Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:28

WildWings schreef:
Wikipedia, de meest betrouwbare en gewaardeerde bron... :D :D Maargoed, jij hebt zelf dus geen eigen idee bij de cultuur van Nederland, maar bent het gewoon eens met definities op internet? Of is dat jouw mening en staat die ook gewoon op Wikpedia toevallig?

En op welke punten voldoen dan de turken/marokkanen waar wij het over hebben niet aan de Nederlanse cultuur? Want dat is het probleem toch? Dat ze de Nederlanse cultuur niet in ere houden?

Bekijk de tweede link dan ook. En ja ik ben het met wikipedia, en e-changes.nl eens. En ik heb geen zin om speciaal voor jou een hele internetpagina over te typen. Ik wil je vraag wel beantwoorden, maar dan moet ik de turken en marokkanen gaan generaliseren. En daar heb ik óók geen zin in. Want je hebt turken en turken. Een turk die de turkse vlag ipv de nederlandse uit zet distantieerd zich van boven beschreven nederlandse cultuur. En dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:29

Punt is dat pniekepnak (ofzo, sorry :)) ) verder wel inhoudelijk reageert op anderen, en dat de smilie geen reactie was in het kader van discussie...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:30

pniekepnak schreef:
KiWiKo schreef:
]

smerige rasisten............ is strafbaar :D :D : D

dus helaas......... je bent gewoon strafbaar met je post :)

Nogmaals, wanneer ga jij nou eens op de echte inhoud van de berichten reageren, in plaats van zulk soort opmerkingen maken die echt helemaal niets toevoegen?

heb je toch erg selectief teruggelezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:32

christel1857 schreef:
Bekijk de tweede link dan ook. En ja ik ben het met wikipedia, en e-changes.nl eens. En ik heb geen zin om speciaal voor jou een hele internetpagina over te typen. Ik wil je vraag wel beantwoorden, maar dan moet ik de turken en marokkanen gaan generaliseren. En daar heb ik óók geen zin in. Want je hebt turken en turken. Een turk die de turkse vlag ipv de nederlandse uit zet distantieerd zich van boven beschreven nederlandse cultuur. En dat vind ik jammer.

Ik wil de tweede link best bekijken, maar je moet niet doen alsof ik die bewust niet bekeken heb.. aangezien je heb er achteraf hebt ingezet met Edit.. ja, toen had ik al gereageerd he? Ik kan niet iets lezen wat er nog niet staat, kom zeg :+

Maargoed, jammer dat je geen uitgebereid antwoord wilt geven, dan valt er weinig te discussieren eigenlijk. Overigens, er staat ook in die link dat het vieren van verjaardagen Nederlandse traditie is. Veel Jehova's doen dat ook niet.. distancieren die zich dan ook van de Nederlanse cultuur? Is dat dan ook jammer?

Overigens lijkt punt 1 van de Nederlandse cultuur mij om in fatsoenlijk Nederlands te praten/typen. Dat er altijd foutjes in kunnen sluipen a la, maar ik zie hier dingen waarvan ik denk.. doen mensen uberhaupt wel hun best := ?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:32

Tinkelbell schreef:
pniekepnak schreef:
Nogmaals, wanneer ga jij nou eens op de echte inhoud van de berichten reageren, in plaats van zulk soort opmerkingen maken die echt helemaal niets toevoegen?

Mee eens. Vertel mij dan even wat JOUW post hiervoor met je smiley voor extra toevoeging had dan? Even uit belangstelling hoor. :roll:

Het kan geen kwaad om af en toe een vrolijke noot in zo'n topic te hebben lijkt mij. Ook is een 'alleen een smiley reactie want die zegt precies hoe ik erover denk'-reactie hier op Bokt niet zo heel bijzonder. Zat dus niks achter. :Z
Maar goed, als we alles helemaal tot op detail gaan analyseren: is fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven niet ook een onderdeel van de Nederlandse cultuur?

Maar goed, ik zal niet meer laten zien dat ik ergens om moet lachen. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:33

ik snap dat het niet gezegd mag worden....... CBS is het centraal buro statistieken........ komt uit het bedrijfsleven vandaan en is ook waar de overheid een groot deel van diens plannen vandaan haalt......

snoep er eens een beetje rond :)

xNursiex

Twee pagina´s terug lezen en nog steeds roept kiwiko voornamelijk dat iemand een racist noemen strafbaar is. Wat een toevoeging!
Bravo kiwiko!
En zelfs geen re-post op mijn uitleg over het vergelijken met het wel of niet nemen van een hond, maar onzinnige opmerkingen erover maken kan wel. Ik snap echt niet waarom er bokkers zijn die zoveel respect voor je lijken te hebben. Maar dat is even offtopic.

pniekepnak

WildWings schreef:
Punt is dat pniekepnak (ofzo, sorry :)) ) verder wel inhoudelijk reageert op anderen, en dat de smilie geen reactie was in het kader van discussie...

Dank. Dat dus. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:34

Als je beweert ergens een bron van te hebben moet je die ook wel geven natuurlijk.. een link naar een centrale website waar een verzameling van allerlei statistieken op staat, tja.. zo kan ik het ook wel, dat is geen bron.. een bron is het exacte onderzoek of een link daarheen.. (Evenals het wetsartikel over het niet mogen benoemen van een racist, of was je daarmee bezig? :) )

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:34

Ik vind alléén een buitenlandse vlag een beetje raar: je bent in Nederland geslaagd, hebt een Nederlands diploma en hebt hier dus ook op school gezeten. Maar daar lig ik verder niet wakker van, het wekt bij mij alleen wel de indruk dat het mensen zijn die niet graag willen integreren. Maar ergens is dat ook een beetje een vooroordeel.....

Ik heb het echter ook een paar keer gezien dat er twee vlaggen hingen (één combo was bvb Spaans en Nederlands), daar hoor je mij niet over klagen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:35

pniekepnak schreef:

Als jij gaat lopen zeuren over de inhoud van andermans post lijkt me dat een goed plan. ;)

Anoniem

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:36

Waarom niet, Tinkelbel? De strekking van haar post was IMO duidelijk anders dan de strekking van de post waar zij het over had..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:36

Tinkelbell schreef:
pniekepnak schreef:

Als jij gaat lopen zeuren over de inhoud van andermans post lijkt me dat een goed plan. ;)

pniekepnak schreef:
WildWings schreef:

Dank. Dat dus. :)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:37

Princess_ schreef:
Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter :P

Ja inderdaad, vergelijk het eens met jezelf. Wanneer jij, TS of ik of wie dan ook, in het buiten land zou wonen dan hang je waarschijnlijk ook je eigen vlag op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:38

WildWings schreef:
Waarom niet, Tinkelbel? De strekking van haar post was IMO duidelijk anders dan de strekking van de post waar zij het over had..

De pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet? Ik weet niet hoor, heb blijkbaar een totaal andere visie dan jij. Heb verder geen zin in een discussie.

KiWiKo

xNursiex schreef:
Twee pagina´s terug lezen en nog steeds roept kiwiko voornamelijk dat iemand een racist noemen strafbaar is. Wat een toevoeging!
Bravo kiwiko!
En zelfs geen re-post op mijn uitleg over het vergelijken met het wel of niet nemen van een hond, maar onzinnige opmerkingen erover maken kan wel. Ik snap echt niet waarom er bokkers zijn die zoveel respect voor je lijken te hebben. Maar dat is even offtopic.

lief ik verwijs je terug naar de site van het CBS...........

en daarnaast mijn eigen mening dat een derde generatie meer Nederlander zou moeten zijn of zich althans dat zou moeten voelen dan zijn opa of oma dat hadden moeten voelen........

geboren en getogen in Nederland.......... misschien een keer of 4 in geboorteland geweest van oma en ops........... ja, je binding is echt enorm.......... echt,,,,,, je roots liggen daar...... en je kan niet zonder dat land.........

maar wel de rechten willen van Nederland :)

Ben je nou Nederlander als derde generatie of ben je het nou niet?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-06-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Als ik de startpost niet gelezen had dan zou ik denken dat dit topic heel ergens anders over gaat.... Ontopic misschien....? :=

DeadxStar

GamblersCup schreef:
DeadxStar schreef:
En jij gaat serieus een vlag van Iron Maiden vergelijken met een vlag van een ander land?

Nee, het feit dat ik ook géén NL vlag opgehangen heb maar een andere soort vlag.

DeadxStar schreef:
En hoezo racisten? Lekker makkelijk, iemand gelijk een racist noemen die alleen z'n mening maar uit.

Voel je je aangesproken? Hm, ja, mag ook wel inderdaad.

Ik voel me in dit topic niet thuis, er zijn hier een paar smerige rascisten en ze hebben nog een niveautje "flink onder het gemiddelde" ook... ik ga er vandoor!

Of ik me nou aangesproken voel of niet, het gaat erom dat het nergens op slaat wat je zei.
Noem mij een racist of niet, het interesseert me echt geen reet :)
Ik heb nou eenmaal een eigen duidelijke mening, en die veranderd niemand.

Dat jij daar nou niet tegen kan is niet mijn probleem.

Met Turken heb ik geen problemen, meerendeel daarvan werkt etc.
Marokkanen daarintegen.. minder. En nee ik bedoel ze dus niet allemaal.
Er zitten ook goede tussen die zich wel aangepast hebben. Maar laat derest het nou net verzieken voor hun, en dat is jammer.
Gewoon alle rotte appels het land uit (en nee, dan heb ik het niet alleen over Marokkanen. Maar over alle culturen hier, dus ook de rotte appels onder de Nederlanders), en problem solved.

En idd, gamblerscup zei dat en niet christel. Scroll maar even terug ;)

Maargoed, dit is toch een eindeloze discussie, waar nooit iedereen het met elkaar eens zal zijn.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:41

WildWings schreef:
christel1857 schreef:

Ik wil de tweede link best bekijken, maar je moet niet doen alsof ik die bewust niet bekeken heb.. aangezien je heb er achteraf hebt ingezet met Edit.. ja, toen had ik al gereageerd he? Ik kan niet iets lezen wat er nog niet staat, kom zeg :+

Maargoed, jammer dat je geen uitgebereid antwoord wilt geven, dan valt er weinig te discussieren eigenlijk. Overigens, er staat ook in die link dat het vieren van verjaardagen Nederlandse traditie is. Veel Jehova's doen dat ook niet.. distancieren die zich dan ook van de Nederlanse cultuur? Is dat dan ook jammer?

Overigens lijkt punt 1 van de Nederlandse cultuur mij om in fatsoenlijk Nederlands te praten/typen. Dat er altijd foutjes in kunnen sluipen a la, maar ik zie hier dingen waarvan ik denk.. doen mensen uberhaupt wel hun best := ?

Vraag over jehova's: Ja die distantiëren zich ook (dus geen distancieren sister ;) )
Ik zeg dat ik niet een uitgebreid (dus niet uitgebereid) antwoord wil geven, om vervolgens afgerekend te worden op het feit dat ik genoodzaakt ben om te generaliseren. Aangezien je vraag een generalisatie van mijn kant suggereert weiger ik daar antwoord op te geven. Ik zit al iets langer op bokt dan dit topic en ik weet waar mijn antwoord toe leidt.
EDIT van vorige post heb ik ver voor jouw reactie gedaan, maar je kunt er overheen hebben gelezen. Maakt mij niet uit, ik wijs je er nu toch op, niet dat het verschil maakt voor jouw mening waarschijnlijk.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:42

Ik heb getemd, weet niet of het al helemaal nodig is. Maar dit gaat de verkeerde kant op.

En voor kiwiko: mijn post was niet te beantwoorden met cbs. En zoals eerder gezegd: dat is GEEN bron vermelden, dat is
gewoon een linkje geven.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:42

Tinkelbell schreef:
WildWings schreef:

De pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet? Ik weet niet hoor, heb blijkbaar een totaal andere visie dan jij. Heb verder geen zin in een discussie.

Ach kom op, je moet wel het één van het ander kunnen scheiden hoor. KiWiKo plaatst al pagina's lang berichten waarin ze reacties plaatst op andere mensen, maar dan totaal niet op de inhoud van hun bericht in gaat. Ik plaats een smiley waarin ik reageer op een bericht van Lieveli, die precies zegt hoe ik op haar reactie reageer. Ik ga dus wél op de inhoud van het bericht waar ik op reageer in.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:43

delfa schreef:
Princess_ schreef:
Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter :P

Ja inderdaad, vergelijk het eens met jezelf. Wanneer jij, TS of ik of wie dan ook, in het buiten land zou wonen dan hang je waarschijnlijk ook je eigen vlag op :)

Nou dat zou ik persoonlijk dus niet doen. Wie is er hier nou eigenlijk asociaal ?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:45

Angelita schreef:
Ik vind alléén een buitenlandse vlag een beetje raar: je bent in Nederland geslaagd, hebt een Nederlands diploma en hebt hier dus ook op school gezeten. Maar daar lig ik verder niet wakker van, het wekt bij mij alleen wel de indruk dat het mensen zijn die niet graag willen integreren. Maar ergens is dat ook een beetje een vooroordeel.....

Ik heb het echter ook een paar keer gezien dat er twee vlaggen hingen (één combo was bvb Spaans en Nederlands), daar hoor je mij niet over klagen. :)

Een combi zou ik ook geen probleem mee hebben. Dat is eigenlijk nog wel de beste oplossing! Angelita, wat ben je toch brilliant zo nu en dan :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:46

christel1857 schreef:
Angelita schreef:

Een combi zou ik ook geen probleem mee hebben. Dat is eigenlijk nog wel de beste oplossing! Angelita, wat ben je toch brilliant zo nu en dan :D

Whaha die optie heb ik een hele hoop pagina's geleden al gegeven... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:47

Ik vind het ook maar raar, hoor. Ik heb dan inderdaad zoiets van hé, we leven hier in Nederland..