Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:45

Bokker88 ja dat geloof ik. Door een goed leven te leiden ook zonder het geloof in God denk ik dat je in de hemel kunt komen.

Ik denk niet dat God je terug stuurt als je wel een goed leven hebt geleid en niet in hem geloofd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:46

Citaat:
Je hebt inderdaad een vrije wil gekregen van God. Ik geloof niet dat homoseksualiteit een keuze is. Volgens mij wordt je daar mee geboren. Je hebt wel een keuze of je daar iets mee gaat doen of niet. Zo hadden wij een man in de gemeente die homo was. Hij hield ontzettend veel van Jezus en heeft dus gekozen voor een leven zonder vriend. Daarin heb je dan dus wel de keuze.

Om even te reageren op het homo-zijn;
ik ken een man die homo is, een relatie heeft met een man, maar..... preekt voor de kerk, mensen mag trouwen en rouwdiensten doet.
Hij is een graag gezien man in kerken door heel Nederland (een enkele keer zelfs in het buitenland) en het homo-zijn staat hem daarbij niet in de weg.
Deze man is begin 60 en is absoluut een van de meest bijzonderen en inspirerende mensen die ik ooit ontmoet heb.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:47

Heino schreef:
Maar als God mensen gemaakt heeft, waarom maakt hij ze dan zo dat ze ongelukkig zullen zijn? (in het geval van de homoseksueel die geen partner kan/mag hebben). Of is dat een beproeving? Waarom wordt de een dan zwaarder op de proef gesteld dan de ander?

Die man was niet ongelukkig, geloof mij! ;) Die man was vreselijk blij omdat hij die keuze had gemaakt en daar blij mee was. En ja, hij had vast ook zo z'n moeilijke momenten maar dat heeft iedereen toch? ;)

Het zou ook best een beproeving kunnen zijn, er staat nergens dat als je met God leeft dat je dan een makkelijk leven zult hebben.
Waarom sommige zwaarder beproeft worden.. Ik heb werkelijk geen idee!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:47

Miepie1980 schreef:
Nee, niets moet natuurlijk.

Ik geloof dat ik dit ook al eerder in het topic heb gepost.

Maar voor mij is er een hemel waar je naar toe gaat als je een goed leven hebt geleid (dus geen moord/bedrog/stelen enz).
Ik geloof dat God een God van liefde is voor alle mensen dus ook voor de mensen die hem niet kennen. Dus daardoor geloof ik ook dat hij de mensen die niet in hem geloven op zal nemen in de hemel.
De hel is bangmakerij vind ik. Als je sterft en niet in de hemel komt zal je ziel ergens zweven tussen hemel en aarde. Een soort tussenruimte zeg maar.

(hoop dat het duidelijk is)

Nieuwsgierig:
Baseer jij je geloof ook op de Bijbel?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:48

Goof schreef:
ik ken een man die homo is, een relatie heeft met een man, maar..... preekt voor de kerk, mensen mag trouwen en rouwdiensten doet.
Hij is een graag gezien man in kerken door heel Nederland (een enkele keer zelfs in het buitenland) en het homo-zijn staat hem daarbij niet in de weg.
Deze man is begin 60 en is absoluut een van de meest bijzonderen en inspirerende mensen die ik ooit ontmoet heb.

Nou, dat kan toch ook! :D Helemaal prima! Als die man zich daar goed bij voelt en denkt dat hij het juiste doet moet hij dat toch lekker doen? Naar mijn weten staat er nergens in de Bijbel dat je niet met een man mag trouwen (weet ik niet helemaal zeker)
De man uit onze gemeente koos ervoor om geen vriend te nemen en de man die jij noemt wel. Prima toch? :)

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:49

[/quote]

Maar geloof je dan dat je door een goed leven te leiden de hemel kan verdienen?

Ik denk dat het er vooral om gaat dat je Jezus accepteerd als je verlosser en vergeving vraagt voor je zonden.
Als je beseft wat voor offer God heeft gebracht voor die vergeving is het een logisch gevolg dat je probeert te leven zoals God dat wil, maar ik denk dat het niet afhangt van de goede dingen die je in het leven doet of je in de hemel komt[/quote]

Ja, dat geloof ik![/quote]

Dan denk ik dat daar een verschil zit tussen ons, ik vind het namelijk ook geruststellend (dat ik geloof dat) dat niet kan,
dan zou je je hele leven op je tenen moeten lopen en als je iets verkeerd doet al bang moeten worden of je nog wel in de hemel mag komen.

Weet je trouwens ook dat dit het grote verschil tussen het christelijk geloof en alle andere religies is? het niet zelf hoeven verdienen maar het krijgen uit genade? (en oh wat is dat moeilijk eigenlijk voor alle mensen we willen het zo graag zelf voor elkaar krijgen)

Ik zeg dit niet om iets op te dringen trouwens maar om mijn geloof uit te leggen dit is namelijk wel iets heel belangrijks in mijn (persoonlijke) geloof

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:50

Hannah_Menno schreef:
Die man was niet ongelukkig, geloof mij! ;) Die man was vreselijk blij omdat hij die keuze had gemaakt en daar blij mee was. En ja, hij had vast ook zo z'n moeilijke momenten maar dat heeft iedereen toch? ;)

Maar liefde wordt toch juist zo ontzettend belangrijk gevonden? Ook als in liefdespartner? Lijkt me sterk dat je dan werkelijk gelukkig kan zijn als je zo beperkt wordt in je jezelf zijn. Is natuurlijk ook wel weer een kwestie van prioriteiten leggen denk ik, maar je volledige geluk wordt toch bewust door God in de weg gestaan.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:51

Miepie1980 schreef:
Bokker88 ja dat geloof ik. Door een goed leven te leiden ook zonder het geloof in God denk ik dat je in de hemel kunt komen.

Ik denk niet dat God je terug stuurt als je wel een goed leven hebt geleid en niet in hem geloofd.

Maar waarom zou je na je dood wel bij God willen horen als je dat tijdens je leven niet hebt gewild?

Ik vind het ook wel moeilijk allemaal en het zou best kunnen dat je gelijk heeft, dat weet God alleen en kunnen wij niet over oordelen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:52

Heino schreef:
Maar liefde wordt toch juist zo ontzettend belangrijk gevonden? Ook als in liefdespartner? Lijkt me sterk dat je dan werkelijk gelukkig kan zijn als je zo beperkt wordt in je jezelf zijn. Is natuurlijk ook wel weer een kwestie van prioriteiten leggen denk ik, maar je volledige geluk wordt toch bewust door God in de weg gestaan.

Hij vond zijn liefde in Jezus. Er zijn toch ook heel veel mensen (christen of niet) die niet getrouwd zijn? Die zijn misschien helemaal niet ongelukkig.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:53

Hannah_Menno schreef:
Ik vindt het ook naar.. Je moet je als Christen helemaal verantwoorden. Dat mensen vragen hebben begrijp ik maar in dit topic heb ik al een hele hoop nare reacties gezien.. Waar is het respect voor de medemens? Je kwetst hier nl écht andere mensen mee.

Het grappige is, mensen vliegen alleen maar bovenop het Christelijke geloof. Als je Jood ben of moslim of boeddhist of whatever vind iedereen dat oke en normaal.. Maar Christenen zijn blijkbaar toch een ander verhaal..

Zou er dan toch een kern van waarheid inzitten? :D Waarom is de Bijbel in zoveel landen verboden? Er staan geen slechte dingen in..
Is hij verboden omdat er toch een waarheid inzit?

Dit bevestigd maar weer dat het het ware geloof is en ik ben blij dat ik daar deel van uit mag maken! :D

Wat heeft jouw argument met de waarheid te maken? Ik snap het niet helemaal, leg uit ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:55

bokker88 schreef:
Miepie1980 schreef:

Maar waarom zou je na je dood wel bij God willen horen als je dat tijdens je leven niet hebt gewild?

Ik vind het ook wel moeilijk allemaal en het zou best kunnen dat je gelijk heeft, dat weet God alleen en kunnen wij niet over oordelen.

Ik wil helemaal niet bij god horen, en ook niet bij satan, of allah, of ganesh, of boedhha, of wie dan ook. Als ik dood ga wil ik gewoon dood zijn, en ik hoef helemaal niet een onsterfelijk leven in de hemel. Laat mij maar gewoon verdwijnen, en een andere baby geboren laten worden ergens op de wereld zodat de cirkel van het leven weer rond is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:55

Hannah_Menno schreef:
Hij vond zijn liefde in Jezus. Er zijn toch ook heel veel mensen (christen of niet) die niet getrouwd zijn? Die zijn misschien helemaal niet ongelukkig.

Dat snap ik, maar hij kan niet volledig zichzelf zijn. Omdat zijn volledige ik (incl. mogelijke partner) niet geaccepteerd wordt. Mensen die niet getrouwd zijn hebben een keuze (op de lelijke mensen na :+ nee hoor, grapje) maar deze man niet. Niet wat betreft het kiezen voor een partner.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:56

Hannah_Menno schreef:
Goof schreef:

Nou, dat kan toch ook! :D Helemaal prima! Als die man zich daar goed bij voelt en denkt dat hij het juiste doet moet hij dat toch lekker doen? Naar mijn weten staat er nergens in de Bijbel dat je niet met een man mag trouwen (weet ik niet helemaal zeker)
De man uit onze gemeente koos ervoor om geen vriend te nemen en de man die jij noemt wel. Prima toch? :)

Maar vrouwen worden nog steeds geweigerd als priester ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:57

Goof schreef:
Hannah_Menno schreef:
Het grappige is, mensen vliegen alleen maar bovenop het Christelijke geloof. Als je Jood ben of moslim of boeddhist of whatever vind iedereen dat oke en normaal.. Maar Christenen zijn blijkbaar toch een ander verhaal..

Dit bevestigd maar weer dat het het ware geloof is en ik ben blij dat ik daar deel van uit mag maken! :D

Het "ware" geloof??
En die joden en moslims dan waarover je het hierboven hebt? Die geloven in "onwaarheden"?

Even mijn bovenstaande vraag herhalen ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:58

christel1857 schreef:
Wat heeft jouw argument met de waarheid te maken? Ik snap het niet helemaal, leg uit ;)

Misschien ook een beetje vaag uitgelegd! :+

Nergens in de wereld (naar wat ik weet) is de Koran verboden..
Niemand vindt het vreemd als je een Boeddha in de tuin hebt staan..
Niemand vindt het vreemd als je aan yoga doet..
Niemand vindt het vreemd als je.... etc etc.

Maar.. De Bijbel is in sommige landen wel verboden
Het Christendom is wel verboden
In sommige landen mag je als Christenen niet samen komen
Wordt je gemarteld als je Christen bent..

Waarom? Wat is er nou zo vreselijk slecht aan het Christelijke geloof? Ook al zou ik niet Christen zijn dan nog zou ik het Christelijke geloof het meest 'vriendelijke' geloof noemen omdat wij niets hoeven te doen.. We krijgen alles uit genade.

Dus WAAROM worden Christenen vervolgd, waarom is de Bijbel verboden waarom?

Omdat die regeringen bang zijn dat de waarheid aan het licht zou komen..?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:59

Goof schreef:
Even mijn bovenstaande vraag herhalen ;)

Ik heb hem al beantwoord moet je even teruglezen!
:P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:00

_Ella_ schreef:
Miepie1980 schreef:
Nee, niets moet natuurlijk.

Ik geloof dat ik dit ook al eerder in het topic heb gepost.

Maar voor mij is er een hemel waar je naar toe gaat als je een goed leven hebt geleid (dus geen moord/bedrog/stelen enz).
Ik geloof dat God een God van liefde is voor alle mensen dus ook voor de mensen die hem niet kennen. Dus daardoor geloof ik ook dat hij de mensen die niet in hem geloven op zal nemen in de hemel.
De hel is bangmakerij vind ik. Als je sterft en niet in de hemel komt zal je ziel ergens zweven tussen hemel en aarde. Een soort tussenruimte zeg maar.

(hoop dat het duidelijk is)

Nieuwsgierig:
Baseer jij je geloof ook op de Bijbel?

Je kan ook naar de hemel als je gemoord hebt en bedrogen hebt en gestolen hebt.
Mits je je bekeerd hebt tot het geloof.

Jezus is gestorven voor AL onze zonden. Op het moment dat jij dit gelooft en naleeft, leef je onder de genade van God (Jezus heeft immers al je zonden op zich genomen) en kom je zeker weten in de Hemel.

Wow mensen, het is echt niet te beschrijven wat het doet als je een relatie hebt opgebouwd met God en Jezus!

Ik kan het iedereen aanraden!

Weet je, ik las hier over al die ellende in dit topic, oorlog en verdriet, sterfgevallen, enzovoorts.

IK GELOOF EN WEET dat dat niet Gods wil is. Maar God heeft de mensen een vrije wil gegeven. En de duivel weet daar handig gebruik van te maken....

IK GELOOF dat alle ellende in de wereld veroorzaakt wordt door het kwaad himself.

IK GELOOF ook dat mijn God groter is dan alle kwaad en ellende en dat ik door HEM in staat ben om kwaad en ellende uit mijn stukje wereld weg te nemen.

En natuurlijk ben ik een mens van vlees en bloed en maak ik fouten, maar ook dan zal mijn God alles ten goede keren als ik het maar zelf weet en belijdt dat ik fout zat.

En ik heb een normaal leven hoor, ik ga uit, doe leuke dingen, eet alles, strijk op zondag, kijk tv, was zelfs de auto op zondag, ga niet elke week naar de kerk al zou ik dat wel willen, kan lachen en lol hebben, luister naar muziek, ga naar concerten..... en het verschil is dat ik NOOIT alleen ben!

Uit mijn profiel:

NIETS IS ONMOGELIJK!

Niets is onmogelijk bij onze God. De dokter zegt misschien dat je geen kinderen
kunt krijgen, maar zou voor de Here iets te wonderlijk zijn? Als een vrouw van
90 een kind kan krijgen van een man van 100, dan is niets onmogelijk bij onze
God (Gen.18:14). "Water kan niet rechtop staan", zegt de wetenschap, maar God liet het water van de Rode Zee als een muur rechtop staan (Genesis 14:22). Hij
liet brood (Ex. 16:31) uit de hemel vallen en water uit de rots stromen (Num.
20:8). Hij liet de zon een dag lang stilstaan aan de hemel (Jozua 10:13) en een
ezelin spreken (Num. 22:28). "Op is op!" zeggen de mensen, maar het meel in de
pot raakte niet op en de olie in de kruik bleef maar stromen (1 Kon. 17:16).
"Onmogelijk!" zegt men, maar niet voor onze God. Bij God is er altijd genoeg,
want alles is mogelijk bij Hem. Hij sloot de muil van de hongerige leeuwen, die
Daniel wilden verslinden en geen vuur is te heet voor Hem. De mannen die het
vuur opstookten, stierven door de hitte, maar Daniels vrienden raakten alleen
hun boeien kwijt in die vurige oven. Er zat zelfs geen schroeilucht aan hun
kleren, want alle dingen zijn mogelijk bij God.

"Onmogelijk", zeggen de ongelovigen, maar niets is onmogelijk voor onze God. Hij
veranderde water in wijn (Joh. 4:46) en Hij gaf duizenden mensen te eten met het
lunchpakketje van een kleine jongen (Lukas 9:13). Hij liep over het water en
maakte dat Petrus met hem over het water liep, want er zijn geen grenzen aan
Jezus’ macht, voor elk die wonderen van Hem verwacht. Hij deed de storm stillen
en zorgde voor een enorme vangst na een vruchteloze nacht van vissen. Maar nog
geweldiger is wat Hij voor de mensen deed. Hij deed de dove horen, de blinden
zien, de lamme lopen en de kreupele huppelen van vreugde. Hij bevrijdde
bezetenen van demonen en vertroostte de bedroefden. De melaatsen werden weer
gezond en Hij wekte ook de doden op. Zijn vriend Lazarus was al drie dagen dood
en zijn lichaam was reeds tot ontbinding over gegaan. Maar Jezus is de
opstanding en het leven en wie in Hem gelooft, zal leven, ook al is hij
gestorven.

Maar God deed al deze wonderen niet, omdat Hij zo nodig Zijn kracht moest tonen.
Wat Hem bovenal dreef, was Zijn liefde voor ons. Diezelfde liefde dreef Hem
uiteindelijk naar het kruis waar Hij Zijn leven voor ons gaf. Niemand begreep
aanvankelijk dat Hij als onschuldige stierf voor onze zonden. Het leek het einde
van een prachtig ‘droom’, maar het was juist het begin van Gods machtige plan.
Want na drie dagen heeft God Hem uit de dood opgewekt en door Zijn opstanding
uit de dood, heeft Hij voor eens en altijd afgerekend met de macht van zonde,
ziekte, satan en dood. Alle macht was Hem nu gegeven en daarna heeft Hij ons
gemachtigd om in Zijn naam dezelfde werken te doen die Hij ook deed. Hij heeft
ons de wereld in gezonden met de opdracht om het Goede Nieuws van Zijn grote
liefde aan alle mensen bekend te maken.

Als bewijs van deze opdracht zal Hij Zijn boodschap, Zijn woord, bevestigen met dezelfde wonderen en tekenen die Hij deed, toen Hij op aarde wandelde. Wij zijn eigenlijk net als de muis die met de olifant over een brug wandelt en dan zegt: "wat stampen we lekker, hé!" Wij mogen nu in Zijn naam dezelfde werken doen, maar het ‘stampen’ heeft eigenlijk niets met ons te maken. Het is het geloof in die machtige en liefdevolle God, die het onmogelijke mogelijk maakt, want zou voor Hem iets te wonderlijk zijn? Wat een voorrecht om deze God te kennen en wat een eer om Hem bekend mogen maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:01

Heino schreef:
Dat snap ik, maar hij kan niet volledig zichzelf zijn. Omdat zijn volledige ik (incl. mogelijke partner) niet geaccepteerd wordt. Mensen die niet getrouwd zijn hebben een keuze (op de lelijke mensen na :+ nee hoor, grapje) maar deze man niet. Niet wat betreft het kiezen voor een partner.

Hij had wel een keuze.. Hij kon kiezen Of;
- een vriend nemen (wat voor zijn gevoel niet het juiste was)
- voor Jezus kiezen

Hij heeft het laatste gedaan. :)

Of hij volledig zichzelf kan zijn.. Ik heb werkelijk geen idee, ik kan niet in die man kijken! :+

Captain

christel1857 schreef:
Maar vrouwen worden nog steeds geweigerd als priester ;)

Ja klopt, ik weet ook niet waarom! :+

Zooist

Hannah_Menno schreef:
christel1857 schreef:

Waarom? Wat is er nou zo vreselijk slecht aan het Christelijke geloof? Ook al zou ik niet Christen zijn dan nog zou ik het Christelijke geloof het meest 'vriendelijke' geloof noemen omdat wij niets hoeven te doen.. We krijgen alles uit genade.

Ook uit mijn profiel:

Het zal wel aan mij liggen……?????

Wanneer iemand een boek leest over Jezus, of wanneer iemand vertelt dat hij
of zij in Jezus gelooft, wordt er altijd op een aparte manier naar die
persoon gekeken. De ene keer vol medelijden, de andere keer boos of de
andere keer wordt je nog net niet voor gek uitgemaakt.

Ik vraag me af waarom dit zo is. Ik denk omdat het over een geloof gaat.
Maar wat is geloven dan eigenlijk precies?
In de Van Dale staat: vast overtuigd zijn dat iets of iemand niet alleen in
de verbeelding, maar ook in het echt bestaat.
Met andere woorden: wanneer je overtuigd bent dat iets of iemand bestaat,
tastbaar of niet tastbaar, dan heb je al geloof.

Dan komt bij mij toch opnieuw de vraag op waarom mensen dan zo raar naar je
kijken als je vertelt dat je in Jezus gelooft of als je bijvoorbeeld in de
metro een boek leest wat gaat over een leven met Jezus of een geloof hebben
in Jezus Christus.

Dat vind ik nou raar.

Niemand kijkt namelijk raar op als je een boek leest over de Dalai Lama.
(de bijbel lezen in de metro, dat is raar)
Niemand kijkt raar op als je reiki doet of laat doen.
(genezing door handoplegging van een gebedsgenezer is raar)
Niemand kijkt raar op als je kaarten trekt en laat lezen.
(bidden voor een situatie en geloven in de oplossing die gecreëerd wordt
door God is raar)
Niemand kijkt raar op als je acupunctuur laat doen.
(bidden om pijnvrij te raken is raar)
Niemand kijkt raar op als je een medium thuis laat komen om een seance te
doen.
(naar een evangelische bijeenkomst gaan en luisteren naar een Christelijk
spreker is raar)

Kijk jij wel eens naar Derek Olgovie?
Kijk jij wel eens naar Char?
Kijk jij wel eens naar het Zesde Zintuig?
Of lees jij hier boeken over?

Niemand, maar dan ook niemand, vindt het raar als je naar deze
televisieprogramma’s kijkt of boeken leest (in de metro) van deze personen.
Hooguit zullen ze je wat “zweverig” vinden.
Een boek lezen over moslims, een boek lezen over Hindoeïsme, een boek lezen
over de Boedisme, een boek lezen over Yin en Yang of een boek lezen over
Jezus?

Denk je nu bij jezelf: “Maar Malene, nu heb je het toch niet over geloof?”

Ik denk het wel en wel om het volgende:
Als je niet in de Dalai Lama gelooft, zal je ook zijn ‘rust’ niet ervaren.
Als je niet in reiki gelooft zal het je ook niet helpen.
Als je niet in de voorspelling van de kaarten gelooft zal de voorspelling
ook niet uitkomen.
Als je niet in accupunctuur gelooft zal het je ook niet pijnvrij maken.

Is de show van Derek Olgovie onzin? Dan geloof je daar dus niet in.
Geloof je dat Char de waarheid spreekt of dat ze aan trucage doet?
Berust “Het zesde zintuig” op waarheid of is het nep en vooraf afgesproken?

Dit zijn allemaal geloofsovertuigingen of geloofsvragen.

Tot slot nog iets waar ik me over verbaas, namelijk het vloeken.
Is jouw wel eens opgevallen dat vloeken zijn alleen gerelateerd aan het
Christelijk geloof?
Ik heb tenminste nog nooit heel hard iemand ALLAH of BOEDHA horen roepen
als hij zijn teen hard stootte tegen de deurpost!

THINK ABOUT IT!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:02

Zooist schreef:
Je kan ook naar de hemel als je gemoord hebt en bedrogen hebt en gestolen hebt.
Mits je je bekeerd hebt tot het geloof.

En natuurlijk ben ik een mens van vlees en bloed en maak ik fouten, maar ook dan zal mijn God alles ten goede keren als ik het maar zelf weet en belijdt dat ik fout zat.

Ik kan me zo voorstellen dat dit volledig verkeerd geïnterpreteerd kan worden en een vrijbrief kan zijn voor de meest slechte daden.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:03

[/quote]

Ik vind het ook wel moeilijk allemaal en het zou best kunnen dat je gelijk heeft, dat weet God alleen en kunnen wij niet over oordelen.[/quote]

Ik wil helemaal niet bij god horen, en ook niet bij satan, of allah, of ganesh, of boedhha, of wie dan ook. Als ik dood ga wil ik gewoon dood zijn, en ik hoef helemaal niet een onsterfelijk leven in de hemel. Laat mij maar gewoon verdwijnen, en een andere baby geboren laten worden ergens op de wereld zodat de cirkel van het leven weer rond is.[/quote]

En in zoverre geeft God je dan wat je wilt, je hoeft dan na je dood niet bij God te horen, en dat is niet wat Hij voor je wil, Hij wil je een volmaakt gelukkig leven geven dicht bij Hem en daarom geeft hij de hele mensheid tijd en kansen om dat te beseffen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:03

Hannah_Menno schreef:
christel1857 schreef:

Wat heeft de regering met christendom te maken? Denk je dat de regering een waarheid kent die ze niet naar buiten willen laten komen? Of misschien is de regering wel zwaar onder invloed van een andere religie, wat alweer een goed argument zou zijn waarom religie niet ten goede komt van de mensheid.
Overigens vind ik boeddhisme (zoals je zelf in je voorbeeld ook al aankaart) een véééééééééél vriendelijkere geloofsovertuiging dan het christendom met onze heksenverbranding, kruistochten en homo-haat, sorry ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:04

Zooist schreef:
Het zal wel aan mij liggen……?????

Wanneer iemand een boek leest over Jezus, of wanneer iemand vertelt dat hij
of zij in Jezus gelooft, wordt er altijd op een aparte manier naar die
persoon gekeken. De ene keer vol medelijden, de andere keer boos of de
andere keer wordt je nog net niet voor gek uitgemaakt.

Ik vraag me af waarom dit zo is. Ik denk omdat het over een geloof gaat.
Maar wat is geloven dan eigenlijk precies?
In de Van Dale staat: vast overtuigd zijn dat iets of iemand niet alleen in
de verbeelding, maar ook in het echt bestaat.
Met andere woorden: wanneer je overtuigd bent dat iets of iemand bestaat,
tastbaar of niet tastbaar, dan heb je al geloof.

Dan komt bij mij toch opnieuw de vraag op waarom mensen dan zo raar naar je
kijken als je vertelt dat je in Jezus gelooft of als je bijvoorbeeld in de
metro een boek leest wat gaat over een leven met Jezus of een geloof hebben
in Jezus Christus.

Dat vind ik nou raar.

Niemand kijkt namelijk raar op als je een boek leest over de Dalai Lama.
(de bijbel lezen in de metro, dat is raar)
Niemand kijkt raar op als je reiki doet of laat doen.
(genezing door handoplegging van een gebedsgenezer is raar)
Niemand kijkt raar op als je kaarten trekt en laat lezen.
(bidden voor een situatie en geloven in de oplossing die gecreëerd wordt
door God is raar)
Niemand kijkt raar op als je acupunctuur laat doen.
(bidden om pijnvrij te raken is raar)
Niemand kijkt raar op als je een medium thuis laat komen om een seance te
doen.
(naar een evangelische bijeenkomst gaan en luisteren naar een Christelijk
spreker is raar)

Kijk jij wel eens naar Derek Olgovie?
Kijk jij wel eens naar Char?
Kijk jij wel eens naar het Zesde Zintuig?
Of lees jij hier boeken over?

Niemand, maar dan ook niemand, vindt het raar als je naar deze
televisieprogramma’s kijkt of boeken leest (in de metro) van deze personen.
Hooguit zullen ze je wat “zweverig” vinden.
Een boek lezen over moslims, een boek lezen over Hindoeïsme, een boek lezen
over de Boedisme, een boek lezen over Yin en Yang of een boek lezen over
Jezus?

Denk je nu bij jezelf: “Maar Malene, nu heb je het toch niet over geloof?”

Ik denk het wel en wel om het volgende:
Als je niet in de Dalai Lama gelooft, zal je ook zijn ‘rust’ niet ervaren.
Als je niet in reiki gelooft zal het je ook niet helpen.
Als je niet in de voorspelling van de kaarten gelooft zal de voorspelling
ook niet uitkomen.
Als je niet in accupunctuur gelooft zal het je ook niet pijnvrij maken.

Is de show van Derek Olgovie onzin? Dan geloof je daar dus niet in.
Geloof je dat Char de waarheid spreekt of dat ze aan trucage doet?
Berust “Het zesde zintuig” op waarheid of is het nep en vooraf afgesproken?

Dit zijn allemaal geloofsovertuigingen of geloofsvragen.

Tot slot nog iets waar ik me over verbaas, namelijk het vloeken.
Is jouw wel eens opgevallen dat vloeken zijn alleen gerelateerd aan het
Christelijk geloof?
Ik heb tenminste nog nooit heel hard iemand ALLAH of BOEDHA horen roepen
als hij zijn teen hard stootte tegen de deurpost!

THINK ABOUT IT!

DIE ZOCHT IK! :D

*Gaat in profiel zetten*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:04

Hannah_Menno schreef:
Of hij volledig zichzelf kan zijn.. Ik heb werkelijk geen idee, ik kan niet in die man kijken! :+

Ik denk niet dat je volledig jezelf kan zijn als je omwille van het geloof je geaardheid "verstopt"

Ik snap dat dus niet. Dat God iemand een partner onthoud. Want dat doet hij toch? Het is óf Jezus, óf je geaardheid kunnen naleven.