Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:13

Vind het echt zooooo irritant als mensen gewoon niks meer laten horen en het enige wat je kan doen is aangifte, maarja wat schiet je daar mee op. :(
Heb via google ondertussen wel gevonden op welke manege ze staat en haar op facebook gevonden maarja wat moet je daar mee...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:16

Voor dat bedrag zou je bijna zeggen, rijd eens langs die manege :P

Gister heeft een collega van mij iets dat wij gekocht hadden opgehaald (zij woont in die plaats en voor ons was het best een stuk rijden). Waren hele leuke mensen, ze werd gelijk binnen gevraagd en achteraf bleken de vaders elkaar nog te kennen ook :D

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:43

Ik ben er morgen redelijk in de buurt dus misschien doe ik dat wel... }>

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:53

Ik vind dit altijd zo'n geniaal topic, maar ik zit nu zelf met een marktplaats kwestie en om er nou een topic voor aan te maken.. wellicht heeft iemand hier ideeen.

Ik ben een beetje dom geweest, ik heb een Barefoot Cherokee maat 2 via marktplaats verkocht, echter moet deze wel naar Belgie, verzekerd verzenden, nagekeken, geld is binnen gekomen. Ik ga met het pakket er heen nu mogen de maximale afmetingen 100x50x50 zijn en kon het dus niet mee.
Ik heb al van alles proberen te verzinnen, maar het lukt me niet om iets te verzinnen dat het wel past. Iemand nog ideeen waar ik zoiets in kan versturen? Langste punt niet buigbaar is zo'n 60cm, andere punt is bijna 60cm, maar wel buigbaar (bladen), alleen meestal wordt het dan weer te breed en een passende doos vinden met juiste afmetingen lukt ook niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:56

Van meerdere dozen een doos maken?! Dat hebben wij ook meer gedaan en dan flink tape eromheen :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:01

pff\
had een hotfix pakket verkocht via marktplaats,
maandag avond op de post gedaan en gister nog niet aangekomen :(
die mensen bellen me 3 X per dag waar het blijft?
wat nu ?
heb wel aangeboden als het er vandaag nog niet zou zijn dat ze een nieuwe op mochten halen maar heb het toch echt verzonden :(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:08

Dat is altijd het risico met verzenden per post.
Had voor 2 weken terug lenzen besteld, worden ook per post aangeboden, bleek bij de buren te zijn bezorgd en die zijn met vakantie geweest...
Soms komt het ook gewoon niet aan, heb je het niet vermeld dat verzenden per post eigen risico is?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:11

Ik heb laatst in augustus HE kaarten verkocht naar iemand in Belgie. Keurig op tijd verzonden, geld ook netjes ontvangen, maar volgens de koper zijn de kaarten nooit ontvangen. Dus die hartstikke boos en ik voelde me schuldig, want ja, zij dacht dat ik ze niet verstuurd had, maar ik kon ook niet controleren of ze wel of niet waren aangekomen. Volgens de site van TPG zou het drie werkdagen moeten duren. Dus ik voorgesteld om het verlies dan maar te delen (ik had immers geen kaarten meer, en zij geen kaarten en geen geld), dus dat ik haar de helft van het aankoopbedrag zou terugstorten. Daar ging ze niet helemaal akkoord mee, dus ik heb iets meer overgemaakt met het verzoek mij te laten weten wanneer de kaarten wel zouden zijn aangekomen (zodat ik een klacht kon indienen bij de post). Maar nooit meer wat van gehoord natuurlijk, dus nu krijg ik weer het gevoel dat ik degene ben die "opgelicht" word... Ik weet wel dat ik niks meer naar België ga versturen, tenzij het pakketpost is en/of aangetekend.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:16

meggiemeg
ik neem aan dat mensen dat zelf ook wel weten ?

ze hadden zelf gisteren met postnl gebeld en die hadden gezegt dat er niks naar hun onderweg was,
maar postNL kan dat helemaal niet zien :+
heb ze zelf even gebeld en die zeggen dat ze pas na 5 werkdagen kunnen zeggend dat post vermist is ,
ik moet ze dinsdag nog even bellen dan ,
maar ik mag aannemen dat het vandaag of morgen wel binnenkomt hoor lijkt me raar als dat niet zo zou zijn ,
tot nu toe nog nooit iets niet aangekomen namelijk

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:46

Faniek schreef:
Ik vind dit altijd zo'n geniaal topic, maar ik zit nu zelf met een marktplaats kwestie en om er nou een topic voor aan te maken.. wellicht heeft iemand hier ideeen.

Ik ben een beetje dom geweest, ik heb een Barefoot Cherokee maat 2 via marktplaats verkocht, echter moet deze wel naar Belgie, verzekerd verzenden, nagekeken, geld is binnen gekomen. Ik ga met het pakket er heen nu mogen de maximale afmetingen 100x50x50 zijn en kon het dus niet mee.
Ik heb al van alles proberen te verzinnen, maar het lukt me niet om iets te verzinnen dat het wel past. Iemand nog ideeen waar ik zoiets in kan versturen? Langste punt niet buigbaar is zo'n 60cm, andere punt is bijna 60cm, maar wel buigbaar (bladen), alleen meestal wordt het dan weer te breed en een passende doos vinden met juiste afmetingen lukt ook niet.

gewoon even een doos passend maken, is wel wat werk maar zo heb ik ook al een aantal zadels verzonden

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:56

Ik heb dit altijd op marktplaats :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:56

little_birdy schreef:
meggiemeg
ik neem aan dat mensen dat zelf ook wel weten ?

ze hadden zelf gisteren met postnl gebeld en die hadden gezegt dat er niks naar hun onderweg was,
maar postNL kan dat helemaal niet zien :+
heb ze zelf even gebeld en die zeggen dat ze pas na 5 werkdagen kunnen zeggend dat post vermist is ,
ik moet ze dinsdag nog even bellen dan ,
maar ik mag aannemen dat het vandaag of morgen wel binnenkomt hoor lijkt me raar als dat niet zo zou zijn ,
tot nu toe nog nooit iets niet aangekomen namelijk

Je mag het wel aannemen maar ik vermeld het altijd liever voor de zekerheid, kunnen mensen achteraf nooit zeggen dat ze het echt niet wisten...

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:14

Van de week weer een leuke ervaring :D Had een tuniekje van G-star met het prijskaartje er nog aan, maar dat ding lag maar in de kast dus op mp gezet. Ik kreeg al vrij snel een mailtje van een (volgens mij) jong meisje of ze het tuniekje mocht kopen voor 10.- Ik was allang blij dat ik het zo snel kwijt was, dus voor 10 euro het tuniekje verstuurd.

Een paar dagen later stuurde ze me een mailtje 'heeeeeel erg bedankt dat ik het tuniekje voor 10.- mocht kopen, nu heb ik iets om aan te trekken tijdens mijn spreekbeurt' <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:24

Dat vind ik echt super lief!!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:27

Ahhh schattig :D

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:30

dat is zeker een leuke, helaas kom je ook heel vaak kinderen tegen die bijna smeken of dat ze iets voor heel weinig mogen kopen omdat ze niet meer zakgeld krijgen oid

@ meggiemeg: er zijn mensen die willen een compleet hoofdstel verstuurt hebben in een envelop, dat lukt soms wel maar ik raad het zeker altijd af, maarja er zijn nog steeds mensen die graag het risico nemen dus ik sta regelmatig dingen in de brievenbus te proppen wat er eigenlijk niet in kan (je word er handig in)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:54

birte schreef:
dat is zeker een leuke, helaas kom je ook heel vaak kinderen tegen die bijna smeken of dat ze iets voor heel weinig mogen kopen omdat ze niet meer zakgeld krijgen oid

Daar heb je zeker gelijk in! 'Zeur- en smeekmailtjes' reageer ik niet eens op, maar haar eerste mailtje was al zo lief dat ik het bedrag geen probleem vond.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:45

Ik had laatst ook wel wat schattigs, vond het ook wel een beetje dom maar goed.. Ik heb een paar bandages te koop staan op Marktplaats, uiteraard staan ze in de rubriek Paarden en Pony's - beschermers.
Er mailde een jongetje die ze heel graag wilde hebben. Hij bood en ik had een tegenbod gedaan maar zoveel geld had hij niet dus ging het over. Een paar dagen later mailde hij weer, hij had zakgeld gekregen en had nu genoeg geld om ze toch te kopen, dus dat was hardstikke mooi. Vond het ook wel heel schattig, zo'n jongetje dat bandages voor z'n pony wilde kopen! Dus ik alle gegevens doorgegeven en hij zou het overmaken maar hij had nog een laatste vraag... "zijn ze voor boksen?" .... uhmm... nee dus niet echt haha. Ik moest er wel even om lachen hoor.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:59

De post is de laatste tijd wel drama hoor. Ik heb laatst wat boeken verstuurd, gewoon in een envelop via de brievenbuspost. De ene envelop komt na twee dagen netjes aan, de andere envelop heeft er TWEE WEKEN (!) over gedaan om aan te komen en dat voor normale brievenbuspost (NL->NL) :\

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:27

x_spekkie_x schreef:
De post is de laatste tijd wel drama hoor. Ik heb laatst wat boeken verstuurd, gewoon in een envelop via de brievenbuspost. De ene envelop komt na twee dagen netjes aan, de andere envelop heeft er TWEE WEKEN (!) over gedaan om aan te komen en dat voor normale brievenbuspost (NL->NL) :\

Is ook een drama! Hier dinsdag op de post gedaan en nog niet binnen.....Terwijl de andere woensdag al binnen was.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:28

Zeg dat wel, heb een aantal beterschapskaarten en "hart onder de riem" kaarten verstuurd, maar er is niks van aangekomen. Ook gewoon NL-NL en zelf krijg ik regelmatig post in de brievenbus die niet van ons is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:58

Vandaag een goeie ervaring via bokt markt, die zie ik vaker voorbij komen dus ik denk dat het mag?

Gisteren contact gehad over een zadel, mocht gepast worden. Eigenaresse woont in Friesland, maar ik kon het ook in Drenthe ophalen omdat verzenden 25 euro kost "voor een enkele reis". Dat was voor mij te doen om "even" naartoe te rijden. Mocht het zadel dan niet passen, mocht ik m terug brengen.
Nou blijkt er bij die plaats een enorme omleiding te zijn (wist zij niet want ze komt zelf van de andere kant), kon er niet direct naartoe rijden en was een half uur langer onderweg. In totaal dus een uur langer onderweg (maakte mijn reis 3 uur!!), wat het het eigenlijk niet meer "waard" maakte het zadel nog terug te komen brengen. Opsturen was dan makkelijker geweest, maar prijzig.
Toen ik daar vanmorgen was en dat vertelde, bood ze me aan dat ik het zadel direct koop (dus niet meer terug te brengen mocht het niet passen) maar dan een stuk goedkoper. Ik mocht zelf kiezen. Ik heb het zadel gekocht, en omdat ik het voor een lagere prijs meekreeg kan ik m ook wel voor diezelfde prijs op Ebay verkopen, mocht hij niet passen! Fijn, zulke bokkers, ben er blij mee!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 17:39

Die post wordt ik niet goed van.
Begin van de week handschoentjes verzonden, maar gister waren ze er nog niet.
Belgie verzend ik alleen nog via pakket, en ook niet meer via PostNL, van de 10 pakketten die ik verzond gingen er met veel geluk 2 goed, de helft kwam terug om vage redenen, en er raakte ook wel eens iets "kwijt"...
Nee voor mij geen PostNL meer naar BE.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:42

Ja hoor, dacht een paar weken geleden eindelijk mijn zadel te hebben verkocht. Maar helaas, "ik zal je terugbellen en kijken wanneer we kunnen afspreken" houd tegenwoordig in "laat maar zitten".

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:26

Ik heb al een paar x iets naar belgie gestuurt, duurde wel langer dat PostNL zecht maar het kwam wel aan, gelukkig

deze week had ik ook een brievenbus post die te laat kwam, ik had het dinsdag op de post gedaan, helaas net te laat dus dan zou het donderdag aan moeten komen, krijg ik vanmorgen mail dat het er niet was, maar gelukkig kwam het vanmiddag dan wel aan dus die is terecht

ik heb 1x gehad dat ik iets gekocht had maar nooit is aangekomen, de verkoper heeft mij toen de spullen opnieuw gestuurt, dit ging wel goed