Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:16

DeadxStar schreef:
Als je werkelijk niets tekort komt in je relatie, je niets mist. Waarom dan toch seks met anderen??

Waarom niet?
Praat jij ook nooit met iemand anders dan je eigen partner? Want als je bij hem/haar met ALLES terecht kunt heb je daar dan DUS ook geen behoefte aan?

Zitouna

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:23

Nou nou.. Tussen praten en met iemand naar bed gaan zit toch een aardig verschil dacht ik zo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:24

Waarom?
Praten kan heel wat intenser zijn dan seks...

OK knuffelen dan ipv praten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:26

Ik had al eerder gereageerd maar ga toch echt met Vivalavida en Joolien mee. Ik heb het levende bewijs als vriend. Zegt hij zelf ook. En dan hebben wij beiden geen overtuiging in het "de Ware" principe, maar we zijn er wel van overtuigd dat als je alles in je partner kwijt kunt (praten, liefde, begrip etc) dat je dan geen behoefte hebt aan een ander.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:28

VivaLaVida schreef:
Joolien schreef:
Misschien rechtlijnig, maar als je iemand vreemdgaat, heeft hij niet de ware gevonden, is hij/zij toch op zoek naar meer.
Ik geloof er heilig in, dat als je echt de ware hebt gevonden, je niemand anders meer nodig hebt.

En ik vind het voor diegene die het van de ander accepteerd naief...

mooi gezegd en helemaal mee eens...maar misschien moeten mensen eerst weten hoe dat voelt voor ze dat kunnen snappen!

ik weet absoluut hoe het voelt om de ware tegen te komen en met ie persoon te zijn :j maar toch hebben wij een open relatie...
we houden van elkaar en hebben voor elkaar gekozen, gaan dit jaar ook trouwen, willen kinderen ...
maar ik ben niet zijn eigendom en hij niet het mijne
ik en hij ook trouwens , gaan niet op zoek naar mensen, maar mochten we los van elkaar ergens zijn en het loopt zo, dan loopt het zo .
praktisch komt het er op neer dat het 1 keer per jaar oid voorkomt...

open relatie heeft niets te maken met wel of niet de ware tegenkomen

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:34

Omdat dat twee heel verschillende dingen zijn.. Dat is appels met peren vergelijken. Je gaat toch ook niet naar bed met iedereen waar je een goed gesprek mee kunt voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:38

Nee maar ik heb ook niet altijd goede gesprekken met degenen waarmee ik goede seks zou kunnen hebben.
Ik zie echt niet in wat seks met een ander te maken heeft met het al dan niet hebben van 'de ware'. OF je moet happy zijn met gemaakte afspraken over geen seks/intimiteit met anderen. En er zijn zat mensen die daar heel gelukkig mee zijn. Maar gezien het aantal vreemdgangers, denk ik dat er heeeeeeel veel mensen niet gelukkig mee zijn, terwijl ze tóch 'de ware' (waar er overigens ook meer van rondlopen volgens mij) thuis hebben zitten.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:55

DeadxStar schreef:
En toch krijg je het er bij mij niet in, dat als je een open relatie hebt (en dus bepaalde behoeftes bij een ander haalt), dat je niks tekort komt in je 'normale relatie'. Ik lees bijvoorbeeld van, ja ik mis niks in m'n huidige relatie, maar seks met iemand anders, dat is gewoon een bepaalde spanning (o.i.d.). Dus, dan mis je gewoon een stukje spanning! Beetje hypocriet sommige mensen.. Lees; dus niet allemaal!! Als je werkelijk niets tekort komt in je relatie, je niets mist. Waarom dan toch seks met anderen??

Je kan ook de spanning missen van de eerste keer, van iemand anders lichamelijk ontdekken.
In een langdurende relatie is dié spanning er niet meer, en is die ook nooit meer terug te halen.
Hoeveel rollenspellen je er ook tegenaan wil gooien. ;)

Dan vind ik het juist mooi als de één dat verlangen bespreekbaar durft te maken
en de ander dan het vertrouwen in de partner heeft om de ruimte te gunnen om dat fysieke stukje
bij iemand anders te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:57

:j
Of wat als één van de twee een behoefte heeft om eens ergens mee te experimenteren, bijvoorbeeld SM ofzo, en de ander niet? Mooi juist, als er zo veel vertrouwen en verbinding tussen 2 mensen is dat ze elkaar dergelijke dingen gewoon toe kunnen staan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:13

Nou ik zou er toch echt niet blij mee zijn als mijn vriend bij iemand zou gaan "eten".
Nee een open relatie zal er bij mij nooit ontstaan.

Maar als ik jullie verhalen zo lees en beide staan er achter dan zal het dus schijnbaar voor sommige wel werken. Persoonlijk zie ik er echt helemaal niets in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:17

Ik weet niet of ik het zou kunnen hoor :D Maar de theorie erachter spreekt me aan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:19

Heel veel dingen zijn in de theorie veel mooier dan in de praktijk ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:33

Sonja schreef:
DeadxStar schreef:
Als je werkelijk niets tekort komt in je relatie, je niets mist. Waarom dan toch seks met anderen??

Waarom niet?
Praat jij ook nooit met iemand anders dan je eigen partner? Want als je bij hem/haar met ALLES terecht kunt heb je daar dan DUS ook geen behoefte aan?

Ik vind sex met iemand anders, of praten met iemand anders toch ff 2 heel verschillende dingen _O-

Of ga jij met iedereen net zo makkelijk naar bed als dat je er mee praat?

Lijkt me niet, maar goed, ook dan ieder voor zich :=

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:34

Sonja_vR schreef:
ik weet absoluut hoe het voelt om de ware tegen te komen en met ie persoon te zijn :j maar toch hebben wij een open relatie...
we houden van elkaar en hebben voor elkaar gekozen, gaan dit jaar ook trouwen, willen kinderen ...
ik en hij ook trouwens , gaan niet op zoek naar mensen, maar mochten we los van elkaar ergens zijn en het loopt zo, dan loopt het zo .

Maar ben je dan niet bang voor geslachtsziektes? Of dat je man straks niet de vader is van je kind ivm een geknapt condoom met een tussendoortje?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:37

Een diepgaand gesprek/iemand heel lang knuffelen kan in mijn ogen soms nog intiemer zijn dan iemand "neuken". Dan heb ik 't wel echt over 1 keer eroverheen gaan en meer niet. Want zo zou ik een open relatie dan wel zien. Prima als hij seks heeft met anderen, als er maar geen emotionele diepgang verder achter zit. Voor opgesteld natuurlijk dat de relatie tussen ons 100% in orde is.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:38

Sonja_vR schreef:

Maar, dan vraag ik me af, hoe gaan jullie dat dan doen als jullie een kind hebben?

Enne, ik heb geen open relatie. Maar dat wil nog niet zeggen dat we elkaars eigendom zijn := Ook weer zo kort door de bocht.. :o
Want zo komt het erop neer, dat als je geen open relatie hebt, dat je elkaars eigendom bent.

Nee, ik zou echt niet met het idee kunnen leven, dat als hij iemand tegenkomt die met hem het bed in wilt duiken, dat dat ook daadwerkelijk gebeurd. No way :Y)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:43

Jemig, nou ik kan dat echt niet hoor. Ik kan al vreselijk jaloers worden als hij te lang naar een ander kijkt i.m.o. :=

Ik vraag me af waarom mensen de lust bij een ander moeten zoeken? Als je van elkaar houdt en je gaat voor elkaar, dan kan je toch niet de lusten bij een ander gaan halen. Misschien ben ik old-fashioned hoor, maar ik heb de theorie open-relatie nooit echt begrepen. Ga dan gewoon geen relatie aan of noem het niet zo.

Tuurlijk ben je elkaars eigendom niet, maar het is een relatie, dat staat nou eenmaal voor verbintenis... :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:45

Hangt er maar vanaf hoe je die verbintenis ziet toch. De een ziet 't als emotionele verbintenis waarbij die ander die emotionele verbintenis meteen linkt aan seksuele/lichamelijke verbintenis.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:01

_Tara_ schreef:
Hangt er maar vanaf hoe je die verbintenis ziet toch. De een ziet 't als emotionele verbintenis waarbij die ander die emotionele verbintenis meteen linkt aan seksuele/lichamelijke verbintenis.

Ja, zo kan je het ook zien. Zo kun je elke term anders zien denk ik. :)
Het is in ieder geval duidelijk dat heel veel mensen daar een eigen visie hebben.

Het is maar goed dat er zoveel meningen zijn, anders zouden we allemaal monogaam zijn en dat is niet goed, want dan zouden er minder rechtszaken zijn waardoor er advocaten zonder werk komen te zitten en dat beïnvloedt de economische crisis :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:07

Nja als je in een relatie gewoon polygaam bent en daar afspraken over hebt, komt er geen rechtszaak aan te pas natuurlijk :P
Maar je hebt wel gelijk :j Zoveel mensen, zoveel meningen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:18

ik moet zeggen dat ik er bewondering voor hebt als je een open relatie kan hebben zonder dat er problemen van komen. ik zou dat echt niet kunnen. ik zou dan constant rondlopen met vragen als, straks vind hij die ander leuker als mij, straks geniet hij in bed meer van een ander dan mij of heeft ie iemand gehad die zo goed was dat ik maar tegen val straks.
nee ik ben er te onzeker voor, niet over mijn relatie, maar meer over mezelf denk ik, en de eventuele gevolgen ervan.
nee voor mij is mijn relatie helemaal goed en compleet zoals ie nu is, daar hebben we (of ik iig) geen ander voor nodig. tuurlijk zie ik ook wel eens een man dat ik denk oeioeioei daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten. maar ik ben al niet van meteen de eerste keer sexen en als ik een leuke man zie en dan denk ik vervolgens aan mijn partner dan valt de ander helemaal in het niets.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:38

Briljant toppic dit :D

Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat een open relatie voor mij niet zou werken. Tenminste voor mijzelf lijkt het me wel leuk. Maar het idee alleen al dat mijn vriendin er ook behoefte aan zou hebben. -O-

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:48

sporter schreef:
Briljant toppic dit :D

Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat een open relatie voor mij niet zou werken. Tenminste voor mijzelf lijkt het me wel leuk. Maar het idee alleen al dat mijn vriendin er ook behoefte aan zou hebben. -O-

Klinkt nogal egoïstisch dus.. :+

Jij wel, maar je vriendin niet.

Vind je dat niet erg krom van jezelf? Je zou zelf wel sex met een ander willen, maar je moet er niet aan denken dat je vriendin sex met een ander zou hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:52

DeadxStar schreef:
Vind je dat niet erg krom van jezelf? Je zou zelf wel sex met een ander willen, maar je moet er niet aan denken dat je vriendin sex met een ander zou hebben.

Als je dat zo voelt, kan dat natuurlijk. Dan mag je best bedenken dat je het zelf wel zou willen, van de ander niet zou willen accepteren en het dus zelf ook niet doet. Dat is niet krom, maar juist heel eerlijk.
Krom zou het wel zijn als je zou verwachten dat je partner die eenzijdige visie zou respecteren.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:55

Ik vind het gewoon krom. Gelukkig denkt mijn vriend niet zo, daar zou ik echt niet blij van worden :=
Ook al doet hij het niet, als je weet dat hij zo denkt, daar wordt je toch niet vrolijk van?

Dat je wéét dat hij eigenlijk wel eens sex met een ander zou willen.. En dat jij dat niet mag.

Maargoed, gelukkig hebben we allebei die behoeftes niet!