OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie15

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:56

heb een tijdje terug mn ov chipkaart stopgezet, omdat ik klaar ben met mijn studie. Nou kreeg ik te horen dat ik daar bericht van zou krijgen, maar dit heb ik (nog) niet gehad. Hoe kan ik nou controleren dat hij het echt niet meer doet? En dan bedoel ik op www.ocwduo.nl, dus niet in de bus of trein ofzo ;) Alvast bedankt!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:58

Je hebt je studenten OV recht/studentenreisproduct stopgezet bedoel je? Je kunt je OVchipkaart op het station langs een NS automaat halen (daar waar je ook kaartjes koopt) en dan kun je inzien welke producten er nog op staan :)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:03

Oke dat is wel een goede tip, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:58

Sjaap schreef:
@[***]: Bedankt voor je antwoord. Wel een beetje stom dat ik dat nu via jou moet horen, en dat de IB niks laat weten. Gelijk straks maar even doen dan, voordat ik een dikke rekening krijg.

Ik heb ook nooit wat van de IB gehoord, ik hoorde het ook weer via via :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:10

Danique07 schreef:
Klopt het dat je je ov studentenkaart pas krijgt om de 3 maanden? Dus jan-april-juli-okt ?
Ik ben 20 oktober jarig, moet ik dan echt dus wachten tot januari?

Nee. Je krijgt het vanaf het kwartaal dat je 18 wordt. Ik ben 7-11 jarig en ik krijg vanaf 1 oktober stufi en ov. Jij dus ook :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:20

Ik heb wel een brief gekregen van DUO met daarin de mededeling dat ik op 1 september 2010 mijn weekabbo heb beeindigd... dus raar dat jullie dan niks hebben ontvangen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:27

Melanie15 schreef:
Oke dat is wel een goede tip, bedankt!

Je moet het stopzetten via DUO en dan ook nog zelf verwijderen van de kaart, dus inderdaad even langs een automaat:

www.ov-chipkaart.nl schreef:
Gestopt met studeren
Zodra je geen recht meer hebt op studiefinanciering, moet je je studentenreisproduct stopzetten bij DUO en het studentenreisproduct van je kaart verwijderen bij een ophaalautomaat.
Nadat je het studentenreisproduct van je Studenten OV-chipkaart hebt verwijderd, kun je je kaart blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart en er bijvoorbeeld saldo op laden. Op deze website vind je meer informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:49

Nou ik heb net nog een keer de ibgroep gebeld. Mn wijziging is wel doorgekomen. En je moet idd nog een keer langs een ophaalpunt, maar dat is alleen voor jezelf, dat je niet zwart rijdt zeg maar. Maar voor de ibgroep hoeft dat niet en is de wijziging die je via internet of telefoon doorgeeft genoeg

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:58

Ik heb mijn OV ook, maar dat ding spoort ook niet, de ene conducteur zegt dat die niet goed is, en dan bel ik weer en dan is die wel geactiveerd zeggen ze. en andere keer dan doet die het wel??

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:09

Ik kom hier even klagen over de gang van zaken van het aanvragen van een nieuwe studenten ov chipkaart.

Mijn oude was gebroken (niet door onzorgvuldig gebruik overigens) gevolg: 5 weken wachten op een nieuwe, heb je 'm in huis, kun je 'm niet activeren.

Mijn reiskosten per OV: €40,- per dag a 5 keer per week dus €200,- per week en dat moet ik, als student, dus zelf betalen. Ik heb dus de auto gepakt omdat ik daardoor iets goedkoper uit was. Ik kon het me dus niet veroorloven om 5 treinkaartjes a 200 euro te kopen. Ik ben nu dus een aardig bedrag kwijt aan reiskosten, maar kunnen declareren..nee?! Ik vind het belachelijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:10

Ja.. dat had ik dus ook. Maar je kan binnenkort alles declareren, ik ben er inmiddels al 4 maanden mee bezig.. maar ik wil hoe dan ook mijn geld terug.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:12

Aiii, dat is zuur... :(:)
Declareren zou fijn zijn... *denkt aan boete omdat de ENIGE incheckpaal op dat hele fricking perron niet werkte*
Belachelijk gewoon -:(-
Dat stukje treinen kost €2,55 en dat wil ik best op een andere manier betalen hoor, maar ja, als ik geen geld en geen pinpas bij me heb gaat dat niet en dan krijg je gewoon een boete van weet-ik-veel-hoeveel euro (hij is nog niet binnen).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:13

Nou, ik heb niets te klagen. Ik was laatst mijn OV-chipkaart kwijt, binnen 2 weken een nieuwe en ik heb in de afgelopen 3 weken 2x mijn abonnement gewisseld en beide keren kon ik het de volgende dag al ophalen bij een ophaalpunt..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:19

Ik meld me ook maar even hier. Mijn pas deed het al vanaf het begin niet (kon reisdocument er niet op zetten, pasje gooide het weekabbo er direct weer af. Kon soms 5 keer op een dag weekabbo erop zetten..) en heb mijn pas 5 weken terug opgestuurd naar de klantenservice, samen met een brief vanhun site voor beschadigde passen.
Gisteren maar eens erachter aan gemaild, want ik had nog steeds niets terug. Vandaag kreeg ik een brief van de klantenservice: mijn pas was vernietigd, zoals ik had aangegeven in mijn brief.
Oftewel: geen ov chipkaart, geen geld in return en extra kosten omdat ik nu zelf moet betalen voor het OV.

Ben er wel klaar mee. Mocht er ergens een staking komen voor de chipkaart, ik sta vooraan -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:20

Saskiaatje schreef:
Nou, ik heb niets te klagen. Ik was laatst mijn OV-chipkaart kwijt, binnen 2 weken een nieuwe en ik heb in de afgelopen 3 weken 2x mijn abonnement gewisseld en beide keren kon ik het de volgende dag al ophalen bij een ophaalpunt..

Ik was de mijne maar 5 weken kwijt.. eerst moet je gebroken pas vernietigd worden, dan een nieuwe gemaakt etc etc :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:22

Ding doet me denken aan mijn pinpas van ABN Amro: ALS 'ie werkt, werkt 'ie prima... Jammer genoeg komt dat niet heel vaak voor :')

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:43

Jans schreef:
Ja.. dat had ik dus ook. Maar je kan binnenkort alles declareren, ik ben er inmiddels al 4 maanden mee bezig.. maar ik wil hoe dan ook mijn geld terug.

Ik dus niet, aangezien het benzinekosten zijn en geen treinkaartjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:43

Dat is wel zuur..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:44

Heb nu overigens een nieuwe, maar kan mn reisproduct niet afhalen :+

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:54

Melanie15 schreef:
heb een tijdje terug mn ov chipkaart stopgezet, omdat ik klaar ben met mijn studie. Nou kreeg ik te horen dat ik daar bericht van zou krijgen, maar dit heb ik (nog) niet gehad. Hoe kan ik nou controleren dat hij het echt niet meer doet? En dan bedoel ik op http://www.ocwduo.nl, dus niet in de bus of trein ofzo ;) Alvast bedankt!

Heb precies hetzelfde . Heb mn kaart 31 augustus stop gezet per telefoon, zou bericht erover krijgen. Heb tot op heden nog geen bericht ontvangen. Ben ook langs ophaalautomaat geweest maar stond niks klaar om t eraf te halen. Heb gelukkig wel een mail van een tijdje terug waarin iemand van DUO vertelde dat in mijn geval OV automatisch stopgezet zou worden per 1 september. Als ze dus gaan zeuren dat ik niks verwijderd heb bij een automaat heb ik altijd dit mailtje nog.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:14

Ik heb even een vraagje!

Ik heb een OVchipkaart, maar sinds juli 2010 klaar met school en als het goed is kan ik dus niet meer gratis reizen.
Als ik nu weg ga met de trein, dan moet ik hem dus ergens opladen neem ik aan? Met geld en dan kan ik in- en uitchecken.
En wat als ik met iemand reis met een kortingskaart, hoe werkt dat dan?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:15

Mlies schreef:
Ik heb even een vraagje!

Ik heb een OVchipkaart, maar sinds juli 2010 klaar met school en als het goed is kan ik dus niet meer gratis reizen.
Als ik nu weg ga met de trein, dan moet ik hem dus ergens opladen neem ik aan? Met geld en dan kan ik in- en uitchecken.
En wat als ik met iemand reis met een kortingskaart, hoe werkt dat dan?

Dan moet je een papieren kaartje kopen, want dat kan nog niet met die OV-chipkaart, de ene keer wel met korting en de andere keer niet...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:19

Oke, ik kon me ook al niet bedenken hoe dat zou moeten haha.
Maakt het voor de prijs nog iets uit, is het met de chipkaart goedkoper? Anders doe ik gewoon lekker makkelijk een kaartje uit de automaat. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:11

Chipkaart is niet goedkoper, helaas...

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:15

Chipkaart is op een enkeltje wel goedkoper, maar voor een retourtje is de prijs gelijk :)