgt als je er naar kijkt, maar waar ik dus echt niks mee kon eenmaal op de dansvloer. Slappe handjes en geen duidelijke richting aangeven, niet ondersteunen... zal vast ook mijn beperking als beginner zijn maar dan vind ik dat je je als man ook gewoon moet kunnen aanpassen aan de vrouw en even wat duidelijker zijn in wat je bedoelt. Kunnen mannen bij ons op de dansschool ook, als ze door hebben dat ze iets te subtiel zijn omdat ik bepaalde figuren nog niet ken dús ook niet hérken, dan zijn ze wat duidelijker en snap ik wel wat ze willen.
Het zegt dus niet alles...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:25

Heerlijk dat je opeens geliefd was Joyce. Goede zet van je dansleraar!

Ik las het al op facebook Francis.. Dan mis ik echt de vind ik NIET leuk knop! :(
Ik hoor soms ook weleens meiden over een bepaalde man van ohh die danst zo fijn en dan denk ik altijd mwaaaa vind hem een tegenvaller (A)
Gister waren er meerdere mannen uit mijn les (beginners2) die nog niet echt 'vreemde' dames durven te vragen dus zo werd ik elke keer weer meegesleurd ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:11

Is ook zo hoor, soms dans je met iemand gewoon minder lekker terwijl anderen wel goed met die persoon kunnen dansen. Heb ik ook wel met die salsa-vriendin. Ik kan heel goed met één van de gevorderde mannen dansen, gaat echt lekker en die laat me ook echt dingen doen uit hun les, maar zij vindt hem dus helemaal niet fijn om mee te dansen. Ze is een stuk kleiner dan ik dus wellicht ligt het daar aan, of je 'verstaat' elkaar gewoon minder goed, dat kan ook. Chris vindt sommige dames ook veel lastiger om mee te dansen, ondanks dat sommigen vergevorderd zijn... zegt gewoon niet alles.

tuttebel, laat die mannen uit jouw les dan maandag mij en de dame die ook mee komt maar vragen ;)
Ik beloof ja te zeggen ;) (doe ik altijd) en die dame die met mij mee komt doet dat zeker ook en is een gevorderde danser maar vindt het geen probleem om met minder gevorderde mannen te dansen.
Moeten ze gewoon lekker doen, je weet zelf hoe leuk je het als vrouw vindt als een man je vraag en je niet zelf hoeft te vragen (ik in ieder geval wel) en ik denk dat dat voor de meeste dames wel geldt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:19

@Tuttebel: Mijn dansleraar is heel voorzichtig, omdat ik in de les bijna nooit wissel. Ik heb wat "issues" waardoor ik me vaak ongemakkelijk en niet lekker voel in groepen met mensen, vooral als ik ze niet goed ken. Het is voor mij een hele stap dat ik weer op les ben gegaan en zowaar ook feestje bezoek, dat had ik zonder mijn vriend niet kunnen doen. Omdat mijn dansleraren dit weten, houden ze daar rekening mee. Soms iets te veel, want ik wil stukje bij beetje mijn grenzen verleggen ;) Mn leraar heeft dus ook echt wel 2x heel duidelijk gevraagd of ik echt wel met hem wou dansen en gaf ook aan dat hij het bijna niet durfde te vragen, haha. Maar zo erg is het nou ook weer niet met me gesteld, alleen dat kan hij natuurlijk ook niet ruiken :D Vond het dus wel lastig dat ik daarna zo populair was, want je wilt mannen niet afwijzen, maar je wilt ook niet je eigen grenzen overschrijden. Moet daar nog een beetje een balans in zien te vinden en ook iets bedenken hoe ik mannen af kan wijzen op momenten dat het teveel wordt, zonder dat ik ze voorgoed afschrik ;)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 14:02

Das idd leuk als je dan ineens veel meer gevraagd wordt door anderen.

Ik kreeg vandaag een berichtje van iemand uit de beginners les. Ik heb zijn eerste cursus dag met hem gedanst. Hij pikt kei snel op en daarna heb ik een aantal weken gehad dat niet kon door omstandigheden.

Die vroeg of ik met hem zijn les wou dansen. En dat die me dat al langer wou vragen. Voel me nou mega gevleid.

Heb ook een feestje moeten skippen om die reden dit weekend en das niet leuk :(

Maja me maar getroost me een leuke dans film.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:04

Wat knap van je Joyce! Goed dat je die stap heb durven zetten :) Nu nog ff je weg vinden in de hoeveelheid "vreemden"

Francis ik stuur wat mannen naar je door!

Wat een eer haffylover!

Ik heb nu al weer helemaal zin in morgen om te dansen! Volgend weekend maak ik het alleen wel heel bont. Vrijdagavond les daarna een feestje bij ons op de dansschool. En zaterdag een ander salsafeest in Zutphen waar ik gratis heen kan omdat ik de gast ben van een vriendin die fotograve is :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:59

Joyce, ik denk dat je best gewoon kunt zeggen dat je heel even pauze nodig hebt. Zeker als je bijv. zegt dat je over een half uurtje (ik noem maar even wat) graag alsnog met hem wilt dansen.
Helemaal goed ben je als je dan zelf een half uurtje later die man alsnog vraagt.

Als een man het op die manier bij mij doet vind ik het echt géén probleem. Waar ik wel enorm van baal is wanneer ze een excuus verzinnen (even biertje leeg drinken, geen leuk/vlot genoeg nummer of weet ik wat, en dat ze dan zodra je je omgedraaid hebt met een ander gaan dansen... echt zó níet netjes!
Maar een paar mannen van mijn dansschool houden zich er echt aan als ze zeggen 'ja strakjes ok?'.
Eentje presteerde het zelfs om me een week later (die had op een feestje nee gezegd omdat hij naar huis wilde, hij ging ook echt dus prima..) tijdens vrijdansen direct voor eerste nummer ten dans te vragen met de mededeling dat ik een dans van hem tegoed had. Kijk, dat was niet nodig maar vind ik wél heel lief...

Wat ik maar wil zeggen is dat je best kunt zeggen dat je even niet wilt dansen, maar maak er geen 'afwimpelexcuus' van. Zeg gewoon dat je pauze wilt maar neem die dan ook en accepteer geen vraag van een ander, maar dans na die pauze als je de kans hebt dan als eerste met de man die je afgewezen had (of vraag hem in ieder geval, als hij dan nee zegt of met anderen danst heb jij in ieder geval je best gedaan.

Tuttebel, morgen kom ik ook weer dansen, Chris komt mee en nog een dame uit de gevorderde groep en misschien nog een dame uit mijn groep (semi).
Je kunt het volgende week nog gekker maken, zondag hebben we in Deventer weer Matinee. Isi was donderdag ook bij ons met vrijdansen met nog een paar dames, zou best leuk zijn als we een beetje meer uitwisseling krijgen onderling, dan ken je op feestjes vanzelf ook meer mannen ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 01:17

Idd dat afwimpelen vind ik ook altijd minder prettig. Daarom vraag ik zelf alleen bekende mannen waarvan ik weet dat ze dat niet doen.
Leuk dat je er morgenavond weer bent!
Hoe laat begint de matinee? Ik werk namelijk volgende week zondag ;) daarom moet ik zaterdagavond eigenlijk thuis blijven maar tjaa gratis naar een salsafeest in Zutphen sla ik niet af ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 01:57

Matinee is van 16.00 t/m 18.00, begint met een half uurtje bachata workshop (eenvoudig, basis + simpel choreografietje voor koppels)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:58

Leuk Debby, wat hield die workshop footwork in?

Haha, leuk dat zo'n keer met de leraar dansen zoveel verschil kan maken. En goed dat je zo je grenzen aan het verleggen bent :)
Nu je vriend nog ;)

Balen Francis, zo verstandig moeten kiezen.

Zaterdag kwamen schoonvader en vriendin eten, die zijn net met Salsa 1 begonnen.
Helemaal enthousiast, wij moesten laten zien wat wij konden, zij hun pasjes enz.
Erg gezellig en uiteindelijk waren we zo leuk aan het dansen en mooie nummers aan het draaien dat het al te laat was om nog naar het feest te gaan :D

De bootcamp donderdag was leuk! Vriendinnen konden niet dus ging alleen, kende heel de dansschool niet dus was wel benieuwd wat aan te treffen..
Waren we maar met zijn 6e! Eerst Kizomba, goed kunnen oefenen op de pasjes en bijv. met je ogen dicht moest je de pasjes doen, heel leerzaam.
Daarna nog tarraxinha, semba en kuduro, dat ziet er altijd zo gaaf uit als ze dat met een hele groep doen.

Oei, een gevleide haffylover :D Leuk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:21

Thanks Tuttebel en Ethelate! Het voelt soms heel stom, omdat het voor anderen een heel "normaal" iets is om gewoon lekker uit te gaan en ik kon het vroeger ook gewoon (dat is misschien nog wel het meest frustrerende). Maar goed, stukje bij beetje kom ik er wel weer en het fijne is dat je op feestjes vaak ook dezelfde mensen tegenkomt, dus zo wordt het steeds vertrouwder. Ik kan met recht zeggen dat dansen therapie is, ook best tof toch :D

En bedankt ook voor de tips over het "afwimpelen"! Alleen een van de lastige puntjes is dat ik na een tijdje gewoon aan mijn max zit qua "vreemden", maar ik kan dan nog wel een paar dansjes doen met mensen die vertrouwd zijn. En het wisselt ook per keer hoeveel ik kan hebben, soms heb ik amper ergens last van en kan ik praktisch met iedereen dansen, maar als ik heel erg moe ben/drukke dag heb gehad, ben ik al blij als ik het uurtje les met mijn vriend door kan komen. Lastig uit te leggen en heb ook geen zin om dat uit te moeten leggen, aangezien het niet iets is waar ik graag te koop mee loop ;)

@Ethelate: klinkt gezellig en bekend zeg! Als wij met vrienden zijn die ook kunnen dansen, gaat er regelmatig een muziekje aan en staan we soms tot laat met z'n allen te dansen, haha. Heerlijk!

En tarraxinha, semba en kuduro, nooit van gehoord... Ik ga zo eens even YouTube afspeuren :D Leuk dat het een leuke bootcamp was, ik vind het dus heel knap en dapper dat je gewoon in je eentje gaat!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:22

Francis ik ga mijn best doen om te komen maar denk niet dat het aankomende zondag lukt :(

Ethelate tjaa het was wat uitgebreidere pasjes zoals de wals, langzame linkerdraai, slides enzo..

Joyce Hoe dan ook ik vind het knap van je dat je het nu toch zover bent!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:06

Goeie tips van Francis, over even pauze nodig hebben. Snap wat je zegt Joyce, knap dat je voor jezelf al vooruitgang ziet, begrijp dat het lastig is, je kunt slechts tegen elke man die je komt vragen je hele levensverhaal ophangen. Lastige, misschien een vriendin meenemen, en elke man die je komt vragen doorverwijzen :+
Jammer dat die feestjes van jullie allemaal zo'n eind zijn :p zou best eens mee willen!
Afgelopen weekend toch weer genoeg kunnen dansen. Was met mijn danspartner naar cabaret geweest, daarna meteen doorgereden naar een salsa feestje in de grotten in Valkenburg, was een leuke aparte locatie. Nadeel was alleen dat ik niet gek veel mensen kende en er veel Cubaans gedanst werd. Merk je ineens dat je 'in de minderheid' bent met je LA style :P Gisteravond met een vriendin nog even twee uurtjes gaan dansen in Eindhoven, dan ken je ineens meer mensen en heb ik echt lekker gedanst. Meteen de deal gemaakt om dat dus vaker te doen. Het was niet te druk, waardoor je lekker ruimte had. Fijne salsa, bachata en kizomba kunnen dansen. Met een big smile naar bed, daar kon mijn wekker vanmorgen niets aan veranderen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:39

Wauw wat bijzonder, een feestje in de grotten! Andersom dus ook jammer dat die feestjes van jou zo uit de buurt liggen voor ons :D

Gister hebben we een lekkere les gehad, aan het einde van de les ook een paar keer meegedaan met het wisselen van partner. Ik had mazzel, want de leraar stond naast ons met wisselen :D Nog een goede tip gehad over het "pointen" van mijn voet/been, ik draaide mijn lijf te ver, maar verder deed ik alles keurig. Had exact de juiste spanning in mijn armen en was super licht te sturen, dus ik ben helemaal blij!! Daarna ook nog verder gedraaid en met de andere mannen in de les gedanst (die ken ik inmiddels wel een beetje) en tot de conclusie gekomen dat, op mijn leraar na natuurlijk, mijn vriend toch het best danst :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:35

Joyce, het is voor jezelf het vervelendste, jij wordt er zelf steeds mee geconfronteerd.
Voor die man die je afwimpelt ben je (waarschijnlijk) de enige die avond die niet wil dansen.
Je bent daar niemand verantwoording voor schuldig.
Wat helpt is druk kletsend beetje van de dansvloer vandaan gaan staan, geen oogcontact maken, dan vragen mannen je minder makkelijk.
Mijn vriendje zegt "als ze chagrijnig kijken loop ik door hoor', kan je ook proberen :+

Dansen in de grotten klinkt heel gaaf :D
Je avondje Eindhoven: heerlijk, bij de Santiago?

Vrijdag een salsa carnavallos feest, verkleed dansen!

Haha, ja herkenbaar, mijn vriendje danst ook het fijnst en na rondje doordraaien altijd weer blij terug te zijn.
Maar ik ben niet de enige die dat vind, andere zijn blij dat ze met hem mogen dansen, komen ze ineens wel het figuur goed uit.