Ik las dat het sowieso de komende 10 dagen nog zo koud blijft en het zelfs weer flink koud gaat aanvoelen door de wind Hier is het nu helemaal grijs en of het koud is weet ik nog niet
Zolang de wind uit het oosten blijft waaien zullen de temperaturen wel omhoog gaan, langzaam... En ook alleen omdat de zon warmer wordt.
Maar ik heb toch liever dit weer dan dat we een westenwind hebben en alleen maar regen en die rotzooi..
gohya
Geplaatst: 29-03-13 10:40
Robin de wind is nu niet uit het Oosten,hij is nu Noord-West.Maar idd. beter dit dan een graad of 12 met regen.Ik denk dat de maand April ook niet veel beter zal worden.Dat we pas in Mei echt Lente gaan krijgen. Het is nog steeds sneeuwkou,dus er komt meer sneeuw vandaag. Bij wind uit het Zuiden gaat de temperatuur omhoog,niet uit het Oosten.
quartel
Geplaatst: 29-03-13 11:41
ik overweeg mijn kerstboom weer neer te zetten..........is er toch nog een klein beetje sfeer
Volgens het KNMI blijft de wind voorlopig uit het (Noord-)oosten komen, dus ik ga ervan uit dat het niet snel warmer wordt, maar de wind is gelukkig wèl veel minder! Voor mij maakt de kou niet zoveel uit, het was vooral die wind... Maar goed, de natuur heeft nu meer warmte nodig...
Hé, de zon lijkt door te komen! Mooi! Straks lekker even naar paard en ik hoop dat de zon blijft schijnen, zodat ik het oude poesje, dat ik straks ga fotograferen, in het zonnetje kan zetten...
pandabeertje
Geplaatst: 29-03-13 17:24
Hier nu de zoveelste lichte sneeuwbui, nu ook met onweer. Waar is de lente nou?
Weten jullie dat we nu al bijna een half jaar 'winter' hebben? Het begon in [eind] Okt. met sneeuw,het is toen geen warm weer meer geweest.Dus we zitten nu gewoon al een half jaar in de winter.
We hebben een paar dagen tussendoor gehad die warmer waren. Ineens 13 - 15 graden of zo. Maar om dat nu "Lente en zomer" te noemen... naaahh...
gohya
Geplaatst: 29-03-13 20:05
Nee dat tellen we niet mee.Want in Okt. kan je er ook warmere dagen bij hebben. Dat is idd. geen lente te noemen.Dus we zitten nog steeds w.b.t. het weer in de Winter. Overdag boven nul en s'nachts onder nul. Een échte lente geeft ook 20 graden.
Op de radio vanmiddag in de auto zei Ruud de Wild het weerbericht voor het weekend. Toen zei die:vanaf maandag 22 graden en onbewokt,hahaha die is het ook helemaal zat. Maar mensen dit hóórt bij Maart en April.Nee het is niet leuk,maar wel normaal.