Ik lees al een poosje mee en wil toch even kwijt dat ik erg veel respect voor je heb! Het is idd lastig dat hij zich de ene dag beter voelt en dan natuurlijk graag wat wil ondernemen en daar dan later de nasleep van krijgt. Toch is het goed dat hij dingen blijft ondernemen en daar heb ik veel respect voor!! Jullie zijn over de helft wat betreft het medicijn gebruik en de merkbare werking daarvan, hou dat voor ogen!! Ontzettend veel sterkte, moed en kracht toegewenst!!
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-10 22:52
Hij zit nu op een heel tablet van 10 mg lexapro per dag, hiervoor was dat de helft. Even doorbijten, ik weet het, maar het was moeilijk om aan te zien vandaag.
Ik wil me toch even melden. Ben al de hele tijd een stille meelezer. Open elke keer met lichtelijke angst dit topic en ben bijna blij om te horen dat het niet heel goed gaat, want dan gaat het tenminste nog en dat betekent voor mij dat er geen verschrikkelijke dingen zijn gebeurd bij jou thuis. wat ik daarmee bedoel begrijp je vast wel.
Ik vind het super knap dat jij je man zo blijft steunen en dat jij zo verschrikkelijk sterk kan blijven. Ik hoop dat er binnenkort te merken is dat de tabletten gaan werken. Dan zal het hopenlijk wat makkelijker worden. Zolang hij maar blijft beseffen dat het weer beter zal worden. Het zal dan nog zwaar zijn, maar misschien iets meer dragelijk. Ook voor je man.
Hoop dat er zo langzaam aan voor jullie en lichtpuntje zal gaan komen.
Heel veel sterkte samen en zet hem op. Jullie kunnen het dat weet ik zeker!
He wat vervelend dat die dag op de zaak toch teveel is geweest. Ik had voor jullie gehoopt dat die afleiding hem juist goed zou doen en dat het hem misschien weer een stukje zicht zou geven op "waar hij het allemaal voor doet" zeg maar. Rot om dan toch weer te zien dat de sombere gedachtes weer toeslaan...
Ik vind jouw man ook echt een bikkel hoor, hoe hij doorvecht.
Vandaag weer een nieuwe dag. Ik hoop dat hij vandaag iets heel moois mag zien. Al is het maar 1 zonnestraaltje dat speciaal voor hem door de wolken lijkt te komen...
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-10 12:53
Vandaag weer een hele zware dag. Veel hoofdpijn, op, moe, snachts ook geen rust. Heb de huisarts gebeld en we worden als het goed is rond half 2 terug gebeld. Pfff.
Sorriso
Geplaatst: 29-10-10 12:56
Wat rot zeg.. Komt dat toch door de medicatie dan?
tassie73
Geplaatst: 29-10-10 12:56
Jeetje joh !!!
Ik hoop dat het zonnetje voor jullie snel gaat schijnen !
Elke keer als de dosis verhoogd wordt, reageert het lichaam daarop. De verschijnselen, hoe eng ook voor jullie, klinken heel normaal. Daarnaast had je man van de week een erg intensieve dag gehad op zijn werk, waar het lichaam ook op reageert met 'overdreven' vermoeidheid, hoofdpijn, duizelingen etcetera. Het is echt het sein van het lichaam dat aangeeft: nu even niet. Nu even rust. Goed dat je zo goed contact houdt met de huisarts. Sterkte!
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-10 13:55
Dat is ook logisch hoor. Maar zo trekt hij het gewoon niet lang meer. Hoe diep moet hij nog gaan voor het beter wordt? Huisarts heeft nog steeds niet gebeld, misschien klonk ik te rustig aan de telefoon.
Uit ervaring kan ik je vertellen: je kunt dieper gaan dan ooit. Als ik een dag wat gedaan had, bleef ik de dag erna gewoon liggen. Alleen adem halen, dat ging vanzelf en dan kwam vanzelf de volgende dag. Totdat de medicijnen gingen helpen
Dieper dan diep kan je gaan..zo diep dat het niet meer leefbaar is.
MAAR 1 tip van een goede vriend van mijn moeder die na een hersenbloeding totaal verlamd werd, maar wel 100% bij was met zijn geest, echter daardoor zo intens depressief raakte omdat hij niets maar dan ook niets meer kon dan alleen maar in zijn rolstoel voor zich uit staren en met zijn ogen knipperen (1 x is ja, 2 x is nee) en hele lange tijd later met veel moeite een beetje kon praten:
hoe overleef ik een depressie? gewoon blijven ademen, niets meer en niets minder. Het gaat een keer over, echt waar...
Heeft de huisarts nog gebeld? Wel heel erg dat de huisarts je zo laat wachten. Je belt toch niet zomaar.
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-10 20:38
De huisarts heeft vanmiddag gebeld. Heeft het verhaal aangehoord, het komt inderdaad door het verhogen van de dosis. De strekking was vooral; hou vol..... Mijn man wil het liefst stoppen met de medicijnen maar dat brengt ons natuurlijk niet dichter bij huis. Dinsdag moeten we weer naar de psychiater, ik ga in ieder geval proberen om hem zover te krijgen om tot dan de oude dosis te blijven gebruiken. Kom op joh, dag 9 al, je bent er zo dicht bij. Als hij nu stopt moet hij dinsdag weer bij 0 beginnen.
Pfff, adem blijven halen hè?
tina
Geplaatst: 29-10-10 20:48
lees vanaf begin mee elke keer vrees ik het topic te openen als er ietje langer niet gepost is voor jouw een dikke en respect!
Ik kan het me ergens ook wel voorstellen van hem, maar hij moet gewoon door..
Sterkte weer verder!
Ladyson
Geplaatst: 29-10-10 21:50
Hij moet door, laat hem het volhouden! Ook deze klachten zullen weer minder worden.. Kom op Lasorda, zet je beste beentje voor. Ik hoop echt dat het hem lukt om deze dosis tot dinsdag vol te houden, dan zien we wel weer verder..
Maar vergeet ook jezelf niet, jij moet ook ergens de positieve energie vandaan halen
Niet stoppen met de medicatie, absoluut niet doen! De eerste 2 weken zijn het ergste, daarna moet het beter worden. Wordt het dat niet bespreek dan met de psychiater de mogelijkheid van een andere anti depressiva.
Het is namelijk zo dat elk persoon weer anders reageert op een bepaald merk anti depressiva; bij de een werkt lexapro super, bij de ander juist totaal niet
Ik ben zelf na een paar maanden geswitched naar een andere anti depressiva toen de medicatie bij mij zelfs na 4 maanden niet aansloeg en ik alleen maar depressiever raakte. Toen ik 4 weken met de andere medicatie was begonnen, was ik al heel veel beter!! Na 4 weken op dat andere merk lachte ik weer en kon ik weer zelfstandig dingetjes doen! En nu na dik 2 jaar herken je me niet meer terug, ik straal, ik ben gelukkig en sterker dan OOIT tevoren.
Houd vol, jij, jouw man en jullie naasten. Echt het is de moeite waard. Ik kan dit met recht zeggen, want ik ben daar geweest, waar het zwart was en leeg en ik wilde ook maar 1 ding: dood. Ben opgenomen geweest, 8 weken lang. Nooit gedacht dat ik nu zo van het leven zou kunnen genieten...!! Ik koester elke dag, elke lach en geniet intens van alles om mij heen.