Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:47

Waarom schamen meisjes zich altijd zo erg als je ze in hun bh ziet
terwijl ze op het strand in hun bikini ziet rond lopen ?? :9

Weggebokt

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:48

Bh is anders... Het hoort bij je ondergoed. Je gaat niet in een bh zwemmen. Ookal was er een meisje in mijn klas die deed dat wel..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:48

LucasM schreef:

Ze doen alsof. . . vrouwen :roll:

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:49

Ik ken er ook een paar ja xD

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:50

Ailill schreef:
LucasM schreef:

Ze doen alsof. . . vrouwen :roll:

*Vind ik leuk knop*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:54

Wat een grappige vragen allemaal :)
Wat ik me laatst af vroeg is : als je rookt door je neus, is dit dan beter voor? Je neushaartjes houden stof tegen maar houden ze dan ook die slechte deeltjes van een sigaret tegen?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:00

Ik weet niet of het beter is, ik weet wel dat, dat een dikke vette afrader is :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:03

Nee is niet beter door je neus.
Is juist "slechter" omdat je neus er ook kapot van gaat. Doe je alles via je mond en longen heeft je neus en bijna geen klap van

Hmmm ik ben altijd al benieuwd geweest naar hoe dat met bellen zit.
Je pakt een losse telefoon, toetst een nummer in en juist daaaar gaat die telefoon over.
Is misschien logische verklaring voor, maar vind zo raar.
Je hoort elkaar terwijl je soms mijlen ver van mekaar af betn

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:09

In wat voor stem denken dove mensen... :+

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:15

Worden kleinere mensen sneller of langzamer dronken?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:18

Wat ik me nou afvraag, mensen die kleurenblind zijn. Hoe kunnen zij bijvoorbeeld zien welke "kleur" (tint) hun kleren hebben (en dus niet mis matchen) en dat soort dingen :)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:19

amandananana schreef:

ooeeh goeie, iemand had dat ook al gevraagd over blinden, ben benieuwd.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:20

Ies_ schreef:
Ik wil graaag weten wat een buschauffeur in zijn hokje te zien krijgt zodra jij op het stop knopje drukt. :') Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet?

Hij ziet een lampje en vaak een geluid maar dat zetten ze vaak uit

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:20

xDaantjxx schreef:
Nee is niet beter door je neus.
Is juist "slechter" omdat je neus er ook kapot van gaat. Doe je alles via je mond en longen heeft je neus en bijna geen klap van

Hmmm ik ben altijd al benieuwd geweest naar hoe dat met bellen zit.
Je pakt een losse telefoon, toetst een nummer in en juist daaaar gaat die telefoon over.
Is misschien logische verklaring voor, maar vind zo raar.
Je hoort elkaar terwijl je soms mijlen ver van mekaar af betn

Die cijvers worden omgeschakeld naar een signaal, die worden gestuurd naar de dichtbezijnde telefoon mast en dan gaat het via kabels als elektrische Singalen naar de de mast die bij de gene die je belt in de buurt is. De telefoon van die gene zet die Singalen over in tonen en dat hoor jij als spraak.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:21

Ik wil echt graag weten hoe mensen op het idee gekomen zijn om eieren te gaan eten... Melk drinken kan ik me nog voorstellen, ze zagen de kalfjes drinken en hebben het ook geproefd. Ze wisten dat het te drinken was...

Maar een ei...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:22

xTesslove schreef:
amandananana schreef:

ooeeh goeie, iemand had dat ook al gevraagd over blinden, ben benieuwd.

ik denk toch wel de stem die hun eigen is en blinden zijn niet doof dus die horen gewoon hun eigen stem, en als je later doof bent geworden zal dat ook wel makkelijker zijn denk ik.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:23

_Mondy_ schreef:
Wat ik me nou afvraag, mensen die kleurenblind zijn. Hoe kunnen zij bijvoorbeeld zien welke "kleur" (tint) hun kleren hebben (en dus niet mis matchen) en dat soort dingen :)

Dat blijft gokken maar veel mensen weten wat ze zien bij een beopaalde kleur dus weten ze de eigenlijk kleur

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:33

Daphne, ik denk omdat ze andere dieren eieren hebben zien eten. Ik zie veel vragen: hoe hebben mensen dit bedacht? Zoals popcorn maken of kaas maken.. Mensen zijn van nature nieuwsschierig en willen nieuwe dingen proberen. Dit is noodzakelijk geweest voor onze overleving. Veel dingen zijn per toeval ookontstaan. Als je melk te lang laat staan wordnhet vanzelf kaas, of yoghurt, of karnemelk... Gooi wat mais op een hete plaat en het wordt popcorn. Waarom niet?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:36

Hmm dat is waar... Vraag me dan wel weer af... Zou het eerste ei met schaal gegeten zijn en hoe beviel het? Nouja vast niet goed anders aten we ze nu nog wel met schaal... :') Maar zou het schadelijk zijn?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:38

sannx94 schreef:
Daphne, ik denk omdat ze andere dieren eieren hebben zien eten. Ik zie veel vragen: hoe hebben mensen dit bedacht? Zoals popcorn maken of kaas maken.. Mensen zijn van nature nieuwsschierig en willen nieuwe dingen proberen. Dit is noodzakelijk geweest voor onze overleving. Veel dingen zijn per toeval ookontstaan. Als je melk te lang laat staan wordnhet vanzelf kaas, of yoghurt, of karnemelk... Gooi wat mais op een hete plaat en het wordt popcorn. Waarom niet?

Ja, mais op een hete plaat, maar een ei komt uit het achterste van een dier :') Dus ik snap Daphne__ wel :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:39

_Mondy_ schreef:
@junkdeluxe golven ontstaan vooral door de wind, door bijv stormen. Omdat ze nergens tegenaan botsen kunnen golven dus steeds groter en sneller worden. De reden dat ze aan land dus verdwijnen is omdat golven worden tegengehouden door de bodem en riffen. De golven breken als het ware. Dit is even een beknopte uitleg, zelf heeeeel erg veel over de zee ed uitgezocht voor werk.

Nee, ik bedoelde het anders: waarom gaan ze landinwaarts? :D Waarom blaast de wind de golven niet weg van op het strand, de zee in? Dan zouden tsunami's in het midden van de zee neerslaan haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:40

Mijn neven zijn allemaal kleurenblind en vertelde dat ze bijvoorbeeld een paar kleuren niet van elkaar kunnen onderscheiden als ze naast elkaar liggen. Het is niet dat je in zwart wit denkt of zo :P Ik denk dat turquoise en groen naast elkaar een groot probleem zal geven en paars en geel niet. Het contrast moet groot zijn :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:42

Daphne__ schreef:
Ik wil echt graag weten hoe mensen op het idee gekomen zijn om eieren te gaan eten... Melk drinken kan ik me nog voorstellen, ze zagen de kalfjes drinken en hebben het ook geproefd. Ze wisten dat het te drinken was...

Maar een ei...

Je benut alles wat je kan vinden als je honger hebt. Noten, bessen, bladeren zo dus ook eieren :P Kippen eten trouwens ook hun eigen eieren op als ze echt honger hebben :P Ik heb iig kippen eieren zien eten :')

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:48

Een rauw ei is niet lekker nee. Maar in eerste instantie ook niet schadelijk. Je loopt wel risico op en salmonella besmetting. Men wist al rauw vlees te moeten koken om het eetbaar te maken. Zo iets ook met ei? Maar omdat ze het andere dieren dua hebben zien eten. Ook al komt het uit hun achterste hihi. Voor vlees.moet je ook een dier slachten. Ook niet heel fris vind ik.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:54

JunkDeLuxe schreef:
_Mondy_ schreef:
@junkdeluxe golven ontstaan vooral door de wind, door bijv stormen. Omdat ze nergens tegenaan botsen kunnen golven dus steeds groter en sneller worden. De reden dat ze aan land dus verdwijnen is omdat golven worden tegengehouden door de bodem en riffen. De golven breken als het ware. Dit is even een beknopte uitleg, zelf heeeeel erg veel over de zee ed uitgezocht voor werk.

Nee, ik bedoelde het anders: waarom gaan ze landinwaarts? :D Waarom blaast de wind de golven niet weg van op het strand, de zee in? Dan zouden tsunami's in het midden van de zee neerslaan haha!

Omdat golven veel wind (op zee dus niet gehinderd door het een en ander) en een diepe bodem nodig hebben. Zodra het ondiep wordt remmen de golven al af. Een golf begint ook niet als golf zoals je ze op het strand af ziet komen. De golf zal dus al te veel tegenwerking hebben voor hij zich uberhaupt golf mag noemen. Maar je hebt wel 1 van de moeilijkste ondw uitgekozen als het gaat om dit soort natuuronderwerpen !