het zou in mij niet eens opkomen om zo moeilijk te gaan doen en te vragen dat je allemaal privileges krijgt. Asp hoor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gisterochtend al geopend en morgenochtend weer. Vind 't wel echt leuk om te doen 

Lolacabana schreef:Ik eet vaak vegatarisch maar eet geen champignons. Ik zeg dat ook altijd duidelijk, maar krijg ze toch vaak gewoon in mijn maaltijd. Durf er dan niks van te zeggen en eet er maar omheen. Mijn schoonouders sturen het dan wel terug, maar dan zit ik daar weer 20 minuten te wachten terwijl de rest aan het eten is en ik eet al zo langzaam. Vind dat wel vervelend, want ik geef toch zeker minimaal 2x aan dat ik geen champignons/paddestoelen eet, dus ik weet zeker dat ze het gehoord hebben.
KimberleyE schreef:Hee Leuk topic !
Als Horeca fanaat ben ik enorm kritisch wanneer het gaat over etiquette in een restaurant. Ik vind het persoonlijk erg belangrijk dat je welkom geheten word en dat je behandeld word zoals je zelf ook iemand zou behandelen.
Ik heb in veel hotels/restaurants gewerkt en achter en voor de schermen mogen kijken. Ook mogen proeven van een stage in een sterren restaurant en hier heb ik toch wel erg veel geleerd.
Wat ik bij mijzelf vaak merkte was dat wanneer het druk was ik in de stress schoot, dit heeft echter 1 jaar geduurd en daarna was het over en bleef ik de rust 'm zelve. Het is belangrijk om de rust over te dragen op de gast.
Ik zelf woon nu in Saudi Arabie en de bediening is hier echt vreselijk !aantal punten:
- niks is mogelijk
- Met bestellen blijven ze ook op je neus zitten
- voor hoofd en na gerecht word snel gebracht en vaak ook nog samen!!!
- als mijn man al klaar is met eten word zijn bord al mee genomen.
- Wanneer de rekening gebracht word blijven ze net zolang staan tot er geld in het mapje zit.
Wat mij in nederland opvalt is dat personeel weinig passie meer voor horeca heeft. Opmerking als; Maar u hoeft hier niet te eten.. daar gaan mijn haren echt recht van over eind staan !
Ik las net iets over mensen die een conversatie houden en je hun moet storen, klopt dat is het vervelendste wat er is; wat ik meestal deed wanneer iemand aan de telefoon was gewoon de kaart neer leggen en deze persoon in de gaten houden of even wachten met kaart neer leggen wanneer er iets geannaceerd moest worden zoals bijv. dag menu of iets dergelijks.
Als een 2, 4 of meertal in gesprek was dan vroeg ik eigenlijk beleefd en beetje brutaal ; mag ik even 5 minuten van uw tijd om alvast uw smaakpuppilen op gang te brengen door ons menu ten gehoren te brengen... werkte eigenljik altijd wel !
Courses schreef:Ik zag al eerder een verhaal over een steengirll uit Scheveningen voorbij komen? Zelfde tent?
Courses schreef:Moet zeggen sinds ik zelf in de horeca werk, dat ik wel op veel meer dingen let. Hoe het personeel je groet, hoe je bediend word, hoe ze uitserveren etc. Sommige zaken poeleren zelfs in de zaak terwijl er nog pjes gelopen moet worden. Dat vind ik pas raar!
sorry flauw haha!