Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:27

Mizora schreef:
Mijn roepnaam is Anneloes, daar ben ik tegenwoordig heel tevreden mee. Ik heb ook een periode mijn geboortenaam gebruikt, Anne Louise. Waar ik trouwens ook heel blij mee ben. Alleen de betekenis al: Lieflijke strijder om de buit.

Ik ben trouwens vernoemd naam mijn moeder's moeder (Johanna, roepnaam Annie) en mijn vader's vader (Louie). Wat ook erg leuk is. Met deze oma ben ik ook heel hecht, wat het extra tof maakt. Deze opa heb ik mijn niet gekend (ik was 6 of zo, toen hij stierf. En we kwamen bij die opa/oma niet zo veel).

Prachtige naam, Anneloes. <3

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:09

Rebeccaa schreef:
Ymke schreef:
Vroegah baalde ik er altijd van dat mijn naam nooooit op van die naamsleutelhangers, -mokken, en dergelijke stond :')
Tegenwoordig kan ik mijn naam wel waarderen. Ben ook nog nooit iemand in real life met dezelfde naam tegengekomen!

Het wordt eigenlijk alleen bijna altijd uitgesproken als 'Iemke', terwijl het toch echt 'Imke' is. Maar vanwege de Y (dus Ymke) kan ik die verwarring wel begrijpen!

Denk dat mensen de naam wel kennen toch? In mijn omgeving kent iedereen Britt & Ymke namelijk :))

Geen idee waarom, maar ik heb Ymke over het algemeen altijd veel mooier gevonden dan Imke.
Gewoon hoe het geschreven wordt. De klank op zich maakt me vrij weinig uit!

Animal

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:23

Ik heet E.lisabeth J.ohanna en mijn moeder J.ohanna E.lisabeth, roepnaam J.oke.
Nu willen ze graag dat mijn eerste dochter weer J.ohanna E.lisabeth gaat heetten..
Maar het is lastig om dan een roepnaam te verzinnen.. Hannie/Hanna/Jo zijn namelijk niet mijn favorieten..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:03

Ik heet voluit W.endela (spreek je uit als Wen De Laa) maar is vind dat dus helemaal niets. Roepnaam Wendy

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:58

Ik heet Rowan, en nee ben er niet blij mee.. Hoevaak ik wel tehoren kreeg en krijg: dat is toch een jongens naam.. Zucht... En het is al officieel op zen engels, maar niemand die dat uitspreekt(ik ook niet). Zelfs op de ponyclub werd het veranderd naar Rowena, wat ik dan meer als een meid vind. En de vergelijking met MR Bean is ook niet leuk...
Ik ben overigens vernoemd naar de dochter van een voetballer die mijn vader geweldig vond :P

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 02:02

ik heet A.nnelieke.....
hmmm.... of ik hier blij mee ben... ik vind het geen lelijke naam maar ik zit er ook niet om te springen om mijn naam te zeggen. vaak omdat ik toch al weet dat ik hem nog 1 of 2 keer moet herhalen :\

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:27

EliseBrouwer schreef:
Ik heet E.lisabeth J.ohanna en mijn moeder J.ohanna E.lisabeth, roepnaam J.oke.
Nu willen ze graag dat mijn eerste dochter weer J.ohanna E.lisabeth gaat heetten..
Maar het is lastig om dan een roepnaam te verzinnen.. Hannie/Hanna/Jo zijn namelijk niet mijn favorieten..

Ik begrijp dat jouw roepnaam al Elise is? Dan kun je daar dus ook niet voor gaan.
Lastig!
Ik zou zelf nooit vernoemen, als je daar eenmaal mee begint wordt het een gebed zonder eind, altijd wel iemand die beledigd is dat het de naam van die-en-die is en niet van hem of haar...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:36

Anna zou kunnen of vind je dat ook niet mooi?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:41

Liesbeth? Lisa? Of een beetje afwijkend: Anne? Lize? Annaliza?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:51

Ik ben heel tevreden met mijn naam. Eenvoudig dus geen verwarring of uitspraak en spelling en er zijn er geen 13 in dozijn van dus je komt niet vaak naamgenoten (met bijbehorende verwarring) tegen.
Alleen tref ik het dan net weer zo dat ik met twee naamgenoten in de klas zat en dat mijn bijrijder ook hetzelfde heet _O-

Ik ben trouwens blij dat ik geen jongen ben, dan had ik Evert geheten :\

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:57

Mn ouders hadden de keuze uit:
Mirthe, Imke of (als ik een jongen zou zijn) Bram.

Had veel liever Mirthe als naam gehad. :o

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:01

Ik heet Marloes.
En hoewel je er hele rare dingen op kan rijmen ben ik er nooit mee gepest (en als het gezegt word kan ik er nog wel om lachen :+)
en ik ben zeker blij met mijn naam :)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:27

Mijn naam is Neomie....met n E dus. Maar volgens mij geloven mensen me niet -O-

Ik: Hoi, Neomie (voorstellen)
A: Leonie?
Ik: Nee, Nee-o-Mie
A: .... ohh
Ik: Met n N en n E dus.
A: Ok, aparte naam
Ik: Ja, hoor ik vaker
A: Nou ehh, Naomi, loop maar even mee

:')

Echt al zo vaak soortgelijke situatie meegemaakt he

Of ik dr blij mee ben? Tsja, t beesje moet n naam hebben he, en ik vind t wel prima zo...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:23

Ik ben ook tevreden met mijn naam, Anouk.
Alleen mensen zeggen vaak Annouk... nee, nadruk op de A... AAAAnouk... en dan vinden mensen dat je zeurt. Ja hallo, is mijn naam, is een teken van respect als je die goed uitspreekt hoor. :')

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:30

Ik heet Anthonia
Tsja
Het is een originele naam. En er rijmt niks op maar het wordt wel altijd verkeerd geschreven.
Ik heb zo mijn periodes met mijn naam, de ene keer vind ik het mooi en de andere keer denk ik maiiin heette ik ook maar gewoon Lisa of Sanne :')

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:23

Rebeccaa schreef:
Ymke schreef:
Vroegah baalde ik er altijd van dat mijn naam nooooit op van die naamsleutelhangers, -mokken, en dergelijke stond :')
Tegenwoordig kan ik mijn naam wel waarderen. Ben ook nog nooit iemand in real life met dezelfde naam tegengekomen!

Het wordt eigenlijk alleen bijna altijd uitgesproken als 'Iemke', terwijl het toch echt 'Imke' is. Maar vanwege de Y (dus Ymke) kan ik die verwarring wel begrijpen!

Denk dat mensen de naam wel kennen toch? In mijn omgeving kent iedereen Britt & Ymke namelijk :))

Haha die Ymke heeft wel aan de bekendheid van de naam bijgedragen ja, maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn........ -O- :')

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:24

Simone,
Nee ik vind mezelf niet echt een Simone! Maar wel makkelijk dat er inderdaad niet op gerijmd kan worden

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:25

Ik ben wel blij met mijn naam, Emily.
Niet zo standaard :D
Alleen spreken veel mensen het uit als Émily..

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:47

Ik heet Lisa, ben er niet super blij mee. Ik ben namelijk nooit de enige die zo heet. Pas nu ik op het hbo zit zit er geen enkele andere Lisa bij mij in de klas.
Op de basisschool 8 jaar lang 4 Lisa's, eerste 3 jaar van de middelbare 2 Lisa's en laatste 2 jaar 3 Lisa's.
Had wel een iets originelere naam gewild haha, maar ik vind het zeker niet een lelijke naam.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:12

Sarcasm schreef:
Ik ben wel blij met mijn naam, Emily.
Niet zo standaard :D
Alleen spreken veel mensen het uit als Émily..

zo heet ik ook! en ik heb hetzelfde probleem ;) maar ik vind het wel een mooie naam

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:07

D.anielle V.irginia , 2e naam is vernoemd naar mijn tante.
Word eigenlijk bijna altijd Daan genoemd en vroeger daantje, en mijn opa noemde me altijd danni.
Vind mijn 2e naam wel meer hebben omdat die (bijna) nooit voor komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:11

L.isanne M.aaike. Ik zeg zelf liever Lee, (spreek uit als Lie) maar mijn bijnavriendje zegt M.aaike. Mijn ouders zeggen alleen L.isanne als ze boos zijn op me :=

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:14

Ik heet Marjolein, en dat vind ik eigenlijk wel prima. Enig nadeel is dat buitenlanders er niets van kunnen maken, maargoed, dat levert vaak wel weer leuke gesprekken op :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:16

M.egan E.llisabeth , Megan wordt vaak op zijn ''belgisch'' uitgesproken (Mégan)
mijn 2e voornaam is naar mijn overgrootoma genoemd ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:17

M'n voornaam vind ik prima (Tiene), enkel lastig als ik de schrijfwijze moet uitleggen. Mijn achternaam is een pak lastiger, vooral omdat mensen echt al-tijd dezelfde mopjes maken: "Alles of niks!! Hahahahahha"

(Alles is de naam.)