Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Marleen: omdat het kan? Omdat je als niet gelovige nog wel nieuwschierig kan zijn.
marleen_usar schreef:Ik werk met de zuiverste vorm van energie, ik doe dat niet gratis.Een arts werkt ook niet gratis, ik denk niemand eigenlijk.
Ruga schreef:marleen_usar schreef:Een arts werkt ook niet gratis, ik denk niemand eigenlijk.
Het verschil is dat jij niet werkt.
marleen_usar schreef:Ik werk met de zuiverste vorm van energie, ik doe dat niet gratis.Een arts werkt ook niet gratis, ik denk niemand eigenlijk.
Ruga schreef:Vjestagirl schreef:Marleen: omdat het kan? Omdat je als niet gelovige nog wel nieuwschierig kan zijn.
En omdat het niet zo onschuldig is als het lijkt. Mensen worden emotioneel op het verkeerde been gezet, maken mogelijk verkeerde beslissingen, zijn geld kwijt aan een roze rat, laten uit dierenartsen of dokters hun werk te laten doen enz.. Het is samen te vatten onder slecht advies als het met de beste bedoelingen gegeven is, omdat het op een roze rat gebaseerd is in plaats van op bewijsbare feiten. En het is oplichting als er geld voor gevraagd werd.
Aria_zz schreef:een placebo effect hoeft echt niet door een arts te gebeuren, iemand zeggen dat het allemaal goed komt is ook een placebo effect: de persoon gaat zich beter voelen zonder dat er iets veranderd is.
Hiermee wil ik niet zeggen dat als je je ziek voelt, je niet naar een arts moet gaan.
[***] schreef:Als de betreffende persoon een onschuldig hoofdpijntje heeft dan werkt het uiteraard. Mensen die met een ernstige aandoening te maken hebben, hebben helaas ook niets aan een placebo-effect.
[***] schreef:Aria_zz schreef:een placebo effect hoeft echt niet door een arts te gebeuren, iemand zeggen dat het allemaal goed komt is ook een placebo effect: de persoon gaat zich beter voelen zonder dat er iets veranderd is.
Hiermee wil ik niet zeggen dat als je je ziek voelt, je niet naar een arts moet gaan.
Als de betreffende persoon een onschuldig hoofdpijntje heeft dan werkt het uiteraard. Mensen die met een ernstige aandoening te maken hebben, hebben helaas ook niets aan een placebo-effect.
Aria_zz schreef:En moest dat wel zo zijn zou dat heel gevaarlijk zijn. Maar niet te min kun je met je geest al veel dingen oplossen zonder naar pillen te moeten grijpen, zoals hoofpijn of phantom pijn.
nicolanca schreef:Lieve Vjestagirl je hebt meer dan 17 duizend posts hier op bokt, een beetje oplichter haalt daar meer dan genoeg informatie uit om een prachtige reading van je paard te geven (nog los van het feit dat wat ze over je paard schrijven op 90% van de paarden kan slaan).
maikeltje schreef:marleen_usar schreef:Op de beurs heb ik een man gesproken, die ging onder de Great Seal zitten. (meer info op internet) Hij kon al jaren niet praten, ik heb met hem gesproken en dat was heel diep.Hij begon te snikken, ik zei het is goed gooi het er maar uit.Iets wat hem jaren dwars zat kwam er na 10 minuten uit, hij heeft mij een foto gestuurd. En vroeg of ik om half 3 vanmiddag aan het werk was?
Denk jij dat je ook echte ziektes kunt genezen? Of verwijs je mensen met, ik noem maar iets, kanker bijvoorbeeld, toch wel naar een regulier arts?
Dat paard in die stal, wat had die voor een diagnose?
Aria_zz schreef:nicolanca schreef:Lieve Vjestagirl je hebt meer dan 17 duizend posts hier op bokt, een beetje oplichter haalt daar meer dan genoeg informatie uit om een prachtige reading van je paard te geven (nog los van het feit dat wat ze over je paard schrijven op 90% van de paarden kan slaan).
haha ik denk dat ze dat wel weet ja :p