Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Majo schreef:Zonnetje81 schreef:Wat moeten we dan wel kopen als je zeker wil weten dat de koe een goed leven heeft gehad?[ Bij biologisch mogen ze niet naar buiten maar staan ze bijv wel op stro, ze zullen wel iets meer m2 hebben per koe maar naar buiten komen ze niet.
Citaat:Biologisch vlees komt van biologische boerenbedrijven. Zij werken volgens vastgestelde normen die zijn gebaseerd op het behoud van milieu, natuur en landschap én het welzijn van dieren. Biologisch vlees is dus goed voor u, het milieu en de dieren.
Biologische producten bevatten geen chemisch-synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveermiddelen. De dieren krijgen biologisch voer waaraan geen antibiotica worden toegevoegd. Een dier dat in rust en ruimte opgroeit ontwikkelt zich beter. Zo ontstaat voeding waar kracht in zit.
Duurzaam
Biologische boeren telen zonder kunstmest, (giftige) chemische bestrijdingsmiddelen en gentechnologie. Belangrijk omdat dit dan ook niet in het voer voor de dieren komt. Mestoverschotten bestaan niet in de biologische landbouw. Vaak hebben biologische boeren een potstal waarbij ze de koeien (in de winter) op een bed van stro laten lopen. Gaandeweg word dit een ideale composthoop. Dit gaat niet stinken maar géurt omdat dit geen verrottingsproces is maar word geconserveerd. Zo ontstaat kostbare bemestingsgrondstof.
suze_ schreef:Echt zekerzeker dan moet je inderdaad je eigen beestjes hebben en zelfvoorzienend gaan leven.
Zou ik best heel graag willen hoor als ik dat boerderijtje met al dat land kon betalenEigen beestjes, eitjes, groenten,..
Majo schreef:Nadir schreef:Ik begrijp je volledig. Serieus. Maar het maakt me wel verdrietig. Omdat hiermee de bio-industrie dus nooit minder zal worden, en de dieren altijd in extreem erbarmelijke situaties blijven leven.Tsja, ik kijk toch liever naar mijn eigen portemonnee dan naar dit soort dingen....
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik hou me daar niet zo mee bezig.
Maar zelf bulken we ook niet van het geld. Wat je er wel aan kan doen is bio-vlees te kopen. Dat doe ik, dan kan ik toch mijn steentje bijdragen.
Maar goed, ik geloof dat dit een andere discussie is.
Angela_ schreef:Dani62 schreef:Gewoon vegetariër worden, dan ben je overal vanaf.
Nou nee.. Dan heb je die vleesvervangers die net zo duur zijn..
Zonnetje81 schreef:Dat mag dan alleen op dat biologisch geteelde grasland. Maar goed ik heb ook een docu gezien waar ze niet buiten kwamen, misschien omdat die meneer geen biologisch grasveldje had. In iedergeval geloof ik er niet in.
SaNNeS88 schreef:ik ga me morgen wagen aan een bezoekje Aldi