Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:05

@NoaC:
Ze mag hier in principe blijven zolang als het kan, maar het is beter wanneer ze ergens heen kan waar ze een tijdje permanent opgevangen kan worden. Ze hoeft hier echt niet met een week weg, maar in overleg met lonneke is wel besloten dat ze ook tijdelijk ergens anders heen mag, omdat dat zowel voor het hondje als voor lonneke beter is. Het gaat me alleen om het belang van het hondje, maar ook om lonneke, want daar heb ik sinds een paar weken goed contact mee gehad omdat ze hier in de buurt woont. Daarom nam ze ook contact met mij op. Ze wist gewoon niet waar ze anders heen moest, en nee, anders opties waren er op dat moment niet, zeker niet op dat tijdstip. Er was wel vervoer, maar geen onderkomen. We wisten allemaal al dat het tijdelijk was, en tijdelijk kan ook een paar weken zijn, dat is echt geen punt hoor :)

en nee ik hoef geen held te zijn, ik kijk wel uit. Dan had ik het wel heel anders aangepakt trouwens.
Verder heb ik wel een idee waar jouw reactie vandaan komt en onthou ik me verder maar van enig commentaar. Ik hoef me niet te verantwoorden en ben dat verder ook niet van plan, ja alleen tegenover de eigenaar van het hondje, mocht dat nodig zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-06-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:06

Ben het helemaal met slimmerik eens. Het is ook in belang van de hond om alle opties even af te wegen en geen overhaaste beslissingen te nemen zo laat op de avond. De hond is nu in elk geval in goede handen, veel meer kunnen we niet wensen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:07

Overigens, mocht lonneke over bijvoorbeeld 2 weken al weer uit het ziekenhuis zijn en voor haar kunnen zorgen, dan blijft ze gewoon hier hoor :)
Maar als deze week duidelijk wordt dat het voor langere termijn is (zeg bijvoorbeeld 3 maanden oid), dan is het gewoon voor het hondje beter dat ze zsm al naar een ander adresje vertrekt waar ze beter op haar plekje zit. Dan is ze niet eerst hier volledig gewend om vervolgens weer te moeten verhuizen, en daar gaat het me om.
Voor nu was er gewoon zsm een oplossing nodig, niets meer en niets minder.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-06-10 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:08

Tjonge Cayenne, te gek dat je je nog moet verdedigen ook.... bah .....

KiWiKo

cayenne.............. gewoon even van huis uit.............

meis!! SUPER!!! ik kan niet anders zeggen!

Konstantine

slimmerik schreef:
Tjonge Cayenne, te gek dat je je nog moet verdedigen ook.... bah .....

Mee eens... Het is ook nooit goed hier op bokt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:09

Ik vind het de beste keuze van Cayenne dat ze hem eerst zelf eens opgevangen heeft omdat het al middernacht was.

Zij heeft contact met Lonneke , zij was bezig met het oplossen van het allereerste probleem van het beestje , dus zij is nu als eerste verantwoordelijk voor een goede zorg ervoor :)

Groot gelijk dat je hem dan eerst even zelf opvangt voor de nacht , en dan de volgende dag eens op je gemak GOED gaat bekijken waar het beestje het beste naartoe kan.

Om nou domweg zomaar het dier ergens met haastige spoed heen te brengen dat had ik ook echt niet gedaan :n

Eerst even uitzoeken wie / wat / waar het hondje het beste op zijn plek is in deze situatie , en dat kun je niet even vlak voor middernacht gaan bepalen :P

Je weet toch nooit wie er precies achter een boktnaam zit , als je het hondje meegeeft aan iemand bij wie het vervolgens toch niet helemaal goed gaat , dan vergeef je het jezelf nooit :)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:09

Nou Slim, gaat mij om de bokkers die hier ook vanacht in het topic aangeboden hebben dat de hond daarheen kon. Vraag me sterk af of wie die moeten verdenken van handelaar zijn. ;-)
Denk gewoon dat er even gevraagd had kunnen worden of er iemand tussen zit (bekende bokker) die de hond langer kan hebben. Was voor het beestje beter geweest.
En ik heb het niet over de mensen die vinden dat ie naar het asiel moet.

Ik vind het ook super dat Cayenne klaar stond voor de hond en Lonneke....alleen vind ik het jammer om achteraf te horen dat het maar voor heel even kon terwijl ik las dat er meer mensen het hondje konden opvangen.
In het belang van het hondje had even geinventariseerd kunnen worden waar ie dan het beste af was ipv er steeds mee slepen.
Lon heeft hem waarschijnlijk al niet zo lang, dan is ie ook nog met haar meeverhuisd, Lon had zelf iemand die ervoor zorgde in het begin, toen heeft de huisbaas er even mee gesleept, nu bij Cayenne en nu ook nog naar weer iemand ander...
Vind ik wat sneu.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:12

Kom toch NoaC. Te gek voor woorden wat je oppert. Cayenne heeft aangegeven heel netjes dat haar opvang voor tijdelijk is. Imo loop je echt te mierenn**ken nu :D De hond zat vastgebonden. Er bood zich maar 1 bokker aan om te rijden..... zo groot was het aanbod niet...
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-06-10 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:12

@NoaC, "even" mag hier ook een aantal weken zijn hoor, het gaat me meer om een 6 weken tot maandenplan zeg maar :+
Er is nog geen diagnose dus een tijdsindicatie is ook moeilijk te geven. Het blijft gewoon gissen. Ik vind het een schatje en ze zit hier verder absoluut niet in de weg. Met dit weer is het voor mij verder ook prima uit te houden omdat ik alles open heb. Er was gisteravond op stel en sprong niets anders te regelen omdat ik gewoon op dat moment het dichtst bij lonneke woonde en tijd + ruimte had, zit ze nu hier, en voor zolang het nodig is zal dat voorlopig ook nog wel zo blijven.

Ik ben Nuage overigens echt ontzettend dankbaar dat ze gisteravond laat nog in de auto is gestapt! :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-06-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:14

Cayenne schreef:
@NoaC:
Ze mag hier in principe blijven zolang als het kan, maar het is beter wanneer ze ergens heen kan waar ze een tijdje permanent opgevangen kan worden. Ze hoeft hier echt niet met een week weg, maar in overleg met lonneke is wel besloten dat ze ook tijdelijk ergens anders heen mag, omdat dat zowel voor het hondje als voor lonneke beter is. Het gaat me alleen om het belang van het hondje, maar ook om lonneke, want daar heb ik sinds een paar weken goed contact mee gehad omdat ze hier in de buurt woont. Daarom nam ze ook contact met mij op. Ze wist gewoon niet waar ze anders heen moest, en nee, anders opties waren er op dat moment niet, zeker niet op dat tijdstip. Er was wel vervoer, maar geen onderkomen. We wisten allemaal al dat het tijdelijk was, en tijdelijk kan ook een paar weken zijn, dat is echt geen punt hoor :)

en nee ik hoef geen held te zijn, ik kijk wel uit. Dan had ik het wel heel anders aangepakt trouwens.
Verder heb ik wel een idee waar jouw reactie vandaan komt en onthou ik me verder maar van enig commentaar. Ik hoef me niet te verantwoorden en ben dat verder ook niet van plan, ja alleen tegenover de eigenaar van het hondje, mocht dat nodig zijn.

Oke, ik begreep uit je eerdere reacties dat het vooraf al duidelijk was dat het maximaal een weekje kon zijn.

Waar mijn reactie vandaan komt? Ben ik erg benieuwd, want die komt gewoon van mij en nergens anders vandaan.

*typo*

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:16

Sorry hoor .. zal wel getemd worden. maar Noa jij bent sneu. Soms geiriteerd door de warmte of zo. Cayenne had al contact met Lonneke en ik denk dat dit het laatste is wat je moet schrijven. HIER zit lonneke of cayenne echt NIET op te wachten. Steun ze of ga weg uit dit topic...

Nuage

Noac het was laat op de avond en ik was volgens mij de enige die had aangeboden de hond te rijden. Cayenne had als enige Lonneke gesproken en woont ook nog eens 15 min bij haar vandaan. Had ik dan liever naar Eindhoven mogen rijden van je naar iemand die we nog niet kennen en waar geen tijd voor is om te overleggen met Lonneke?

De beste stuurlui staan aan wal.

slimmerik

NoaC schreef:
Waar mijn reactie vandaan komt? Ben ik erg benieuwd, want die komt gewoon van mij en nergens anders vandaan.

*typo*

Prima, had ook iets anders in gedachte. Maar soms zijn vriendinnen het spontaan met elkaar eens blijkt.

Apple

Re: Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:18

Goed geregeld zo op de korte termijn meiden!

Hoop dat Lonneke snel duidelijkheid heeft :-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:18

heee........... NoaC......... waar was jij gisterenavond???

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:20

@NoaC:

In mijn eerste reacties ben ik misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar het was al laat en het ging allemaal zo snel. Op dat moment was onderdak gewoon het belangrijkste.
Ik heb al eerder honden gehad dus ik weet hoe het is, en believe me, het is absoluut niet mijn intentie om met het diertje van adres naar adres te moeten slepen. Dan hou ik haar liever hier voor zolang het duurt. Maar wanneer er betere opties komen, dan graag, want uiteindelijk kan het een week duren voor lonneke weer zelf voor haar kan zorgen, maar ook langer, en dan moet er gewoon op de voorhand al een plan achter de hand zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-06-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:20

Ik denk dat de orginele intentie het allerbeste was wat Lonneke kon overkomen. De hond ging naar Cayenne. Die kent ze (een beetje) en vertrouwt ze. Nuage woonde dicht in de buurt van de verblijfplaats van de hond en dicht in de buurt van Cayenne. De eerste zorg was dat die hond daar weggehaald werd.

Nuage moest de volgende dag ook weer werken. Dus hond daar weg, geregeld. Dat er nu een adres gezocht wordt waar het beestje langere tijd kan blijven: uitstekend.

Ik vind dat er werkelijk niets op aan te merken is. Zowel richting de hond, als richting Lonneke niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:22

NoaC, wat jij dus eigenlijk zegt -zoals ik het lees- is dat Nuage inderdaad het halve land door had moeten crossen vannacht zodat het hondje 1 vast adres zou krijgen? Dat lijkt me wat veel gevraagd, denk je niet? Ik denk dat het super is dat Cayenne, die veel contact heeft met Lonneke, nu in overleg met de eigenaresse rustig kan gaan kijken wat het handigste is.
Gezien Cayenne vertelt dat het hondje nu heerlijk ligt te slapen bij haar, zal het diertje echt niks overhouden aan dit avontuur. Ik kan het me althans niet voorstellen.

Lonneke, beterschap!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:22

KiWiKo schreef:

Ik las het vanmorgen. Ik heb het dan ook over de mensen die hier vanacht wel gereageerd hebben.
Daarnaast was ie welkom geweest hoor; net als de ruim 100 opvangers die ik al gehad heb.

Dus KiWiKo; je mag niks vinden omdat je zelf niet gereageerd hebt op dat moment? daarnaast is het gewoon een vraag hoor.
Zo ken ik er ook nog wel een stel.... :+
Dus als iemand zijn openstaande schuld bij iemand niet betaald mag ik dat ook niet belachelijk vinden omdat die gene bij mij toevallig geen schuld heeft? Zoiets?

Anoniem

Re: Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:24

En weer ontopic............

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:25

[quote="Ffortuna"]NoaC, wat jij dus eigenlijk zegt -zoals ik het lees- is dat Nuage inderdaad het halve land door had moeten crossen vannacht zodat het hondje 1 vast adres zou krijgen? Dat lijkt me wat veel gevraagd, denk je niet?
quote]

Waar zeg ik dat? :+
Tuurlijk niet.
Ik zeg alleen dat ik gelezen heb dat meerdere mensen zich aanboden en dat ik me af vraag of er vooraf niet beter even gekeken had kunnen owrden of er iemand bij zat waar ie langer had kunnen blijven dan een week (en inmiddels blijkt dat het niet om max een week gaat zoals ik uit haar post las).

Maarre; zinloze discussie verder. Ik ben weg :*

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:25

Moderatoropmerking:
Mensen, ga aub niet discussiëren over tijd van de ophaalactie van Beau, of Lonnke wel of geen dieren mag hebben of wie er sneu is.
Feit is dat het hondje opgehaald moest worden, dat is gedaan en nu moet er een goed plekje gezocht worden.
Willen jullie verder ontopic blijven?? Bedankt.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:28

Cayenne schreef:
@NoaC:

In mijn eerste reacties ben ik misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar het was al laat en het ging allemaal zo snel. Op dat moment was onderdak gewoon het belangrijkste.
Ik heb al eerder honden gehad dus ik weet hoe het is, en believe me, het is absoluut niet mijn intentie om met het diertje van adres naar adres te moeten slepen. Dan hou ik haar liever hier voor zolang het duurt. Maar wanneer er betere opties komen, dan graag, want uiteindelijk kan het een week duren voor lonneke weer zelf voor haar kan zorgen, maar ook langer, en dan moet er gewoon op de voorhand al een plan achter de hand zijn.

Snap ik, was alleen verbaasd om op het eind te lezen dat hij max een week bij jou kon blijven (zoals ik het las).
Komt bij mij gewoon de vraag op of ie niet beter ergens heen had kunnen gaan waar ie langer had kunnen blijven omdat ik las dat meerdere mensen zich aanboden.
Neemt niet weg dat ik het een goede daad van je vind, zoals ik al meteen zei, maar wel met de vraag of het ook het beste voor het hondje was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:28

NoaC schreef:
KiWiKo schreef:

Ik las het vanmorgen. Ik heb het dan ook over de mensen die hier vanacht wel gereageerd hebben.
Daarnaast was ie welkom geweest hoor; net als de ruim 100 opvangers die ik al gehad heb.

Dus KiWiKo; je mag niks vinden omdat je zelf niet gereageerd hebt op dat moment? daarnaast is het gewoon een vraag hoor.
Zo ken ik er ook nog wel een stel.... :+
Dus als iemand zijn openstaande schuld bij iemand niet betaald mag ik dat ook niet belachelijk vinden omdat die gene bij mij toevallig geen schuld heeft? Zoiets?

ik vind dat ze goed gehandeld hebben vanacht.............. en ik ben daar blij om.

hoe kan je iets veroordelen als je er zelf niet was?