Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:32

wow jij hebt duidelijk het topic niet gelezen he? :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:32

x_Meliss: misschien is het wel handig als je even de rest van de berichten van de ts leest. Hij is al heel goed op weg! :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:35

Myukii schreef:
Uit de post van Paulientje haal ik dat de moeder trouwens wel wist dat ze zwanger was, maikeltje. :)

Ja, ik zie het inderdaad. :j Maar dat is dan er vanuitgaande dat Paulientje precies weet hoe het zit.

Misschien kan TS hier nog wat duidelijkheid over geven? Kensha?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:37

Myukii schreef:
x_Meliss: misschien is het wel handig als je even de rest van de berichten van de ts leest. Hij is al heel goed op weg! :j

Word gewoon woest van die begin post maar ik heb het maar even weg gehaald. :=

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:02

Hmmm.. ik weet niet hoor, maar wordt er nu niet behoorlijk afgedwaald van de reden dat de TS een topic geopend heeft?
Zijn vriendin IS zwanger geraakt en HEEFT een volgens mij een gezond kindje gekregen, dan kunnen we met z'n allen gaan speculeren over de kans dat iemand wel/niet zwanger kan worden met voorbehoedsmiddelen of dat enige schade zou kunnen toebrengen aan het ongeboren kindje, maar wat maakt dat nu nog uit?

Beetje mosterd na de maaltijd vind ik, het is al sneu genoeg dat TS pas na 6 mnd te horen heeft gekregen dat zijn vriendin zwanger was zonder daar ook nog maar enkele mening laat staan invloed op te hebben gehad. (behalve het zwanger maken).
Neemt niet weg dat de vriendin van de TS in het proces van zwanger zijn en geestelijk voorbereiden op de komst van een kindje veel verder was dan TS zelf en dat is triest.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:11

Moontje1991 schreef:
Zomaar iets roepen?
Als er iets is wat ik niet doe is het dat wel.
Of wilde jij gaan vertellen dat het goed is voor het kind?
Raar dan toch dat als je denkt zwanger te zijn je meteen moet stoppen met de pil.
De rede dat ik wel in die topics reageer is omdat ik me niet laat beledigen en discrimineren door de mensen die iemand die anti-kind is gestoorder vinden dan mensen die een kind verkrachten.

Waar die laatste zin op slaat snap ik niet, maar ik hoop niet op mij, want dan gooi ik er een tem tegenaan. Ik vind echt dat je wel even wat meer mag gaan nadenken voordat je andere mensen loopt te beledigen.

De pil zal niet goed zijn voor een kind, maar jij zegt dat de kans dat een kind dan levend wordt geboren maar heel klein is. Dat is niet bewezen, en dus door jou bedacht, en het is onnodige bangmakerij.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:19

Dwaallicht, laten we erover ophouden. Dat Moontje dingen verkondigt waar niet iedereen het mee eens is, of die zelfs niet waar is, zijn we het over eens, maar laten we niet het topic van de ts hierdoor verpesten.. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 01:18

Moderatoropmerking:
Dit topic is geen discussie-topic over anticonceptie, over de vraag of verkrachting wel of geen sex is etc. De TS zit in een moeilijke situatie met de moeder van zijn kind en heeft dat hier van zich afgeschreven. Met allerlei offtopic discussies wordt de sfeer in het topic niet alleen verpest, het geeft hem ook geen hulp om een structurele oplossing te vinden voor die situatie. Graag weer ontopic dus.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 09:03

Het was na 4 maanden niet 6 zover ik het leest hier allemaal.

Maar voor zover loopt alles weer redelijk goed en men kind is dan ook in een blije bui geweest gisterenavond en dat's alleen maar goed.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:33

CleovG schreef:
Bij verkrachting doe je toch ook zeker wel aan seks? wel is waar niet vrijwillig, maar je doet het dan toch.

Even voor de duidelijkheid voor sommigen: Verkrachting wordt je aangedaan met geweld. En nee, dat valt bij mij dus niet onder het hebben van seks. :n
Zou helemaal lekker zijn dat iemand gaat beweren dat ik aan seks gedaan heb, terwijl ik verkracht ben. Ik denk dat die persoon een behoorlijke knal voor zijn kop kan krijgen van mij, met zo'n bewering. _-:(

PS: Lees nu pas de opmerking van de mod, maar dit ligt gevoelig bij mij, dus.....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:23

Lieve Richard

Tot mijn grote schande lees ik je topic nu pas ( met al die sneeuw..druk, druk, druk.) en heb op stal ook niet veel gemerkt aan je, buiten dat je wat stiller was misschien.
Jammer dat er zo aanvallend word gereageerd door sommige bokkers. JUllie kennen het verhaal niet en weten ook niet hoe Richard is.
Richard is een hele lieve jongen die ook graag voor zijn kind wil zorgen, maar daar de kans niet toe krijgt.
Laten we zo zeggen, de moeder heeft een vies spelletje gespeeld en zag in Richard wel een makkelijk slachtoffer.
Zijn paard is zijn alles, en ik kan me dan ook voorstellen dat hij momenteel liever bij zijn paard is dan bij zijn kind, waar hij toch niet welkom is.
Oordeel dus niet zo snel als je het hele verhaal niet kent.
Richard we spreken elkaar van de week, hou je taai man!
We zijn er voor je hier op stal he..dat weet je!!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:47

maikeltje schreef:
Myukii schreef:
Uit de post van Paulientje haal ik dat de moeder trouwens wel wist dat ze zwanger was, maikeltje. :)

Ja, ik zie het inderdaad. :j Maar dat is dan er vanuitgaande dat Paulientje precies weet hoe het zit.

Misschien kan TS hier nog wat duidelijkheid over geven? Kensha?

Kensha (Richard) staat met zijn paard op de stal van Aerdenhout1 hier op bokt waar ik dan ook weer rondloop.
Ik zuig dus geen dingen uit mijn duim en weet zo ongeveer hoe het zit. Uiteraard krijgen wij wel alleen het verhaal van de kant van Richard te horen, maar hij is niet het type die dingen gaat verdraaien om er zelf beter van te worden.

Wat Aerdenhout1 hierboven typt is op een wat hardere manier gezegt hoe iedereen hier op stal erover denkt.
Richard is gewoon heel erg lief en wat sociaal te onhandig om hier goed op in te spelen.
Overigens heb ik Richard voordat hij dit topic opende gezien en toen was het voor mij erg duidelijk dat het niet zo goed ging. Maar hij koos er toen voor om het er niet over te hebben.
Het valt hem dus erg zwaar en hij doet wel erg zijn best om ervoor te zorgen dat hij zijn kind kan blijven zien.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:01

Precies! Fijn dat niet heel bokt hem afvalt...!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:06

En op wat voor manier zeg ik het dan "harder"??
Dat mevrouw hem gewoon heeft gebruikt om maar niet te hoeven werken?? Liever een kind en alles betaald krijgen van de sociale dienst dan een baan zoeken? Breek me de bek niet open want dan word ik niet alleen hard, maar denk ook onbeschoft!
Ongelovelijk dat ze het nu zo wil spelen dat hij zijn kind niet meer mag zien, maar wel geld wil hebben van hem.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:12

Typisch kind word de dupe van jullie gezeik..

Man jij hebt echt geen ruggengraat wat mij betreft!

Het is JOU kind, ongeacht wat je vriendin ervan vind, of dat je hem (in plaats van ''het'' kind zoals je schrijft) weinig mag zien, dat is gezeur tussen jullie...

En hoezo niet willen betalen? Hoe slap is dat? Het is je eigen kind man... vervelend dat je dan een parasitair wijf getroffen hebt..maar het gaat om je kind lijkt me en de zorg die hij krijgt...

Dat je niet meer door één deur kunt met je vriendin dat kan.. maar daar kan JULLIE kind niks aan doen.. en waarom heb je jezelf niet als vader aangegeven... Geef je weleens om je kind? Je schrijft het kind... echt maf.. Ik ken je niet.. maar zoals ik je verhaal lees vind ik het heel raar over komen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:14

uuuh, Sony, lees eens wat verder dan je neus lang is.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:16

Ik zou iedereen willen aanraden om het verhaal van aerdenhout1 en Paulientje te lezen. En niet zomaar in het wilde weg veroordelingen te gooien. Maar goed, lezen is vaak heel erg lastig op bokt!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:00

Kensha, hoe gaat het nu met je?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:00

Dank je wel rainbow8.....lijkt mij een goed plan!!
Nogmaals de vader wil best voor zijn kind zorgen, maar het word hem niet toegestaan door zowel de moeder van zijn kind als haar ouders!
Als jullie Richard zouden kennen dan zou je weten hoe hij is. Een dood goeie jongen maar heel naief. Zouden jullie moeders kennen weet je helemaal hoe de vork in de steel zit!
Schuld treft hier moeder ( misschien de ouders van haar nog wel meer) en niet de vader!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:09

Ken je de moeder ook aerdenhout? Niet dat ik wél de schuld bij Richard wil leggen hoor, helemaal niet, vind dat hij het goed oplost nu, door te praten! :) Maar is de moeder misschien ook niet een tikje naïef, sociaal wat minder vaardig, misschien niet zo heel intelligent (maar wel met hele sterke moedergevoelens)? Dan is beslissingen maken over die kleine ook wel heel moeilijk hoor. Zelfde over het taken uit handen geven aan de vader, als je sociaal niet zo vaardig bent en wellicht een wat lager intelligentieniveau hebt, is het moeilijk om de vader te ondersteunen in het leren kennen van de baby en lijkt het makkelijker om hem maar 'te laten aanmodderen', niet wetende dat dat dus niet gaat werken.

Ik denk persoonlijk dat de schuld bij beide niet te leggen is, maargoed, ik ken natuurlijk de vader én moeder niet! :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:54

Als de ouders van mams een beetje sociaal waren, dan zouden ze Richard er bij betrekken lijkt mij.
Maar ik ga niet het topic van kensha over nemen. Ga nu even wachten tot hij weer aan het woord is geweest.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 12:00

Sinds na de gesprek op zondag ben ik eindelijk ermeer bijgetrokken met verzorging van mijn kind en ik begint het ook eindelijk leuk te vinden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:16

Het is ook pas leuk als je dat ezentje een beetje leert kennen en de kans krijgt om een band te krijgen en te zien wanneer 'het' iets nodig heeft. Is het een hij of een zij? Dat klint wat vriendelijker dan 'het' of "m'n kind". ;-) Gefeliciteerd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:16

Kijk, dat is pas goed nieuws :D
Fijn dat het zo'n stuk beter gaat Kensha.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:59

Ik ga mijn mening geloof ik maar even bijstellen. Zoals ik lees van Aerdenhout en Paulientje en ook van jou, Kensha, gaat het stukken beter. Ik wil dan dus ook mijn excuses aanbieden voor alles wat ik gezegd heb. Verder ga ik me uit dit topic laten, veel succes met kind. Of liever gezegd: veel geluk :D