Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:04

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:
Mensen je bent heus niet psychisch ziek, gewoon doorzetten.
Wat een harde stelling.
Hoe durf je zoiets te zeggen? :\

Ohh, en afvallen makkelijk?
Ik eet amper wat!
Eén keer per week eet ik warm (niet thuis) en de andere 6 dagen eet ik een eitje + een paar mini-biscuitjes en liters thee.
Heel af en toe een broodje.
En ja, ik val af!! Maar is dit dan wél gezond?? Dit is namelijk voor mij de enige manier om af te vallen!
En dan kun je zeggen; ga naar een diëtiste die je een aangepast schema geeft.
Maar als ik meer eet dan nu, kom ik aan door die rottige medicatie.

maar dat is ook niet de manier, als je straks op je streef gewicht bent en je gaat weer een beetje meer eten kom je weer aan omdat heel je stofwisseling naar de .... is geholpen.

Sidera

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:
Wat een harde stelling.

Ik eet amper wat!
Eén keer per week eet ik warm (niet thuis) en de andere 6 dagen eet ik een eitje + een paar mini-biscuitjes en liters thee.
En ja, ik val af!! Maar is dit dan wél gezond?? Dit is namelijk voor mij de enige manier om af te vallen!

Wooh... Nu leg je me dingen in de mond.
1. Nee dat is niet gezond
2. Ik zei nooit dat het makkelijk is, ik zei dat het moeilijk is maar niet onmogelijk
3. Ik blijf bij mijn mening dat overgewicht geen ziekte is.

Het is heel vervelend, en kan ook zeker hele nare oorzake hebben maar het
is erg vaak niets medisch.

Fenrir

colinneke schreef:
Nieuw discussiepunt:

De vrouw van mijn collega is net begonnen als schoonmaakster/kamermeisje bij een hotelketen. Een van de locaties houdt niet van dikke mensen, dit werd met het sollicitatiegesprek al vertelt. Dikke mensen zijn sneller ziek en ja ze moest daar met stoelen sjouwen en poetsen of ze dat wel kon.
Ze heeft daar van de week haar 1e dag gedraaid. Na het werk moest ze bij de baas(?) komen. Toen werd haar vertelt dat ze haar werk goed had gedaan maar dat ze niet meer terug hoefde te komen vanwege de persoon.
Nu mag ze bij andere locaties aan de slag waar ze niet zo moeilijk doen.
Mag een werkgever dit wel zeggen? Lijkt mij van niet.

Als ze er nou als een slons bij loopt oke maar ze had nette kleren aangetrokken - haar netjes opgestoken.Alleen heeft ze geen maatje 36.

Dat vind ik ronduit achterlijk. :n Het gaat toch om het werk dat ze doet, niet om hoe ze eruit ziet. Als ze nou evenveel werk verricht en evengoed als iemand met maat 36, dan is er toch geen probleem? Ik vind echt niet dat je iemand daarop kunt afrekenen.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:05

Millanka schreef:
_Lot schreef:
Maar eigenlijk, het merendeel kan best wat aan het gewicht doen, en dik zijn is gewoon slecht voor je.
Door mensen erop aan te spreken (negatief) kan dit wel een extra stimulans zijn er wat aan te doen.

Dr. Phil maait je zo neer als je dat zegt :+ Die is het daar ook niet mee eens... ;) moet je maar is kijken. Zijn daar zelfs mannen die hun eigen vrouwen helemaal neer halen omdat ze te dik zijn, en dan inderdaad zoals jij zegt, vinden dat het een stimulans is.

Ik ben het er ook niet mee eens dat het een stimulans is als mensen je erop aanspreken, het kan ontzettend kwetsend overkomen. Tevens kan het mensen natuurlijk wel aan het denken zetten.
Nu ik zelf 20 kilo ben afgevallen en ik van dezelfde mensen die eerder vervelende opmerkingen maakte ineens super leuke opmerkingen krijg spreek ik ze erop aan. En zeg ik dat ik het ontzettend fijn vind dat ze eindelijk eens naar de positieve punten kijken want dat is pas een stimulans :o
Laatst bijgewerkt door Anouk_17 op 15-07-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:05

_Lot schreef:
Ik ben weer thuis, al moet ik straks wel nog werken.
Heb het topic doorgelezen, iemand die nog reactie van mij wil?

Ik heb zelf maar een ding waar ik op wil reageren, en dat is over het tegen mezelf inpraten zoals sommigen dat mooi noemen. Ik kan dat namelijk nergens terug vinden, alleen maar verduidelijking. Een gast is een gast, of ze nou bekend of onbekend is, of ze in het verleden nou wel of niet collega is geweest.

Het is niet zo handig van je geweest om op deze manier je menig te uiten, misschien een btje ondoordacht.
Ik denk dat het heel verstandig is als je de volgende keer eerst heeeel goed nadenkt voordat je je menig geeft!
Er zijn in dit geval ff NET IETS TEVEEL mensen bij wie je een gevoelige snaar hebt geraakt.
Laatst bijgewerkt door MenB op 15-07-10 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:06

Loose schreef:
vind het goed van je dat je zoveel bent afgevallen, maar voel je je dan ook lichamelijk niet beter in de zin dat je minder moeite hebt met bewegen enzo? en word je dan niet ziek door psychische problemen, ipv doordat je lichter bent?
en denk ook niet dat ik mensen help, zeg alleen mn mening.

ja ik heb minder moeite met bewegen, maar omdat mijn eetpatroon zo slecht is ben ik altijd moe, heb ik een onwijs slechte weerstand en sporten doe ik vrij weinig. In sommige opzichten voel ik me echt wel beter hoor, paardrijden kan ik 10x makkelijker bv. en dat heb ik echt onwijs gemist.

Maar afgelopen 3 maanden heb ik een maand rongelopen met een onontdekte galblaasontsteking, 3 blaasontstekingen gehad (en dat komt niet door invloeden van buitenaf zegmaar :') ) een voorhoofdsholte ontsteking, ik zie de hele tijd zwarte vlekken voor m'n ogen, m'n bloeddruk is telkens te laag... Nouja, etc.

En tel daar het psychische aspect bij op, dat ik soms gewoon wakker word, en het eerste is wat ik denk ' kak, heb ik weer een dag met de hele dag eten om me heen waar ik weerstand tegen moet bieden' ... En dan wil ik gewoon niet meer uit m'n bed komen.
Daarmee is een beetje (veel ;) ) overgewicht vergeleken zo slecht nog niet... :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:06

__Nathalie__ schreef:
KoudbloedKim schreef:
Wat een harde stelling.

Ik eet amper wat!

maar dat is ook niet de manier, als je straks op je streef gewicht bent en je gaat weer een beetje meer eten kom je weer aan omdat heel je stofwisseling naar de .... is geholpen.

mja nu is het ook kiezen tussen 2 kwaden... of aankomen of door zo weinig eten af te vallen. nog meer aankomen kan ook levensgevaarlijk zijn, dus ja wat moet je doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:07

Sidera schreef:
2. Ik zei nooit dat het makkelijk is, ik zei dat het moeilijk is maar niet onmogelijk

Alleen de eerste zinnen zijn op jouw reactie gebaseerd.
Jij zegt in het algemeen;"Mensen, jullie zijn niet psychisch ziek."
Dat is heel wat anders dan "de meeste mensen".. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:08

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:
Wat een harde stelling.

Ik eet amper wat!

Dat is zelfs helemaal niet slim. Je lichaam gaat dan nl reserves opslaan en houd net meer vast dan wanneer je gewoon gezond zou eten. Zo snel jij ook maar ietsje meer eet dan wat je nu eet kom je dus terug bij gezien je lichaam zo veel mogelijk probeert vast te houden. De slechtste manier om af te vallen is te weinig gaan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:09

MenB schreef:
_Lot schreef:
Ik ben weer thuis, al moet ik straks wel nog werken.
Heb het topic doorgelezen, iemand die nog reactie van mij wil?

Ik heb zelf maar een ding waar ik op wil reageren, en dat is over het tegen mezelf inpraten zoals sommigen dat mooi noemen. Ik kan dat namelijk nergens terug vinden, alleen maar verduidelijking. Een gast is een gast, of ze nou bekend of onbekend is, of ze in het verleden nou wel of niet collega is geweest.

Het is niet zo handig van je geweest om op deze manier je menig te uiten, misschien een btje ondoordacht.
Ik denk dat het heel verstandig is als je de volgende keer eerst heeeel goed nadenkt voordat je je menig geeft!
Er zijn in dit geval ff NET IETS TEVEEL mensen bij wie je een gevoelige snaat hebt geraakt.

het is gewoon haar mening, en ik denk dat het best goed is dat deze discussie plaatsvindt, want nu hoort de TS ook de andere kant van 't verhaal...
Het is niet leuk en stimulerend om van anderen te horen dat je te dik bent, en dat is een feit :) ...

Maar toch, goede discussie denk ik, er is nog zoveel onwetendheid over :) En je schiet er niets mee op je persoonlijk aangevallen te voelen

Fenrir

Mensen slaan ook te vaak het ontbijt over, de belangrijkste maaltijd van de dag...

Anoniem

Loose schreef:
__Nathalie__ schreef:

mja nu is het ook kiezen tussen 2 kwaden... of aankomen of door zo weinig eten af te vallen. nog meer aankomen kan ook levensgevaarlijk zijn, dus ja wat moet je doen......
Klopt.. en ik moet wel zeggen dat ik beter in mijn vel zit, maar ik ga ook 10x sneller onderuit.
Dus dat afvallen alleen maar gezond is, gaat lang niet altijd op.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:10

Sidera schreef:
fojoe schreef:
het is net van belang dat de hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten in verhouding zijn.
het ene weglaten en wat meer van het andere nemen is dus geen oplossing ;)

Dat is misschien ook wel te makkelijk gedacht van mij.
Maar wat ik 100% zeker weet, is dat een goed gebalanceerd dieet je niet baggervet maakt.
En dat diepvries pizzas en burger king dat ook zeker niet is.

Toch? Ik probeer wel open te staan hoor!

ik eet gezond, ik kan alleen héél moeilijk stoppen met eten ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:11

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:

Alleen de eerste zinnen zijn op jouw reactie gebaseerd.
Jij zegt in het algemeen;"Mensen, jullie zijn niet psychisch ziek."
Dat is heel wat anders dan "de meeste mensen".. ;)

Oh ok, dat had ik niet begrepen
Maar vind jij dat je psychisch ziek bent?
Ik denk namelijk dat niemand dat is. Medisch alla, problemen met schildvleesklier etc.
En als je trauma's verwerkt door eten, dan is je trauma psygisch, maar je invulling
daarop niet..

Maar nogmaals ik probeer open te staan. Je mag gerust zeggen als je het kul vind wat ik zeg

Ayasha
Blogger

KoudbloedKim schreef:
Klopt.. en ik moet wel zeggen dat ik beter in mijn vel zit, maar ik ga ook 10x sneller onderuit.
Dus dat afvallen alleen maar gezond is, gaat lang niet altijd op.

Of af vallen gezond is of niet ligt aan jezelf. ;) Op een goede manier afvallen tot een goed gewicht is altijd gezond.

Anoniem

Ayasha schreef:
[naam] schreef:
Wat een harde stelling.

Ik eet amper wat!

Dat is zelfs helemaal niet slim. Je lichaam gaat dan nl reserves opslaan en houd net meer vast dan wanneer je gewoon gezond zou eten. Zo snel jij ook maar ietsje meer eet dan wat je nu eet kom je dus terug bij gezien je lichaam zo veel mogelijk probeert vast te houden. De slechtste manier om af te vallen is te weinig gaan eten.
Dat klopt, en ik realiseer me ook heel goed dat ik mijn hele leven op mijn eetpatroon zal moeten letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:12

Citaat:

normaal overgewicht is niet per direct dodelijk ofzo, en ik lever graag een paar jaartjes erop in als dat betekent dat ik een leuk leven kan leiden met een normaal zelfbeeld en geen eetobsessies... :)

Maargoed, ik had dus een BMI van 37, en ben medisch van top tot gescreend vanuit wetenschappelijk onderzoek.. En buiten mijn gewicht had ik 0,0 gezondheidsproblemen :) De ellende begon pas toen ik begon af te vallen :') ..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:12

Fiffill schreef:
IndianLady schreef:

Je leest niet eens wat ze typt.

Ja ik weet dat ik dik ben, dat hoef je mij echt niet te vertellen, niet positief, maar al helemaal niet negatief. Ik probeer het echt, ben 10 kilo kwijtgeraakt. Ook ik nam zelf stappen, maar het kostenplaatje werd me iets teveel. En dat had ik er niet meer voorover, rekeningen bijna niet kunnen betalen omdat ik zo nodig moest afvallen.

Sommige dagen kan het me geen reet schelen wat ik eet, andere dagen weer wel. Ben bij lange na nog niet wat ik zou willen wegen, maar ik weet de Do's en Dont's.

En commentaar van anderen heb ik helemaal niet nodig :n

Sorry, hier moest ik toch even grinniken, het kostenplaatje werd je teveel maar al dat eten kost toch ook een flinke duit? :D ;)

Ik vind dit maar een apart topic. Ik ben het ook niet eens met de TS, om met (negatieve) opmerkingen mensen aan het denken te zetten over hun gewicht. Je weet maar nooit wat er achter zit... misschien wel een ziekte, fysiek of mentaal.

Nee maar op zich eet ik wel gezond, ik snoep teveel tussendoor. Enne dat kost me serieus niet zoveel per maand hoor :+

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:13

fojoe schreef:
Ik eet gezond ik kan alleen heel moeilijk stoppen met eten ;)

Maar jij bent toch ook niet dik?
(zeg ik na de foto uit je profiel te hebben gezien)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:14

kbk je hebt geen eetpatroon meer. En zodra je normaal 3 keer per dag gaat eten ga je zoiezo aan komen omdat je nu te weinig eet.

En ik spreek uit ervaring :o

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:14

Sidera schreef:
fojoe schreef:
Ik eet gezond ik kan alleen heeel moeilijk stoppen ;)

Maar jij bent toch ook niet dik?
(zeg ik na de foto uit je profiel te hebben gezien)

dat is een heel flatterende foto *D
ik heb een bmi van 28, en zou dik 20kg moeten vermageren, dus ik ben echt wel te dik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:15

Sidera schreef:
Ja, dat vind ik.. en ook al had ik het niet gevonden, dan was het nog een feit geweest.

Ayasha: Wat is volgens jou dan een goede manier van afvallen, voor mij?
Ik slik nu 7 soorten medicatie (waren er 12, dus al een vooruitgang) en als ik dus 2 maaltijden per dag at(brood/sla s'middags, warm s'avonds) kwam ik al ruim een kilo per week aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:16

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:
Ja, dat vind ik.. en ook al had ik het niet gevonden, dan was het nog een feit geweest.

Ayasha: Wat is volgens jou dan een goede manier van afvallen, voor mij?
Ik slik nu 7 soorten medicatie (waren er 12, dus al een vooruitgang) en als ik dus 2 maaltijden per dag at(brood/sla s'middags, warm s'avonds) kwam ik al ruim een kilo per week aan.

een dietiste aanklampen?
Als ik die studies gevolgd had verdiende ik meer dan ik nu doe. :D :+ Ik weet alleen dat wat je nu doet níet goed is. Geen enkel lichaam kan daar fatsoenlijk op teren. Zeker niet in combinatie met zoveel medicatie.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:17

Wat ik mij afvraag na het lezen van dit topic (een keer zag ik het onderwerp ook langs komen): spreken jullie ouders van kinderen met overgewicht aan op het overgewicht van de kinderen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:17

Ayasha schreef:
KoudbloedKim schreef:
Wat een harde stelling.

Ik eet amper wat!

Klopt... en afvallen heeft niet alleen te maken met eten ;) Al denken sommige mensen dat. Afvallen heeft ook te maken met de andere oorzaken bekijken (bv. andere medicatie overleggen met je HA)
En verder heeft afvallen alles te maken met bewegen. Alles wat je eet wordt omgezet in vet, als je beweegt wordt vet verbrand, en alles wat je inneemt gebruikt en niet opgeslagen als vet.
Maar in de hele geautomatiseerde wereld van tegenwoordig wordt het steeds moeilijker (minder voor de hand liggend) om te gaan bewegen, fietsen ipv auto/trein/bus/tram, traplopen ipv de lift.