En die mensen die drinken moeten de gevolgenen zien idd (cel een nachtje in

Maar vaak doet de politie erg stoer en met zijn alle op iemand inrammen mag wel ? en dan ook nog na schoppen etc?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_88 schreef:Wát een hysterisch kind zeg; hopelijk ziet zij zichzelf terug op de film en schaamt ze zich rot!
Voor de rest is alles wel gezegd; behoorlijk dom van jongeman B. Politie gaat té ver en super dat jij en je vriend jullie zo rustig hebben gehouden!!
En Pownews is van GeenStijl; mijn broertje is toen ook geïnterviewd, heel netjes allemaal.
Amvbeek schreef:pff echt ik snap al die mensen niet, ga gewoon naar buiten als dat verzocht wordt. En dat schreeuwen maakt het allemaal echt niet beter.
Mijn vriend werkt bij de politie en hoe vaak je hoort hoe mensen met hen om gaan. gewoon respectloos. Ook politieagenten zijn gewoon mensen en tsja als je niet wil luisteren moet je maar voelen. Ze doen dit soort dingen echt niet zomaar, want als ze bij de politie "buitensporig geweld" hebben gebruikt ze zelf een strafblad aan hun broek houden dus je kunt er vanuit gaan dat dit gewoon nodig was. Een politieagent denkt wel drie keer na voordat hij zijn vuurwapen trekt of iets dergelijks.
MopY schreef:Precies, als wij dat zouden doen zouden we gewoon voor de rechter verschijnen. En terecht.
robeer schreef:Ook een agent verschijnt voor de rechter als hij onrechtmatig geweld gebruikt heeft hoor. Er loopt hier een topic over een agente die een inbreker neerschoot tijdens haar dienst en nu in het beklaagdenbankje staat.
MopY schreef:robeer schreef:Ook een agent verschijnt voor de rechter als hij onrechtmatig geweld gebruikt heeft hoor. Er loopt hier een topic over een agente die een inbreker neerschoot tijdens haar dienst en nu in het beklaagdenbankje staat.
Oh dat wist ik niet, ook niet dat agenten elkaar zo beoordelen.. Mm dat maakt me al wel iets minder boos..
Was idd een kort stukje!
Chris schreef:Ik denk dat niet elke fout van een agent wordt bestraft, evenals dat niet elke crimineel wordt bestraft. Simpelweg omdat er geen bewijs is oid. Ik blijf (voorlopig) dus achter mijn standpunt van machtsmisbruik. Let wel, dan heb ik het dus niet over het oppakken opzich, maar over het naschoppen en het loslaten van de hond op het moment dat er al 4 agenten op hem zitten..
Chris schreef:Ik geloof best dat er met zoveel media-aandacht veel onderzoek gedaan wordt naar het juiste handelen voor de politie. Maar ik ken nog wel een paar voorbeelden in mijn naaste omgeving, waarbij politie in plaats van hulp juist heeft gezorgd voor meer onrust. Dat waren dan problemen op kleinere schaal, maar juist op zulke momenten is er imo sprake van machtsmisbruik. Maar dat heeft in principe niks te maken met dit filmpje dus daar zeg ik verder wel niks over.
Ik was er niet bij nee, klopt.. maar als we alleen nog maar meningen mogen geven over dingen waar we zelf niet bij waren, is natuurlijk het einde zoek.
MopY schreef:Ik vind het eerlijk van je dat je het toegeeft, maar aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat je dan loopt te roepen en niet eens weet dat de politie dit gedrag ook te verantwoorden heeft. Ze zullen daarom echt niet snel "zomaar" wat doen wat de vinger wordt aan de pols gehouden, en streng ook!
Adil18 schreef:Ik ben de laatste die beweert dat de politie ten alle tijden alles perfect doet. Ik schreef een aantal pagina's terug dat het optreden van een agent heel sterk van de situatie afhangt, maar ook daarvan hoe een agent de situatie inschat. Als hij maar conform de regels handelt, dan is het goed, echter betekent dit nog vrij veel speelruimte. Het is in sommige gevallen toch nog best sterk een gevoelskwestie, en de ene agent maakt (onder extreem zware tijdsdruk in sommige gevallen, dat moet gezegd worden...!) de juiste keuze, de andere een andere keuze die net niet zo goed uitpakte als een eventuele andere mogelijkheid die ook open stond. Het zijn ook maar mensen
Beetje vaag geschreven volgens mij, maar snap je mijn punt?
Elin_ schreef:Hmm goede vraagMaar zowieos hoe meer politie je gaat ''nadoen'' of spelen hoe erger de stress word
Komop zeg.. honden , Stokken , 6 auto's?
Die bewaker had gewoon eerst vriendelijk kunnen vragen . Oké grote mond direct boeien om en af voeren. Nachtje cel doet wonderen![]()
Niet eerst iedereen er bij halen en uitdagen d.m.v gaan discussieren en dan ook nog iedereen in de bus houden etc
Adil18 schreef:Chris schreef:Ik geloof best dat er met zoveel media-aandacht veel onderzoek gedaan wordt naar het juiste handelen voor de politie. Maar ik ken nog wel een paar voorbeelden in mijn naaste omgeving, waarbij politie in plaats van hulp juist heeft gezorgd voor meer onrust. Dat waren dan problemen op kleinere schaal, maar juist op zulke momenten is er imo sprake van machtsmisbruik. Maar dat heeft in principe niks te maken met dit filmpje dus daar zeg ik verder wel niks over.
Ik was er niet bij nee, klopt.. maar als we alleen nog maar meningen mogen geven over dingen waar we zelf niet bij waren, is natuurlijk het einde zoek.
Ik ben de laatste die beweert dat de politie ten alle tijden alles perfect doet. Ik schreef een aantal pagina's terug dat het optreden van een agent heel sterk van de situatie afhangt, maar ook daarvan hoe een agent de situatie inschat. Als hij maar conform de regels handelt, dan is het goed, echter betekent dit nog vrij veel speelruimte. Het is in sommige gevallen toch nog best sterk een gevoelskwestie, en de ene agent maakt (onder extreem zware tijdsdruk in sommige gevallen, dat moet gezegd worden...!) de juiste keuze, de andere een andere keuze die net niet zo goed uitpakte als een eventuele andere mogelijkheid die ook open stond. Het zijn ook maar mensen
Beetje vaag geschreven volgens mij, maar snap je mijn punt?