[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:04

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:26

Ik heb een aantal weken weer even mijn studentenkamer omgegooid naar het herfst-winterseizoen.
Nieuwe kaarsjes gekocht, lekkere plaids over mijn stoel en op mijn bed, kalebassen in een grote vaas.

O en deze voor aan de muur;
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50186374/

Verder heb ik ook een elektrisch kacheltje, die ook alleen voor de sier aankan. Zo'n gezellige tijd komt er nu weer aan!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:33

Leuk die postertjes :D Tja dat is ook wat de winter zo leuk maakt, die gezelligheid, kaarsjes, lichtjes, buiten koud, binnen warm :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:37

Pff, kom net van stage en wilde een warme douche nemen omdat ik het ijs koud had. Nou, na een paar minuten stond ik onder een ijsijs koude douche. Op zulke momenten haat ik de kou want nu heb ik het nog kouder dan eerst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:15

Ik heb geen verwarming meer in de auto sinds vorig jaar, dat wordt weer balen. Voor de rest rijdt hij nog prima, verbruikt ook weinig, best wat laadruimte dus om 'm nou gelijk te verkopen... Toch maar niet, heb geen budget voor 'n nieuwe.

heb vanochtend ook heerlijk genoten van het wakker worden met een kop thee. Doe ik alleen in de winter, dus voor mij mag het nu wel beginnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:37

*Zet de hersentjes aan het draaien bij het woord winter*
's Ochtends in het donker wakker worden, warm aankleden en de nieuwe sneeuw van die nacht instappen. Héél voorzichtig fietsen en de sneeuw onder je banden horen kraken, waarna je aankomt op school waar de sneeuw al weg is door de vele mensen, dus een ijzige plaat.
In de pauze lekker warme chocomel drinken en vóóral niet naar buiten want anders word je bekogeld.

Na school, op naar huis en een rijbroek aan, met een thermolegging en een joggingbroek er over, badstof sokken en skisokken, uggs of thermolaarzen, thermoshirt, normaal shirt, een trui en een dikke jas, 2 paar handschoenen met van die verwarmertjes erin, muts op, sjaal om en gaan op de fiets, hard lachend met m'n beste vriendin op naar de pony's.

Daar aangekomen eerst ijs molesteren in de waterbak, zodat de pony's meteen weer kunnen drinken op de sneeuw na. (Wordt ook door de eigenaar gedaan hoor), daarna begint het keihard te sneeuwen dus reflecterend halster, bandjes om de benen en een zelf-gemaakt-borsttuigje om en gáán door die sneeuw, door de polder!

IJSkoud terugkomen en uit de thermoskan warme chocomel drinken met z'n tweeën. Klaar? Mooi, op naar de manege want om 20.00 uur moeten we rijden! Weer op weg, maar dit keer met de fiets aan de hand (tenzij we met de auto worden gebracht dan zonder fiets, maar wel lopend!) samen in de sneeuw spelen, nog even het ijs op waar de buurtmensen een paadje op hebben gemaakt, en dan vóór we te laat komen op naar stal. Daar warme chocomel en een patatje eten/drinken en de paarden zadelen.

Paard gereden en die reflecterende bandjes van de pony's om je laarzen, lampen aan, reflecterend hesje en op de fiets naar huis, hopend dat je niet in een sneeuwbui terecht komt. Eenmaal thuis die vele kleren uitdoen en onder de hete douche waardoor je gaat tintelen. Koekje, appelflap en chocomel of thee en dan lekker in bed, met een fleecedeken, joggingbroek, sokken en een trui in bed. Lekker hoor <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:58

Hahahahaha heerlijke beschrijving, wordt er helemaal vrolijk van :D

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:00

Doanique, jou omschrijving klinkt geweldig!

Ik ben ook gek op sneeuw, kerst en kaarsjes als het avond word.. met kerst lekker de lichtjes aan en als je in de auto rijd goed om je heen kijken wie er allemaal al een boom heeft staan. :+:
En vooral het sneeuwruimen, zodra het sneeuwt sta ik te scheppen, vegen etc. gewoon omdat ik het fijn vind om er mee bezig te zijn. :')
Ik hou van de zomerse temperaturen, maar de gezelligheid van de winter vind ik ook geweldig!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:03

Doanique ik zie het helemaal voor me met jullie tweeen met appelwangen en rozig van de kou :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:04

Hier is voor het eerst weer de open haard aan!!

Doanique, zo klinkt de winter geweldig! Die kou valt me alleen altijd zo tegen...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:12

Ik zal er morgen een aantal overtypen :j

En weer gedichtjes uitzoeken voor op de kerstkaarten :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:23

owh heerlijk de winter!! maar dan zonder de regen!!

die sloffen zijn leuk!!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:23

heerlijk die beschrijving <3 heb er echt zin in! :D

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 05:49

Janine1990 schreef:
Ik zag vanmiddag bij de aldi de muizen en kikkers van de Sint :~
Die vind ik zoooooo lekker :oo

SERIEUS? Dan moet ik zorgen dat ik er snel kom want halleluja wat ben ik verzot op die dingen <3

Ik zorg ook altijd dat ik als 5 december nadert dat ik minimaal 10 zakjes ingeslagen heb zodat ik nog een paar weken na Sinterklaas vooruit kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:53

Klinkt goed hè! Heeeerrrrllijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:54

Enne, door de ijzel tegeneen boom fietsen waar dan de sneeuw afkomt vallen, das de moeite waard :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:00

Oeh.....winter <3
Laat maar komen.
Op vrije dagen lekker genieten van de kou buiten.
Mooie sneeuwfotos maken op stal en heerlijke wandelingen met de honden.
Terug thuis de verwarming lekker aan en warme chocolademelk erbij.
Kaarsjes aan als het donker wordt en lekkere dingen koken/bakken.
En net dat beetje echter sfeer van de kerstboom met cadeautjes eronder en kerstmuziek spelend op de achtergrond....

En alle ellende van gladde wegen, bevroren water enz....dat nemen we voor lief.
Ik sjouw wel met water op stal, is het zeker waard als ik de paardjes in de tussentijd zie genieten in de sneeuw.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:05

Normaal zou ik zeggen kom maar op met die kou, water sjouwen enz.Maar ik heb last van mijn bekken en kan nu echt geen water sjouwen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:11

:) Medestanders!
wat heerlijk he..! Donker bij 't opstaan, donker bij 't naar bed gaan, donze dekbedden, thee en kaarsen, sjaal en dikke sokken...Love it!
Kerst kan me gestolen worden, maar Winter en Herfst zijn meer dan welkom!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:22

Voor mij moet kerst er wel echt bij :j
Heerlijk die dagen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:21

Mijn collega's zijn heel erg gelukkig. Waarom? :D

Ik heb zojuist een lading warme choco gehaald, stroopwafels om erop te warmen en chocokruidnootjes..

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:22

OEH Jiwa, lekker hoor! Je maakt me helemaal jaloers, ik ben aan het lijnen, voor de kerst moet er 10 kilo af zijn :+ Voor mij dus nog even niks van dat alles maar :~ :~ wat verheug ik me er al op!

Ja voor mij hoort de kerst er ook absoluut bij. Het is niet voor niets the most wonderful time of the year :Y) Ik vind kerst het állerleukste van het hele jaar. Hoop ooit nog eens naar NY te gaan rondom de kerst, of lekker in zo'n gezellig knus dorp in Noorwegen of ergens in de UK.. <3 Met méters sneeuw, houten huisjes, héél veel lampjes en mooi versierde bomen!

Doanique jouw verhaal klinkt ook heerlijk <3

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:35

Ik las net gedichtjes op kerstkaarten...Wat leuk!!
zoiets wil ik dit jaar ook doen,alleen vrees ik dat ik veel gedichtjes zal pikken van internet :=
Ben waardeloos in gedichten schrijven.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:49

Hier nog iemand die van de winter en kerst houd <3

Tegen de kou kan ik op dit moment nog niet zo maar dat is een kwestie van wennen, en een lekkere winterjas kopen dikke truien en dan heerlijk! Moet wel een dik pak sneeuw liggen, en dan heerlijk in de sneeuw spelen, en ja ik ben dan wel 16, maar zodra er sneeuw ligt voel ik me net een klein kind :+ Ook heerlijk om met een deken, warme kop chocomelk op de bank en een mooie kerstfilm kijken. Ook kerst heerlijk met z'n alle bij de kerstboom, een lekker uitgebreid kerstdiner heerlijk! <3
Er is een nadeel aan de winter, als het glad is en je moet fietsen, dat garandeerd gewoon valpartijen en daar heb ik eigelijk niet zo veel zin in :=
Maar verder is de winter echt heerlijk <3

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:34

Doanique mooie beschrijving _/-\o_

hier al weer chocolade perpernoten *\o/*