smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:17

Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen, erg interessant hoe de meningen uiteen lopen. Allereerst, fijn om te horen dat je een fijne avond hebt gehad TS. Om eerlijk te zijn zou ik hetzelfde hebben gedaan als jij, alleen is dat hier thuis gelukkig niet meer nodig.

Wat mij echt opvalt is dat de meningen hier erg zwart-wit zijn. Hoe 'pubers' worden omschreven door de oudere bokkers, ja ik voel me aangesproken. Ik ga vrijwel elk weekend uit, fiets of loop naar huis, drink alcohol en wordt dus als redelijk onverstandig omschreven hier. Maar wat dan ook gelijk weer opvalt is dat dit de mening is van bokkers die dit zelf goed weten omdat ze dit zelf ervaren hebben. Mijn vraag is dan, wie ben jij om mij asociaal te noemen als je zelf precies zo was?

Toen ik 14/15 jaar was viel er hier thuis ook echt nog niet te praten over uitgaan, het antwoord was altijd nee. Een feestje bij iemand thuis mocht ik wel heen, maar werd ik altijd netjes opgehaald rond een uur of 12/1, alcohol mocht ik absoluut niet drinken. Vooral omdat iedereen om mij heen vaak ouder was, werd ik wel erg nieuwsgierig en heb ik heus ook eens een keer gelogen over waar ik sliep of bij wie ik was, en hier heb ik nooit spijt van gehad. Vandaar ook dat ik goed begrijp dat de TS ook is gegaan. Afgelopen Koninginnenacht hadden wij ook weer een meisje mee dat eigenlijk geen toestemming had. Zelfde verhaal eigenlijk, streng gelovige ouders die hun dochter liever thuis hadden.

Natuurlijk ben ik het aan de andere kant ook wel eens met de 'verstandige bokkers' hier, ik zou nooit mee doen aan 'coma zuipen' gebruik geen drugs en zorg dat ik altijd met een groepje ben en dus niet alleen wordt gelaten midden in de nacht. Maar zoals ik al zei doe of eigenlijk deed ik ook wel dingen die in jullie ogen erg onverstandig en asociaal zijn.

Nu ik 16 ben en in mijn examenjaar zit van de havo mag er opeens veel meer thuis. Het begon met eens stappen en netjes om 3 uur thuis komen, toen ging ik eigenlijk elk weekend en tegenwoordig maakt het niet meer uit hoe laat ik thuis ben als ik maar zorg dat ik veilig thuis kom. Vriendinnen kunnen hier ook altijd blijven slapen. En ja tuurlijk is dit veel leuker dan stiekem stappen. Je kunt gewoon aan je ouders vertellen waar je was, hoe het was en met wie je was. Maar nog steeds zal ik wel eens iets verzwijgen en mama weet dit ook wel, ze kwam er zelf laats ook al mee 'ik ben maar blij ook dat ik niet alles weet, dan zou ik slapeloze nachten hebben denk ik'. Volgens bokker Special val ik dan eigenlijk ook onder sleutelkind, maar ik vind dit maar een rare benaming eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:18

Aster_ schreef:
Uitgaan wordt een beetje met gevaarlijk geassocieerd, terwijl je door je gezonde verstand te gebruiken vaak geen gevaarlijk situaties meemaakt.

Ben ik het mee eens. Ik kom soms ook wel eens op plaatsen waar van ik denk, brr ben blij dat ik op dit moment redelijk nuchter ben en afstand hou maar zolang je dit doet ben je volgens mij aardig veilig. Er is vaak wel politie in de buurt en zolang je binnen ben altijd wel beveiliging waar je bij terecht kunt. :j