Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:39

Horsii_mine schreef:
Hahaha ooh ik heb ook een keer heel hard moeten lachen (in mezelf :oo)

Er was een vrouw in de winkel die het niet snapte.
Drie artikelen van 5 euro voor 10 euro.
Mevrouw komt naar mij toe: Maar hoe werkt dat dan?
Ik: Nou als u drie artikelen koopt die 5 euro kosten hoeft u maar 10 euro te betalen

Offtopic maar als ik zo die korting zag staat zou ik in eerste instantie ook denken dat ik 5 euro extra moest betalen. :')
Maar na jouw uitleg zou ik het wel snappen hoor. :+
Geweldige blunder trouwens _O-

Samiyah

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:26

Laatst had ik twee mannen die vroegen of ik even mee ging naar hun kamer... (ik werk in een hotel)

:= Mannen...

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:53

Ik heb ook wel eens aangebrande mensen bij me gehad over het brood.
Wilden ze 's avonds nog brood, maar de oven staat al uit én ik mag dat niet bedienen. Lopen ze geïrriteerd weg :=

Of kwam er iemand naar me toe met een pizza: hoeveel kost deze? Ik dacht echt zo uh hoe moet ik dat nou weten... Stond er gewoon een prijskaartje op het schap. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:59

Mensen kijken echt niet meer naar de prijskaartjes op het schap.
"Ja dat hangt er toch niet!" Loop ik mee. "Oh.. Nou, dan is die er net gehangen."

>;) :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:03

Shizzel schreef:
"Ja dat hangt er toch niet!" Loop ik mee. "Oh.. Nou, dan is die er net gehangen."

Mensen lezen gewoon niet! Dat is echt waar.

Dan komen de mensen bij de servicebalie met een klaht van een verkeerde prijs. Je pakt de folder erbij en leest gewoon
wat er staat en dan is het 'oow, dat had ik niet gelezen'. }:0

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:03

Haha omg _O-

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:08

Ik werk in een tuincentrum en daar verkopen wij planten :+

Kwam er vandaag een boze klant terug dat wij hem opgelicht hadden. Op de plant kwamen er allerlei insecten op af.. hij meende het ook nog serieus ook..

Mijn collega, beetje geírriteerd had wel een oplossing. Beton storten..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:09

Jeetje dat je daar serieus voor terugkomt :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:18

Ja.. ik stond er ook van te kijken.. := wij hadden hem namelijk opgelicht omdat we dat er niet bij verteld zouden hebben.. :?

Hij wilde een plant met bloemen. tja dan heb je áltijd insecten..

Of mensen die altijd korting willen. Kopen ze 10 dezelfde.. Krijg ik daar korting op? ik zeg altijd dat ik geen korting mag geven.. alleen mijn baas..

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:25

Shizzel schreef:

zo had ik andaag ook een klant, we hebben eem mega stelling met allemaal opruiming van kinderspeelgoed.

; ja hier staat geen prijs op "mega grote gele sticker met de prijs"
loop er langs en hoor het, had hij dus eindelijkd e sticker gevonden komt die bij de kassa Ja gaar er nogmeer van deze prijs af.
nee meneer de oude prijs staat erboven goorgestreept.

o nou had gekunt toch :Y)

ze willen alles gratis mee hhaa:P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:26

Ik had laatst ook weer iemand die niet goed wilde lezen..
Wij hebben in het restaurant naast de gewone kaart ook nog een 3 gangen keuzemenu. Bij de hoofdgerechten staat daar een gebakken zalmfilet bij, oversmolten met brie met een dille-saus. Nou goed. Die mevrouw had een voorgerecht en een hoofdgerecht (de zalm) besteld wat ook in dat menuutje zat.
Ik vroeg of ze dan niet liever dat menu wilde, want dan zou het goedkoper zijn. Nee, dat wilde ze niet, want de gebakken zalm die los op de kaart staat, wordt heel anders bereid en die is zonder brie en met een andere saus. Ik wist zeker dat dat niet zo was, dus ik heb die mevrouw het menuutje laten zien (en de regel van de zalm voorgelezen) en dat heb ik ook van het losse gerecht gedaan.
Maar ze geloofde me niet, want het was écht anders. Zelfs toen de 3 andere mensen aan die tafel zeiden dat beide zalmen hetzelfde waren en dat ze dus beter het menuutje kon nemen, zei ze nog dat het anders was.
Ik had dus maar gewoon de 2 gerechten los aangeslagen (ze had nu geen dessert erbij gekozen), maar toen kwam m'n baas naar me toe om te vragen of ze geen menuutje wilde.. Ik alles uitgelegd en toen is mijn baas het maar even aan die vrouw gaan uitleggen..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:40

Haha, luisterde ze toen wel :P?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:42

Jolandaa_; Dat die nog terug komt! :oo

zap schreef:
Mensen lezen gewoon niet! Dat is echt waar.

Dan komen de mensen bij de servicebalie met een klaht van een verkeerde prijs. Je pakt de folder erbij en leest gewoon
wat er staat en dan is het 'oow, dat had ik niet gelezen'. }:0

Echt waar idd. :j Gewoon ongelofelijk. Als ik zelf in een winkel ben kijk ik eerst 40x de hele winkel door of ik het niet kan vinden, vind het juist zo stom als ik het moet vragen en het erbij staat! Sinds ik in een winkel werk merk ik wel hoeveel tijd er al snel in gaat zitten en waar de meeste schapkaarten hangen.

De grootste ergernis is nu al onze artikelen afgeprijst worden naar de ronde lage prijzen. Er staan óveral (letterlijk OVERAL!!) bij onze actietafels, actiestellage en onze actiebakken borden bij met welke kleur welke prijs betekent. En toch krijg ik minstens veertig keer op een dag mensen die aan me vragen hoeveel het kost. Dan raak je best geïrriteerd. := En dan is het zo van "É! É!" Dus dan draai je, je maar als een mak hondje om. :roll: "Hoe duur is deze?" *helemaal op zijn turks zodat je net de helft snapt* "Mevrouw die is 5 euro." "Oh in winkelcentrum heb ik deze gehaald voor 1!" "Ja mevrouw, wij hanteren niet allemaal dezelfde prijzen." *klant pakt ander product met paarse sticker* "En hoe duur is deze?" "Mevrouw die is ook paars, die is ook vijf euro. Dat staat ook op het bordje voor u, en als u het niet erg vind ga ik even naar de kassa om de klanten af te rekenen." "Nee nee jij moet blijven hier! Jij moet uitleggen wat stickers betekenen!"

8)7

Mirjamsel; Dat is toch wel heel erg.. := Alsof jij als personeel zijnde niet weet hoe en wat!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:43

milatje schreef:
Bij ons is afgelopen week iets prachtigs gebeurd.
Okee iedereen kent wel het flessen inlever gebeuren bij zo'n apparaat. Onderaan kan je kratten inleveren (is tenminste bij ons zo).

Er is dus een man door het krattenluik het embalage hok in gegaan. Nou ligt daar bij ons niet veel bijzonders :') maargoed de bedrijfsleider had het door (die moeten echt in een scheur hebben gelegen) en is daar heen gelopen. Hij heeft de deur open gedaan en gevraagd wat meneer aan het doen was.
Zijn antwoord; ''De deur stond open.''

xD

Wow! wat erg..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:55

"de deur stond open" _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:57

Er zijn 3 stelregels voor het werken in welke winkel/restaurant dan ook:
1) Mensen lezen niet
2) Mensen denken niet na
3) Mensen willen alles gratis, of nog goedkoper.

Serieus. Ik kan op dit moment niet met voorbeelden komen, maar het is wel echt zo.

Oh ja toch wel: wij hebben 2 soorten ijsjes: handijsjes (die je bij een loketje kunt kopen) en ijscoupes (die we naar de tafel toe brengen omdat ze in de keuken gemaakt worden). Voor de handijsjes hebben we een kaart hangen, met een fototje en de prijs erbij. Het nadeel hiervan is dat we ijsjes hebben die LIJKEN op softijs, maar het niet zijn. Dat kan je rustig een 20x per dag uitleggen, dat het echt wat anders is, en hoevaak het me al niet gebeurd is dat mensen me wenken...
'dit is geen softijs'
'Nee mevrouw, dat weet ik'
'Waarom is dit geen softijs?'
'Omdat wij dat niet verkopen mevrouw. Als u op de kaart kijkt zult u ook zien dat we ze aanbieden met smaakjes, en nergens beweren dat het wel softijs is'
'Ik dacht dat het softijs was'
'Dat spijt me mevrouw, ik hoop dat dit ijsje u ook smaakt'
'Maar het is geen softijs'

Zucht...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:12

Jeetje, sommige reacties van klanten denk ik echt van :z :z

Toenstraks ook bij ons in de tabakwinkel, wij hebben een ''actie'' van de weggooiaanstekers (de goedkoopste aanstekers zegmaar). De actie is: 1 aansteker voor 0,50 en 3 aanstekers voor 1 euro.
Komt er een buitenlandse man binnen en die ziet de aanstekers staan, dus hij pakt er 3 en legt 50 cent neer. Ik denk die pakt er nog 50ct bij, staat die man mij echt zo stom aan te kijken van is het niet goed? Ik zeg meneer, het kost 1 euro. Nee, volgens hem kon er niet, want er stond dat het 3 aanstekers voor 50ct waren..
Heb het hem een paar keer uitgelegd en hij snapte het niet, dus heb de bedrijfsleider erbij gehaald en die heeft het nog een keer uitgelegd en toen snapte hij het :)*

Of laatst nog eentje,
Bij ons op de deur hangt een grote sticker dat er geen honden in de winkel mogen (ouderen in een invalidekar, waarbij de hond op het voetenbord zit, is een uitzondering en dat zijn er maar 3 en dat zijn de vaste klanten + dat het nog kleine honden zijn, poedel/jackrussel). Komt er een man (die wij overigens nog nooit eerder hebben gezien) met een st. bernardshond binnen, dus ik zeg de beste man vriendelijk dat er geen honden in de winkel mogen, nou hij keek me al een keer aan van >;) en hij vroeg waar het dat stond dat er geen honden naar binnenmochten. Ik zei hem dat er een sticker op de deur hing, waar meneer vervolgens op antwoorde dat hij alleen maar wat tijdschriften wilde kopen. Nogmaals gezegd dat honden echt niet naar binnenmochten en toen begon hij in een keer van ja wat hebben jullie liever, dat er een paar hondenharen binnen liggen of dat hij met de warmte de hond vast moest leggen buiten. Heb hem er dus nogmaals gezegd dat honden niet naar binnen mochten en dat hij dan de hond maar even buiten moest laten. De beste man werd boos, want er was al een keer eerder een hond gestolen en dat wilde hij niet nog een keer. Collega kwam erbij en die zei tegen hem dat hij anders de hond niet mee moet nemen, omdat in bijna geen 1 winkel een hond naar binnenmag.
Nou en toen waren wij asociaal en hij zou nooit meer in de winkel komen.
Nouja oke, :wave: meneer en een prettige dag verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:19

Vjestagirl schreef:
Er zijn 3 stelregels voor het werken in welke winkel/restaurant dan ook:
1) Mensen lezen niet
2) Mensen denken niet na
3) Mensen willen alles gratis, of nog goedkoper.

Serieus. Ik kan op dit moment niet met voorbeelden komen, maar het is wel echt zo.

Oh ja toch wel: wij hebben 2 soorten ijsjes: handijsjes (die je bij een loketje kunt kopen) en ijscoupes (die we naar de tafel toe brengen omdat ze in de keuken gemaakt worden). Voor de handijsjes hebben we een kaart hangen, met een fototje en de prijs erbij. Het nadeel hiervan is dat we ijsjes hebben die LIJKEN op softijs, maar het niet zijn. Dat kan je rustig een 20x per dag uitleggen, dat het echt wat anders is, en hoevaak het me al niet gebeurd is dat mensen me wenken...
'dit is geen softijs'
'Nee mevrouw, dat weet ik'
'Waarom is dit geen softijs?'
'Omdat wij dat niet verkopen mevrouw. Als u op de kaart kijkt zult u ook zien dat we ze aanbieden met smaakjes, en nergens beweren dat het wel softijs is'
'Ik dacht dat het softijs was'
'Dat spijt me mevrouw, ik hoop dat dit ijsje u ook smaakt'
'Maar het is geen softijs'

Zucht...

Zó moeilijk om te lezen. 8)7

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:29

Horsii_mine schreef:
Hahaha ooh ik heb ook een keer heel hard moeten lachen (in mezelf :oo)
.
Of een keer toen een vrouw een jurk wou passen en ze zat vast met haar boobs :') Midden in de winkel stond ze te springen in haar ondergoed: Waaah! Ik kom er niet meer uit!! En haar vriendinnen lagen na een kwartier nog te rollen over de grond van het lachen _O- Heerlijke momenten! :')

Als ik dit zou meemaken zou ik het toch niet kunnen laten om hardop te lachen _O-
Ik denk dat ik haar zelfs even niet meer zou kunnen aankijken zonder in de slappe lach te schieten }>

Ik zou me waarschijnlijk wel erg geschaamd hebben als ik het zelf zou meemaken. Arme vrouw :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:19

Vandaag nog eentje die belde:
Hebben jullie ook nietjes?
Ik: Ja hoor.
Hij: Ook voor nietjespistolen op luchtrdruk?
Ik: ja die hebben we ook.
Hij: ook in 13mm?
Ik: dan moet ik even gaan kijken hoor, even*
Hij (onderbreekt me): ja ik bel je terug want anders kost het te veel geld.

*KLIK*

Zucht.

Belt hij me idd terug.

Hij: Ja hallo ik ben de man van de nietjes.
Ik: Ja meneer ik heb het nagekeken en in breedte 13mm hebben we er van 10 en van 16mm lengte.
Hij: hoe?
Ik herhaal wat ik net gezegd heb
Hij: Ja maar ik moet er toch van 13?
Ik: ja idd, de bréédte is 13, maar de lengte van de beentjes verschilt.
Hij: ik weet niet welke ik moet voor mijn machine dan.
Ik: 1 van beide zal sowieso passen, mss kunt u de machine of enkele losse nietjes mee brengen?
Hij: zijn het platte nietjes dan?
Ik: ik weet even niet wat u bedoelt?
Hij: in de vorm van een E maar zonder middenste streepjes?
Ik (mij ernstig afvragend welke vorm nietjes anders hebben dan): ja
Hij: en die hebben jullie in 13mm die zeker weten gaan passen?
Ik: inderdaad meneer
Hij: ja want ik moet expres van centrum Gent komen (10 minuten rijden hoor) en ik heb al een winkel gebeld en

blablabla :')

Jee.

Voor nietjes dan nog. Sommige mensen... ik vraag me af wat beste man doet als hij een auto moet kopen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:34

Volgens mij lezen de klanten bij ons mee met dit topic :') ze zijn een stuk slimmer dan normaal :D

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:39

de beste blokker heeft de ventilatoren uitverkocht.
nu heeft de beste blokker ventilatoren in de folder :Y) .

vandaag dus enkele klanten ; jaa hebben jullie weer ventilatoren nee sorry mevrouw de folder was al gedrukt voordat de ventilatoren op waren helaas.
;o okee dus ze zijn op
ja mevrouw helemaal uitverkocht.
;krijgen jullie ze niet weer dan ?
nee mevrouw
;kun je ook niet even voor me bellen dan.
nee mevrouw de zijn UITVERKOCHT

andere klant

;waar staan de ventilatoren
sorry meneer de ventilatoren zijn uitverkocht
;waarom zetten jullie ze dan nog in de folder
omdat de folder al gedrukt was voordat de ventilatoren uitverkocht waren
; jeetje wat hebben jullie het hier allemaal slecht geregeld zeg
ja sorry meneer had er ook nog liever 100 hier gehad
; jaa zeg toch ook niet dat het jou fout is, die mensen van de folder moeten beter opletten.
'reageer maar niet.
; maar jullie krijgen ze ook niet weer
nee meneer
; o nou leuk en die blokker "ander filiaal in de buurt" zei tegen mij dat ze mischienw eer kwamen en die liegen tegen mij.
ja sorry meneer helaas kan niks voor u doen.

EN DAN HEBBEN WE 4 PAPIEREN HANGEN WAAROP WE ZEGGEN DAT VENTILATOREN UITVERKOCHT ZIJN EN HET HEEL VERVELEND VINDEN !

leuk leuk leuk XD

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:46

"in de vorm van een E zonder het middelste streepje" _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:48

Ja daar moest ik zelf heel hard om lachen :') Heb me zó moeten inhouden om niet te zeggen: "Een U zoals we zeggen?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:46

Hahahaha poes, dat met die E. _O- Maar idd, als je om nietjes al gaat bellen... :=

Moet overigens zeggen, nu ik met mijn zusje was gaan winkelen en ze me erop wees.. Dat ik een stuk vriendelijker doe tegen de medewerkers etc. in de winkel dan de meeste klanten. Nou, gelukkig.. := Ik meteen haar uit moeten leggen dat het rot is als je rotklanten voor je krijgt. _O- (Hoewel het wel voor schut was dat ik na 4x rondlopen schoenen uit het krantje niet kon vinden en toen écht om hulp moest vragen, terwijl ik ervoor stond. :o Die mevrouw moet ook wel gedacht hebben..)