Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:38

listiglistje schreef:
bnb schreef:
Maar de PVV vindt bv ook dat de nerstenfokkerij gewoon moet kunnen (economisch belang) en dat vindt ik nou het toppunt van dierenmishandeling tbv decadentie...

Beter het partijprogramma lezen en dit topic voor je een kortzichtig oordeel trekt ;-)

Het is al eerder voorbijgekomen dat hij staat voor LEGALISERING van de nertsenfokkerij, zodoende heb je toezicht
en controle en verdwijnt de nertsenfokkerij niet in de illegaliteit met alle wantoestanden van dien!

Ik kan dit initiatief alleen maar toejuichen...dit voorkomt juist onnodig dierenleed en wanpraktijken.

PVV is juist heel erg VOOR de dieren :j

Jammer dat je alleen de rest van de zooi erbij krijgt. :+

Ik weet het nog steeds niet, sowieso links. Ik heb nooit wat gehad met de VVD en dat soort partijen en over de PVV gaan we het maar niet hebben. Ik denk dat het GroenLinks of de SP wordt maar ik heb me er nog niet goed genoeg in verdiept... ik vind het echt lastig. :=
Uit de stemwijzer kwam bij mij
1 PvdD (wat ik dus echt niet van plan was, het is een leuk idee maar verder vind ik het zo'n onzinpartij)
2 SP
3 PvdA
4 GroenLinks

Het wordt sowieso niks christelijks want daar heb ik ook al helemaal niks mee op. Ik zie het wel, eerst me maar eens wat beter inlezen...

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:01

'1 PvdD (wat ik dus echt niet van plan was, het is een leuk idee maar verder vind ik het zo'n onzinpartij)'

Waarom vindt jij de PvdD een onzinpartij? Heb je hun programma gelezen?

Anoniem

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:05

SP of Groenlinks, hoewel die ook wel een paar punten hebben waar ik het niet mee eens ben.. kan me toch het meest vinden in hun punten, moet nog even kijken welke het uiteindelijk wordt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:14

bnb schreef:
'1 PvdD (wat ik dus echt niet van plan was, het is een leuk idee maar verder vind ik het zo'n onzinpartij)'

Ik vind hun punten echt heel goed, daar niet van, maar ik heb liever een partij voor mensen dan een partij voor dieren. :+ Ik zou ook graag andere punten willen zien. Er zijn ook andere partijen die dit combineren.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:28

Bij mij kwamen uit 2 stemwijzers op 1: SP en PVV. Ik dacht zelf dat ik het dichtste bij de D66 zou zitten, maar die stonden nu bijna onderaan. :+
Uit allebei kwam wel de PvdA als 2e/3e.

Van de week ga ik de partijprogramma's lezen en dan maak ik een keuze.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:48

Fiffill schreef:
bnb schreef:

Ik vind hun punten echt heel goed, daar niet van, maar ik heb liever een partij voor mensen dan een partij voor dieren. :+ Ik zou ook graag andere punten willen zien. Er zijn ook andere partijen die dit combineren.

Er zijn al zoveel partijen voor mensen, en wat hebben die er vanaf gebracht????
Het werd eens hoog tijd dat er een partij kwam die opkomt voor de rechten van dieren, ipv altijd maar weer de economie voorop ten koste van alles, en nogmaals wat is er van al hun prachtige beloften ooit waar gemaakt? Het is nog nooit zo slecht gegaan met het land, de economie, en de bevolking, armoede alom!!
Geef mij dan maar eens een ander geluid!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:49

Ehm, ik vind dat je nu wel een beetje overdrijft. :+ "Armoede alom"... wij hebben het in Nederland hartstikke goed. :=
Dat van de economie is wereldwijd te merken en wij hebben er nog vrij weinig van meegekregen. Nee, dat slaat nergens op.

Maar ik heb m'n antwoord gegeven, ik ga niet op de PvdD stemmen. Het is goed als een partij aandacht aan het milieu en de dieren besteed, maar niet alles draait alleen maar daar om.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 10:51

Iedereen zn eigen keuze toch.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:53

Weet jij wel hoeveel mensen er in landje onder de armoedegrens leven?? De voedselbanken vieren hoogtij, de ziektekostenpremies rijzen de pan uit, deze mensen kunnen dat nooit betalen en zijn dus onverzekerd, ik werk in een ziekenhuis en maak het dagelijks!! mee. De rijken worden rijker en de armen worden armer!!
Zo goed is het in Nederland allang niet meer!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:54

Het kan altijd beter, maar ik vind toch dat je zwaar overdrijft. Ik woon nog altijd liever hier dan in bepaalde delen van Afrika. ;)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:55

saffire schreef:
Iedereen zn eigen keuze toch.

Tuurlijk dat zonder twijfel maar men mag toch zijn politieke keuze wel onderbouwen? ;)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:56

Fiffill schreef:
Het kan altijd beter, maar ik vind toch dat je zwaar overdrijft. Ik woon nog altijd liever hier dan in bepaalde delen van Afrika. ;)

Ja duhh :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:59

Ach, iedereen zijn ding. Mijn stem zullen ze niet krijgen, al ga ik wel links stemmen. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:01

Ingmar_ schreef:
Shadow0: Ik heb het wat geprobeerd uit te leggen hieboven. Ik heb het in mijn post nogal krom omschreven. Ik wil absoluut niet dat de politiek in Nederland keihard op z'n bek gaat. Nogmaals, ik heb het raar geformuleerd en ik probeer het wat bij te trekken door deze post.

Thanks voor je reactie :j Veel duidelijker zo! En hier kan ik het zeker mee eens zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:02

bnb schreef:
Weet jij wel hoeveel mensen er in landje onder de armoedegrens leven?? De voedselbanken vieren hoogtij, de ziektekostenpremies rijzen de pan uit, deze mensen kunnen dat nooit betalen en zijn dus onverzekerd, ik werk in een ziekenhuis en maak het dagelijks!! mee. De rijken worden rijker en de armen worden armer!!
Zo goed is het in Nederland allang niet meer!

Maar ik weet zeker dat deze onverzekerde mensen TOCH geholpen worden ;-) zeg eens eerlijk....

Ik vind dit erg onterecht :( alleen spoedeisende hulp zou mogen , de rest moeten ze weigeren.....
In 2009 waren er 152.000 onverzekerden en 318.000 wanbetalers, wij als maatschappij moeten daar toch voor opdraaien!
http://www.medischondernemen.nl/Redacti ... alers.html
Eerst werd een groot gedeelte rechtstreeks van je salaris of uitkering ingehouden, een klein bedrag moest je zelf bijbetalen.
Veel beter systeem mi, dan voorkom je dit soort praktijken en volgens mij scheelt het ook nog in de portemonee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:04

Dus jij hebt liever dat de mensen die weinig geld hebben op de stoep van het ziekenhuis liggen te creperen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:04

bnb schreef:

Ik heb in elk geval gezien wat ze de afgelopen jaren gedaan hebben - en een partij die kamervragen stelt over een ronde vissekom gaat in mijn ogen niet erg zorgvuldig met gemeenschapsgeld om (al die uren van al die mensen worden immers betaald en niet besteed aan andere dingen).
Wat dat betreft is het een soort uberpennypartij die politiek gaat: ze vinden van alles sielugh, maar missen de vaardigheid om prioriteiten te stellen en een goed beleid te verzinnen dat ook op langere termijn en structureel voor beter dierenwelzijn zorgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:07

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:09

Ffortuna schreef:
Dus jij hebt liever dat de mensen die weinig geld hebben op de stoep van het ziekenhuis liggen te creperen?

Als je mijn post eens leest ;)

Citaat:
alleen spoedeisende hulp zou mogen , de rest moeten ze weigeren.....

Ik en de rest van de Nederlanders moeten ook betalen, dus ja iedereen MOET betalen!!!!
Dat was voorheen (voor het nieuwe zorgstelsel) ook het geval, alleen toen werd het rechtstreeks ingehouden van je salaris of uitkering...
Ik vind het dus niet meer als normaal dat iedereen er aan mee betaald :Y)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 31-05-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:10

Winders :j
Ben het met de meeste punten op hun programma eens, al brengt hij het wel wat apart :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:11

Ik vind de vragen bij stemwijzer soms wel raar gesteld hoor.
Maar goed, ik kwam uit op de PVV, daarna Trots op Nederland, CDA en VVD....
D66 staat helemaal onderaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:37

Ik weet het niet :\

Vorige keer heb ik VVD gestemd, maar die vind ik nu niet echt een goed partijprogramma hebben. Ik ben zelf niet echt links georiënteerd, maar beide stemwijzers die ik heb gedaan kwamen op D66/Groenlinks/PVDA/SP uit _O-

PVV ga ik hoe dan ook niet stemmen. Sommige punten van Wilders zijn heus niet zo gek, maar de manier waarop het gebracht wordt.. Prima dat hij er is, Nederland heeft mensen nodig die heilige huisjes omver schoppen. Maar hij moet níet gaan regeren.
Zelfde met de PvdD. Prima dat er een partij is die meer aandacht vraagt voor dierenwelzijn. Maar je kunt ook te ver gaan. Goede oppositiepartij om bepaalde wanstanden aan het licht te brengen, maar regeren? :n

Christelijke partijen worden het ook niet. Ik ben groot voorstander van kerk en staat gescheiden, en sommige punten.. :x

Groenlinks heeft goede punten, maar als ik iemand niet uit kan staan dan is het Femke Halsema wel. Nou weet ik ook wel dat ik niet op haar stem, maar op de partij, maar het één is wel met het ander verbonden.

Gelukkig heb ik nog even :)) en ik ga me dus nog meer verdiepen in de programma's van partijen die onder het kopje 'misschien' vallen.
Lastig hoor, dat stemmen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:30

Tallie1979 schreef:
Om dezelfde reden dat de groen links stemmers niet op de PVV gaqan stemmen: Iets houd ze tegen. :)

Ja snap ik, maar wat :P
Hoor het wel vaker, maar nooit iets concreets zegmaar, meer onderbuikgevoel
Terwijl je bij andere partijen toch vaak wel concrete argumenten hoort, als "kerk en staat gescheiden", "te veel voor de rijken" etc. :)
Ik heb het idee dat GroenLinks nogal te kampen heeft met een slecht imago dat gebaseerd is op vroegah en dat vind ik jammer.
Want ondertussen is het een vrij efficiënte partij geworden die echt niet terugschrikt van het aanpakken van problemen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 14:14

Iedereen heeft een ander standpunt , we zijn allemaal verschillend net zoals de partijen
Maar stemmen ga ik wel.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:31

Ik hoor veel mensen in dit topic over de stemwijzer, maar realiseer je wel dat de stemwijzer niet helemaal juist is. Er staan veelal verkeerd geformuleerde stellingen in of stellingen waar niet iedere partij een standpunt over inneemt. Er is ook al flink wat kritiek over geuit in de media.