Vjestagirl schreef:Er zijn 3 stelregels voor het werken in welke winkel/restaurant dan ook:
1) Mensen lezen niet
2) Mensen denken niet na
3) Mensen willen alles gratis, of nog goedkoper.
Serieus. Ik kan op dit moment niet met voorbeelden komen, maar het is wel echt zo.
Oh ja toch wel: wij hebben 2 soorten ijsjes: handijsjes (die je bij een loketje kunt kopen) en ijscoupes (die we naar de tafel toe brengen omdat ze in de keuken gemaakt worden). Voor de handijsjes hebben we een kaart hangen, met een fototje en de prijs erbij. Het nadeel hiervan is dat we ijsjes hebben die LIJKEN op softijs, maar het niet zijn. Dat kan je rustig een 20x per dag uitleggen, dat het echt wat anders is, en hoevaak het me al niet gebeurd is dat mensen me wenken...
'dit is geen softijs'
'Nee mevrouw, dat weet ik'
'Waarom is dit geen softijs?'
'Omdat wij dat niet verkopen mevrouw. Als u op de kaart kijkt zult u ook zien dat we ze aanbieden met smaakjes, en nergens beweren dat het wel softijs is'
'Ik dacht dat het softijs was'
'Dat spijt me mevrouw, ik hoop dat dit ijsje u ook smaakt'
'Maar het is geen softijs'
Zucht...
Zó moeilijk om te lezen.