'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:39

aardbeitje_ schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het voornamelijk onzekerheid is van deze meiden.
"Oh zij dragen make-up, laat ik dat ook doen, misschien mag ik dan bij hun staan.."
Op de basisschool waren alle meisjes in mijn klas een 'aanhangsel' van 1 iemand. Behalve ik, ik deed niet mee aan het make-uppen etc. En ja, ik ben heel erg gepest toendertijd.
Omdat, ik er niet bij wou horen en mijn ding wou doen.
Ik denk dat ze bang zijn dat hetzelfde gebeurt als dat bij mij gebeurt is.
Dat ze gepest worden.

O dat herken ik zo erg, vooral groep 8 ben ik heel erg gepest.
Ik speelde het liefst paardje en hield me helemaal niet met make-up bezig en ook niet met jongens.

Omdat ik uit een ander land kwam en dat jaar nieuw was, was ik volgensmij erg interessant voor de jongens en vroegen ze daarom ook verkering, heb bij allemaal nee-gezegd. Sindsdien werd ik daar niet erg aardig meer gevonden door de jongens omdat ik anders was.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:56

Ik zelf , als ik zo kijk , ben ik best wel een tutje .
Doe vaak in de lesuren makeup op , altijd mijn haar even goed doen , en hou wel een beetje van opvallend , achja , maar dat ben ik :))

Sok

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:02

Pff.. Toen ik een jaar of 11/12 was speelde ik nog met van die Grand Champion paardjes en wilde ik later ook een HEEEEL groot huis met HEEEEL veel stallen :D Een echte penny dus!

Make up? Kan je dat eten? Dat kende ik toen helemaal niet!
Van iemand houden? Vriendjes? Pff, ik hield alleen van papa en mama en t peerd! :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:04

aardbeitje_ schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het voornamelijk onzekerheid is van deze meiden.
"Oh zij dragen make-up, laat ik dat ook doen, misschien mag ik dan bij hun staan.."
Op de basisschool waren alle meisjes in mijn klas een 'aanhangsel' van 1 iemand. Behalve ik, ik deed niet mee aan het make-uppen etc. En ja, ik ben heel erg gepest toendertijd.
Dat ze gepest worden.

ik ben juist te onzéker om make-up te dragen. Straks staat het me dom.. Dat denk ik dan. Dus op die manier verschil ik dus blijkbaar ook van de make-up dragende massa. :+

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:06

Passorapard schreef:
Ik zelf , als ik zo kijk , ben ik best wel een tutje .
Doe vaak in de lesuren makeup op , altijd mijn haar even goed doen , en hou wel een beetje van opvallend , achja , maar dat ben ik :))

haha jaa dat is bekend :o en dan nog de leraren gek aan kijken als je het weg moet doen :+

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:46

Ik was ook best wel vroeg met jongens enzo (ben nu 15).
In groep 8 ging ik 1 keer in de maand naar een kinderdisko, en dan ging ik me wel ''opmaken'' (beetje oogschaduw, meer niet... :P)
Nu draag ik over het algemeen alleen mascara, oogpotlood en lipgloss.
Het valt inderdaad wel heel erg op dat ze steeds bijdehanter en brutaler worden!
Dat had ik echt niet gedurfd hoor toen ik in de 1e zat! En nog steeds niet! :o
Wat dat betreft ben ik best wel ''braaf'' als ik kijk naar de meeste andere mensen van mijn leeftijd.
Maar dan maar liever wat ''braver'' dan elke dag gezeik op school etc.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:05

Vergeleken mijn klas ben ik ook vrij 'braaf'. Iedereen wordt eruit gekicked, heeft een grote bek. Natuurlijk maak ik wel eens een gemene/bijdehandte opmerking naar een leraar, natuurlijk lach ik wel eens mee, natuurlijk zeg ik wel eens wat en natuurlijk gaat mijn mobiel ook perongeluk keihard in de klas af en nee, ik doe ook erg weinig aan mijn huiswerl. Maar bij veel gebeurd dit elke dag. Dat vind ik niets aan, daardoor moeten ze alleen maar langer op school zijn want zij moeten nakomen.
Ik heb daar de tijd niet voor, dus probeer ik me te gedragen. Op de basisschool was ik wel 1 van de belhamels uit de klas, had 2 vriendinnen waarmee we de hele dag samenwaren en werden haast door alle meiden uit de klas aanbeden (allemaal een of meer eigen pony's en wedstrijden). Met hun heb ik ook echt wel ku'tstreken uitgehaald. In mijn eentje kon ik er toen ook wat van, er is regelmatig naar huis gebeld. Maar daar wist ik dat ik alles kon flikken, woonde vrij ver van school en werd dus altijd gebracht en gehaald. Moest ik nakomen kwam 1 van mijn ouders me uit de school halen omdat die ook wel wat beter te doen hadden die tijd :o .
Tegenwoordig ben ik op school 'lief' geworden. Het is toch allemaal verspilde tijd en moeite, je hebt uiteindelijk alleen jezelf ermee.

Make-up enzo gebruik ik bijna nooit, hooguit wat mascara. Labello ed vind ik wel fijn bij me te hebben, zeker met dit weer.

Uitgaan vind ik leuk, maar ik doe het niet zo vaak, heb in het weekend op zondag bijna altijd wedstrijd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:22

Sok schreef:
Pff.. Toen ik een jaar of 11/12 was speelde ik nog met van die Grand Champion paardjes en wilde ik later ook een HEEEEL groot huis met HEEEEL veel stallen :D Een echte penny dus!

Make up? Kan je dat eten? Dat kende ik toen helemaal niet!
Van iemand houden? Vriendjes? Pff, ik hield alleen van papa en mama en t peerd! :P

Dat wil ik nog steeds :))

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:56

Ja wie niet unicorn :')

unicorn_kiss schreef:
aardbeitje_ schreef:
Dat ze gepest worden.

Niet banketstaaf bedoeld maar ik denk dat je met make-up net zo goed gepest zou worden hoor..
Gepest worden.. dat ligt meer aan het feit dat je timide bent denk ik

Ik werd onder andere gepest, omdat ik geen make-up droeg en het liefst dagen op stal beleefde ivp met jongens. :))
En, ja ik was een vrij makkelijk slachtoffer, huilde erg snel. (nog steeds :+ )
Maar ja.. ik denk toch dat de jonge meiden er graag bij willen horen, ik hou tegenwoordig ook van tutten, vrije tijd? Tutten.
Maar zou dit nooit tijdens de les oid doen, ik vind school belangrijk. En het interesseert me vrij weinig of ik erbij hoor of niet, ik zit er voor mezelf en niet voor een ander. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:14

@ Aardbeitje, ik denk degene die het al hebben.
Wij hebben een best groot huis met 22 stal (pensionstalling) en er zijn ook heus momenten waarbij ik denk, met 6 stallen (onze eigen) ben ik ook allang tevreden.
Maar dan denk ik aan wat ik nu heb en niet had (bak, wasplaats, solarium ed) en dan ben ik toch weer blij hoe ik het heb

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:15

aardbeitje_ schreef:
Ik werd onder andere gepest, omdat ik geen make-up droeg en het liefst dagen op stal beleefde ivp met jongens. :))
En, ja ik was een vrij makkelijk slachtoffer, huilde erg snel. (nog steeds :+ )
Maar ja.. ik denk toch dat de jonge meiden er graag bij willen horen, ik hou tegenwoordig ook van tutten, vrije tijd? Tutten.
Maar zou dit nooit tijdens de les oid doen, ik vind school belangrijk. En het interesseert me vrij weinig of ik erbij hoor of niet, ik zit er voor mezelf en niet voor een ander. :)

Ik heb ook een serieuze hekel aan dat massagedrag hoor. Meiden die zichzelf niet zijn en giechelen om het minste en dat tutten (hoewel ik moet toegeven dat ik soms ook best wel een tutje ben)
Gewoon jezelf zijn en doen waar je je goed bij voelt :j
Hoe ouder je wordt, hoe meer mensen dat gaan appreciëren (voor mijn gevoel toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:41

Nou ik ben mezelf en ik giechel veel en ik ben een tutje van mezelf. Als ik me daar goed bij voel, who cares?

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:45

wat een verschil nu ik 20 ben, ik denk dat het niveau ook erg meespeelt.
Bij de Havo-gymnasium kwam het getut veel later.
Op het vmbo en lager zijn meiden er veel vroeger mee, meer bezig met 'chillen' en 'populair' eruit zien.

Bah, gelukkig heb ik aan die 'sjit' niet meegedaan vroeger :)

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:46

Ik ben 11 en ik heb nog nóóit make-up gebruikt. Van make-up gaat je huid er later lelijker uitzien. Ik ben prima zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:49

BonaFide schreef:
Op het vmbo en lager zijn meiden er veel vroeger mee, meer bezig met 'chillen' en 'populair' eruit zien.

Ik deed gymnasium 2 jaar lang en was in klas 1 al zo hoor..

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:50

Ik word niet gepest omdat ik niet met jongens en make-up bezig ben. Ik ben vroeger wel gepest omdat ik toen overgewicht had.. Maar ik had die jongen die me gepest had 1 keer keihard in z'n ballen getrapt. En wat denk je? Nooit meer gepest!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:51

Ik ben nu 20 en ik draag echt alleen makeup als ik een zakelijk diner heb ofzo! Heb er echt niks mee en dan zou ik nog vroeger moeten opstaan :-)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:58

Rebeccaa schreef:
BonaFide schreef:

Ik deed gymnasium 2 jaar lang en was in klas 1 al zo hoor..

nou wees er trots op, dat je er zo vroeg 'volwassen' uit probeert te zien ;)
jammer dat je jezelf niet langer je jeugd gunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:01

Ik ben er niet trots op hoor, ik ben daar gewoon veel gelukkiger mee. Kan ook toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:02

Maar goed, blijkbaar kan dat niet hé.
Want als je van make-up houdt op jonge leeftijd en dat leuk vindt dan verpest je je jeugd.. Blijkt maar weer.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:14

Zelf ben ik wel vaak met make-up en mijn haar bezig (ben nu 21jaar), maar dan eerder dat ik het heel leuk vind!
Zelf begon ik ongeveer in de 4e heel subtiel met makeup.. ;)

Maar...... nu ga ik ook gewoon zonder makeup de deur uit naar mn werk hoor met mn haar in een staart.. :Y)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:21

Rebeccaa schreef:
Maar goed, blijkbaar kan dat niet hé.
Want als je van make-up houdt op jonge leeftijd en dat leuk vindt dan verpest je je jeugd.. Blijkt maar weer.

met de tekst striving for perfection' bij je persoonlijke pagina in je profiel, krijg ik de indruk dat je vrij onzeker bent.
Laat dat 'perfectbeeld' gaan en geniet van je leven kind, je bent maar 1 keer jong.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:30

Make-up ging ik pas dragen op het einde van mijn derde leerjaar op het VMBO. Daarvoor had ik daar gewoon totaal geen behoefte aan :n

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:37

BonaFide schreef:

Hier ben ik het niet echt met je eens.
Ik zit nu in vmbo 3, kijk er zijn meiden die meer bezig zijn met chillen en populair zijn. maar meer dan de helft van de vmbo-ers zijn bezig met proberen over te gaan naar de havo.

Nou woon ik ook in een klein stadje, dus ik het misschien al wel wat anders dan dat je in Amsterdam bijv. woont.

Ook valt t me op dat mensen hier elkaar echt gebruiken.
Vriendjes worden met een populair iemand, en dan vervolgens als je wat populairder bent diegene laten vallen.
En ook alleen goed voor iemand zijn met het uitgaan zodat jij een drankje voor hun betaald, of om je huiswerk over te schrijven.
Belachelijk vind ik het!

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:42

Robin__ schreef:
Make-up ging ik pas dragen op het einde van mijn derde leerjaar op het VMBO. Daarvoor had ik daar gewoon totaal geen behoefte aan :n

Inderdaad!
Ik ook echt niet, was veel meer bezig met m'n paardjes toen.
Vond het heerlijk om de heledag op de manege te lopen.