Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:23

8nnemiek schreef:
Langs de file op rijden over de vluchtstrook := Dat vind ik ontzettend asociaal, en t ergste is dat je dat ook nog regelmatig ziet ook :=

Oh ja dat is té erg! Sowieso, wat een verhalen komen hier voorbij zeg, asociale mensen zijn er toch in deze wereld :+

Ik heb ook een voorbeeld, niet heel aso, wel smerig vond ik.. Ik stond bij de Etos bij de kassa in de rij, beetje de winkel rond te kijken. Zag ik een vrouw bij de haarborstels staan die zo'n beetje elke borstel uitprobeerde.. op haar hond!! En vervolgens kocht ze niets, alles werd weer teruggehangen :=

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:44

Sugarfoot schreef:
Ik weet nog een lekkere: Puistjes uitknijpen waar iedereen bij zit (openbare toiletten bijvoorbeeld...) :r

Ik heb dit een keer gezien bij iemand waar ik tegenover in de metro zat!
Ze was haar make up aan het bijwerken en ging ineens over op het puisten uitknijpen. Gewoon waar iedereen bij was :=
Smerig... :r

De mensen die altijd in willen stappen als mensen de trein nog uit moeten is ook een ergernis. Ik zeg altijd hardop dat mensen best even kunnen wachten :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:55

Nog zoiets; mensen die denken dat de rij aan de spuermarktkassa sneller gaat door je met hun karretje eens fijn in je rug te porren.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:10

Of dat ze sneller de bus in kunnen als ze degenen voor ze duwen :D

Jess1989

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:12

Mensen die links/midden/breed uit op de roltrap gaan staan :+ Ik loop namelijk altijd nog gewoon door op de roltrap en dat gaat dan niet.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:13

Dat duwen doet me denken aan toen ik naar het concert van John Mayer ging.. Ik was er vrij vroeg, dus stond vrijwel mooi vooraan bij de deuren. Een uur of twee later, toen de deuren open gingen, stonden er een paar honderd man meer. En die duwden met zijn allen zo enorm hard, dat mijn borstkas gewoon pijn deed! En dat vind ik dus ook echt asociaal!

Over aso gedrag gesproken, ik zit hier in mijn studentenwoning en 1 van mijn huisgenotes zit met haar vriendin op Skype. En daarvoor blijft ze echt niet in haar kamer. Ze loopt de hele toko door, al schreeuwend naar de laptop in haar kamer!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:30

Kinke schreef:
Bellona, je ijshoorntje opnieuw vullen is gewoon goor voor de volgende persoon. Heeft niets met humor te maken maar met fatsoen naar je medemens.

Ik werk in een snackbar en ookal zou je een afgelebberd ijshoorntje vullen dan is dat nog niet goor.
Het hoorntje raakt de machine niet eens :')

Maar ik vind het super asociaal als mensen niet groeten, voor ze hun bestelling zeggen en sommige zeggen ook gewoon alleen: 'Een hamburger en een cola' That's it! Geen 'ik wil graag' of 'alsjeblieft' oid.

Pff ook asociaal is trouwens van een bokker :')
Ik zou haar pony leasen maar we waren nog opzoek naar een goede stalling want bij de eerste stallen 'had ze geen goed gevoel' naja kan gebeuren dan zoeken we verder toch?
Heb ik een perfecte stalling geregeld en alles, laat ze gewoon niets meer van zich horen. Ik heb meerdere keren gemailt hoe het zou zat ect en dat ik het niet erg vond maar dat ik het gewoon graag wou weten.
Nooit meer wat gehoord ook niet via hyves en ik ben geblokkeerd via msn :')
Super triest vind ik dat, je kunt toch op z'n minst vertellen als je het geen goed idee meer vind of als je je hebt bedacht? Niets ergs aan maar wel zo aardig om het een ander ook te laten weten.
Stiekem hoop ik dat ze dit leest :')

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:31

In de supermarkt toch wel veel associale dingen, ik zit dan achter de kassa.

Mensen die zoveel spullen hebben dat het maar net op de band past bij de supermarkt en dan vervolgens niet gaan inladen als je het ''gebliept'' heb, maar lekker gaan staan wachten tot alles erdoorheen is en dan ook nog staan te schreeuwem dat je hun spullen plet (en ik doe dan nog aan breekbaar en niet breekbaar scheiden, voor zover dat kan).

Als mensen bellen terwijl ze aan de beurt zijn zeg ik helemaal niks, en zeg dan een beetje boos het bedrag en verder niks.

Mensen die hun kind, dat wel zelf al kan staan, op de lopende band laten zitten aan het eind van hun boodschappen en denken dat ik dat kind wel even overtil naar de achterband :')

Oja en boos worden (en sommige niet te zuinig ook) omdat ik het achterste stuk van de achterband gebruik voor hun spullen, omdat de voorste nog vol ligt met spullen van de vorige klant, omdat ze dan wel 2 meter om moeten lopen om er goed bij te kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:33

@Moirsa
Bij de Ikea gaat het hoorntje in een houder.
Als je mensen hebt (en dan vooral kids) die lekker hun hoorntje onder hebben gelebberd, zit dat dus ook aan de houder waar de volgende ook weer zijn hoorntje in moet klemmen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:39

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:55

Ik vind het wel echt geniaal hoe op bijna elke pagina van de 21 pagina's de ijsjes bij de Ikea worden genoemd :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:51

Ik eet nooit ijsjes bij de Ikea maar zie het wel vaak gebeuren en vind het ook niet kunnen, nog even daargelaten of het vies is of niet!!

Ja asociale dingen genoeg. Ooit een kassiere van de Aldi aangesproken op haat asociale gedrag. Ze ging nr open, dus ik mocht bij haar aansluiten, maar het was toch niet zo heel druk dus ze wilde na mij ook weer sluiten. Dus ik braaf dat bordje voor haar we neergezet. Komt er net op dat moment een man aanlopen en die vraagt: oh gaat u sluiten?? Hele normale vraag volgens min maar goed kassamiepje mompeld maar wel zo hard dat bijna iedereen het kan horen: ja je bent toch niet blind?? :oo nadat ik van de schrik bekomen was en ik mijn onderkaak weer bij mijn bovenkaak gevoegd had heb ik haar toch wel even vriendelijk verteld dat ze dit soort opmerkingen beter voor zich kon houden. Zegt die man achter mij: ja en een beetje vrolijker kikken mag ook wel :') schoot zelf echt in de lach, kassamiep daarentegen wierp ons blikken toe die ons spontaan naar de andere kant van het licht hadden moeten brengen :+
maar die man die was zo schattig haha echt zo'n lieve opa :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:59

waar ik me vreselijk aan erger is als mensen met een karretje vol voor je staan bij de kassa en alles opladen om vervolgens toch nog snel het een en ander te gaan halen,en niet voor even he,gewoon 10 a 15 minuten lang doorwinkelen.

meestal leg ik mijn spullen dan voor neer en dan weet de casierre genoeg,die laat alles van die persoon liggen en laat iedereen dan gewoon voor.

ik had dat laatst dus voor de zoveelste keer en heb toen ook hardop gezegt dat het wel de bedoeling is dat je ook klaar bent met winkelen als je bij de kassa komt.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:22

dat ijsje 2 keer vullen vind ik opzich wel aso ja, alhoewel ik het zelf ook we eens heb gedaan, dat ijs is veel lekkerder dan dat horentje zelf,
die fris automaat staat er toch ook om elke keer te hervullen? daar kan het dan wel enn bij het ijs niet? maak dan die horentjes gewoon iets duurder en laat die mensen het gewoon lekker een x bijjvullen..

r0bijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:44

Welkom in hufterig Nederland! Ben er helaas ook achtergekomen, werk in de horeca. Bah wat zitten er veel onbeschofte en ondankbare mensen tussen. ;(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:46

Een gigantisch luidruchtig feestje in het appartement onder me vind ook aso...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:58

Eleandra schreef:
[***] schreef:
Vliegtuigen geven vaak veeeel ergenissen. :') Toen ik pas 's nachts vloog kon ik niet slapen, want ik mocht mijn stoel niet naar achteren doen van de meneer achter mij omdat.. hij lange benen had. Ja, en DAAROM kan je plaatsen met extra beenruimte boeken. >;)

En dat vind ik dan weer asociaal van jou he? Heerlijk van die mensen die hun stoel in mijn schoot parkeren. Vaak is er niet eens de mogelijkheid om stoelen met extra beenruimte te reserveren. Serieus, iedereen in het vliegtuig zit ongemakkelijk en krap en slaapt het liefst de reis door, maar ga het dan niet een ander nog moeilijker maken omdat jij zo nodig wilt liggen. Zeker niet mensen met lange benen, want die kunnen hun benen zo echt al niet kwijt.
Als iemand vraagt of het oke is als hij zijn stoel wat naar achteren zet, heb ik er overigens nooit problemen mee. Dan vind ik het alweer een andere zaak, al is het nog steeds niet fijn om nóg krapper te zitten.

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Het was een groot vliegtuig met genoeg 'extra beenruimte plekken' om te boeken. Het was midden in de nacht en iedereen in het vliegtuig sliep, met zijn stoel naar achteren. Meneer achter mij lag zelf ook lekker met zijn stoel naar achteren. Maar ik mocht als enige in het hele vliegtuig rechtop zitten en op die manier kan ik dus niet slapen of krijg ik nog meer pijn aan mijn rug en nek (heb een blessure). Dat vind ik toch echt behoorlijk asociaal. Als je geen extra geld uit wilt geven aan een ruimere plaats moet je ook niet zeuren.

De vlucht was van 11 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends en ik heb de hele nacht recht op wakker gezeten terwijl meneer heerlijk heeft geslapen. ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:59

ElineS schreef:
@Eleandra, ze heeft haar stoel ook niet naar achteren gedaan. Waardoor ze niet kon slapen, zegt ze. Dus het is niet asociaal van haar. Sowieso vind ik het zelf niet aso. Je wil slapen en dat ding naar achteren doen, dat hoort best te kunnen. Als iemand daar echt zoveel last heeft vanwege de lange benen, boek dan de plekken met extra beenruimte. Daar zijn ze immers voor.

Klopt, hem inderdaad mijn stoel direct weer terug naar voren gedaan. Maar chagrijnig was ik wel. :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:03

vinurr schreef:
De vlucht was van 11 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends en ik heb de hele nacht recht op wakker gezeten terwijl meneer heerlijk heeft geslapen. ;)

als hij toch sliep, kon je hem toch alsnog naar achter doen :') (oke dat is dan natuurlijk ook wel weer een beetje aso :+ )

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:10

Vjestagirl schreef:
Een gigantisch luidruchtig feestje in het appartement onder me vind ook aso...

Niet als ze netjes van te voren een briefje door de dus doen en als het niet te vaak gebeurd. Toen ik 16 werd had ik een groot tuinfeest met vrij harde muziek. Buren kregen netjes een briefje in de bus dat de muziek om 11u uit zou gaan en het feestje 1u afgelopen zou zijn. Niks aan de hand :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:11

Ik heb jaren geleden in een supermarkt gewerkt en ook wel eea meegemaakt..
Een groep buitenlandse vrouwen, die een pot jam openmaakten, vinger erinstaken, proeven, smaak niet lekker vonden, dop erop draaiden en de pot weer terug zetten! :oo
Toen ik daar wat van zei snapten ze echt niet wat ik nou bedoelde hoor! :(
Prijsstickertjes (voor het scan-tijdperk) wisselen...

En oh, wat ik nog het meest aso vond als klant zijnde: Mensen die voor je een kar vol met boodschappen uitladen, aan het inpakken gaan.. Cassiere is al klaar, zij gaan nog even door met inpakken, eindelijk gaan ze betalen, trekken ze een cheque uit de portemonnee die nog volledig ingevuld moest worden! :(
Ja ik weet het, ik heb het echt over jaaaaren geleden. Jullie weten waarschijnlijk niet eens dat je ooit ook met cheques kon betalen.
Goddank is dat afgeschaft, langleve de pinpas! :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:13

Dabo schreef:
En oh, wat ik nog het meest aso vond als klant zijnde: Mensen die voor je een kar vol met boodschappen uitladen, aan het inpakken gaan.. Cassiere is al klaar, zij gaan nog even door met inpakken, eindelijk gaan ze betalen, trekken ze een cheque uit de portemonnee die nog volledig ingevuld moest worden! :(
Ja ik weet het, ik heb het echt over jaaaaren geleden. Jullie weten waarschijnlijk niet eens dat je ooit ook met cheques kon betalen.
Goddank is dat afgeschaft, langleve de pinpas! :D

oh ja! daar kon ik mij als cassiërre toen mateloos aan irriteren :=

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:16

Hmm... nu we het over kassa's hebben... Kennen jullie die zelfscans? Ideaal :j Gaat super snel en ik vind het beter om daar af te rekenen aangezien wij altijd heeeeeel veel hebben (1x in de week boodschappen voor 5 man) en de uitloopband veel langer is. Nu wil dat ding alleen nog wel eens om hulp gaan staan roepen. Geen probleem, soms mijn eigen fout doordat ik bijv. een beschuitrol verkeerd op de band leg waardoor deze gaat rollen ipv zich mee laat voeren, maarrrrrr

Dan moet het vervolgens niet 10 minuten duren voor iemand dat rotpasje langs de scanner wil halen :(

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:19

Mensen die bovenop je komen staan als je ergens moet pinnen en niet het geduld hebben om een metertje extra achter je te blijven wachten. Of vooruit geduwd worden door een winkelwagentje bij de kassa, want anders kunnen ze hun boodschappen niet alvast op de band leggen, terwijl je zelf ook niet verder naar voren kan.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:22

Oooh, schiet me weer wat te binnen wat me net is overkomen.
Stond bij de servicebalie van de ns (zie andere topic als je wilt weten waarom :o Dra-ma!) en daar stond dus een vriendin van die muts áchter de balie en die bleef doodleuk naast je staan en over je schouder meekijken en meeluisteren terwijl jij daar iets probeerde te regelen.

:? Ik weet het niet hoor, maar waar is de tijd gebleven dat je zo'n mooie gele lijn had waar je achter moest blijven? Oke, het is dan misschien niet super prive of persoonlijk, maar toch... zij heeft er niks mee te maken. Behoorlijk aso vond ik het!