Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

Re: Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:45

:))

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:57

ooh.. nou eerst maar ff tentamens gaan doen.
volgende week gewoon er voor gaan hoor!!! dan weet je waar je aan toe bent.
je wordt alleen maar verliefder

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:08

Ik volg het al vanaf het begin, ik geniet helemaal met je mee!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:10

Leuk zeg TS dat ie toch weer contact met je zocht en meereisde ben benieuwd:)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 17:23

Hebben er hier dames ervaring met tegen een jongen zeggen dat je hem leuk vind? (terwijl de jongen in kwestie dat niet weet)

Geen idee of ik dat ga doen hoor, maar ben benieuwd naar wat er gebeurd als ik het wel tegen hem zeg.. :P

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:25

Ik heb het 1 keer gedaan. Heb meer dan een jaar meer dan vriendschap gevoeld voor een van de jongens uit mijn vriendengroep. Op een gegeven moment was het telkens zo dat ik tegen hem aanlag met filmkijken enzo, toen smste die weer heel veel en toen weer helemaal niet, dus om meer zekerheid te krijgen heb ik toen gezegd dat ik hem leuk vond. Was wederzijds maar hij was nog niet toe aan een relatie. Zijn nu dus weer gewoon goede vrienden. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:17

ik zou t denk ik nog niet tegen hem zeggen..
voor mn gevoel zou je hem daar alleen maar mee afschrikken..
zou pas met zoiets komen als je al meerdere keren hebt afgesproken en er tijdens die afspraakjes ook echt duidelijk wel een soort van flirten is. dus inderdaad film kijken en tegen elkaar aanliggen, dicht tegen elkaar aanzitten, benen aanraken, constant elkaar 'onnodig' aanraken. etc etc.

denk dat je meer kans maakt door het heel rustig aan te pakken .
to be honest: als ik 1x met iemand wat heb gedronken oid (bijv met een klasgenootje) en dat is heel gezellig, en misschien wel wat meer dan gezellig, maar er is verder niets gebeurd. en diegene komt dan opeens met 'ik vind je leuk', dan zou ik er denk ik klaar mee zijn.

eerst moet dat gevoel en die spanning een beetje ontwikkelen.
en ik heb ergens ook t gevoel dat deze jongen misschien 'just not that into you' is. naar wat je vertelt geef je genoeg aanleiding voor hem maar wil ie nog niet echt happen. bijvoorbeeld met dat jij voorstelde wat te gaan drinken maar dat hij niet kon voor zn vakantie, hij had bijv ook dit kunnen zeggen: super leuk, maar gaat voor mn vakantie niet meer lukken, maar als ik terug ben lijkt het me een leuk plan! oid.

(heb zelf gelukkig nog nooit in die situatie gestaan, wel 1x na een avondje uiteten met mn tante en moeder in een restaurant met leuke ober een paar dagen later terug gegaan om 'wat te drinken' (wat heel erg opviel want het was echt een 'eet' restaurant, niet iets waar je alleen een drankje komt doen, bovendien heb ik t vermoeden dat t personeel me herkende haha) en heb uiteindelijk , met trillende benen haha, die jongen mee uit gevraagd. jammer genoeg had ie al een vriendin ^^. maar hij vond t wel heel leuk dat ik gewoon was terug gekomen om dat te vragen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:23

Dat was erg stoer van je Zwitsal :j

Heb het zelf nog nooit gezegd.. Ging bij mij altijd vanzelf. En bij mijn huidige vriend (waren toen collegas) binnen no-time! :+

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:31

Bedankt voor je reactie. En Zwitsal, daar heb ik wat aan :j Kan idd dat hij gewoon niet op die manier geïnteresseerd is. Maar hoe kom ik daar achter :') Ik ben hier zooo slecht in..

De mensen hier zeggen dat het nu van zijn kant moet komen, omdat de laatste keer dat ik het vroeg, hij niet kon. Maar ik denk dat ik dan kan wachten tot ik een ons weeg :P

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:33

En dan weet je dus ook meteen dat je voor hem geen prioriteit bent als hij die stap niet neemt. Hard maar waar! Een jongen die jou interessant vind zal vroeg of laat die stap maken.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:47

Nou als je niet wilt wachten totdat je eens ons weegt, vraag je gewoon of die nu ( na de tentamens) wel tijd heeft voor een drankje op jouw kosten, gezellig bijkletsen over de vakantie.
Ik ben zelf een jaar in het buitenland geweest en wat een geregel was dat de dagen voor vertrek dus kan best dat hij het toen echt te druk had om nog wat te gaan drinken, en nu zitten jullie in de tentamens en wil die zich misschien daar op concentreren.
Dus zou specifiek vragen voor na de tentamens. Als die dan weer 'afwijst' dan weet je waar je aantoe bent en dan zou ik hem laten gaan.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:34

Ik ZOU HET wel gewoon zeggen tegen hem, maar dan op een moment dat je wat met hem afspreekt, of hem een sms sturen en vragen hoe hij over jou denkt omdat jij hem wel erg leuk, lief en gezellig vind.. Ik heb dat destijds ook gedaan en we zijn nu al 4,5 jaar samen en wonen 4 jaar samen

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:36

Ik zou het ook zeggen, want je weet dan waar je aan toe bent. Nu moet je net zo lang wachten tot hij de stap geeft, en ik zou het veel te graag willen weten denk ik! <<)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:03

Ik zou het ook zeggen of in ieder geval meer die kant op gaan in mijn berichten. Zou zo lang in onzekerheid echt niet volhouden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

Ik kreeg 2,5 jaar terug ook een berichtje 'Nee ik kn dat niet' en verder niks. Heb erg zitten twijfelen of ik wel/niet een nieuw voorstel moest doen. Ik wist ook niet of er echt wederijdse gevoelens waren en kreeg altijd (nog steeds :))) 'droge' smsjes terug. Gelukkig heb ik het gedaan, inmiddels zijn we al 2,5 jaar samen :) Ik weet niet hoe het was gelopen als ik niet nog een voorstel had gedaan.. :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:44

Als je het wil weten, moet je het vragen.. Het is nooit een juist moment daarvoor.. Hij gaat je niet ineens over een jaar wel leukvinden.. En als je tzt pas wat vraagt cq dan pas hoort dat hij je niet ziet zitten, heb je een jaar (of noem een willekeurige periode) zitten 'wachten' of in ieder geval hoop gehad.

De kans is groot dat hij je niet leuk vindt, dat kan je dan toch maar beter weten dan? Alleen even kijken hoe het verder moet, als jij hem wel leuk vind en hij jou niet. Kan je dan vrienden blijven of niet.. :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:49

Als je graag zekerheid wilt hebben of het wederzijds is, dan zou ik het wel vertellen...

Bij mij en mijn vriend was het meer tegenovergesteld, hij deed heel veel moeite en ik wachten het allemaal maar een beetje af hoe het zou lopen en dergelijk..
Uiteindelijk zijn we alweer bijna aan halfjaar samen en ik ben echt stapelgek op hem waar ik eerst nog van dacht dat we niet meer als vrienden zouden zijn...
Daar moet ik wel zeggen, me vriend heeft er veel moeite voor gedaan dus misschien tijd dat jij ook je stoute schoenen aan moet trekken en gewoon denken dat je er alles aan gedaan hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:52

Gewoon vragen of hij mee gaat doen een drankje, niet zeggen op jouw kosten, dat kan je dan wel laten blijken. En langzaam aan toch gaan melden dat je hem leuker vindt, trek die stoute schoenen aan. Blijf niet in die onzekerheid zitten want hoe langer je zo blijft zitten hoe groter de klap is als het niet zo mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:27

Ik heb het ook gezegd, welliswaar via sms wegens de afstand en omdat we elkaar dus niet zovaak zagen. Hij vond mij ook meer dan gewoon leuk, en inmiddels zijn we ruim 2,5 jaar later, wonen we samen en hebben we een kindje.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:29

zijn er nog vorderingen??

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:41

Er zijn geen vorderingen.. Als we elkaar zien is het wel leuk, maar niet meer als vriendschappelijk.. Ik ben zelf ook niet echt duidelijk denk ik dat ik eventueel meer in hem zie als vriendschap. Maar omdat dat van zijn kant niet komt, steek ik er zelf ook automatisch niet zo veel energie meer in.

Omdat hij op mijn vorige afspraak nee heeft gezegd, zegt mijn gevoel een beetje dat dit het was.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:10

Alleen omdat iemand een keertje niet kan? Da's kort door de bocht :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:34

Vind ik ook, ik heb ook wel eens een nee moeten verkopen terwijl ik wel had willen gaan maar niet kon. Terwijl ik toch zeeeker geinteresseerd was :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:39

Komop TS!! Nog één keer vragen??

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:12

Dreamy schreef:
Vind ik ook, ik heb ook wel eens een nee moeten verkopen terwijl ik wel had willen gaan maar niet kon. Terwijl ik toch zeeeker geinteresseerd was :j

Inderdaad dat gebeurd wel vaker! ik zou m gewoon nog eens vragen TS, mss wilde ie wel destijds maar kon hij echt niet vanwege zn vakantie?