Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:Mensen kijken echt boos hoor danMaar ik kijk boos terug "had je wat?, dan kom het me maar zeggen", maar meestal kijken ze dan wel weer weg
Twiggy2008 schreef:Mindim schreef:Mensen kijken echt boos hoor danMaar ik kijk boos terug "had je wat?, dan kom het me maar zeggen", maar meestal kijken ze dan wel weer weg
Mindim, heel herkenbaar. Ik trek me in de supermarkt of op een andere openbare plek ook niets aan van andere mensen als ik mijn dochter er even aan moet herinneren hoe ze zich moet gedragen.![]()
En wat je zegt; sommigen kijken je aan alsof je de gemeenste moeder van de wereld bent.![]()
Maar ik denk dat een kind meer gebaat is bij een begrenzing, dan maar zonder limiet door te mogen gaan. Daar krijg je juist idd k.tkinderen van.
MamboBeach schreef:Oh haha, ik zeg ook niet dat het een zwaar gemis is hoor Twiggy!Ik vroeg het me gewoon af!

.

stef schreef:kennelijk allemaal keurig opgevoedde en brave kids hier op bokt
Vergeet nooit járen geleden toen ik nog achter de kassa zat...
meisje van een jaar of 3 zit in het autotje te jengelen (waar je geld in gooit en dan gaat ie bewegen):
mamamamamamamaaaaaaaaa, centje!
Dus moeder: Nee, je krijgt geen centje, we moeten zo naar oma.
Ok, kind kijkt een beetje beteuterd en gaat verder met virtueel auto rijden.
En begint opnieuw: mamamamamamamamaaaaaaaaaa ceeeeeeeennntjeeeeeeee!!!!
Moeder weer: nee, je krijgt geen geen centje...
Ik zie het kind letterlijk rood aanlopen en denk nee he... die begint straks te krijsen
Maar nee... Kind vliegt uit t autotje, rent naar dr moeder, geeft dr moeder een klap....
TRUT!!!!!!!!![]()
Ik keek de moeder vol verbazing aan... en ze deed niks.... Geen standje, geen woord, geen correctie.... helemaal niks.....

Mindim schreef:pmarena schreef:Het is niet leuk om iets weg te geven , als de "ontvanger" van je verwacht en EIST dat je het geeft
Een kind heeft geen RECHT op een plakje worst , of op iemands voetbalplaatjes of snoepjes en als ouder hoor je je kind aan te leren dat het fijn is als je het aangeboden krijgt , maar het niet vanzelfsprekend is dat dat altijd gebeurt en dat het al helemaal niet kan om het te gaan eisen.
De kinderen sie een plakje worst krijgen, zijn vaak nog erg jong, denk je dat die al weten wat zijn 'rechten' zijn? Mijn zoon mag ook niet vragen om dingen, maar ze weten precies waar ze wat krijgen, dat werken winkels ook in de hand. Als hij vraagt, mag hij het van mij niet hebben en dan word ik door de winkelmedewerker aangekeken of ik mijn kind iets vreselijks ontneem. Dan is het ineens zielig, maw in de ogen van een ander doe je het nooit goed.
NEE , EEN JONG KIND ZAL ER MISSCHIEN NIET OVER DENKEN ALS EEN "RECHT" , MAAR HEEFT BLIJKBAAR WEL AANGELEERD DAT HET DAAR EEN PLAKJE WORST "HOORT" TE KRIJGENHET IS DAN AAN DE OUDERS OM ZULK GEDRAG TE CORRIGEREN , EN DAT DOE JE DAN TOCH OOK PRIMA ?
HET IS LOGISCH DAT EEN KIND / DIER / VOLWASSENE / WAT DAN OOK SOMS EEN FOUTJE MAAKT. MAAR DAT HET VAAK NIET GECORRIGEERD WORDT , DAT IS WAAR MEN DAN OVER VALT
OVERIGENS IS DAT DUS INDERDAAD OOK ZEER ERGERLIJK , ALS ANDERE MENSEN GAAN MEKKEREN ALS IEMAND EEN KEER WÈL HET FATSOEN HEEFT OM ZIJN KIND TE CORRIGEREN , ZUCHT![]()
Komop , je leert je paard toch ook dat het op het galop-paadje soms wel eens moet stappen , je geeft ze toch niet altijd hun zin , zou fraai worden
Ik zal mijn kind ook een bit in hangen en zweep en sporen gebruiken, misschien dat dat helpt![]()
ACH KOMOP , NIET ZO FLAUW HOOR , JE WEET BEST WAT IK BEDOEL
Opvoeden die hap ! Fijn voor de omgeving en fijn voor dat kind , en ook voor jezelf uiteindelijk
Opvoeden is lang zo gemakkelijk niet als je het hier schetst. Sommige mensen hebben al moeite met het opvoeden van hun hond en die praten niet eens terug.
DAT KLOPT , ER LOOPT ZAT ONOPGEVOED SPUL RONDMAAR DAT ONTKRACHT MIJN PUNT TOCH NIET DAT ER DAN IETS FOUT GAAT
En tja het lijkt me op zich vrij vanzelfsprekend dat bokkers die (nog) geen kinderen hebben zich wat sneller realiseren hoe brutaal ze eigenlijk zijn , want die zijn nog niet afgestompt door hun eigen kroost
Zo, hoe bevooroordeeld, afgestompt door mijn kind? Jij durft.
JE LEEST INDERDAAD ECHT WAT JE WILT LEZEN GELOOF IK
IK ZEG NIET DAT JIJ AFGESTOMPT BENT DOOR JE KIND , IK ZEG DAT DE KINDERLOZEN NOG NIET AFGESTOMPT ZIJNNET ALS SOMMIGE OUDERS GELUKKIG , DIE NOG WÈL BESEFFEN DAT HET NIET NORMAAL IS DAT IEDEREEN BUIGT VOOR HUN MET DE SCEPTER ZWAAIENDE PRINSJE OF PRINSESJE
Mensen met kinderen zijn vaak toch wat makkelijker , zijn het gejengel gewend en vinden dat de buurt daar ook maar van mee moet genieten want "zo zijn kinderen nu eenmaal".
En al weer dank voor het over een kam scheren van iedereen.
WEDEROM : NIET ZELF BEDENKEN WAT ER STAAT A.U.B. , HET WOORDJE "VAAK" IS VRIJ ESSENTIEEL IN DEZE ZIN
OOK IN DITTOPIC ZIE JE HET TROUWENS ; VOOR DE OMGEVING ERG IRRITANT GEDRAG VAN KINDEREN WORDT WEER GOEDGEPRAAT MET : ACH HET ZIJN NU EENMAAL KINDEREN. LEKKER MAKKELIJK IS DAT , JUIST KINDEREN DIE MOETEN HET NOG LEREN , DIE HEBBEN NOG EEN KANS OM SOCIALE VOLWASSENEN TE WORDEN EN ALS OUDER ZOU JE DAT RESULTAAT TOCH NA MOETEN STREVEN...NIET : ACH DE OMGEVING PAST ZICH MAAR AAN.
Gelukkig zijn er nog ouders die niet verwachten dat de wereld zich aanpast aan hun kind(eren) , maar die hun kind leren dat het zich op een gezonde en sociale manier aanpast aan de wereld , dat mensen rekening met ELKAAR moeten houden.....en niet alleen dat volwassenen zich maar moeten buigen rond de wil van het kind
Rekening met elkaar houden, dat is inderdaad heel fijn als dat gebeurt, moet echter wel van 2 kanten komen
VOLGENS MIJ KOMT HET DAT OOK WEL AARDIG TOCH , ALTHANS , ALS IK EEN DOORSNEDE VAN DIT TOPIC LEES ?
IK NEEM DAN EVEN AAN DAT JE NIET INSINUEERT DAT IK OF IEMAND ANDERS VAN DIT TOPIC GEEN ENKELE REKENING MET KINDEREN WIL HOUDEN , ALLEEN MAAR OMDAT WE VINDEN DAT ER EEN GRENS IS AAN HET TOELAATBARE VAN TOT HOEVER JE LASTIG GEVALLEN MAG WORDEN DOOR KINDEREN(GAAT OVERIGENS OVER SITUATIES DIE JE VAN VOLWASSENEN OOK NIET ZOU PIKKEN , MAAR DAN MAG JE ER OVER HET ALGEMEEN SNELLER WAT VAN ZEGGEN DAN ALS HET OM KINDEREN GAAT
)
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijker wordt om dat idee toe te passen als je eenmaal zelf kinderen hebt en er middenin zit , daarom ook zwaar respect voor de vaders en moeders die WEL gewoon nog fatsoenlijk kinderen op kunnen voeden
En dank, want het is niet allemaal appeltje eitje. Mijn kind zegt keurig 'dank je wel' en 'u' en vraagt niet om dingen in een winkel. Een lief en opgevoed kereltje van bijna 5, maar o wee, als hij eens 1 foutje begaat, ondanks dat hij het 90% van de tijd wel netjes doet, dan is dat wat blijft hangen bij de volwassenen. Denk daar eens aan, ipv te roepen dat kinderen onopgevoed zijn (ook die zullen er rond lopen hoor), maar wat zie je nou van het kind, behalve een momentopname in de winkel. En daar wordt dan op gebaseerd dat een kind niet opgevoed is.
BIJ MIJ IS DIT NIET HET GEVAL EIGENLIJK , DAT DE FOUTJES BLIJVEN HANGEN. WAT BLIJFT HANGEN IS HET UITBLIJVEN VAN EEN GOEDE CORRECTIE NA ZO'N FOUTE ACTIE , WAARDOOR DUIDELIJK IS DAT HET KIND BLIJKBAAR NIET OPGEVOED WORDT , DÀT IS ZO ERGERLIJK
OVERIGENS WERKT DAT WAT JE NU ZEGT OOK EEN BEETJE ANDERSOM : ANDERE MENSEN ZIEN JE (ALGEMEEN BEDOELT) KIND ALLEEN MAAR OP BEPAALDE MOMENTEN. ALS HET KIND DAN NET LOOPT TE KLIEREN EN NIET GECORRIGEERD WORDT , DAN ZAL BVB. IK DENKEN : PFFFT DAAR HEB JE WEER ZO'N LASTPAK DIE NIET OPGEVOED IS. TERWIJL DE BETREFFENDE OUDERS DAN WELLICHT DENKEN : ACH , HET IS EEN KIND , DIE MOET WEL EVEN ZIJN ENERGIE KWIJT KUNNEN , MEN MOET DAT MAAR BEGRIJPEN HOOR
ZIJ VINDEN HET DAN NIET ZO ERG , MAAR ZIJ ZIEN DAN OOK DE LEUKE EN LIEVE MOMENTEN VAN DAT KIND IN DE EIGEN OMGEVING. DAAR MOGEN "WIJ" NIET VAN MEE-GENIETEN , WIJ ZIEN ALLEEN DAT GE-ETTER TIJDENS UITJES![]()
Allemaal moeders met kinderen dus, en zij vonden het evengoed niet normaal