Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:11

Ik eet wel dode dieren, maar wel biologisch. Verder veel pasta en rijst en groenten. Koekjes eten we hier amper een biskwietje. Mijn zoontje lust geen snoep, alleen een chocolaatje, maar ook dat is een keer in het weekend. Verder drinken we hier geen prik. Hartige dingen zijn dan wel weer in hier. Maar mijn zoontje krijgt alleen chips in het weekend. Hij vraagt er ook nooit naar, ik moet het echt aanbieden. Plakje cake is ie wel gek op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:18

Nou de boodschappen zijn hier niet aan te slepen met ook nog eens 2 schoonzoons die dol op energie-drankjes zijn. Maar vandaar dat ik zoveel voetbalplaatjes heb om on-topic te gaan. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:20

Mindim schreef:
Mensen kijken echt boos hoor dan :D Maar ik kijk boos terug "had je wat?, dan kom het me maar zeggen", maar meestal kijken ze dan wel weer weg :')

Mindim, heel herkenbaar. Ik trek me in de supermarkt of op een andere openbare plek ook niets aan van andere mensen als ik mijn dochter er even aan moet herinneren hoe ze zich moet gedragen. ;)
En wat je zegt; sommigen kijken je aan alsof je de gemeenste moeder van de wereld bent. :+
Maar ik denk dat een kind meer gebaat is bij een begrenzing, dan maar zonder limiet door te mogen gaan. Daar krijg je juist idd k.tkinderen van. ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:21

Mindim, ik word net zo' n ouder als jou.

Ken je trouwens die reclame spot niet met die kleuter die gaat gillen en op de muur gaat liggen in de super? Vervolgens gaat zijn moeder er doodleuk naast liggen trappelen en krijsen, en dan zag je die kleuter zo heel beduusd staan kijken, ik weet niet meer voor welk product dat was maar het was ge-wel-dig.

En aan alle slechte eters: er is ook een gulden middenweg tussen niks eten of gedwongen je bord opeten, nl proeven. Bij groenten die ik niet lustte moest ik 3 hapjes nemen. Erwten kreeg ik bv een soeplepel van, gebakken witlof 1 blaadje etc. Dan moest je toch een inspanning leveren maar het was te overzien.

Over nare blikken: mijn collega haar kleuter was ook extreem kieskeurig aan tafel, at qua warme voeding echt niks, alleen brood, pizza of droge pasta. Ze heeft stug volgehouden met de 3 hapjes taktiek, terwijl veel ouders zeiden 'bij mij zou hij wel zijn bord leegeten' en 'geef hem maar een weekje hier'
Uiteindelijk blijkt kind autistisch en ja, extreem gevoelig voor prikkels op zijn lichaam (en dus ook tong)
Iig collega houdt de 3 hapjes taktiek ondanks het hevige protest van het kind, dat uiteindelijk toch steeds beter gaat eten.
Commentaar van veel mensen: 'Ja maar hij is autistisch, hij kan die texturen niet verdragen, hou toch op met proberen!'
Conclusie: je doet het inderdaad nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:21

Twiggy2008 schreef:
Mindim schreef:
Mensen kijken echt boos hoor dan :D Maar ik kijk boos terug "had je wat?, dan kom het me maar zeggen", maar meestal kijken ze dan wel weer weg :')

Mindim, heel herkenbaar. Ik trek me in de supermarkt of op een andere openbare plek ook niets aan van andere mensen als ik mijn dochter er even aan moet herinneren hoe ze zich moet gedragen. ;)
En wat je zegt; sommigen kijken je aan alsof je de gemeenste moeder van de wereld bent. :+
Maar ik denk dat een kind meer gebaat is bij een begrenzing, dan maar zonder limiet door te mogen gaan. Daar krijg je juist idd k.tkinderen van. ;)

Ben ik helemaal met je eens. Mijn zoontje zegt met het sint maarten lopen bij elke deur 'dank je wel', uit zich zelf nog wel, haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:25

MamboBeach schreef:
Oh haha, ik zeg ook niet dat het een zwaar gemis is hoor Twiggy! :D Ik vroeg het me gewoon af! :j

Hier wordt het in elk geval niet gemist. Ik heb geen kind wat zeurt om patat enzo. Nooit last van. Ze is blij als we eten, maar ze is net zo blij als we het niet eten. Ze is wel een koekjesmonster, ze doet alles voor je, voor koekjes. :+

Mindim, ja, ook 'dankjewel' zeggen, heb ik haar geleerd. En sorry, ze weet nog niet zo goed bij wie ze 'dankjewel' mag zeggen en bij wie ze 'dank u wel' moet zeggen. ;)
Want wij hebben weinig mensen in onze directe omgeving bij wie dat speelt, zeg maar...... We leven in een informele omgeving, ook de opa's en oma's willen bij ons 'je' genoemd worden en hier in het dorp kennen we elkaar allemaal wel, al is het maar van gezicht. Dus ook het winkelpersoneel is bekend enzo. Echt heel relaxt eigenlijk. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 17:59

WOEEEEHOEEEE ik had maar €9,70 bij de AH en ik heb TOCH voetbalplaatjes gekregen. *\o/*

Jaime_

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:09

Vette oliebol :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:14

Spaar je ze, Vjestagirl? Ik heb er hier nog wat liggen. Ik word GEK van al die spaarzooi, maar dochterlief kan er zo lekker mee freubelen en ach......... :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 18:20

Twiggy2008 schreef:
Spaar je ze, Vjestagirl? Ik heb er hier nog wat liggen. Ik word GEK van al die spaarzooi, maar dochterlief kan er zo lekker mee freubelen en ach......... :D

Nee, ik spaar ze niet, ik neem ze mee voor de kindertjes van een collega die er helemaal gelukkig van worden.

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:24

irritaties.. haha..

ik werd er idd ook vreselijk gek van, ik had een stuk of 6 kartonnen voetbalplaatjes,
omdat er eentje het letterlijk uit me hand probeerde te pakken (terwijl ik me een weg probeerde te
vinden naar de uitgang) werd ik wel zo gefokt van al die kinderen dat ik ze in 3 stukken scheurde voor hun neus, en zo in de lucht heb gegooit.. en wég waren ze.. overal op de grond waren ze aan het rapen.. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:19

kennelijk allemaal keurig opgevoedde en brave kids hier op bokt :j

Vergeet nooit járen geleden toen ik nog achter de kassa zat...
meisje van een jaar of 3 zit in het autotje te jengelen (waar je geld in gooit en dan gaat ie bewegen):
mamamamamamamaaaaaaaaa, centje!

Dus moeder: Nee, je krijgt geen centje, we moeten zo naar oma.
Ok, kind kijkt een beetje beteuterd en gaat verder met virtueel auto rijden ;).
En begint opnieuw: mamamamamamamamaaaaaaaaaa ceeeeeeeennntjeeeeeeee!!!!
Moeder weer: nee, je krijgt geen geen centje...
Ik zie het kind letterlijk rood aanlopen en denk nee he... die begint straks te krijsen ;)

Maar nee... Kind vliegt uit t autotje, rent naar dr moeder, geeft dr moeder een klap....
TRUT!!!!!!!!

:? :?

Ik keek de moeder vol verbazing aan... en ze deed niks.... Geen standje, geen woord, geen correctie.... helemaal niks..... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:22

stef schreef:
kennelijk allemaal keurig opgevoedde en brave kids hier op bokt :j

Vergeet nooit járen geleden toen ik nog achter de kassa zat...
meisje van een jaar of 3 zit in het autotje te jengelen (waar je geld in gooit en dan gaat ie bewegen):
mamamamamamamaaaaaaaaa, centje!

Dus moeder: Nee, je krijgt geen centje, we moeten zo naar oma.
Ok, kind kijkt een beetje beteuterd en gaat verder met virtueel auto rijden ;).
En begint opnieuw: mamamamamamamamaaaaaaaaaa ceeeeeeeennntjeeeeeeee!!!!
Moeder weer: nee, je krijgt geen geen centje...
Ik zie het kind letterlijk rood aanlopen en denk nee he... die begint straks te krijsen ;)

Maar nee... Kind vliegt uit t autotje, rent naar dr moeder, geeft dr moeder een klap....
TRUT!!!!!!!!

:? :?

Ik keek de moeder vol verbazing aan... en ze deed niks.... Geen standje, geen woord, geen correctie.... helemaal niks..... :?

Sommige moeders zijn echt slappe hap idd. Maar kijk hier meer naar mams, dan naar het kind, kind doet wat mams toe laat.

Ik stond eens bij de aldi en daar zat een kind in een karretje, "mama, ik wil chocola", mams zegt dat ze dat thuis hebben. Kind zet een keel op en moeders doet chocolade in het karretje en zo ging het nog een s met chips en ook nog met een zak snoepjes. Das niet handig, want ze zijn er op dat moment even af, maar de volgende keer begint het weer. Sta liever een paar keer flink in het zicht, maar dan doet ie het ook niet weer :D

Ik spaar geen voetbalplaatjes, weiger ze bij de kassa, mijn kind taalt er niet naar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:23

Dat is lief van je, Vjestagirl! :j

Jeetje, Stef, ik zou me echt geen 'trut' laten noemen door mijn kind. Dan heeft ze een megaprobleem. Of we nou bij de kassa staan of niet, maakt me niet uit, maar zulk soort woorden tolereer ik niet! :n
Mijn dochter en ik zijn heel open en close met elkaar, ze kan alles tegen me zeggen, maar respect is daarbij ook een vereiste. Over en weer overigens. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:54

Ik reageer even in hoofdletters hoor , puur voor het contrast , niet om te blèren ofzo ;)

Mindim schreef:
pmarena schreef:
Het is niet leuk om iets weg te geven , als de "ontvanger" van je verwacht en EIST dat je het geeft :P
Een kind heeft geen RECHT op een plakje worst , of op iemands voetbalplaatjes of snoepjes en als ouder hoor je je kind aan te leren dat het fijn is als je het aangeboden krijgt , maar het niet vanzelfsprekend is dat dat altijd gebeurt en dat het al helemaal niet kan om het te gaan eisen.
De kinderen sie een plakje worst krijgen, zijn vaak nog erg jong, denk je dat die al weten wat zijn 'rechten' zijn? Mijn zoon mag ook niet vragen om dingen, maar ze weten precies waar ze wat krijgen, dat werken winkels ook in de hand. Als hij vraagt, mag hij het van mij niet hebben en dan word ik door de winkelmedewerker aangekeken of ik mijn kind iets vreselijks ontneem. Dan is het ineens zielig, maw in de ogen van een ander doe je het nooit goed.

NEE , EEN JONG KIND ZAL ER MISSCHIEN NIET OVER DENKEN ALS EEN "RECHT" , MAAR HEEFT BLIJKBAAR WEL AANGELEERD DAT HET DAAR EEN PLAKJE WORST "HOORT" TE KRIJGEN :P HET IS DAN AAN DE OUDERS OM ZULK GEDRAG TE CORRIGEREN , EN DAT DOE JE DAN TOCH OOK PRIMA ? :)

HET IS LOGISCH DAT EEN KIND / DIER / VOLWASSENE / WAT DAN OOK SOMS EEN FOUTJE MAAKT. MAAR DAT HET VAAK NIET GECORRIGEERD WORDT , DAT IS WAAR MEN DAN OVER VALT :)

OVERIGENS IS DAT DUS INDERDAAD OOK ZEER ERGERLIJK , ALS ANDERE MENSEN GAAN MEKKEREN ALS IEMAND EEN KEER WÈL HET FATSOEN HEEFT OM ZIJN KIND TE CORRIGEREN , ZUCHT :roll:

Komop , je leert je paard toch ook dat het op het galop-paadje soms wel eens moet stappen , je geeft ze toch niet altijd hun zin , zou fraai worden :P
Ik zal mijn kind ook een bit in hangen en zweep en sporen gebruiken, misschien dat dat helpt :D

ACH KOMOP , NIET ZO FLAUW HOOR , JE WEET BEST WAT IK BEDOEL :P

Opvoeden die hap ! Fijn voor de omgeving en fijn voor dat kind , en ook voor jezelf uiteindelijk :j
Opvoeden is lang zo gemakkelijk niet als je het hier schetst. Sommige mensen hebben al moeite met het opvoeden van hun hond en die praten niet eens terug.

DAT KLOPT , ER LOOPT ZAT ONOPGEVOED SPUL ROND :j MAAR DAT ONTKRACHT MIJN PUNT TOCH NIET DAT ER DAN IETS FOUT GAAT :)

En tja het lijkt me op zich vrij vanzelfsprekend dat bokkers die (nog) geen kinderen hebben zich wat sneller realiseren hoe brutaal ze eigenlijk zijn , want die zijn nog niet afgestompt door hun eigen kroost :P
Zo, hoe bevooroordeeld, afgestompt door mijn kind? Jij durft.

JE LEEST INDERDAAD ECHT WAT JE WILT LEZEN GELOOF IK :)

IK ZEG NIET DAT JIJ AFGESTOMPT BENT DOOR JE KIND , IK ZEG DAT DE KINDERLOZEN NOG NIET AFGESTOMPT ZIJN :P NET ALS SOMMIGE OUDERS GELUKKIG , DIE NOG WÈL BESEFFEN DAT HET NIET NORMAAL IS DAT IEDEREEN BUIGT VOOR HUN MET DE SCEPTER ZWAAIENDE PRINSJE OF PRINSESJE :P

Mensen met kinderen zijn vaak toch wat makkelijker , zijn het gejengel gewend en vinden dat de buurt daar ook maar van mee moet genieten want "zo zijn kinderen nu eenmaal".
En al weer dank voor het over een kam scheren van iedereen.

WEDEROM : NIET ZELF BEDENKEN WAT ER STAAT A.U.B. , HET WOORDJE "VAAK" IS VRIJ ESSENTIEEL IN DEZE ZIN ;)

OOK IN DITTOPIC ZIE JE HET TROUWENS ; VOOR DE OMGEVING ERG IRRITANT GEDRAG VAN KINDEREN WORDT WEER GOEDGEPRAAT MET : ACH HET ZIJN NU EENMAAL KINDEREN. LEKKER MAKKELIJK IS DAT , JUIST KINDEREN DIE MOETEN HET NOG LEREN , DIE HEBBEN NOG EEN KANS OM SOCIALE VOLWASSENEN TE WORDEN EN ALS OUDER ZOU JE DAT RESULTAAT TOCH NA MOETEN STREVEN...NIET : ACH DE OMGEVING PAST ZICH MAAR AAN.

Gelukkig zijn er nog ouders die niet verwachten dat de wereld zich aanpast aan hun kind(eren) , maar die hun kind leren dat het zich op een gezonde en sociale manier aanpast aan de wereld , dat mensen rekening met ELKAAR moeten houden.....en niet alleen dat volwassenen zich maar moeten buigen rond de wil van het kind :)
Rekening met elkaar houden, dat is inderdaad heel fijn als dat gebeurt, moet echter wel van 2 kanten komen

VOLGENS MIJ KOMT HET DAT OOK WEL AARDIG TOCH , ALTHANS , ALS IK EEN DOORSNEDE VAN DIT TOPIC LEES ? :)
IK NEEM DAN EVEN AAN DAT JE NIET INSINUEERT DAT IK OF IEMAND ANDERS VAN DIT TOPIC GEEN ENKELE REKENING MET KINDEREN WIL HOUDEN , ALLEEN MAAR OMDAT WE VINDEN DAT ER EEN GRENS IS AAN HET TOELAATBARE VAN TOT HOEVER JE LASTIG GEVALLEN MAG WORDEN DOOR KINDEREN :P (GAAT OVERIGENS OVER SITUATIES DIE JE VAN VOLWASSENEN OOK NIET ZOU PIKKEN , MAAR DAN MAG JE ER OVER HET ALGEMEEN SNELLER WAT VAN ZEGGEN DAN ALS HET OM KINDEREN GAAT :P )

Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijker wordt om dat idee toe te passen als je eenmaal zelf kinderen hebt en er middenin zit , daarom ook zwaar respect voor de vaders en moeders die WEL gewoon nog fatsoenlijk kinderen op kunnen voeden +:)+
En dank, want het is niet allemaal appeltje eitje. Mijn kind zegt keurig 'dank je wel' en 'u' en vraagt niet om dingen in een winkel. Een lief en opgevoed kereltje van bijna 5, maar o wee, als hij eens 1 foutje begaat, ondanks dat hij het 90% van de tijd wel netjes doet, dan is dat wat blijft hangen bij de volwassenen. Denk daar eens aan, ipv te roepen dat kinderen onopgevoed zijn (ook die zullen er rond lopen hoor), maar wat zie je nou van het kind, behalve een momentopname in de winkel. En daar wordt dan op gebaseerd dat een kind niet opgevoed is.

BIJ MIJ IS DIT NIET HET GEVAL EIGENLIJK , DAT DE FOUTJES BLIJVEN HANGEN. WAT BLIJFT HANGEN IS HET UITBLIJVEN VAN EEN GOEDE CORRECTIE NA ZO'N FOUTE ACTIE , WAARDOOR DUIDELIJK IS DAT HET KIND BLIJKBAAR NIET OPGEVOED WORDT , DÀT IS ZO ERGERLIJK :)

OVERIGENS WERKT DAT WAT JE NU ZEGT OOK EEN BEETJE ANDERSOM : ANDERE MENSEN ZIEN JE (ALGEMEEN BEDOELT ;) ) KIND ALLEEN MAAR OP BEPAALDE MOMENTEN. ALS HET KIND DAN NET LOOPT TE KLIEREN EN NIET GECORRIGEERD WORDT , DAN ZAL BVB. IK DENKEN : PFFFT DAAR HEB JE WEER ZO'N LASTPAK DIE NIET OPGEVOED IS. TERWIJL DE BETREFFENDE OUDERS DAN WELLICHT DENKEN : ACH , HET IS EEN KIND , DIE MOET WEL EVEN ZIJN ENERGIE KWIJT KUNNEN , MEN MOET DAT MAAR BEGRIJPEN HOOR :j

ZIJ VINDEN HET DAN NIET ZO ERG , MAAR ZIJ ZIEN DAN OOK DE LEUKE EN LIEVE MOMENTEN VAN DAT KIND IN DE EIGEN OMGEVING. DAAR MOGEN "WIJ" NIET VAN MEE-GENIETEN , WIJ ZIEN ALLEEN DAT GE-ETTER TIJDENS UITJES :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:39

Moest ik vandaag toch eerst een mevrouw van de leukemie-stichting opzij duwen om uberhaupt bij de voetbalhooligans te komen :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:42

Zie je , het is besmettelijk om te schooieren bij de supermarkt , de menigte dijt uit :=

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:23

IKbenEllen schreef:
Moest ik vandaag toch eerst een mevrouw van de leukemie-stichting opzij duwen om uberhaupt bij de voetbalhooligans te komen :=

_O- _O- En dan noemen ze de broodjes ook nog "broodje gemak". :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:04

Net op de sportschool was het ook hét onderwerp in de kleedkamer van de moeders waarvan de kinderen op dat moment zwemles hadden := Allemaal moeders met kinderen dus, en zij vonden het evengoed niet normaal

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:30

Ik kom net van stal, zelfs daar vroeg een klein kind om voetbalplaatjes.
Het moet niet gekker worden, nergens ben je veilig. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:42

Correctie: het kind van medebokker is goed opgevoed :D
Zaterdag doet ie mooi mijn stallen in ruil voor voetbalploatjes :D Toch??? :j

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:39

Hm laat de kind eerst de stal van je paard uitmesten en dan de voetbal plaatje.
Geen slecht idee :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:09

De kind? _O- Dat zegt hij zelfs goed :')

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:35

als met me moeder boodschappen doen staan ze te bleren achter die rekken, pff vraag het dan gewoon normaal en duw elkaar niet zo hard enz.. doen ze hier.
vind niet echt een goed idee van de AH en denk niet dat alle mensen er blij mee zijn maar goed.
ik / wij geven ze nooit, we geven ze altijd aan me oppaskindje. :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:16

IKbenEllen schreef:
De kind? _O- Dat zegt hij zelfs goed :')

_O- _O- _O-
Hij heeft dan ook A-scores voor taal :')