woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:51

Esgaroth schreef:
Het is alleen een beetje een jammere bijkomstigheid dat dit hondje nu een trauma voor zijn leven heet, en de TS hier ook mee moet leven. Arm dier.

Het is erg jammer dat het hondje dit mee moet maken maar als hij verder geen vervelende ervaringen heeft gehad met kinderen en de hond een stabiel karakter heeft is dit met een beetje inspanning best weer recht te trekken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:54

Esgaroth schreef:
Ik kan me nog wel dingen herinneren van toen ik 7 of 8 was. Mijn overbuurjongetje van 6 had allemaal lieveheersbeestjes in een potje verzameld, ding zat helemaal vol. Toen ie vol was, draaide hij het potje om dat alle lieveheersbeestjes eruit vielen. En toen ging ie er als een gek op staan stampen. Alle beestjes kapot, en dood. Ik weet nog zo vreselijk goed hoe geschokt ik toen was. Ik was echt compleet in shock, en ben toen echt keihard naar mijn moeder gerend om dit te vertellen. Mijn moeder is toen naar de moeder van dit kind gegaan om te vertellen dat ze dit abnormaal gedrag vond.
Ik heb zelf in mijn hele leven nooit dit soort dingen gedaan, en ik vind ook niet dat kinderen het 'wel leren' hoe ze met dieren omgaan. Ik wist zelf ook donders goed dat je een poes alleen aait, dat je een lieveheersbeestje niet doodstampt en dat je een mier niet met een vergrootglas doorboort. Ik WALGDE van de kinderen die dit wel deden.

Ik vind het zelf enorm geneuzel en dat eeuwige goedpraterij komt me ook mijn keel uit. Een kind mag weten en voelen wat goed en fout is. Een dier mishandelen is FOUT, en dat zal een kind verdomme ook weten ook. Niks 'dat moeten ze leren'. Natuurlijk leren ze dat ze dieren geen pijn moeten doen, maar een hond aan gort schoppen 'om te kijken wat zijn reactie is' is absoluut NOT DONE. Van mij mag zo'n kind zo'n pak op zijn broek krijgen dat hij een week niet meer kan zitten.

Edit: quoten is heel moeilijk :+

Dus omdat jij een perfekt kind was moeten alle kinderen die dat niet zijn maar in elkaar getimmerd worden?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:55

iti schreef:
hihihihi :=
Volgens mij was ik best fel :+
Oeps. Ik kan me er alleen gewoon echt boos over maken dat mensen het allemaal maar goedpraten.
'Ach, dat moet een kind gewoon nog leren.'
En het gevolg is dat een dier de klos is, omdat die namelijk niks kan zeggen.
@anneliesdj: als ik zie dat een kind van die leeftijd een dier dusdanig aan het mishandelen is: ja. Dat mag zo'n kind van mij een gigantisch pak op zijn broek krijgen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:03

Nee hoor, vond t eigenlijk wel heel grappig en correct. Maar meestal wordt je meteen van alle kanten aangevallen als je dit soort dingen zegt... ik weet iig wel wat ik vroeger had gekregen...idd een flink pak op mn kont, en niet te zuinig waarschijnlijk. Maarja, tegenwoordig heet dit "kindermishandeling". Weet toch wel dat ik dingen uit mijn hoofd liet als mijn moeder ook al naar mn arm keek met een boze blik. Dan wist ik dat als ik doorging ze mn velletje pakte en er even flink in kneep...nou.. dan leer je et wel af :=

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:07

iti schreef:
Maarja, tegenwoordig heet dit "kindermishandeling".
En wat te denken dan van de dierenmishandeling waar het betreffende kind op dat moment mee bezig is? Moet de hond dat aangeven bij de politie? Nee, dat kan ie natuurlijk niet, want hij heeft geen mond. Hij had het kind wel goed kunnen bijten. Stel nu, dat de hond van de TS dat kind van 6 zijn gezicht aan stukken had gescheurd. Want hij pikt het niet dat ie wordt geschopt. Dan zou de hond afgemaakt worden, omdat ie vals is. Terwijl het kind hem wel een halve kaakbreuk heeft geschopt voor de lol, want zijn reactie is zo grappig.

Hoepel op, eigen schuld, dikke bult.
En dan mag heel bokt over me heenvallen hoor }>
Dier bewust pijn doen = kind heel bewust een pak voor zijn broek geven!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:11

Esgaroth schreef:
iti schreef:
En wat te denken dan van de dierenmishandeling waar het betreffende kind op dat moment mee bezig is? Moet de hond dat aangeven bij de politie? Nee, dat kan ie natuurlijk niet, want hij heeft geen mond. Hij had het kind wel goed kunnen bijten. Stel nu, dat de hond van de TS dat kind van 6 zijn gezicht aan stukken had gescheurd. Want hij pikt het niet dat ie wordt geschopt. Dan zou de hond afgemaakt worden, omdat ie vals is. Terwijl het kind hem wel een halve kaakbreuk heeft geschopt voor de lol, want zijn reactie is zo grappig.

Hahaha AMEN! :D

Heb zelf ook een ukkepukkiehond...en ik weet eigenlijk wel zeker dat als je hem zeer bewust pijn doet dat ie je te pakken heeft..en das niet mals denk ik aangezien die aardig fel kan zijn. Terwijl t normaal gesproken echt een kindervriendje is... kinderen..tis wat :P

rakni

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:25

Goh, wat een naar verhaal.

Fijn dat de leerkracht het goed heeft opgepakt, ouders het serieus nemen.

Hopelijk komt het goed met jouw hondje. Zowel met zijn tanden als zijn kinderangst.

En hopelijk is het met het jongetje ook niets ernstigs aan de hand. Het pijn doen van dieren op die leeftijd kan van alles betekenen. Maar het kan ook eenmalig zijn.

Echt een waardeloos voorval.

Ik vind het goed dat je rustig bleef en hem enkel verbaal een pak rammel hebt gegeven.

Sommige reacties hier vind ik nogal heftig. Kinderen groeien op en maken fouten, soms hele nare fouten zoals deze. Maar het blijven kinderen en hopelijk leert hij hier veel van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:40

Esgaroth schreef:
iti schreef:

Ten eerste weet je helemaal niet waarom dat kind aan het schoppen was en ten tweede had de hond geen gebroken kaak.

En ja, als een hond een kind zijn gezicht aan stukken scheurt hoort ie een spuit te krijgen.
Als je je hond netjes opvoed bijt hij niet en zeker geen kinderen.

Dat kind mag best een tik voor zijn broek krijgen hoor maar dan wel van zijn eigen ouders.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:40

Er staat ook dat t persoonlijke meningen zijn en dat t niets kan schelen dat dit bepaalde reacties oproept.. ik geloof dat iedereen nog beschikt over het recht op hun eigen mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:49

Ik vind het toch wel van belang dat wat je schrijft bepaalde reacties oproept. De term 'recht van vrije meningsuiting' is iets waar kwistig mee wordt rondgestrooid, maar het lijkt me nog altijd niet de bedoeling om mensen te kwetsen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:57

Rock schreef:
het lijkt me nog altijd niet de bedoeling om mensen te kwetsen.
Ben ik helemaal met je eens, en dit is ook niet mijn bedoeling hoor! Ik laat alleen mijn (redelijk heftige) licht erop schijnen.
Als zo'n kind al een pak voor zijn broek krijgt, is het niet van mij. Wat ik wil zeggen: als dit kind van mij was geweest, had IK MIJN kind een pak op zijn broek gegeven. Een kind van een ander slaan is not done.
Ik weet ook dat de hond geen gebroken kaak heeft, ik kan lezen. Daarom staat er ook 'zn halve kaak gebroken'. Dat heet tussen de regels doorlezen, want dat de hond erg veel pijn heeft, lijkt me een duidelijk feit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:00

Vrijheid van meningsuiting is heel iets anders dan grof zijn of zelfs bedreigen.

Esgaroth schreef:
Als zo'n kind al een pak voor zijn broek krijgt, is het niet van mij. Wat ik wil zeggen: als dit kind van mij was geweest, had IK MIJN kind een pak op zijn broek gegeven. Een kind van een ander slaan is not done.

En daar ben ik het wel weer mee eens, mijn kind kwam daar ook niet zomaar mee weg maar dat is iets heel anders dan deze situatie.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-07-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:01

Kinderen moeten leren respect voor dieren te hebben. En dat vanaf 0.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:03

Esgaroth schreef:
Rock schreef:
het lijkt me nog altijd niet de bedoeling om mensen te kwetsen.
Ben ik helemaal met je eens, en dit is ook niet mijn bedoeling hoor! Ik laat alleen mijn (redelijk heftige) licht erop schijnen.
Ik weet ook dat de hond geen gebroken kaak heeft, ik kan lezen. Daarom staat er ook 'zn halve kaak gebroken'. Dat heet tussen de regels doorlezen, want dat de hond erg veel pijn heeft, lijkt me een duidelijk feit.

En wederom sluit ik mij hier volledig bij aan :)

BTW vind ik eigenlijk dat veel mensen hun kinderen tegenwoordig slecht opvoeden, ze "je en jij'en" een end weg, soms hoor ik kinderen van een jaar of 5 al dingen zeggen als klootz*k of h**r... of bijvoorbeeld bij de slager..IK WIL EEN PLAKJE WORST...pardon..nouuuuu dan had ik het vroeger op mijn buik kunnen schrijven met dat plakje..dat mocht ik dan niet hebben van mijn moeder.. beleefdheid is tegenwoordig ver te zoeken vind ik..tevens als normen en waarden..die worden de kinderen van tegenwoordig ook niet meer aangeleerd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:04

respect voor je zelfbeheersing... Was dat mijn hond had ik me echt niet kunnen beheersen en dat mormel had alle hoeken van 't plein gezien.... :x Rotjunk. Dan mag et het kind van de koningin zijn.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:14

Als jij mijn kind alle hoeken van het plein liet zien had je toch echt een gruwelijk probleem!!!!!! vind wel dat de ouders van het kind hier wat mee moeten.

TS, ik vind dat je heel juist gehandeld hebt, petje af!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:20

Daar heb ik gerust een gruwelijk probleem voor over. ;)
Moet jij je kind maar leren dat ie met zijn poten van dieren af moet blijven. En als je dat al doet, snap ik niet waarom je je aangesproken voelt want dan zullen wij helemaal nooit problemen krijgen met elkaar want dan hoef ik jouw kind niet alle hoeken van 't plein te laten zien omdat ie mijn hond schopt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:24

Kind moet handen afhouden van dieren. Volwassene moet handen afhouden van andermans kinderen. Die regel gaat op voor zowel dier als mens.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:26

gaat er niet om wie zijn kind het is, lekker voorbeeld geef jij zelf dan... tuurlijk moet een een kind geen honden of wat voor beest dan ook schoppen, maar een kind alle hoeken van het plein laten zien gaat te ver.Dat laat je aan de ouders over!.. Hoop inderdaad dat ik jou niet tegenkom

edit..** inderdaad maikeltje**
Laatst bijgewerkt door stoer op 22-07-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:27

maikeltje schreef:
Kind moet handen afhouden van dieren. Volwassene moet handen afhouden van andermans kinderen. Die regel gaat op voor zowel dier als mens.

Jep, maar kind doet het niet dus dan mag ie effe voelen wat ie mijn hond net heeft aangedaan. ;)

Ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven Stoer; dat had de moeder beter gedaan VOOR dat jong mijn hond schopte. ;)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:28

En laat die moeder daar nou net niet bij staan te kijken!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:31

Ayasha schreef:
maikeltje schreef:

Jep, maar kind doet het niet dus dan mag ie effe voelen wat ie mijn hond net heeft aangedaan. ;)

Ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven Stoer; dat had de moeder beter gedaan VOOR dat jong mijn hond schopte. ;)

Oog om oog, tand om tand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:38

Een kind van 6 kan je nog niet écht kwalijk nemen dat hij z'n verstand een keer achterwege laat... daar blijft het een kind voor, ook al zou hij beter moeten weten.

Een volwassene die volledig bewust over die grens heen gaat door een kind in elkaar te meppen is in mijn ogen véél sterker aansprakelijk, en ik ben blij dat de wet daar ook zo over denkt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:43

Ayasha schreef:
maikeltje schreef:

En zo leer je dat kind dus dat hij mag slaan/schoppen als iets hem niet aanstaat.

Je zou met mij echt een probleem hebben hoor als ik de school uit kom en mijn kind staat daar te huilen omdat jij hem hebt geschopt/geslagen. Je blijft met je klauwen van andersmans kinderen af, ik ga jouw hond ook niet opvoeden, bemoei je dan ook niet met mijn kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:44

Inderdaad Annelies!